نقد و بررسی, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80B

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80

در وبلاگ گسترده برگ و باد، این بار به بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80B می پردازیم که ارتقا یافته مدل سال قبلش است. همانطور که میدانید، سامسونگ هر سال با مدل های جدید به استقبال نمایشگاه CESمی آید و نقطه مشترکی که در تمام این تلویزیون ها می بینیم، مدل نامبر یکسان آن هاست. برخلاف ال جی که در انتهای مدل نامبر تلویزیون هایش از اعداد استفاده می کند، این برند از حروف الفبا کمک گرفته به عنوان مثال در سال 2022، تلویزیون سامسونگ Q80 با پسوند B تولید شد اما در این سال جدید با پسوند C روانه بازار رقابتی شده است.

QLED ها امسال تا حدودی به جایگاه پایین تری سقوط کردند: زیرا ورود نئو QLED های جدید با نور پس زمینه LED مینی، تمام توجه ها را به خود اختصاص داده است. اما این به این معنا نیست که دیگر جایی برای QLED های سنتی وجود ندارد. اینطور که مشخص است به نظر می رسد سامسونگ تصمیم گرفته تا آنها را در عرصه رقابت ها نگه دارد، اما آنها را کمی پایین‌تر از جایگاه قبلیشان قرار داده و به عنوان پل ارتباطی بین سری Neo QLED ممتاز و سری های مقرون به صرفه تر یعنی سری کریستال UHD، هستند. در بررسی تلویزیون سامسونگ Q80B، که بهترین کیولد موجود در سال 2022 است به تجزیه و تحلیل ویژگی هایش می پردازیم و در کنار آن، به بررسی ویژگی های مدل سال قبل یعنی Q80A خواهیم پرداخت و می خواهیم بدانیم که آیا این مدل همچنان می تواند یک گزینه رقابتی در کلاس خود باشد یا خیر.

قابلیت هاتلویزیون سامسونگ Q80Bتلویزیون سامسونگ Q80C
سال تولید20222023
ریموت کنترلTM2280E TM2360E 
بلوتوث5.25.2
رفرش ریت تصویر120HZ120HZ
اندازه ها50، 55، 65، 75، 8550، 55، 65، 75، 85، 98

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80B

کیولدهای سامسونگ، سهم بزرگی از بازار فروش تلویزیون را به خود اختصاص داده اند و به گفته برخی از کاربران، سامسونگ این تلویزیون ها را در رقابت با اولدهای ال جی تولید می کند که هر ساله سری جدید این محصولات، به دست کاربران می رسد. در سال 2022، تلویزیون های کیولد سامسونگ که با پسوند B نامگذاری شده اند، در اختیار ما قرار گرفتند و می توان گفت تلویزیون سامسونگ Q80B، پرچمدار این سری می باشد. سامسونگ در سال قبل نیز یعنی 2021، این تلویزیون را با عنوان Q80A روانه بازار کرد؛ پس از آنچه می بینیم، درمی یابیم که این تلویزیون ها در مجموع Q80 هستند و هر سال با حرفی جدید به میان می آیند.

هر دو تلویزیون کیولد سری 8 سامسونگ، از کیفیت تصویر فورکی بهره می برند و در اندازه های مختلف تولید شده اند که شامل 50، 55، 65، 75 و 85 اینچ می شوند اما با این حال در برخی از قسمت های کیو 80 بی، شاهد ارتقا هستیم؛ به عنوان مثال سامسونگ در این سال جدید از ریموت کنترل سولارسل TM2280E استفاده کرده و نسخه بلوتوث را از 4.2 به 5.2 رسانده است. در بخش طراحی به غیر از باریک شدن فریم، تفاوت آنچنانی دیگری به چشم نمی خورد با این حال، کیولد q80 می تواند تا سالیان سال به عنوان یکی از زیباترین وسایل منزل شما خودنمایی کند.

بررسی کلی سامسونگ Q80C (تلویزیون 4K QLED 2023)

تنها با سه QLED موجود سال 2023، تلویزیون Q80C روی کاغذ، بهترین‌ بین این سه مدل موجود را ارائه می‌ دهد و برخی از مشخصات نسبتاً خوب را که در سال‌ های گذشته جز مشخصات تاپ در نظر گرفته می‌ شدند، ترکیب کرده است. به نظر می رسد که Q80C برای کسانی است که هنوز تلویزیون FALD می خواهند اما بودجه کافی برای خرید یک مینی LED را ندارند ساخته شده است. اما پنج سایز مختلف این مدل‌ ها (بسته به بازار فروش) نشان می‌ دهد که سامسونگ هنوز Q80C را بخش مهمی از سری عرضه‌ های سال 2023 خود می‌داند. به طور خاص Q80C از یک پنل ADS 100/120 هرتز با نور پس زمینه کامل همراه با FALD‌‌ استفاده می کند. این مدل تلویزیون سامسونگ از پردازنده کوانتومی 4K استفاده می کند که از سال قبل بازگشته است و همچنین دارای پورت HDMI 2.1 با تمام عملکرد های مبتنی بر بازی مانند ALLM VRR و HFR است. در بخش صوتی، این آخرین تلویزیونی است که دارای سیستم OTS است، در حالی که از نظر عملکرد هوشمند، ما آخرین نسخه تایزن را به عنوان اکثر نسخه های منتشر شده از سامسونگ در سال جاری دریافت می‌کنیم.

به عنوان یک QLED که دارای سیستم FALD است، خطرات برای Q80C زیاد است. مطمئناً عملکرد آن به این بستگی دارد که سیستم FALD مورد استفاده چقدر خوب خواهد بود و پنل ADS آن چگونه کار می کند. این که آیا این محصول می تواند به عنوان یک افزوده ارزشمند به خط تولید جدید سامسونگ باقی بماند یا پایین تر از حد انتظارات عمل می کند، در ادامه مطلب پاسخ به این سوال ها را بررسی می کنیم.

طراحی تلویزیون سامسونگ Q80

از نظر ظاهر و طراحی، Q80 در هر دو سال 2022 و 2023، یک تلویزیون واقعاً زیبا است که دارای طراحی شیک و بی نقص در هر چهار طرف است و لبه های بسیار نازک به آن احساس برتری می دهد. ضخامت کلی تلویزیون بسیار کم است؛ اگرچه وجود سیستم FALD در پشت کمی به این ضخامت اضافه می کند، اما به طور کلی این مدل یک تلویزیون بسیار نازک برای FALD بودن است و اگر دوست دارید آن را به دیوار نصب کنید، باز هم ظاهری زیبا خواهد داشت. از نظر ظاهری Q80C دقیقاً از همان طراحی Q80B استفاده می کند و ما نتوانستیم تفاوتی بین این دو پیدا کنیم. قاب، پایه و قسمت پشتی هر دو مدل دقیقاً مشابه هستند. تلویزیون های Q80، در اندازه 55 اینچ، هر دو دارای وزن 21 کیلوگرم می باشند.

قسمت پشتی دارای همان طراحی شیاردار Q80A است که بیشتر سطح آن را می پوشاند. همه پورت‌ ها در سمت چپ در یک ورودی ویژه با جهت جانبی قرار داده شده‌ اند که اگر بخواهید روی دیوار نصب کنید، قطعاً می‌ تواند به مدیریت کابل ها کمک کند. در سمت راست، ما فقط کانکتور برق را می بینیم در حالی که در قسمت پایین شیارهای ویژه ای برای هدایت کابل ها به پایه مرکزی داریم. در نهایت سوکت هایی برای پایه دیواری VESA ایجاد شده است. کل قسمت پشتی از پلاستیک ساخته شده که در اکثر موارد ماده انتخابی سازندگان است.

Q80C از همان پایه Q80B استفاده می کند که بسیار زیبا به نظر می رسد و به اندازه کافی کوچک است تا بتوانید تلویزیون را حتی روی مبلمان کوچک قرار دهید؛ این نوع پایه می تواند باعث شود تلویزیون کمی بیشتر از مدل های دیگر تکان بخورد، اما به اندازه ای محکم هست که مشکلی ایجاد نشود. این پایه از پلاستیک و فلز ساخته شده و با سطح صاف آن، نصب ساندبار را بسیار آسان‌تر از سایر پایه‌ هایی که اخیراً از سامسونگ دیده‌ ایم، می‌ کند. پشت پایه توخالی است تا بتوانید کابل ها را از آن رد کنید و این باعث ایجاد فضایی مرتب تر و سیستم مدیریتی بهتری خواهد شد.

برای سال 2023، به نظر می‌ رسد که سامسونگ تصمیم گرفته روی One Remote خود تغییراتی ایجاد کند و در حالی که ظاهراً همان چیزی است که در چند سال گذشته شاهد آن بود‌یم، اما تغییرات قابل توجهی داشته است. ریموت کنترل دقیقاً همان چیزی است که در بررسی‌ های دیگر مدل های سامسونگ در سال 2022 دیدیم با این تفاوت که این ریموت جدید توسط یک صفحه سولارسل، قابلیت شارژ شدن با نور خورشید را دارد پس دیگر از باتری های یکبار مصرف نجات می یابید؛ بنابراین به نظر می‌رسد که تمام QLED‌ ها، چه نئو یا غیر آن، امسال طراحی جدید را دارند و این اساساً تنها تفاوت، حداقل از نظر طراحی، بین Q80C و Q80B است.

در بخش ریموت، تغییر دیگری نداریم چون همان میکروفون داخلی را داریم که می‌ توانید برای صدور فرمان‌ های صوتی از آن استفاده کنید؛ همان عملکرد HDMI-CEC را دارد، زیرا می‌ تواند به عنوان یک کنترل مشترک برای سایر دستگاه‌ ها عمل کند، در حالی که می‌ توان از آن حتی در صورت عدم پشتیبانی از HDMI-CEC هم استفاده کرد. به طور کلی کنترل، تغییرات زیبا و مثبتی دارد.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70B

تکنولوژی پردازنده استفاده شده

Q80A و Q80B دو کیولدهای جدید هستند که از پردازنده کوانتومی فورکی (Quantum Processor 4K) استفاده می کنند. با ورود مینی ال ای دی، نئو QLED های جدید امسال از چیپ های جدید استفاده می کنند، اما نمی توان بابت استفاده از این پردازنده کوانتومی 4K به سامسونگ خرده گرفت؛ چونکه نئوکیولدهای این شرکت با قیمتی بسیار بالاتر ارائه می شوند پس طبیعی است اگر پردازنده قدرتمندتری داشته باشند. هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که پردازنده کوانتومی 4K دقیقاً همان چیپی است که سال گذشته دیدیم، اما از نظر تصویر و صدا از همان قابلیت‌ های تقویت‌ شده هوش مصنوعی برخوردار است. پردازنده‌ های کوانتومی همیشه در ارتقاء محتوا بسیار توانا بودند و Q80B هم مستثنی نیست.

این تلویزیون با چنین پردازنده پیشرفته ای دارای تصویر تطبیقی ​​نیز می باشد؛ که یک ویژگی است تا شرایط نور اتاق شما را تجزیه و تحلیل کند و بتواند تصویر را مطابق با آن کالیبره سازد تا بهترین کیفیت تصویر را برای شرایط خاص شما ارائه بدهد.

اما پردازنده کوانتومی 4K نه تنها قادر به بهبود تصاویر است، بلکه برای برخی از پیشرفت های صوتی پیشرفته نیز استفاده می شود. به این ترتیب، ما صدای SpaceFit را دریافت می کنیم که از یک سنسور ویژه روی تلویزیون کیولد Q80 برای تجزیه و تحلیل اتاق شما و ارائه بهترین نتیجه صوتی ممکن استفاده می کند؛ همراه با آن، فناوری هوش مصنوعی ویژه ای به نام تقویت کننده صدای فعال (AVA) اختلالات صوتی را تشخیص می دهد و صداهای روی صفحه را برای ارائه هر بیت دیالوگ، بلند و واضح تقویت می کند.

تکنولوژی نور استفاده شده

تا سال گذشته سیستم‌ های FALD بهترین انتخاب برای نور پس‌زمینه محسوب می‌ شدند، اما با ورود مینی ال‌ ای‌ دی‌ ها، اکنون تا حدودی به یک انتخاب میان‌ رده تبدیل شدند. در واقع در سال 2021 سامسونگ تصمیم گرفته است از سیستم FALD در یک تلویزیون خود استفاده کند و این مدلی نیست جز Q80A که به این معنی است که همان ویژگی های مدل قبلی خود یعنی Q80T را حفظ می کند.

در مورد Q80A مخصوصاً نور پس‌زمینه Full Array LED آن خیلی خوب نبود، زیرا در صحنه‌ های خاصی که نقاط برجسته روشن در پس‌زمینه‌ ای کاملاً تاریک نمایش داده می‌ شد، روشنایی زیاد بود. همچنین ویژگی کاهش نور موضعی کارایی خاصی نداشت و مناطق کم نور آن واکنش بسیار عجیبی داشتند زیرا برای خاموش شدن بسیار کند بودند و برای روشن شدن خیلی سریع بودند که منجر به افت کیفیت تصویر شد.

همچنین یکی دیگر از معایب وجود سیستم FALD در تلویزیون این است که معمولاً به ضخامت دستگاه اضافه می کند زیرا سیستم FALD در پشت پنل تعبیه شده است. تفاوت چندان زیاد نیست و Q80A هنوز هم بسیار خوب به نظر می رسد، بنابراین نباید زیاد نگران این موضوع باشید.

مقاله مرتبط:
سیستم عامل در تلویزیون- نقش و انواع آن

زاویه دید گسترده

Q80A از یک پنل با قابلیت Ultra Viewing Angle استفاده می کند که به نوعی زاویه دید را گسترده می سازد. سامسونگ اشاره می‌کند که Q80A نیز از این فناوری زاویه دید گسترده استفاده می‌ کند، که اتفاقاً با زاویه دید اولترا که در برخی از مدل های دیگر می‌ بینیم یکسان نیست، در مورد Q80 به طور خاص، باید بگوییم که حداکثر زاویه 40 درجه با کاهش کمی در کیفیت کلی تصویر، قابل قبول است. بنابراین اگر می خواهید از این تلویزیون به عنوان یک تلویزیون خانوادگی استفاده کنید، نباید با موقعیت ها و زوایای دید مختلف در مشاهده مشکلی داشته باشید.

پشتیبانی از HDR

پشتیبانی از HDR حوزه دیگری است که سامسونگ در چند سال گذشته، همواره در پی ارتقای آن بوده و اکنون شاهد حضور Quantum HDR 12X در این دو تلویزیون هستیم. Q80 به این دلیل که یک تلویزیون کیولد است و از نقاط کوانتومی پشتیبانی می کند، توانسته صاحب HDR کوانتوم شود؛ روش کار این نقاط به این ترتیب است که هر پیکسل به صورت مستقل از دیگر پیکسل ها، از خود نور ساطع می کند و این باعث می شود محتوا به حالتی درخشان و خیره کننده در بیایند. پا به پای این، در تلویزین کیولد سامسونگ، HLG وجود دارد که عمدتاً برای پخش به همراه HDR10+ جدیدتر استفاده می‌ شود، و پیشرفته‌ترین پروتکل HDR است که از متادیتای پویا برای ارائه بهترین کیفیت تصویر استفاده می‌ کند.

❗ فراموش نکنید که این دو تلویزیون سامسونگ، بدون پشتیبانی از Dolby Vision طراحی شده اند؛ چون سامسونگ تنها شرکتی است که از گنجاندن این فناوری در محصولات خود امتناع می کند.

جمع بندی کیفیت تصویر

تلویزیون سامسونگ Q80، در سال 2023 و 2022 از کیفیت تصویر فورکی بهره می برد و زاویه دید گسترده 178 درجه برای هر کدام از این نمایشگرها تعیین شده است. از آنجا که سامسونگ برای این تلویزیون از نقاط کوانتومی استفاده کرده؛ پس می توانیم انتظار تصویری درخشان و رنگ هایی زنده از آن داشته باشیم، اما تنها این نیست؛ شما می توانید محتوای متحرک و صحنه های بازی را در این نمایشگر با حداکثر سرعت و کیفیت تماشا کنید چونکه از فناوری Motion Xcelerator Turbo+ بهره برده است.

کیفیت صدای تلویزیون کیولد سامسونگ

تلویزیون های فوق باریک فضای لازم برای تجهیز آنها به سیستم های صوتی که قادر به ارائه صدای خیلی بهتر هستند، را ندارند. اخیراً اکثر تلویزیون ‌ها را دیده‌ ایم که تکنیک‌ ها و ویژگی‌ های مختلفی را در خود جای داده‌ اند، اما اکثر آنها عمدتاً مبتنی بر نرم‌افزار هستند و نتیجه نهایی خیلی بهتر از آن چیزی نیست که می‌توانیم انتظارش را داشته باشیم.

اکنون چند سالی است که سامسونگ سیستم صوتی خود را برای پرچمداران برتر خود به نام Object Tracking Sound توسعه داده است و از سال 2021 بسته به قابلیت های آن چهار نوع از این سیستم وجود دارد. ما OTS Pro، OTS+، OTS و OTS Lite را داریم و برای Q80B سامسونگ از نوع OTS استفاده کرده است. در اصل Q80B دقیقاً همان سیستم صوتی Q80A را در سال گذشته ارائه می دهد. این یک سیستم صوتی 2.2.2 کانالی با توان کل 60 وات است که برای تماشای تلویزیون در هر موقعیتی کافی است. تفاوت در مقایسه با OTS+ این است که دومی از کانال های 4.2.2 استفاده می کند.

ما انواع پیشرفته‌تر OTS مانند OTS+ را در QN90B داریم و آنچه می‌توانیم به شما بگوییم این است که سیستم OTS در Q80B واقعاً کیفیت کمی پایین تری دارد. اگر مقایسه مستقیمی انجام ندهید، تفاوت زیادی را درک نمی کنید.

Q80 همچنین دارای برخی از ویژگی های اضافی شده است که در QN90 و QN85 دیدیم. اولین موردی که قابل ذکر است Adaptive Sound+ نام دارد که با آن تلویزیون، محتوای در حال پخش را تجزیه و تحلیل می کند و برای هر صحنه می تواند بهترین نوع صدا را شناسایی و ارائه دهد.

ویژگی دیگر SpaceFit Sound به همراه Active Voice Amplifier (AVA) است. با کمک تحلیل فضایی، تلویزیون می تواند با آکوستیک های مختلف هر اتاق سازگار شود و با استفاده از AVA، تلویزیون می‌تواند نویز محیطی را تشخیص دهد و خروجی صدای محتوایی را که تماشا می‌ کنید، افزایش دهد. در بخش دیگری از امکانات صدای این تلویزیون، Q-Symphony را هم داریم که یک ویژگی است که می توانید از آن برای ترکیب سیستم صوتی تلویزیون با ساندبار مناسب استفاده کنید.

وقتی نوبت به کیفیت کلی صدا می رسد، Q80B بسیار نزدیک به Q80A عمل می کند. تفاوت‌های کوچکی وجود دارد، اما آن‌قدر کوچک بودند که به چشم نیاید و بنابراین Q80B امسال همان ویژگی‌ها را حفظ می‌ کند.

سیستم عامل، برنامه ها و ویژگی ها

تلویزیون سامسونگ Q80B از آخرین نسخه تایزن استفاده می کند و از نظر ویژگی ها و عملکرد تلویزیون های هوشمند تقریباً مشابه بقیه نسخه های سال 2022 است؛ بنابراین این بخش مشابه آنچه قبلا مشاهده کرده بودیم، خواهد بود. سامسونگ طراحی بصری تاریک تر را حفظ کرده است، اما این یک چیز صرفاً زیبایی است و عملکرد مانند همیشه خوب است. در رابط کاربری این تلویزیون، طرح کلی کاملاً یکسان باقی مانده است. تایزن گزینه‌ های سفارشی‌ سازی بسیاری را ارائه می‌ دهد تا بتوانید همه چیز را به دلخواه خود مرتب کنید.

اولین افزودنی واقعی این سیستم عامل در سال 2021، GameView & Game Bar Super Ultrawide است. این یک منوی روی صفحه است که به شما امکان می دهد نسبت صفحه نمایش، بررسی تاخیر ورودی FPS، HDR، تنظیمات هدست بی سیم و موارد دیگر را در همان لحظه تنظیم کنید؛ این می تواند یک ویژگی بسیار مفید برای گیمرها باشد، زیرا لازم نیست هر بار که می خواهید تنظیمات خاصی را بررسی کنید، منو ها را دوباره بگردید. با این ویژگی سریع، همه چیز را با کلیک یک گزینه در مقابل خود خواهید داشت.

وقتی صحبت از محتوا می شود، پلتفرم تایزن به دلیل پشتیبانی بسیار زیاد توسعه دهندگان مشهور است. Q80 عملاً تمام خدمات و پلتفرم ‌های شناخته شده‌ ای را که می‌ توانید با Netflix، Apple TV، Disney Plus، Youtube، Amazon، Hulu، Rakuten، Demand 5 و BBC iPlayer فکر کنید، ارائه می‌ کند. Samsung TV plus نیز وجود دارد که صدها کانال بدون اشتراک را برای انتخاب ارائه می دهد. بسیاری از این سرویس ها می توانند در هر دو کیفیت 4K با HDR مانند نتفلیکس و آمازون پخش شوند.

با استفاده از SmartThings می توانید تلویزیون خود را مرکز اصلی همه دستگاه های خانه هوشمند خود قرار دهید. اینها می توانند چراغ ها، قفل های الکترونیکی، آلارم ها، ترموستات ها و هر چیزی که از پلتفرم SmartThings پشتیبانی می کند، باشد.

واضح است که یکی دیگر از ویژگی هایی که نمی توان آن را از دست داد، کنترل صدا است. به نظر می رسد که سامسونگ واقعاً در تلاش است تا سرویس Bixby خود را به بازار عرضه کند، اما حتی اگر شما چندان به آن علاقه ندارید، الکسای آمازون یا گوگل اسیستنت را می توانید انتخاب کنید. در حالی که اگر یک طرفدار اپل هستید، ناامید نشوید زیرا پشتیبانی از Airplay نیز وجود دارد و می توانید از سیری برای دستورات صوتی خود استفاده کنید.

یکی از ویژگی‌هایی که سال گذشته برای اولین بار دیدیم، Multi-View است و اگرچه در کلیت آن چیزی کاملاً جدید نیست سامسونگ آن را یک گام فراتر برده. علاوه بر آن، Tap View نیز وجود دارد و با آن می‌توانید تنها با یک ضربه، گوشی خود را روی تلویزیون خود پوشش دهید تا در عرض چند ثانیه از تماشای فیلم‌ ها، موسیقی و برنامه‌ ها در صفحه بزرگ‌تر لذت ببرید.

Q80 همچنین دارای حالت +Ambient Mode است که به نظر می رسد اخیراً در مدل های ارزان قیمت به استاندارد تبدیل شده است. تفاوت اینجاست که Q80 با نسخه پلاس پیشرفته‌تر در مقایسه با نسخه Q70B عرضه می شود. نسخه پیشرفته‌تر به جز قابلیت نمایش تصاویر مختلف بر روی تلویزیون در صورت عدم استفاده، می تواند اطلاعات مختلفی از جمله به روز رسانی آب و هوا، عناوین اخبار، عکس ها و موسیقی را نیز پخش کند.

یکی دیگر از ویژگی های جدید Q80 در سال 2023، عملکرد PC on TV است که به شما امکان می دهد رایانه شخصی خود یا هر رایانه دیگری را به روشی یکپارچه و آسان به تلویزیون متصل کنید.

در نهایت، امسال یک مورد جدید دیگر داریم و آن Samsung Health است. به نظر می رسد با همه گیری ویروس کرونا و ماندن بسیاری از مردم در خانه، سامسونگ فکر می کرد ورزش در خانه محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. اگر دوست دارید در خانه ورزش کنید، ممکن است این یکی را دوست داشته باشید، اما در غیر این صورت ما شاهد استفاده زیاد از آن نیستیم.

همانطور که انتظار می‌رفت، Q80 کاملاً با ویژگی‌ های جدید عرضه می‌شود و چیزی از کل مجموعه تلویزیون‌ های هوشمند سامسونگ کم ندارد. در این مقاله از برگ و باد به معرفی گسترده این تلویزیون پرداختیم که در هر دو سال 2022 و 2023 توانسته محبوبیت بالایی پیدا کند.

جمع بندی

Q80B در ابتدای ورودش به بازار دیجیتال، تنها QLED بود که از نور پس‌ زمینه قدیمی FALD استفاده می کرد. اما آنطور که ما انتظار داشتیم خوب نبود و پیشرفت واضحی نسبت به Q80A سال گذشته ندارد؛ اکنون در این سال جدید سامسونگ نسخه به روز تر آن را با عنوان Q80C روانه بازار کرده است که شاهد پیشرفت هایی در آن هستیم.

استفاده از پردازنده کوانتومی 4K تضمینی بود مبنی بر این که از نظر ارتقاء، مقیاس Q80 با سایر مدل های مشابه برابری می کند. چیزی که نسبت به سال گذشته بهبود یافت قطعاً خروجی روشنایی آن بود که Q80 را به وضوح بهتر کرد. همچنین استفاده از پنل ADS به این تلویزیون، از نظر زاویه، دید برتری داد. کیفیت رنگ به اندازه کافی خوب و همتراز با سایر تلویزیون های هم رده بود، در حالی که تاخیر ورودی به یک رقمی رسید و آن را به یک تلویزیون بازی عالی تبدیل کرد. سیستم صوتی رضایت‌ بخش OTS و پلتفرم به‌ روز شده Tizen 2023 را که اضافه کنید؛ به نظر بی نقص می رسد.

سیستم FALD آن‌طور که می خواستیم خوب نیست و متوسط ​​عمل می‌کند. همچنین تلویزیون، مانند سایر محصولات سامسونگ، فاقد پشتیبانی از Dolby Vision است و در نهایت، گنجاندن تنها یک پورت HDMI 2.1 ممکن است برای کسانی که دارای PS5، Xbox و رایانه بازی هستند، کافی نباشد.

منبع: h-m-entertainment

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *