نقد و بررسی, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70A

Q70C نسخه جدیدی از سامسونگ در سال 2023 است که ادعا می کند تعادل خوبی بین عملکرد، ویژگی ها و قیمت ارائه می دهد. ورود نئو QLED های جدید، خط تولید QLED را مجبور کرده است که در مقایسه با سال های گذشته بیشتر یک گزینه میان رده باشند. در بررسی سامسونگ Q70C امروز، هدف ما این است که مشخص کنیم آیا این مدل برای رقابت در بخش میان رده ها پیش نیاز های لازم را دارد و چه نوع پیشرفت هایی در مقایسه با Q70B که سال گذشته تولید شده بود، در آن به چشم می خورد.

Q70C یکی از سه QLED جدید است که امسال ارائه می شود و به راحتی در وسط این سه گانه قرار می گیرد و بین Q80C که پیشرفته ترین است و مدل Q60C که آخرین و مقرون به صرفه ترین در این سری است، می باشد. Q70C واقعاً ترکیبی از ویژگی‌ های پیشرفته و متعادل است و در تلاش برای یافتن جایگاهی خوب بین کسانی است که به دنبال چیزی بهتر، باکیفیت یا ارزان‌تر هستند. اما با داشتن چهار سایز موجود، نشان می‌دهد که سامسونگ همچنان از این مدل حمایت زیادی می‌کند و امیدوار است در ماه‌ های آینده جایگاه خود را در بازار پیدا کند.

اما برای در نظر گرفتن همه موارد، Q70A جدید از یک پنل VA 100/120 هرتز با یک سیستم نور پس‌ زمینه LED دوگانه استفاده می‌ کند، در حالی که این آخرین تلویزیونی است که از رده پایین‌تری برخوردار است ولی پردازنده کوانتومی 4K را دریافت می‌ کند. همچنین ارزان‌ترین تلویزیون سامسونگ است که دارای یک پورت HDMI 2.1 به همراه سایر ویژگی‌ های بازی محور است. در بخش صوتی، ما سیستم OTS Lite سامسونگ را داریم در حالی که پلتفرم تلویزیون هوشمند جدید Tizen 2023 همه آنچه را که از نظر عملکرد آنلاین و هوشمند نیاز دارید را، برای شما فراهم می کند. در نهایت Q70A با طراحی بسیار بهتر AirSlim عرضه می‌ شود که هم روی دیوار و هم به صورت رومیزی، فوق العاده به نظر می‌ رسد.

نکته حائز اهمیت در اینجا این است که ببینیم آیا Q70C می تواند آنچه را که در Q70B سال گذشته دیدیم، ارائه بدهد یا نه. ما بار ها و بار ها دیده ایم که مدل های جدید عملکرد مشابهی با مدل های قبلی خود ندارند، پس خوب است که ببینیم این مدل چگونه عمل خواهد کرد. وقت آن رسیده تا بررسی تلویزیون سامسونگ Q70 را شروع کنیم.

طراحی تلویزیون سامسونگ Q70C

وقتی صحبت از طراحی کلی می شود، شباهت های آنچنانی بین Q70C که در اینجا داریم و Q60C وجود ندارد، اما چند تفاوت قابل توجه نیز وجود دارد. اول از همه، یک بار دیگر طراحی بسیار نازک AirSlim سامسونگ را می بینیم که به این معنی است که ضخامت کلی آن تنها به 1 اینچ (2.5 سانتی متر) کاهش داشته است و اگر می خواهید آن را به دیوار نصب کنید، ایده بسیار عالی است. ضخامت آن در کل پنل بسیار یکنواخت است و طبق معمول فقط یک منحنی بسیار ظریف به سمت بالا دارد. لبه های آن به حدی نازک هستند که از نمای کلی منحرف نشوند، اما از پلاستیک ساخته شده ‌اند و باعث می‌ شوند کمی ارزان‌تر از آنچه باید، به نظر برسند. برای یک تلویزیون LCD با نور پس‌زمینه LED، Q70C فوق‌العاده نازک است و در پهن‌ترین لبه (قسمت پایین) فقط یک اینچ عمق دارد. شیک و ساده به نظر می رسد، با یک قاب پلاستیکی سیاه و سفید تقریباً مسطح به عرض کم در اطراف لبه صفحه نمایش قرار دارد. قاب پایینی کمی عریض‌تر است، اما هنوز کمتر از نیم اینچ ضخامت دارد، با یک برآمدگی مستطیلی فلزی کوچک در گوشه سمت راست پایین و دکمه پاور/ورودی/ولوم چند منظوره زیر آن. تلویزیون روی یک پایه پلاستیکی مشکی توخالی نسبتا باریک قرار می گیرد (می توانید آن را روی دیوار نیز نصب کنید).

با چرخاندن تلویزیون، شباهت های زیادی را با Q60C مشاهده می کنیم. در واقع به نظر می رسد که سامسونگ از بدنه یکسانی برای هر دوی این مدل ها استفاده کرده است و تفاوت های قابل توجهی با چیدمان پورت ها و طراحی پایه آنها دارد. به طور کلی بدنه پشتی نسبتاً مینیمالیستی است و طبق معمول یک پلاستیک با بافت برس خورده دارد، در حالی که در سمت چپ، ما همه پورت های اتصال و در سمت راست کانکتور برق را مشاهده می کنیم. درست بالای پایه شیار های ویژه ای برای مدیریت کابل وجود دارد در حالی که در مرکز سوراخ های VESA تنها عنصری است که ظاهر یکنواخت را تغییر می دهد.

پایه ای که در Q70C استفاده شده است نسبتاً منحصر به فرد است و امسال هیچ مدل دیگری از طرح مشابهی استفاده نکرده است. این یک پایه مرکزی است اما با دو پایه کوچک تر که پنل را به پایه متصل می کند. ظاهری ارزان قیمت دارد، اما با توجه به آنچه مشاهده کردیم، می‌ تواند تلویزیون را بسیار خوب نگه دارد، اگرچه مقدار کمی لرزش هم مشاهده شد. در پشت این دو پایه شیار های مخصوصی قرار داده شده است تا بتوانید کابل های خود را از بین آنها رد کرده و به نوعی مخفی کنید.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80B

برای سال 2023 به نظر می‌رسد که سامسونگ تصمیم گرفته است که روی One Remote خودش تغییراتی ایجاد کند و در حالی که اساساً شاید همان چیزی باشد که در چند سال گذشته شاهد آن بوده‌ ایم، اما تغییرات قابل توجهی پیدا کرده‌ است. ریموت کنترل دقیقاً همان کنترلی است که در بررسی های QN90C و Q60C دیدیم، بنابراین به نظر می رسد که همه QLED ها، چه نئو یا غیر آن، امسال طراحی جدید را دریافت می کنند. اول از همه، رویه آن هنوز از پلاستیک ساخته شده است، اما دوباره طراحی شده است و صادقانه بگوییم که الان نسبت به قبل بهتر به نظر می رسد. چیدمان دکمه ها مانند سال گذشته باقی مانده است، اما تغییر بزرگ این یکی این است که از باتری های یکبار مصرف استفاده نمی کند. سامسونگ یک پنل خورشیدی در پشت برای شارژ و یا با استفاده از کابل USB-C همراه خود قرار داده است.

هیچ تغییر دیگری نداریم چون همان میکروفون داخلی را داریم که می‌ توانید برای صدور فرمان‌ های صوتی از آن استفاده کنید، همان عملکرد HDMI-CEC را دارد چون می‌ تواند به عنوان یک ریموت کنترل مشترک برای سایر دستگاه‌ ها عمل کند، در حالی که می‌ توان از آن حتی در صورتی که  هیچ پشتیبانی از HDMI-CEC وجود نداشته باشد. به طور کلی کنترل تغییرات ظاهری زیبایی دارد و گنجاندن یک باتری قابل شارژ کار جالبی است، حتی اگر همه آن را دوست نداشته باشند.

Q70C یک نسخه متوسط ​​​​است و واقعاً این را نشان می دهد. طراحی AirSlim عالی است که باعث می‌شود این تلویزیون‌ ها بهتر از همیشه به نظر برسند و ریموت کنترل طراحی شده بهترین چیزی است که سامسونگ در این سال‌ ها داشته است. از مقدار زیادی پلاستیک استفاده شده است و پایه کمی ارزان به نظر می رسد، اما در کل هیچ مشکل جدی دیگری وجود ندارد. کیفیت معمولی سامسونگ که از این دسته انتظار دارید را برای شما به همراه دارد.

تکنولوژی پردازنده استفاده شده در این تلویزیون

Q70C آخرین QLED امسال است که از پردازنده کوانتومی 4K استفاده می کند که قبلاً در Q80B و Q70B در سال 2022 دیده بودیم. به نظر می رسد سری Q60 تنها QLED است که از نسخه سبک تر این چیپ استفاده می کند. در واقع Q70C دارای همان قابلیت‌ های تقویت‌ شده هوش مصنوعی در زمینه تصویر و صدای آن است. اینها شامل یک موتور تخصصی ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی است که الگوریتم‌ های پیچیده و دیتا بیس تصویری بزرگ را با هم ترکیب می‌ کند تا جنبه‌ هایی مثل بافت‌ ها را طبقه‌بندی کند و هر صحنه خاص را بهینه سازی و ارتقا دهد.

ما نمی توانیم به طور قطعی بگوییم که آیا پردازنده ارائه شده در سال 2023 دقیقاً همان پردازنده ای است که در سال گذشته مشاهده کردیم یا نه، چون سامسونگ به جز برخی اطلاعات فنی بسیار ساده، هیچ مشخصات خاصی را برای پردازنده های خودش ارائه نمی دهد.

پردازنده‌ های کوانتومی در Q70C هیچ تفاوتی نداشت، چون ویدیو های مختلفی که در وضوح‌ های مختلف امتحان کردیم، نتایج بسیار خوب حداقل مصنوعات را از فرآیند ارتقاء مقیاس به ما ارائه کردند. این موارد شامل محتوا در فرمت SD، وضوح 720p و 1080p بود. همانطور که همیشه گفته می شود، هر چه منبع بهتر باشد، نتیجه بهتر می شود چون پردازنده جزئیات بیشتری برای کار دارد.

این تلویزیون با چنین پردازنده پیشرفته ای دارای تصویر تطبیقی ​​هم هست که یک ویژگی است که شرایط نور اتاق شما را تجزیه و تحلیل می کند و می تواند تصویر را مطابق با آن کالیبره کند تا بهترین کیفیت تصویر را برای شرایط خاص شما ارائه دهد.

اما پردازنده کوانتومی 4K نه تنها قادر به بهتر کردن تصاویر است، بلکه برای برخی از پیشرفت های صوتی پیشرفته نیز استفاده می شود. به این ترتیب، ما صدای SpaceFit را دریافت می کنیم که از یک سنسور ویژه روی تلویزیون برای تجزیه و تحلیل محیط شما و ارائه بهترین نتیجه صوتی ممکن استفاده می کند. همراه با آن، فناوری هوش مصنوعی ویژه ای به نام تقویت کننده صدای فعال (AVA) اختلالات صوتی را تشخیص می دهد و صداهای مختلف را برای ارائه هر قسمت دیالوگ، بلند و واضح تقویت می کند. در ادامه و در قسمت صوتی بیشتر در مورد قابلیت های صوتی آن صحبت خواهیم کرد.

تکنولوژی نور استفاده شده در تلویزیون Q70

Q70C ممکن است یک QLED متوسط ​​باشد، اما وقتی صحبت از سیستم نور پس‌زمینه‌ اش می‌ شود، از سیستم Edge LED با قابلیت کمتری استفاده می‌ کند که بسیار پایین ‌تر از FALD است که در Q80C استفاده می‌ شود. این تلویزیون اساساً از همان سیستمی استفاده می‌کند که در Q60C بود و سامسونگ آن را سیستم نور پس‌ زمینه LED دوگانه می‌ نامد.

در حقیقت Q70 به جای داشتن LED های پشت پنل، مجموعه ای از LED ها در بالا و پایین صفحه نمایش خود دارد. استفاده از این نوع نور پس‌زمینه ارزان‌تر است و بنابراین در مدل ‌های سطح پایین‌تر استفاده می‌ شود، اما در نتیجه کنترل نور و دقت کمتری در مقایسه با سیستم FALD که تا سال گذشته بهترین عملکرد را داشت، شاهد هستیم.

در حالی که Q70 اساساً از یک سیستم Edge Lit از سال 2020 استفاده می‌ کند، سامسونگ تغییراتی در آن ایجاد کرده است تا حداقل در تئوری، نتیجه نهایی را بهبود بخشد. سامسونگ این نام را به “Dual LED system” تغییر داد که از دو رنگ LED مختلف استفاده می کند و تن رنگ را با توجه به تصویر نمایش داده شده، تنظیم می کند.

طبعاً این نوع سیستم دارای مزایا و معایب معمولی است. در بخش مزایا، تلویزیون‌ های دارای چنین سیستمی کمی نازک‌تر هستند و این نشان‌ دهنده طراحی AirSlim است که Q70C از آن استفاده می‌ کند، اما در طرف مقابل و به عنوان معایب، هنگامی که یک جسم روشن در زمینه تاریکی نمایش داده می‌ شود، نوار هایی از نور را از بالا به پایین می بینیم. همچنین جلوه های مربوط به هاله در اینجا در مقایسه با تلویزیون های FALD بیشتر قابل توجه است.

Q70C به همراه Q60C از همان سیستم Dual LED استفاده می‌ کنند، پس اگر تلویزیونی بهتر می‌ خواهید، هیچ گزینه دیگری ندارید جز اینکه یک قدم جلوتر بروید و به Q80C نگاه کنید، زیرا این تنها QLED موجود در سال 2023 با کیفیت بسیار برتر در زمینه نور پس زمینه FALD است.

روشنایی / کنتراست

امروزه روشنایی یکی از مهمترین جنبه های هر تلویزیون HDR است؛ زیرا با محتوای HDR نیاز به خروجی روشنایی بالا بیشتر از همیشه احساس می شود. برای بررسی، ما از حالت فیلم و رنگ گرم 2 به همراه حداکثر روشنایی استفاده کردیم. در تست روشنایی SDR ما روی یک پنجره سفید 10٪، 581 نیت دریافت کردیم که برای هر نوع ماده SDR کافی است. در تست روشنایی HDR روی یک پنجره سفید 10٪، 565 نیت روشنایی دریافت کردیم که خوب است، اما به آن حد روشنایی که در کل می خواهیم برای بهترین تجربه HDR داشته باشیم، نمی رسد.

از نظر کنتراست، تلویزیون سامسونگ Q70C با یک پنل VA عرضه می شود که به طور کلی به معنای کیفیت خوب است و در واقع آنچه ما دیدیم به Q70B سال گذشته بسیار شبیه بود. اگر این را در نظر بگیرید و همچنین این واقعیت را در نظر بگیرید که به نظر می رسد اوج روشنایی کمی بیشتر از سال گذشته است، به نظر می رسد که Q70C در واقع یک پیشرفت در این بخش داشته است، حتی اگر یک پیشرفت بزرگ نباشد.

پشتیبانی از HDR

پشتیبانی از HDR موضوع دیگری است که سامسونگ آن را در کل سری تلویزیون های خود گنجانده است. به این ترتیب، ما ابتدایی‌ترین HDR10 مورد نیاز برای پخش 4K UHD را داریم، HLG وجود دارد که عمدتاً برای پخش به همراه HDR10+ جدیدتر استفاده می‌ شود که پیشرفته‌ ترین پروتکل HDR است و از متادیتای پویا برای ارائه بهترین کیفیت تصویر استفاده می‌ کند؛ همچنین فریم به فریم است و رقیب اصلی دالبی ویژن می باشد.

پوشش رنگ

Q70 که یک QLED است، از لایه کوانتوم دات ویژه سامسونگ برای نمایش رنگ‌ های زنده‌تر و واقعی‌تر استفاده می‌ کند. سامسونگ ادعا می کند که 100٪ فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد، اما هرگز نباید این اعداد را باور کنید و انتظار آن را داشته باشید، زیرا بیشتر برای اهداف بازاریابی استفاده می شوند. بنابراین بیایید ببینیم Q70 چقدر می تواند به آن نزدیک شود.

با توجه به اندازه‌گیری‌ های ما، تلویزیون حدود 90 درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌ دهد که برای رده متوسط ​​آن بسیار بسیار خوب است. در فضای رنگی گسترده‌تر REC.2020، پوششی 68 درصدی را شاهد بودیم که حتی اگر به خوبی برخی نسخه‌ های دیگر نباشد، همچنان به اندازه کافی خوب است. این اعداد نشان‌ دهنده یک پیشرفت جزئی نسبت به آنچه در سال گذشته در Q70B به دست آوردیم، است. تفاوت ممکن است با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشد، اما نتایج کمی بهبود یافته اند که بسیار عالی است.

عملکرد حرکتی یا موشن پرفورمنس

مرحله بعدی، تست های عملکرد حرکتی است و به نظر می رسد Q70C با یک پنل 100/120 هرتز همراه با فرکانس کاهش نور پس زمینه 960 هرتزی ارائه می شود که دقیقاً همان حالتی است که اخیراً در QN85B دیدیم. داشتن چنین فرکانس بالایی تضمین می کند که سوسو زدن تصویر کاملاً نامرئی است، اما این به حالت تصویر هم بستگی دارد که در برخی از آنها فرکانس به 100/120 هرتز کاهش می یابد.

بدیهی است که ما تناسب حرکتی را هم داریم که برای سال 2023 به Motion Xcelerator Turbo+ تغییر نام داده است. Q70B به اندازه کافی قادر بود تاری و لرزش حرکتی را از بین ببرد، اما زمانی که صحنه های اکشن بسیار سریع با حرکات سریع دوربین وجود داشت، تلویزیون تلاش می کرد تا تصویر را بدون آرتیفکت حفظ کند. در واقع ما در Q70C در مقایسه با QN85C، آثار حرکتی بیشتری دیدیم که نشان می‌دهد این تلویزیون با صحنه ‌های سریع تر مشکل بیشتری دارد.

فعال کردن درون یابی یا تناسب حرکتی را می توان مانند سایر مدل های سامسونگ با رفتن به تنظیمات Picture Clarity در منو و با تنظیم دو نوار لغزنده برای تاری یا لرزش انجام داد. به خاطر داشته باشید که مقادیر بسیار بالا در لغزنده ها و “Soap Opera Effect” ظاهر می شوند، اما به نظر می رسد حفظ یک مقدار بسیار پایین مانند 1 یا 2 بدون هیچ تغییر عمده ای در نمایش کلی حرکت به اندازه کافی خوب است.

 Black Frame Insertion(BFI) نیز طبق معمول موجود است که می تواند در منو با گزینه LED Clear Motion فعال شود. BFI تکنیکی است که یک قاب سیاه را بین دو فریم جداگانه قرار می دهد تا حرکت را صاف کند. اگرچه نتیجه نهایی بسیار خوب است، اما چند عارضه جانبی دارد. ابتدا به دلیل فریم های سیاه، روشنایی ضربه قابل توجهی می خورد، در حالی که به دلیل فرکانس کمتر استفاده شده که می تواند 100/120 هرتز یا حتی 50/60 هرتز باشد، ممکن است برخی از سوسو زدن ها قابل توجه باشد.

Q70C مانند بسیاری از تلویزیون های سامسونگ امسال، از FreeSync Premium Pro نیز پشتیبانی می کند که اگر دستگاهی دارید که از AMD ها نیز پشتیبانی می کند، می تواند تجربه بازی را برای شما بسیار بهبود بخشد. ممکن است به نظر برسد که Q70C دارای مشخصات مشابه برخی از مدل ‌های سطح بالاتر مانند QN85C است، اما در عملکرد دنیای واقعی نتوانسته دقیقاً همان قابلیت‌ ها را در مورد درون یابی حرکتی به ما نشان بدهد. در بیشتر موارد به اندازه کافی خوب بود اما در برخی صحنه ها ناتوانی آن در ارائه تصویر واضح بسیار مشخص بود.

کیفیت صدا

سازندگان در چند سال گذشته سعی کرده اند سیستم های صوتی ایجاد کنند که امضای صوتی کلی تلویزیون های تخت خود را بهبود بخشد. برخی از آنها بهتر از دیگران هستند، اما بیشتر آنها برای چیزی بیشتر از تماشای معمولی مناسب نیستند. سیستم انحصاری سامسونگ، Object Tracking Sound نامیده می شود و مانند بسیاری از ویژگی های دیگر، آن را بر اساس قیمت تلویزیون ارائه شده تنظیم می کند.

سال گذشته Q70B از آن سیستم استفاده نکرد و مجبور شد به یک سیستم صوتی 2 کاناله معمولی بسنده کند که معمول ترین سیستمی است که در تلویزیون های تخت می بینیم. برای سال 2022 به نظر می رسد که سامسونگ تصمیم گرفته است این را بهبود بخشد و در حالی که ما هنوز سیستم OTS کامل را دریافت نکرده ایم، حداقل کمی از آن که “Object Tracking Sound Lite” نام دارد، که دقیقاً همان گونه ای است که اخیرا در Q60C دیدیم.

تفاوت این نسخه Lite این است که در حالی که هر دو سیستم OTS و OTS+ از بلندگو های بیشتری در کناره‌ ها و بالای پنل استفاده می‌ کنند تا صدا را به خوبی ردیابی کنند، اسپیکر ما در اینجا از مجموعه‌ ای از بلندگو های مجازی استفاده می‌کند.

تلویزیون سامسونگ Q70C از Dolby Audio پشتیبانی می کند اما Dolby Atmos بومی وجود ندارد. حداقل می ‌توانید Dolby Atmos را از طریق eARC ارائه شده به نوار صوتی Dolby Atmos یا سیستم صوتی اختصاصی منتقل کنید. پشتیبانی DTS امسال بار دیگر به طور کامل غایب است. به نوعی سامسونگ به طور کامل پشتیبانی از DTS را کنار گذاشته است که ممکن است برخی کاربران را ناامید کند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم Q70C دارای فناوری SpaceFit است که بسته به چیدمان اتاق شما صدا را بهینه می کند. این کار با استفاده از یک سنسور مخصوص روی تلویزیون انجام می شود که آکوستیک اتاق را اندازه گیری می کند و کالیبراسیون های لازم را انجام می دهد. همچنین تقویت کننده صدای فعال (AVA) وجود دارد که در صورت تداخل منابع صوتی خارجی با هم، صدا را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، اگر صدای بلندی از خیابان تشخیص داده شود، تلویزیون برای جبران صدا، آن را تقویت می کند.

مقاله مرتبط:
جدیدترین تلویزیون های سامسونگ

قابلیتی که از سال گذشته راه خود را پیدا کرده است، Adaptive Sound است، اما چیزی که در اینجا به دست می آوریم Adaptive Sound+ نام دارد که در اصل نسخه پیشرفته تری از این سیستم است. با Adaptive Sound+، تلویزیون می‌ تواند به‌طور خودکار تنظیماتی را برای بهترین تجربه صوتی ممکن بر اساس محتوایی که در هر زمان خاص مشاهده می‌ شود، ارائه دهد.

در نهایت ما Q-Symphony را داریم و یک ویژگی است که می توانید از آن برای ترکیب سیستم صوتی تلویزیون با ساند بار مناسب استفاده کنید که از آن نیز پشتیبانی می کند.

پورت های تلویزیون سامسونگ Q70

همانطور که قبلاً ذکر شد، همه پورت ها در یک ورودی مخصوص در پشت بدنه اصلی به سمت چپ قرار دارند. اگر می خواهید تلویزیون را به دیوار نصب کنید قطعا می تواند مفید باشد. تنها کانکتوری که در سمت راست قرار می گیرد برای برق است. در واقع Q70C دقیقاً همان نوع و طرحی را ارائه می دهد که در Q70B سال گذشته دیدیم، بنابراین هیچ تغییر عمده ای در اینجا وجود ندارد.

اکنون از بالا به پایین دو پورت USB، یک خروجی صوتی نوری دیجیتال، چهار پورت HDMI، یک پورت اترنت برای اتصال سیمی به اینترنت، یک جک Ex-Link و یک درگاه آنتن معمولی پیدا می کنیم.

ویژگی های تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70C

مانند ال‌ جی، سامسونگ از پلتفرم تلویزیون هوشمند خود، سیستم عامل تایزن ، به جای سیستم‌ های دیگر مانند Android TV، Fire TV یا Roku TV استفاده می‌ کند. Q70C در برنامه‌ های شخص ثالث کمی سبک‌تر از آن تلویزیون‌ ها است، اما همچنان بیشتر موارد اولیه را پوشش می‌ دهد و مجموعه‌ ای قوی از ویژگی‌ های داخلی را دارد. می‌ توانید به Amazon Prime Video، Apple TV، Disney+، HBO Max، Netflix، و YouTube، به همراه چندین برنامه دیگر و خدمات پخش ویدیو، از جمله پخش و پخش بازی‌ ها از رایانه شخصی خود با Steam Link، دسترسی داشته باشید. هر چند Twitch در دسترس نیست.

پلتفرم تلویزیون هوشمند سامسونگ از ترفند های خاص خود نیز برخوردار است. از انعکاس صفحه از دستگاه های تلفن همراه و رایانه های شخصی با Miracast/WiDi و از دستگاه های iOS و Mac با Apple AirPlay پشتیبانی می کند. می‌توانید مستقیماً از رایانه یا مک خود با برنامه Easy Connection برای Windows 10 و Remote Desktop در macOS استریم کنید و آن را کنترل کنید، به خدمات ابری مایکروسافت 365 دسترسی داشته باشید و حتی از تلفن‌ های سامسونگ سازگار به عنوان رایانه با Samsung DeX استفاده کنید. با این حال، با Google Cast سازگار نیست، بنابراین باید از یک برنامه اندروید شخص ثالث برای انعکاس صفحه گوشی اندرویدی غیر سامسونگ خود استفاده کنید.

Q70C از آخرین نسخه تایزن سامسونگ استفاده می کند و از نظر ویژگی ها و عملکرد تلویزیون های هوشمند تقریباً مشابه بقیه نسخه های سال 2023 است، بنابراین این بخش مشابه آنچه قبلا مشاهده کرده بودیم، بدون تغییر خواهد بود.

جمع بندی

تا همین اواخر، تلویزیون‌ های QLED سامسونگ به‌ عنوان بالاترین رده‌ بندی این شرکت شناخته می‌ شدند. از زمانی که Neo QLED در اوایل سال جاری معرفی شد، تلویزیون‌ های QLED معمولی در بین رده‌ های میان‌ رده این شرکت قرار گرفتند و این همان دسته ‌ای است که سری جدید Q70A سامسونگ را در آن می بینید. این تلویزیون کنتراست بالایی ندارد و طیف رنگی آن می‌ تواند در رنگ‌ های سبز کمی بیشتر باشد، اما هنوز چیز های زیادی وجود دارد، از جمله پشتیبانی از Amazon Alexa و Google Assistant، رنگ‌ های متعادل، و عملکرد فوق‌العاده برای بازی. با قیمت 1099.99 دلار برای QN55Q70AAFXZA 55 اینچی که آزمایش کردیم، در مقایسه با تلویزیون ‌های ارزان‌تر مانند Hisense U8G و TCL 6 که می‌ توانند بسیار روشن‌ تر شوند و رنگ‌ های گسترده ‌تری ارائه دهند، کمی گران‌تر به نظر می‌ رسد، اما عملکرد کم تاخیر آن باعث می‌ شود که این تلویزیون بسیار گران‌تر باشد. برای گیمر های جدی مناسب است.

تفاوت ها به اندازه ای که انتظار می رود زیاد نبودند، اما حتی برخی از پیشرفت های کوچک همیشه مورد استقبال قرار می گیرند. به این ترتیب Q70C توانست در محتوای SDR و HDR روشنایی بیشتری تولید کند، رنگ‌ ها را کمی بهتر ارائه دهد و حتی تاخیر ورودی کمتری نسبت به قبل داشته باشد. همه چیز مشابه سال گذشته بود، اما نکته خوب این است که Q70 در هیچ زمینه ای نسبت به سال گذشته که بزرگترین ترس ما بود، عملکرد ضعیفی نداشت. به این ترتیب نسخه جدید یک پیشرفت واضح است؛ حتی اگر کوچک باشد.

در مورد جنبه های منفی آن، آنچه می توانیم بگوییم این است که حذف ویژگی هایی به کیفیت کلی تصویر آسیب می رساند. همچنین به دلیل اینکه از پنل VA استفاده می کند، زوایای دید اصلا خوب نیست، بنابراین اگر می خواهید از آن به عنوان یک تلویزیون خانوادگی استفاده کنید، به شما پیشنهاد می کنیم قبل از خرید آن را آزمایش کنید. یک پورت HDMI 2.1 ممکن است آن را برای برخی از کاربران مناسب نکند، حتی اگر پورت جدید هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار نگیرد، در حالی که به طور کلی روشنایی آن بهترین نیست و در حالی که HDR در این تلویزیون خوب است، شما را شگفت زده نخواهد کرد.

به طور کلی Q70C نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته و همراه با قیمت مناسب می تواند انتخابی عالی برای کسانی باشد که به دنبال میان رده ها هستند. پس اگر بودجه کمی دارید و علاقه ای به ویژگی های بسیار پیشرفته ندارید، سامسونگ Q70C انتخاب نسبتا خوبی است؛ همچنین کارشناسان ما در برگ و باد می توانند شما را در این انتخاب یاری بدهند.

منبع: h-m-entertainmentpcmag

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *