وبلاگ, راهنمای خرید, راهنمای خرید تلویزیون

بهترین تلویزیون های سونی

سونی یکی از معروف ترین شرکت های الکترونیکی در جهان است، که پس از جنگ جهانی دوم شروع به کار کرد. در سال 1946 شخصی به نام Masaru Ibuka یک فروشگاه لوازم الکترونیکی را در ساختمانی در توکیو  تاسیس کرد. در همان سال به شراکت Akio Mortia شرکتی با نام Tsushin Kogyo تاسیس کرد که بعد ها نام خود را به سونی تغییر داد. نام سونی برای این برند از کلمه لاتین sonus به معنی ریشه ی صوت و صدا الهام گرفته است. سونی به رشد خود ادامه داد و الان در کنار رقیبانی چون سامسونگ، ال جی ، پاناسونیک و … به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان وسایل الکترونیکی شناخته می شود (…) در مورد شرکت سونی بیشتر بدانید.

عمده فعالیت های این شرکت در زمینه ی لوازم الکترونیکی، خدمات رسانه ای، محصولات ارتباطی، سرگرمی و بازی های رایانه ای می باشد. هدف این شرکت ارائه کالاهای مصرفی نویین به بازار است. در ادامه به معرفی یکی از محصولات این شرکت ژپنی (تلویزیون) که بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده می پردازیم.

کیفیت در تلویزیون های سونی

تلویزیون های سونی به طور کلی دارای عملکرد عالی هستند. آن ها با داشتن کیفیت تصویر عالی و طراحی های زیبایی که دارند، نظر استفاده کنندگان را به خود جلب کرده اند. کیفیت ساخت آنها نیز خوب است. این شرکت طیفی از خلاقیت، کیفیت و نوآوری را در محصولات گوناگون به بازار عرضه کرده است. سونی در پی افزایش کیفیت تصویر و صدای تلویزیون هایش، از تلویزیون های براویا مستر رونمایی کرد. تلویزیون های Bravia Master جزو مدل های پرچمدار، بسیار با کیفیت، خوش ساخت و گران قیمت این برند می باشند.

اگر برای کاربری فاکتور هایی همچون کنتراست بالا و کیفیت مهم باشد می تواند از مدل A9G استفاده کند. اما اگر کاربری تلویزیون با ابعاد بزرگتر نیاز داشته باشد مدل Z9G مناسب است. هرچند که برای کسانی که تلویزیون های بزرگ با قیمت زیاد نمی خواهند، تعداد زیادی از تلویزیون های 4K و سری OLED عرضه شده اند. همچنین شاهد ارتقای HDR در تلویزیون های FHD از جمله W660F برای کسانی که بودجه ی نسبتا کمتری دارند بوده ایم.

برنامه بعدی سونی برای تلویزیون هایش چیست؟

در حال حاضر گزارشی در مورد برنامه های سال آینده سونی منتشر نشده است، اما با وجود عملکرد عالی تلویزیون های سال 2019 احتمالا به زودی برخی از اعلامیه های جدید برای هر تلویزیون سونی، در سال بعد را خواهیم شنید. اما در حال حاضر ما بیشتر بر روی تلویزیون های سال 2019 تاکید داریم. تعداد زیادی از تلویزیون های سونی وجود دارند که ارزش توجه بیشتری دارند. ما در این مقاله قصد داریم، کیفیت  بهترین تلویزیون های سونی را به طور مختصر و مفید برای شما شرح دهیم.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون 55 اینچ

فناوری تلویزیون های سونی 

هرچند که اکثرا در خرید تلویزیون، کیفیت پنل زیاد مورد توجه نیست، اما وجود یک پردازنده تصویر قوی در تلویزیون اهمیت زیادی دارد. پردازنده نسل جدید X1 Ultimate processor سونی در سال 2018 رونمایی شد، که در هر دو سری مستر و فورکی استفاده شده است، تا کیفیت تصاویر بسیار خوب به نظر برسد. این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت تلویزیون ها محسوب می شود. مجموعه 8K نیز قطعا به این پردازنده نیاز دارد تا تمام محتواهای با کیفیت نرمال و 4K را نزدیک به کیفیت 8K نمایش دهد. این پردازنده به الگوریتم های منحصر به فردی مجهز می باشد تا محتواها را بهتر و دقیق تر ارائه دهد. یک قدم پایین تر پردازنده X1 Extreme است که در محصولات میان رده سونی استفاده شده است، که وضوح تصاویر فورکی را به طور مطلوب نمایش می دهد.

در حالی که در سال گذشته قابلیت Dolby Vision به مجموعه ی X900 و مستر براویا محدود بود، خوشبختانه این موضوع کمرنگ شده است و در همه مجموعه های فورکی استفاده شده است. در هر صحنه با تنظیم میزان روشنایی و سطح رنگ، تصاویری پویا و غنی را با رنگ های عمیق تر نمایش می دهد.  در تلویزیون، رنگ های قابل پخش با فرمت Dolby Vision از فرمت HDR بیشتر است. به نظر می رسد که فرمت دالبی ویژن رقیب +10HDR خواهد بود.

فناوری دالبی ویژن

در تلویزیون های سونی کیفیت صدا چگونه است؟

در کنار کیفیت تصاویر، پخش صدای مطلوب و واضح نیز حائز اهمیت است. مدل های لوکس زیادی که صدا را به طور دقیق و همه جانبه پخش می کنند در سال 2019 به بازار عرضه شده اند. در بخش صوتی تلویزیون ها، سونی از فناوری Acoustic Surface Audio بهره برده است، که در تلویزیون های OLED سال گذشته ارائه داده شد. این سیستم با پخش صدایی قدرتمند تر و واضح تر، نیاز به سیستم های صوتی خارجی و ساندبار ها را کم می کند. همچنین دارای حالت Dolby digital plus هستند، تا صدایی واضح و فراگیر را بشنوید. بهترین تلویزیون های سونی 2019 از فناوری Sound-from-Picture برای پخش دقیق و هماهنگ صدا در سرتاسر صفحه نمایش استفاده می کنند. به طوری که صدا، مستقیم از مرکز صفحه نمایش و پشت تلویزیون پخش می شود، در نتیجه مخاطب می توانید در صدا های با کیفیت و واقعی غوطه ور شود و احساس کند که در وسط صحنه ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون 65 اینچ

کیفیت صدای تلویزیون سونی

تلویزیون های اسمارت 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تلویزیون های هوشمند بسیار شایع شده اند. تلویزیون اسمارت تلویزیونی است، که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و مبتنی بر سیستم عامل خاصی باشد. این سیستم عامل ها با وجود فراهم کردن دسترسی راحت به برنامه ها و عملکرد های هوشمند، مزایا و معایب خود را دارند. تمام مجموعه ی 4K سونی دارای سیستم عامل هوشمند Android هستند. این رابط کاربری جذاب با تلویزیون های سونی سازگار است و کاربر از استفاده از آن لذت می برد. هرچند که اندروید از سیستم عامل های گوگل است و این منجر به نقطه ضعفی برای تلویزیون های سونی شده است. همچنین دستیار GoogleAssistant  در اکثر تلویزیون هایش گنجانده شده است.

بهترین تلویزیون های سونی

Sony Master Series 

تلویزیون سونی Z9k یک شگفتی 8K است، که از پردازنده X1 Ultimate ، 8K X-Reality PRO و 8K X-tended Dynamic Range PRO پشتیبانی می کند و با تنظیم کنتراست و افزیش دقیق روشنایی، کیفیت تصاویر را بهبود می بخشد. کیفیت تصویر 8k و این سایز های بزرگ در کمتر تلویزیونی دیده می شود. این دو مدل با قرار گیری در سری مستر، جزو پیشرفته ترین تلویزیون های سونی هستند. این تلویزیون با صدای 80 وات، در بین تلویزیون ها پرقدرت ترین صدا را دارا می باشد. همچنین یک حالت مشاهده ی اختصاصی برای تماشای فیلم ها در Netfilx را دارا می باشد و از دستیار های صوتی Alexa و Googleasistant پشتیبانی می کند.

منبع: Wikipedia – Sony

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *