نقد و بررسی, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی G3

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی G1

اگر از اطرافیانتان تعریف و تمجید تلویزیون ال جی G3 را شنیده‌اید و می‌خواهید به تهیه آن اقدام نمایید قبل از هر کاری این مطلب را مطالعه نموده تا با قابلیت های آن بیشتر آشنا شوید. ال جی با تولید تلویزیون‌ و عرضه آن در بین مردم توجه زیادی را به خود جلب کرد، همه ما تا حدودی آگاه هستیم که در گذشته وسیله‌های برقی از جمله تلویزیون در بین مردم وجود نداشته است و هیچ شناخت و تصویری هم از آن‌ها نداشتند، اما با پیشرفت علم به مرور شاهد تولید انواع مختلفی از آن‌ها شدیم. تلویزیون‌ها در اوایل تولید دارای اندازه‌های کوچک و صفحه سیاه یا سفید بودند اما به مرور تبدیل به تلویزیون‌های بزرگتر و رنگی شد و این روند بدون توقف ادامه داشت که امروزه به شکل LED و LCD تولید شده است و در مقایسه با تلویزیون‌های قدیمی ضخامت و وزن کمتری دارند.

با توجه به رقابت بین کمپانی‌ها همه آن‌ها در تلاشند تا محصول خود را با ظاهر، کیفیت و طول عمر بهتر و بیشتری به خریداران ارائه کنند. در اینجا کمپانی ال جی با تولید و وارد کردن تلویزیون ال جی G3 در بازار در سال 2021 که یکی از پرفروش ترین و بهترین تلویزیون شرکت ال جی است بسیار موفق بوده و این کمپانی در کشور کره است و هرسالە قابلیت‌های جدیدی بە آن اضافه می‌کند. تلویزیون ال جی G3 دارای قابلیت‌های فوق العاده و ظاهری بسیار شیک، به رنگ مشکی تیره و براق و مجهز به پنل جدید OLED evo و کیفیت نمایش 4K است، یک کنترل عالی با قطعه‌های پیشرفته هم همراه خود دارد که برای اتاق نشیمن و پذیرایی‌های بزرگ مناسب است. هر تصویری که نمایشگر تلویزیون آن را نمایش می‌دهد دارای پیکسل‌های فراوانی است، پیکسل‌ها از نظر رنگ و روشنایی با هم متفاوت هستند اما در ال جی G3 نور به صورت یکدست و یک اندازه به پیکسل‌ها می‌رسد، هر پیکسل دارای نور و روشنایی به میزان کافی است و می‌توان هر کدام از آن‌ها را خاموش و روشن کرد.

خبر خوب دیگری که در اینجا شایان ذکر است این است که تلویزیون ال جی با فناوری ThinQ این امکان را به شما می‌دهد که هر وسایل هوشمندی در خانه داشته باشید را از طریق تلویزیونتان کنترل کنید. در جعبە تلویزیون کابل برق، کنترل، دفترچە راهنما و دو عدد باطری قلمی وجود دارد، بعد از نصب و روشن کردن آن زبان تلویزیون را انتخاب کنید و آن را به اینترنت متصل کنید و به دنبال وب گردی بروید، اگر هنگام راه اندازی آن به هر دلیلی با مشکل برخوردید می‌توانید از دفترچه راهنما آن کمک بگیرید. محصولات ال جی در میان دیگر برندها محبوبیت زیادی دارد و گاهی افراد بدون تحقیق اقدام به خرید وسیله مورد نیازشان می‌کنند و ما این را اعتماد به برند ال جی می‌دانیم. در اینجا تا حد امکان اصطلاحات انگلیسی را به فارسی می‌نویسیم اگر معنی و کارایی کلمه‌ای را متوجه نشدید می‌توانید در اینترنت سرچ کنید.

مشاهده سایزهای تلویزیون اولد ال جی G3

تلویزیون ال جی 55G3

تلویزیون ال جی 65G3

تلویزیون ال جی 77G3

تلویزیون ال جی 83G3

طراحی تلویزیون ال جی G3

تلویزیون ال جی G3 دارای طراحی زیبا و متفاوتی است که همین، آن را به یکی از شیک ترین کارهای این شرکت تبدیل کرده و برخلاف تلویزیون‌های دیگر ضخامت آن کم بوده و به هیچ عنوان فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و می‌توان آن را روی دیوار هم نصب کرد و از نگاه کردن به آن و تماشای برنامه مورد علاقه تان لذت ببرید اگر می‌خواهید آن را روی میز تلویزیون قرار دهید می‌توانید از پایه‌های نگهدارنده مثلثی شکل برای این تلویزیون در نظر گرفته استفاده کنید. این پایه‌ها را باید به صورت جدا خریداری کنید ولی در اصل این تلویزیون فوق العاده زیبا برای نصب بر روی دیوار طراحی شده و ساختاری شبیه به تابلو نقاشی دارد. تلویزیون ال جی G3 دارای 3 درگاە USB است و به دلیل طراحی ساده و شیک برای هر سلیقه و دکوراسیونی مناسب است و در ساخت آن از موادی استفاده شده است که با محیط زیست سازگار بوده و به هیچ عنوان محیط را آلوده نمی‌کند. این تلویزیون مجهز به فناوری (Ecofriendly) است، ال جی با طراحی و تولید این محصول نیاز خریداران را برطرف کرده است. قسمت پشت تلویزیون اولد G3 برای نصب کردن بر روی دیوار بسیار مناسب است زیرا کابل‌ها به سمت مرکز می‌روند و قسمت پشتی این محصول تا حدودی متفاوت با سایر تلویزیون‌ها است و با قسمت پایه تلویزیون فاصله کمی دارد. تلویزیون ال جی G3 در سایزهای 55، 65 ،75 اینچ موجود است.

میزان صدا و تصویر تلویزیون ال جی G3

بخش صوتی تلویزیون ال جی G3 دارای کارایی و عملکرد عالی است به طوری که از طریق بلندگوهای نامرئی آن صدای فیلم و برنامه‌ها را به صورت واضح و گوشنواز دریافت خواهید کرد. در قسمت نرم افزاری آن با کمک هوش مصنوعی صوت و تصویر بهتری را ارائه می‌کند، تصویر ال جی G3 فقط دارای یک حالت نیست بلکه شما می‌توانید با خیال راحت، انتخاب حالت مناسب برای هر برنامه را به تلویزیونتان بسپارید مثلاً اگر در اتاق روشنی هستید حالت ISF Bright Room مناسب است و حالت Peak Brightness برای هر وقت که بخواهید مناسب است، برخلاف دیگر تلویزیون‌ها که نورهای اضافی را منتشر می‌کنند حتی اگر ساعت‌های زیادی هم جلوی تلویزیون بنشینید چشم‌هایتان آسیب نمی‌بیند.

زیرا تلویزیون ال جی G3 نسبت به دیگر تلویزیون های دیگر دارای کیفیت بالا، با نوردهی عالی و تصویر به صورت واضح است و از نشستن و نگاه کردن به آن خسته نخواهید شد و میزان روشنایی آن در کمترین زمان قابل تغییر است، علاوه بر این برای مراقبت از چشم دارای Eye Comfort Display است. نمایشگر ال جی G3 برخوردار از 4 بلندگوی 10 واتی و 2 ووفر 20 وات می باشد که با هم 60 وات را در بر می گیرد و هرچه تعداد بلندگوها بیشتر باشد قطعاً صدا هم به میزان بالاتری می‌رسد، تصویر آن با واقعیت تفاوت زیادی ندارد و رنگ آن طبیعی است. به جای رفتن به سینما با قابلیت DOLBY ATMOS که صداها را به صورت چند بعدی پخش خواهد کرد می‌توانید فیلم و سریال مورد علاقه تان را تماشا کنید. Al sound pro روی هر گوشی و دستگاه که به تلویزیون متصل می‌شود تاثیر دارد و بلندگوها را قوی تر می‌کند.

کارایی و امکانات تلویزیون ال جی 2023

Art Gallery یکی از کارایی‌های بسیار جالب و زیبای تلویزیون G3 است، با استفاده از این فناوری شما می‌توانید برای اوقاتی که نمی‌خواهید تلویزیون ببینید هر عکسی را روی آن بگذارید و از تلویزیون تان به عنوان یک قاب عکس بزرگ یا تابلوی نقاشی استفاده کنید و آن را روی پایه‌های استدیو قرار دهید، این تلویزیون‌ها مجهز به پیکسل‌های Self Lit است که کیفیت تصاویر را بالا می‌برد. ال جی G3 دارای کاربردهای دیگری از جمله پردازنده هوشمند آلفا، قابلیت ضبط هر برنامه‌ای که یکی از مهمترین آن ضبط کردن همزمان یک برنامه بدون نگه داشتن و در حالی که ضبط می‌شود می‌توانید به تماشای یک فیلم یا گوش دادن به آهنگ مورد علاقه خود بپردازید، حتی زمانیکه در خانه نیستید آن را روی ساعت مشخص تنظیم کرده و برنامه را ضبط می‌کند. سازگاری با محیط زیست، فناوری UItra Luminance pro، که مناسب ترین حالت برای بازی‌های ویدیویی است، قابلیت اتصال به گوشی و wifi، مخفی کردن منو، رمز گذاری روی تلویزیون، همکاری با دستگاه‌های اپل، جت هدفون و فناوری Al picture pro محتواهای چند رسانه‌ای را نمایش می‌دهد.

تنوع در برنامە‌ها، هشدار ورزشی برای علاقه مندان به ورزش و حتی زمان نگاه کردن به برنامه‌های دیگر نتایج بازی‌ها را به شما اعلام می‌کند، مرورگر اینترنت، علاوه بر این دارای 4 پورت HDMI 2.1 و قابلیت‌های فراوان دیگری است. قیمت تلویزیون ال جی G3 با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد در رده متوسط بە بالا قرار دارد یعنی برای خرید یک دستگاە عالی باید هزینە کنید اما با توجه به اندازه و کارایی بیشتر قیمت آن بالا می‌رود و در نتیجه قیمت بعضی از آن‌ها مقداری زیاد است. اگر زیاد به بازی علاقه مند هستید و بیشتر زمان خود را به بازی کردن اختصاص می‌دهید و نشستن روبه روی کامپیوتر خسته کننده است قطعاً به تلویزیون مناسبی هم نیاز خواهید داشت پس ال جی G3 انتخاب عالی است که با کمک Game optimizer تنظیمات بازی‌ را در اختیارتان قرار می‌ دهد و برای تجربه آن با سرعت بالا کافیست Input Lag boost را فعال کنید و روی مبل به راحتی بنشینید لذت ببرید. یکی از امکانات عالی آن LG voice search است که شما فقط با گفتن و به زبان آوردن برنامه دلخواهتان آن را در اختیار خواهید داشت در حالی که فناوری Speech to Text صداها را به متن تبدیل می‌کند.

در این تلویزیون اولد ال جی هنگام تماشای ویدیوهای HDR می‌توانید آن را روی حالت cinema home یا cinema user تنظیم کنید. به طوری که دیگر نگران کوچک بودن نشیمن خود نباشید; زیرا G3 کوچک و بزرگ بودن اتاق را تشخیص می‌دهد و صدا را با توجه به ابعاد محیط تنظیم می کند، مثلاً اگر اتاق بزرگ باشد تن صدا هم بالاتر می‌رود. علاوه بر این با استفاده از Magic Tap می‌توانید به راحتی گوشی‌های ال جی خود را به تلویزیون وصل کنید و هر چیزی که در گوشی شما است را می‌توان روی تلویزیون پخش کرد و یا برعکس با قرار دادن گوشی روی کنترل می‌توانید هر چیزی را بخواهید به گوشیتان منتقل کنید. ال جی محتواهای HDR را تا 800 نیت و محتواهای معمولی را تا 400 نیت روی صفحه نمایش ارائه می‌دهد.

فیلم ساز در تلویزیون حالتی است کە صحنه های فیلم را با کیفیت اصلی نمایش می دهد و هیچ تغییری در رنگ و افکت های فیلم ایجاد نمی کند. با کلیک بر روی گزینه Home در قسمت پایین آیکن‌هایی را می‌بینید و در بالای آن نوار فیلم و برنامه‌های دیده شده در قبل و برنامه‌های زنده را مشاهده می‌کنید که همان تاریخچه است. ال جی G3 بعد از مدتی نیاز به بروز رسانی های دارد، در حالی که به روز کردن آن کار ساده ای است و در چند دقیقه انجام می‌شود. قبل از هرکاری تشخیص دادن مدل تلویزیون مدنظر است اگر تلویزیون هوشمند باشد از فناوری home, setup یا support استفاده می‌کنیم در غیر این صورت از Menu, customer و … کمک می‌گیریم.

برای این کار وب سایت را باز کرده و مدل تلویزیون را سرچ می کنید و بعد از پیدا کردن گزینه Drivers and software را انتحاب نموده و نسخه جدید آن را دانلود کنید، اگر می‌خواهید دانلود زودتر انجام شود تلویزیون را به اینترنت وصل کنید البته به روز رسانی به چند روش امکان پذیر است. برای به روز رسانی به روش خودکار از کابل استفاده کرده و باید آن را به مودم وصل کنید و نسخه را دانلود نمایید.

درگاه‌های ارتباطی تلویزیون ال جی G3

امروزه تلویزیون‌ها تا حدودی کارهای کامپیوتری را برای ما انجام می دهند و مانند گذشته برای دیدن فیلم و سریال مجبور نمی شویم از DVD و CD استفاده کنیم. بلکه برای انتقال و ارتباط باید تلویزیون قابلیت‌های اتصال را داشته باشد. همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم تلویزیون ال جی G3 دارای 4 پورت HDMI است که می تواند توسط آن فلش را متصل کرد و یا با استفاده از یک کابل لپ تاپ، گوشی، تبلت یا هر وسیله قابل اتصال را به تلویزیون وصل کنید. از طریق wifi خانگی و بلوتوث گوشی‌ها هم، دیگر به کابل احتیاج ندارید و به صورت بی سیم عمل می‌کند.

تنظیم کانال تلویزیون ال جی G3

به طور مداوم تنظیم کانال‌های تلویزیونی کاری زمانبر و تا حدودی پیچیده اما بسیار مهم است که بعد از نصب تلویزیون برای استفاده و منتقل کردن صدا و تصویر باید انجام شود. ما در اینجا اطلاعاتی را به شما خواهیم داد که تنظیم کردن کانال در ال جی G3 به دو روش دستی و خودکار انجام می شود، زمانیکه تلویزیون به تنظیم کردن کانال نیاز داشته باشد پیغام بدون برنامه ریزی روی صفحه نشان داده می‌شود. در کانال یابی خودکار شبکه‌ها به همان صورتی که ارائه شده قرار می‌گیرند. روش کانال یابی دستی نسبت به روش خودکار برای نمایشگر ال جی G3 بهتر است و برای تنظیم کانال احتیاج به فرکانس دارد.

کنترل تلویزیون ال جی G3

ریموت کنترل یکی از مهمترین لوازم همراه تلویزیون است که از هم جدا نشدنی هستند و با کمک آن می‌توان در کمترین زمان ممکن حتی از فاصله چند متری میزان صدا را کنترل کرده و یا شبکه‌ها را عوض کرد. تلویزیون ال جی G3 کنترل‌هایی طراحی کرده است که ظاهری متفاوت دارند و هنگام استفاده از آن دست شما را اذیت نخواهد کرد و دکمه‌های آن با فاصله قرار داده شده‌اند که با فشاردادن یک دکمه همزمان دو دکمه کلیک نخواهد شد و دکمه وسطی هم به شکل دایره‌ای است، این کنترل همراه با تلویزیون در جعبه قرار دارد و دارای دکمە دسترسی سریع است. اگر بخواهید تلویزیون را توسط تلفن همراه کنترل کنید باید TV on with Mobile را فعال کنید.

گارانتی تلویزیون ال جی G3

بعضی از افراد بر این باورند که با خرید یک وسیله و پیدا کردن هر گونه نقصی در آن هزینه شان بی فایده است اما هنگام خرید یک کالا بعد از بررسی ظاهری و کیفیتی آن مهمترین سوال پرسیدن درباره کارت گارانتی و مدت زمان آن است که بدانیم محصول تا چه مدت قابل استفاده است. خوشبختانه امروزه اکثر کالاهای برقی دارای گارانتی هستند و جای نگرانی نیست زیرا اطمینان داریم که شرکتی جوابگوی مشکلات پیش آمده می باشد. با این حال حتماً از وسیله‌ای که خریداری می‌کنید شناخت کافی را داشته باشید زیرا ممکن است در قطعه های که استفاده می کنند مشکلی جود داشته باشد. کمپانی ال جی G3 تلویزیون‌های خود را علاوه بر اینکه با مواد سازگار با محیط زیست تولید می‌کند کارت گارانتی را هم با محصول خود قرار می‌دهد و قطعات محصولش را به مدت 2-5 سال ضمانت می‌کند.

ناگفته نماند که ضمانت هر کالایی شرایطی مخصوص به خود دارد و در هر نوع نقصی گارانتی به آن تعلق نمی‌گیرد; مثلاً شرایط آن این است که به شیوه درست و صحیح از آن استفاده کرده باشید و هر مشکلی هم پیدا کند باید مربوط به مواد اولیه آن باشد که قبلاً در کارخانه تولید شده است و سوختگی محصول هم شرایط دیگری را دارا می‌باشد. تعمیر و تعویض قطعات در طول زمان گارانتی کاملاً رایگان و بدون پرداخت هزینه است. هیچ وقت فراموش نکنید که در وسیله‌های بدون گارانتی هیچ ضمانتی نیست که دارای عمری طولانی باشد پس شما هم از خرید کالاهای بدون گارانتی که نسبت به کالاهای دارای گارانتی قیمت پایین تری دارند خودداری فرمایید.

جمع بندی

امروزه تلویزیون یکی از وسایل ضرروی و مهم در خانه است و در هر جمعی نقش پررنگی دارد. پس باید در خرید آن دقت زیادی به خرج دهید تا سالها بدون عیب و نقض کار کند. تلویزیون ال جی G3 با توجە به قابلیت‌هایی که دارد در بین دیگر برندها پیشرفت زیادی کرده است، ال جی G3 طوری طراحی شده که اطراف تلویزیون و یا روی میز را شلوغ نمی کند و بدون دیده شدن کابل می‌توان از تلویزیون استفاده کرد قابلیت (مدیریت کابل) در این مدل از تلویزیون علاوە بر استفادە آن در خانه برای هتل و مغازه‌های بزرگ هم مناسب است. اگر تا الان به دنبال یک تلویزیون مدرن و باکیفیت و کارایی عالی بوده‌اید ما با نهایت تلاش اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دادیم شما هم بعد از مطالعه بدون معطلی می‌توانید تلویزیون ال جی G3 را سفارش دهید، زیرا ارزش خریدن دارد و با استفادە از آن به هر آنچه که در اینجا پرداختیم پی می‌برید و از نگاە کردن آن زود بی حوصله و خسته نخواهید شد. ال جی G3 هر چیزی را که بخواهید برایتان جذاب می‌کند، با جلب رضایت خانواده خود در کانونی گرم و صمیمی از تماشای آن نهایت لذت را ببرید و این بار شما آن را به دوستانتان معرفی کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *