نقد و بررسی, راهنمای خرید, راهنمای خرید تلویزیون, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

جدیدترین تلویزیون های سامسونگ

جدیدترین تلویزیون های سامسونگ

جدیدترین تلویزیون های سامسونگ: بنظر می رسد سال 2022 برای سامسونگ بسیا خوش‌یمن بوده و این شرکت که یکی از بزرگترین تولید کننده های جهان است یک سال پر فروش را با مدل های جدیدش آغاز کرده باشد. سامسونگ هر ساله با شرکت در نمایشگاه CES از تلویزیون های جدیدش پرده برداری می کند و امسال نیز با دست پر به این نمایشگاه آمده است و سری تلویزیون های 2023 خودش را معرفی کرد که شامل مدل های Neo QLED، کیولد و LED ها هستند که کیفیت تصویر در آن ها 4K QLED و 8K می باشند. این شرکت از ابتدا اطلاعات تلویزیون های جدید خودش را در قالب ویدیوها و مشخصات در اختیار کاربران قرار داده این بدان معناست که می توانیم پرچمدارهای آن را که با بالاترین فناوری ها مجهز شده اند در این مقاله جای بدهیم و مشخصات و قابلیت های آن ها را به درستی تفکیک کنیم. در اینجا سعی داریم بهترین ها از تلویزیون سامسونگ که در این همایش معرفی شده اند را به چالش بکشیم.

سامسونگ از ابتدای ورود به عرصه لوازم خانگی روی پای خودش ایستاده و از هیچ برند دیگری تقلید نکرده است به همین دلیل می تواند رویای کاربرانش را به واقعیت تبدیل کند. جدیدترین تلویزیون سامسونگ در سال 2023 همان مدل هایی هستند که نقطه ضعفهایشان را به قوت تبدیل کرده اند و اکنون در برابر رقبایشان قد علم می‌کنند.

تلویزیون های نئوکیولد سامسونگ

مطمئنا فناوری های جدید و قابلیت هایی که در تلویزیون های تازه معرفی شده سامسونگ جایگذاری شده اند دستاوردهای بالایی برای نمایش و تصویر به همراه دارند! تلویزیون نئو کیولد که بر پایه مینی LED رونمایی شده اند گستره ای از رنگ های وسیع را در کوانتوم دات حفظ می کنند و البته کنتراست بالاتری به نسبت تلویزیون های QNED ال جی دارند. برای اینکه سردرگم نشوید جالب است بدانید که حرف Q در این نامگذاری سامسونگ به Quantum Matrix و پردازنده‌ی کوانتوم Neo Quantum اشاره دارد که این پردازنده، تصویر را پردازش و تجزیه و تحلیل می کند و ظاهرا رنگ های مشکی عمیق‌تر و توزیع روشنایی در نقاط مختلف تصویر را به همراه دارد؛ این پردازنده کوانتومی همچنین دارای یک حسگر یکپارچه است که در گوشه های صفحه نمایش جایگذاری شده تا روشنایی و کنتراست را با توجه به نور محیط تنظیم کند.

خرید تلویزیون نئوکیولد

به گفته سامسونگ این فناوری از لایه کوانتوم دات برای بهبود رنگ ها در صفحه نمایش استفاده می کند و با توجه به این ادعا نمایش 100 درصدی رنگ ها در پنل تلویزیون تضمین خواهد شد. در حالی که تلویزیون های 2020 سامسونگ حدود 500 نقطه نور دارند؛ Neo QLED های جدید این شرکت از 5000 نقطه نور مجزا استفاده می کنند و این نوردهی بالاتری را برای نمایش به همراه دارد. تلویزیون های Neo QLED سامسونگ در سال جدید؛ همچنین خبرهای خوبی برای گیمرها دارند؛ این نوع تلویزیون ها میزبان حالت های مختلف گیم هستند و با نرخ رفرش بالا (معمولا 120 هرتز) بازه زمانی سریعتری را برای اجرای بازی ها رقم می زنند. از نظر طراحی، تلویزیون های 2023 سامسونگ تا جایی که امکان داشته ضخامت آن ها کم شده و این را هم اضافه کنیم که سیستم صوتی این تلویزیون ها که در سال 2021 چندان تعریفی نداشت، در این سال جدید ارتقا یافته پس نیازی نیست دست به دامن سیستم صوتی و ساندبارهای جداگانه شوید.

تلویزیون های نئوکیولد سامسونگ سال ۲0۲۲ و 2023

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های کیولد سامسونگ

پردازنده نئو کوانتومی

جای تعجب نیست که چرا سامسونگ در تلویزیون های 2021 و 2022 خودش از پردازنده جدید Neo Quantum استفاده کرده است؛ تاریک شدن صفحه نمایش و توزیع نادرست نور از مشکلاتی بود که تلویزیون های سامسونگ در سال های قبل به آن دچار بودند اما پردازنده کوانتوم سامسونگ با تولید نور به صورت مجزا برای هر پیکسل و فرستادن آن به بخش های تاریک تصویر، گستره فوق‌العاده ای از نور و روشنایی را در صفحه نمایش این تلویزیون های Neo QLED حاکم می سازد. از این گذشته، این پردازنده یک حسگر فوق‌العاده هوشمند دارند که روشنایی و کنتراست صفحه را با توجه به نور محیط تنظیم می کنند.

گسترش صدای OTS در جدیدترین تلویزیون های سامسونگ

فناوری صدای Object-Tracking Sound جزو تکنولوژی هایی است که در سال گذشته هم همراه با QLED های سامسونگ معرفی شد اما امسال هم از نظر مدل هایی که پوشش می دهد و هم از نظر تعداد بلندگوها، در حال توسعه و گسترش است. در حال حاضر 4 نسخه از OTS در تلویزیون های کیولد سامسونگ وجود دارد که شامل OTS Lite جدید در پایین تلویزیون و OTS Pro در بالا می باشد و هر کدام از این ورژن ها از نظر تعداد بلندگوها متفاوت هستند. OTS Lite از دو بلندگوی فیزیکی و دو بلندگوی مجازی تشکیل شده که در بهترین مدل های امسال سامسونگ قابل مشاهده است. در حالت استاندارد هر OTS باید اسپیکرهای بالا، اسپیکرهای جانبی و توییتر جداگانه داشته باشد.

ویژگی دیگری که در تلویزیون های 2023 سامسونگ به وضوح قابل مشاهده است صدای دالبی و فراگیر است که با تولید جلوه های سه بعدی، نسخه بهتری از صدای بلندگوها را ارائه می دهد؛ همچنین فناوری Active Voice Amplifier که بنظر می رسد در تمامی مدل های این سال سامسونگ قرار دارد یک تقویت کننده صدا می باشد که برای شناسایی نویزهای خارجی و افزایش میزان صدای اصلی طراحی شده است. البته این فناوری در مدل های 2022 نیز در طیف جدیدی ارائه شده است.

تلویزیون سامسونگ QN900 8K Neo QLED

تلویزیون QN900 تا آنجا که ما میدانیم یکی از مدل های برجسته و تاپ سامسونگ در هر دو سال 2023 و 2022 می باشد. کیفیت تصویر در این تلویزیون جدید سامسونگ 8K است و از ویژگی های LED backlight جدید بهره می برد. به گفته شرکت سازنده QN900 در هر دو سال در اندازه های 65، 75 و 85 اینچ تولید شده که در 2022 با پسوند B و در 2023 با پسوند C روانه بازار رقابتی شد. از ویژگی های خاص این تلویزیون HDR10+، Adaptive نئوکیولد می توان به نور پس زمینه miniLED، پورت HDMI2.1، پردازنده Neo Quantum 8K و دستیارهای صوتی مانند بیکسبی (Bixby) اشاره کرد. از مزیت های اصلی پردازنده جدید نئو کوانتوم سامسونگ هم می توان به حسگر تنظیم نور پس زمینه و قابلیت تولید روشنایی جداگانه برای هر پیکسل اشاره کرد که باعث می شود بتوانید در هر نقطه، تصویری واضح و شفاف مشاهده کنید.

تلویزیون سامسونگ QN900

از نظر طراحی QN900 دیزاین شیکی دارد؛ گوشه تا گوشه این تلویزیون دارای یک صفحه نمایش بی نهایت است که قاب دور آن به هیچ وجه دیده نمی شود؛ همچنین یک پایه 4 میلی متری برای آن طراحی شده که به زیبایی تلویزیون افزوده است. سامسونگ اجازه داده تلویزیون QN900 از One Connect پشتیبانی کند. این تلویزیون با ضخامت تنها 15 میلی‌متر یکی از خوش ساخت‌ترین و شگفت انگیز ترین تلویزیون های سامسونگ به شمار می آید که طبیعتا قیمت بالاتری به نسبت مدل های پیشین خودش دارد پس اگر می خواهید یکی از بهترین های این تولید کننده را در منزل خودتان داشته باشید با برگ و باد همراه باشید تا همزمان با معرفی آن، به بررسی دقیق تر مشخصات و قابلیت هایش بپردازیم.

مقاله مرتبط:
پرفروش ترین سیستم صوتی های بازار

تلویزیون سامسونگ QN800 8K Neo QLED

سامسونگ در میان LCD های مبتنی بر MiniLED که در سال 2021 و 2022 معرفی کرد تلویزیون QN800 را نیز جای داده است. این مدل که امسال جانشین QN900B سال 2022 می باشد همانند مدل پیشین خودش محتوای تصویری را با کیفیت 8K در صفحه نمایشی بی نهایت که سامسونگ آن را Infinity Screen نامیده به نمایش می گذارد. شاید تنها تفاوت این دو مدل با هم در سیستم صوتی آن ها باشد که این تلویزیون از فناوری صدای OTS+ استفاده می کند اما مدل های قدیمی تر از OTS PRO برای تولید صدای فراگیر و همه‌جانبه استفاده می کند. تلویزیون QN800 زاویه دید فوق‌العاده گسترده ای دارد و به کمک یک پنل ضد انعکاس از بازتاب نور در صفحه نمایش جلوگیری می کند. برای اینکه یکی از تلویزیون های جدید و تاپ سامسونگ را داشته باشید می توانید QN800 را در اولویت لیست قرار دهید تا با طراحی زیبا و امکانات شگفت انگیزش همواره شما را شگفت زده کند. این تلویزیون را در دو ورژن QN800C و QN800B می توانید خریداری کنید. از اصلی ترین مشخصات این تلویزیون نئو کیولد سامسونگ می توان به پشتیبانی از One Connect، نرخ رفرش 120 هرتز و کیفیت تصویر 8K اشاره کرد.

جدیدترین تلویزیون های سامسونگ مدل کیولد

سامسونگ قول داده در تلویزیون های 2023 خودش اشکالات تلویزیون های سال قبل را برطرف نماید و به همین دلیل از تکنولوژی MiniLED در ساخت مدل های NeoQLED استفاده کرده؛ در واقع به کمک مینی LED اکنون تلویزیون های رده بالای سامسونگ چراغ های LED بیشتری در صفحه نمایش می گنجانند تا کنترل روشنایی و نوردهی به طور دقیق بر روی هر تصویر پیاده‌سازی شود. تا اینجا تمام تلویزیون های 2022 سامسونگ که از این فناوری جدید پشتیبانی می کنند را بررسی کردیم و اکنون می خواهیم به نقد مدل های کیولد سامسونگ بپردازیم که در واقع صفحه نمایش آن ها تنها LED است یعنی به جای NeoQLED شما یک تلویزیون QLED را در اختیار دارید، یعنی پنل کوانتوم دات و این را از حذف حرف N در مدل نامبر این تلویزیون ها می توان به درستی دریافت.

تلویزیون کیولد سامسونگ

مدل های کیولد سامسونگ که در این دو سال شامل Q80، Q70 و Q60 می باشند با پسوند C و B تولید شده، در یک دسته قرار گرفته اند و ویژگی هایی تقریبا مشابه هم دارند به عنوان مثال کیفیت تصویر آن ها فورکی است یعنی هیچ کدام از این کیولدها وضوح 8K ندارد و یا اینکه هیچ کدام از آن ها از One Connect پشتیبانی نمی کنند؛ البته نرخ رفرش تصویر در تمام این تلویزیون ها ثابت 120 هرتز است و این نیز به دلیل توجه بالای سامسونگ به گیمرها در این سال بوده.

تلویزیون‌های کیولد سامسونگ سال 2022 و 2023

“مهارت ذاتی است” این شعاری است که سامسونگ امسال در بدون تولید تلویزیون های جدیدش بر زبان آورد. خرید جدیدترین تلویزیون سامسونگ کاری هوشمندانه است که بعدها هرگز از ان پشیمان نخواهید شد.

تلویزیون های MicroLED سامسونگ در سال 2023 و 2022

پس از مدت ها انتظار سرانجام شاهد عرضه اولین تلویزیون MicroLED در جهان خواهیم بود که توسط سامسونگ در همایش CES و در دی ماه سال 2021 معرفی شده است. سامسونگ این تلویزیون را در اندازه 110 اینچ تولید می کند و اساسا بهترین کیفیت تصویر را نیز در آن تعبیه می سازد. سامسونگ جدای از اینکه این تلویزیون را با تمام ماژول های نوردهی مانند پیکسل هایی که از خود نور ساطع می کنند، مجهز می سازد؛ همچنین کاربران می توانند در آن از قابلیتی به نام Multi View استفاده کنند تا همزمان به تماشای محتوای 4 منبع مختلف بپردازند. به دلیل اینکه امسال در نمایشگاه CES سامسونگ اطلاعات زیادی از این تلویزیون در اختیار کاربرانش قرار نداده است ما نیز نمی توانیم به طور یقین از امکاناتت و قابلیت هایش حرف بزنیم. این تلویزیون بزرگ 110 اینچی که سامسونگ به کاربرانش قول داده در دو اندازه 88 و 99 نیز آن را تولید کند مطمئنا پس از رونمایی و ورود به بازار قیمت بالایی خواهد داشت پس اگر جزو کاربران شیک پسند هستید پیشنهاد می کنیم در خرید آن شک نداشته باشید اما اگر به دنبال یک تلویزیون مقرون به صرفه می گردید دور این MicroLED را خط بکشید و به سراغ تلویزیون های ارزان قیمت تر این برند جهانی بروید.

تلویزیون سامسونگ Micro LED

در پایان

اگر مدت هاست به دنبال تلویزیونی می گردید که قابلیت های تصویری اولد ها را داشته باشد و نمی خواهید هزینه هنگفتی بابت خرید این تلویزیون ها بپردازید حتما تلویزیون های کیولد سامسونگ را در نظر داشته باشید. سامسونگ در آخرین معرفی تلویزیون هایش، از یک سری مدل NeoQLED با نور پس زمینه مینی LED رونمایی کرده و اگرچه اطلاعات بسیار دقیقی از این تلویزیون ها در دسترس نیست اما به طور کلی می توان گفت که تلویزیون هایی با آخرین فناوری های تصویری و صوتی و طراحی منحصر بفرد محصول سال 2023 و 2022 این کمپانی خواهند بود. این تلویزیون ها در دو دسته 4K و 8K تولید شده اند.

منبع: samsung

سوالات متداول

تلویزیون های کیولد بهترن یا NEOQLED؟

از نظر تصویر تلویزیون های نئو کیولد تصویر خوبی دارند و تلویزیون های کیولد قیمت مقرون به صرفه تری دارند

کدام تلویزیون ها پردازنده کوانتومی دارند؟

تمام تلویزیون های NeoQLED پردازنده کوانتومی دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *