نقد و بررسی, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C3

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1

تلویزیون‌های OLED به بازار سیستم‌های صوتی و تصویری رونق فراوانی داده‌اند و مانند یک انقلاب در این صنعت عمل کرده‌اند. کمپانی ال جی هم از این تغییر و دگرگونی بی بهره نمانده و دست به تولید تلویزیون‌های با کیفیت و مدرن زده است و موفقیت چشمگیری هم داشته است. تولید تلویزیون ال جی C3 طبق استانداردهای مرسوم جهانی با بهره گیری از تکنولوژی روز جنبه رقابتی بین برند‌ها را افزایش داده است. پس هر شرکتی با تولیدات خود سعی در ارتقای کیفیت و تصویر و همچنین درخشان کردن برند خود دارد اما ال جی با تلویزیون C3 خود برگ دیگری را در تاریخ رقم زده است. این مدل خوش ساخت و پیشرفته سبقت عظیمی از سایر رقبا گرفته است و خود به تنهایی یک پرچم دار است.

شرکت ال جی هر ساله تلویزیون‌های جدیدی را وارد بازار می‌کند که در سال 2024 هم جدید‌ترین سری C را با عنوان تلویزیون ال جی C4 روانه بازار کرده و شهرت سریع‌ترین تلویزیون گیمینگ بازار را به دست گرفته است.

نقد و بررسی تلویزیون ال جی C3

حال به بررسی تلویزیون ال جی مدل C3 با تمام جزئیات می‌پردازیم. ال جی در طی سال‌‌ها سعی داشته با تولید مدل‌های گوناگون بازارهای صوتی تصویری را به دست بگیرد و این چنین هم شده است، امروزه ال جی حرف اول را در بازار می‌زند. با تولید تلویزیون ال جی c3 در سال 2021 این شرکت به بالاترین درجه کیفیت صدا و تصویر رسید. با وجود ویژگی‌های خاص این تلویزیون قیمت آن از بقیه تلویزیون‌ها متفاوت تر است. ال جی بزرگترین سایز خود را که 83 اینچ است با کیفیت تصویر 4k وارد عرصه بازار کرده است. پس بدون شک این دستگاه با وجود امکانات زیاد یکی از زیباترین و با کیفیت ترین نمایشگرهای OLED نام برده می شود. این تلویزیون در 5 سایز مختلف با مشخصات یکسان تولید شده است ولی متاسفانه تنها 3 سایز از آن‌ در بازار ایران موجود می‌باشد.

مشاهده سایزهای موجود تلویزیون ال جی C3

تلویزیون ال جی 42C3

تلویزیون ال جی 48C3

تلویزیون ال جی 55C3

تلویزیون ال جی 65C3

تلویزیون ال جی 77C3

تلویزیون ال جی 83C3

کنتراست تلویزیون C3 ال جی به بی نهایت رسیده و ‌با وجود کیفیت صدا و تصویر لذت تماشای نمایشگر شگفت انگیز است. این مدل بدون تاخیر در ورودی‌ پاسخ می‌دهد. برای بازی با ایکس باکس یا سایر دستگاه‌های گیم طوری واکنش نشان می‌دهد که انگار شما داخل صحنه هستید و در واقعیت بازی می‌کنید. استفاده از امکانات جدید پردازنده آلفا 9 نسل 4 و صدای فراگیر 5.1.2 کاناله می‌تواند صدا و تصویر را در بهترین حالت پخش کند و به قدری هیجان انگیز است که می‌تواند شما را چند ساعت پای تلویزیون نگه دارد. اگر شما دارای مکان بزرگ و جادار باشید سایز 83 اینچ این مدل تلویزیون زیبایی و استایل جذابی برای مکان شما رقم خواهد زد اما قیمت آن حسابی گران است! در رده‌های c9 و cx و c3 می‌توان بدون شک و با اطمینان کامل گفت c3 جزء برترین‌های ال جی می‌باشد و همچنین می‌توان گفت جایگاه بالاتری از B3 دارد و در مقایسه با G3 چند درجه پایین تر است.

بررسی پایه های مرکزی

طراحی شیک و باریک این اولد چشمگیر و جذاب است. در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر به خصوص هم رده های خود c9 و cx پیشرفته تر است، ولی پایه‌های پهن تری دارد که جای زیادی می‌گیرند ولی بازم هم زیبایی خاصی دارد. این پایه‌ها ظاهری متفاوت با مدل‌های دیگر دارد. ابعاد پایه‌های این تلویزیون برابر با 36.1 در 9.4 اینچ است. این پایه‌ها ارتفاع کمی دارند و راحت می‌توانید ساندبار راه هم جلوش قرار دهید.

طراحی برازنده یک OLED گران قیمت

تلویزیون ال جی C3 از طراحی شیک و منحصر به فردی برخوردار است. شیشه مشکی براق، قاب پشتی تلویزیون از دو قسمت بالا و پایین است و جنس این دو با هم فرق دارد، جنس قسمت بالایی از فلز و قسمت پایینی از پلاستیک است. یک قسمت مخصوص در پشت تلویزیون مخصوص کابل‌ها و ورودی‌ها تعبیه شده است. ابعاد در اتصال به دیوار 300 در 200 میلی متر می‌باشد. حاشیه‌های تلویزیون زیاد ضخیم نیستند که باعث حواس پرتی شما در هنگام تماشای تلویزیون بشوند اندازه آن 0.9 سانتی متر می‌باشد.

ضخامت کلی تلویزیون 4.7 سانتی متر است که این ضخامت بیشتر در قسمت پایین نمایان است و نیمه بالا ضخامت کمتر از یک گوشی هوشمند را داراست. طراحی باریک و زیبایی این تلویزیون سبب شده که اگر روی دیوار نصب کنید فاصله زیادی ایجاد نکند و مانند یک تابلو زیبا روی دیوار نمایان شود. کیفیت ساخت c3 مثل مدل cx است و از مواد عالی و درجه یک ساخته شده است. استفاده از فلز باعث شده این تلویزیون ظاهری زیبا و دلنشین داشته باشد و زیبایی چشم نوازی به بیننده بدهد. اما قاب پایین تلویزیون از پلاستیک است و از مواد معمولی ساخته شده است. پس طراحی تلویزیون ال جی مدل c3 از دیگر مدل‌ها شیک تر و جذاب تر است و همچنین کیفیت بیشتری دارد.

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی C3

بهترین تلویزیون، تلویزیونی است که کیفیت صوتی و تصویری بالایی داشته باشد که به نحو احسن نیاز کاربر را برآورده کند. تلویزیون‌ c3 ال جی جزء برترین‌ها و پیشرفته ترین‌ها در بین محصولات صوتی و تصویری است. میزان ویژگی‌های خاص این تلویزیون با قابلیت 4k صفحه نمایشی بسیار بزرگ با جزییات بسیار ریز و غیر قابل باور را به نمایش می‌کشد و باعث می‌شود شما بیننده بهترین و شفاف ترین تصاویر باشید.

با قابلیت Nano color می‌توانید به تماشای رنگ‌های طبیعی و شفاف بپردازید. پردازنده Alpha 9 Gen 6 می‌تواند با از بین بردن نویز و افزایش وضوح به ارتقا کیفیت بپردازد و بهترین تصاویر 4k را ارائه دهد. زاویه دید تلویزیون ال جی c3 به لطف فناوری IPS پیشرفت کرده است و از هر زاویه‌ای که بخواهید بیننده تصاویر روشن و شفاف خواهید بود.

این قابلیت با پشتیبانی پردازنده Alpha 9 رنگ های مختلف مشکی عمیق و خیره کننده را ارائه می‌دهد. این روز‌ها تولید کنندگان شرکت ال جی برای وضوح و کیفیت تصاویر به پردازنده a9 Gen6 روی آورده‌اند. با استفاده از نسل جدید پردازنده a9 Gen6 برای کاهش نویز و کیفیت بالای تصویر، کیفیت تصویر 4k به واقعیت تبدیل شده است. با پردازنده a9 Gen6 شما می‌توانید صداهای اضافه را حذف کنید تا در شنیدن صدای رسا و واضح اختلالی ایجاد نشود، و همچنین می‌توانید از وضوح کنتراست و کوچکترین جزییات تلویزیون اولد ال جی c3 لذت ببرید.

این قابلیت به کمک پردازش a9 Gen6 اتفاق می‌افتد و شما می‌توانید به تماشای تصاویر واقعی بپردازید. قابلیت Dolby vision یک نسخه هوشمند و بروز شده از HDR است و مستقیماً بر روی کیفیت تصویر تاثیر می‌گذارد. هوش مصنوعی به طور خودکار محتوا را شناسایی می‌کند و بهترین تصویر را به نمایش می‌گذارد. تصاویر در هنگام بازی به گونه‌ای واضح و شفاف بدون هیچ گونه تاری است که انگار شما وسط بازی هستید. در تلویزیون ال جی c3 قابلیتی است که این سری ویژگی HDR فقط برای دیدن فیلم نیست بلکه در این مدل برای بازی هم به کار می‌آید پس شما با بازی از طریق فرمت HDR وارد دنیای واقعی بازی‌ها خواهید شد.

 لوکال دایمینگ

لوکال دایمینگ یعنی هاله‌های اطراف نوشته‌ها که باعث اذیت در خواندن زیر نویس می‌شود. ولی تلویزیون c3 فاقد این مورد است و موجب رضایت شما می‌شود. روشنایی تلویزیون c3 در محتوای SDR خوب است ولی به پای cx نمی‌رسد. بهترین عملکرد محتوای SDR در مکان‌های تاریک است. یعنی هر چقدر اتاق تاریک تر باشد روشنایی بیشتر می‌شود. اوج روشنایی C3 در هنگام پخش HDR خوب است، عملکرد خودکار در این زمینه باعث می‌شود در صحنه‌هایی که نور زیاد است و احتیاج به نور کم داریم خود به خود نور صفحه کم می‌شود. برای رساندن روشنایی به حداکثر باید حالت تصویر را روی cinema قرار دهید و دو گزینه روشنایی و کنتراست را روی حداکثر، گزینه اوج روشنایی را روی High و عمق رنگ را روی warm 50 قرار دهید. برای روشن تر شدن محتوا HDR تصویر را باید روی حالت vivid قرار دهید.

یکنواختی خاکستری و مشکی

 تلویزیونی که یکنواختی خاکستری نداشته باشد در هنگام تماشای برنامه لکه‌های تیره رنگی روی صفحه ایجاد می‌شود و باعث ناراحتی و عدم تمرکز شما می‌شود. یکنواختی مشکی برخلاف یکنواختی خاکستری فقط میزان رنگ را در زمینه اندازه گیری می‌کند. اگر یکنواختی مشکی مناسب باشد تمام سایه‌ها و تمام صحنه‌های تاریک به نحو احسن نمایش داده می‌شوند. عملکرد عالی در یکنواختی مشکی به این معنی است که تلویزیون به بهترین شکل کار می‌کند. زاویه دید در LG OLED C3 فوق العاده است. حتی اگر از تلویزیون فاصله بگیرید و از گونه تماشا کنید از کیفیت تصویر کاسته نمی‌شود. کاهش روشنایی صفحه در c3 از 69 درجه و افزایش آن از 70 درجه شروع می‌شود.

فناوری دالبی در تلویزیون ال جی C3

قابلیت Dolby vision یک نسخه هوشمند و بروز شده از HDR است و مستقیماً بر روی کیفیت تصویر تاثیر می‌گذارد. هوش مصنوعی به طور خودکار محتوا را شناسایی می‌کند و بهترین تصویر را به نمایش می‌گذارد. با کمک این قابلیت تماشای تلویزیون در حال ساعت از شبانه روز عالی به نظر می‌رسد. تصاویر در هنگام بازی به گونه‌ای واضح و شفاف بدون هیچ گونه تاری است که انگار شما وسط بازی هستید. در تلویزیون ال جی c3 قابلیتی است که این سری ویژگی HDR فقط برای دیدن فیلم نیست بلکه در این مدل برای بازی هم به کار می‌آید، پس شما با بازی از طریق فرمت HDR وارد دنیای واقعی آن ها خواهید شد. صدا همیشه از آپشن‌های مهم تلویزیون بوده است و کاربرد مهمی دارد.

کمپانی ال جی تمام تلاش خود را کرده تا محصول c3 از کیفیت صدایی بالایی برخوردار باشد. از این تلویزیون انتظار می‌رود تا هر جای خانه باشید صدا به صورت واضح برسد. دو قابلیت ویژه تلویزیون ال جی نانو، ویژگی‌های Dolby Atmos و Dolby vision است و کار شما را بسیار راحت می‌کند، با قابلیت Dolby vision شما نیازی به تنظیمات ندارید زیرا دالبی با هوش مصنوعی خود محتوا را تشخیص داده و به میزان لازم روشنایی و کیفیت و کنتراست تصویر را به صورت خودکار بالا می‌برد. با ویژگی Dolby Atmos می‌توانید همیشه صدایی همه جانبه را تجربه کنید. پس با خرید تلویزیون ال جی c3 شما می‌توانید از شنیدن صدای سه بعدی بهره مند شوید.

کالیبراسیون تصویر

 برای بازتاب نور در تلویزیون C3 از یک نمایشگر با روکش براق استفاده می‌شود. البته توصیه نمی‌شود تلویزیون را جلوی نور مستقیم قرار دهید. دقت رنگ با تنظیمات کارخانه و پیش از کالیبراسیون در تلویزیون c3 زیاد جالب نیست. پس حتماً باید خودتان بعد از راه اندازی تنظیمات لازم را انجام دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. وقتی تلویزیون کالیبراسیون شد کیفیت ایده آل می‌شود، بعد از کالیبراسیون دقت رنگ بسیار ایده آل خواهد شد و شما تصویر با کیفیت بالا و شفاف دریافت خواهید کرد.

کیفیت صدا در تلویزیون ال جی c3

 صدا همیشه از آپشن‌های مهم تلویزیون بوده و کاربرد مهمی دارد. کمپانی ال جی تمام تلاش خود را کرده تا تلویزیون c3 از کیفیت صدایی بالایی برخوردار باشد. و همچنین با استفاده از قابلیت دالبی اتموس می‌توان صدا را به صورت سه بعدی و از هر زاویه‌ای به صورت واضح شنید. شاید شما با وجود تلویزیون‌های دیگر در منزل به دلیل صدای بی کیفیت مجبور به خرید ساندبار یا اسپیکر شوید، ولی در تلویزیون‌ ال جی c3 خروجی صدا به شدت زیاد است.

از آنجایی که تلویزیون انتخاب اول و‌ مهم مردم هر سرزمینی است باید کیفیت عالی داشته باشد تا نیاز مردم را برطرف کند، مشخصه‌های زیادی برای کنترل کیفیت تصویر است که مهمترین آن‌ها کنتراست است‌. کنتراست بالا باعث می‌شود کیفیت‌های تصویر بالاتری در محیط‌های تاریک داشته باشد و دیگر شاهد تغییر رنگ نخواهید بود. هر تلویزیون کنتراست مخصوص خود را دارد و در حال حاضر تلویزیون‌ ال جی c3 کنتراست بالایی نسبت به سایر تلویزیون‌ها دارد. نسبت کنتراست تلویزیون c3 همانند سایر تلویزیون‌های اولد از کنتراست بالایی برخوردار است. از آنجایی که تلویزیون‌های اولد از نور پس زمینه استفاده نمی‌کنند پس OLED C3 هم فاقد لوکال دایمینگ است.

درگاه‌های ارتباطی مخصوص گیم

تلویزیون ال جی c3 دارای درگاه‌های زیادی برای نصب سیستم‌های دیگر است، این درگاه‌ها باعث می‌شود شما گوشی موبایل یا سیستم‌های دیگر را از جمله کنسول‌‌ بازی را به تلویزیون وصل کنید و سرگرم شوید. تلویزیون ال جی c3 دارای 4 پورت ورودی HDMI و 3 پورت USB و یک ورودی کامپوزیت می‌باشد. شما با کابل HDMI می‌توانید گوشی، تبلت و لب تاب را به تلویزیون وصل کنید و از پخش آهنگ و فیلم و عکس لذت ببرید و یا فلش خود را وصل کنید و از محتوای داخلی آن استفاده کنید. تلفن همراه هوشمند شما با اتصال به وای فای می‌تواند به تلویزیون ال جی c3 وصل شود و به صورت بیسیم مشغول بررسی گوشی از طریق تلویزیون بشوید. با وجود این درگاه‌ها نهایت لذت و هیجان را از تلویزیون ال جی c3 ببرید.

ریموت کنترل موسی 2021

کمپانی ال‌جی در تلویزیون c3 ریموت کنترل magic Remote عرضه کرده است که طرح جدیدی دارد و امکانات ویژه‌ای روی آن طراحی شده است. این ریموت کنترل نسبت به قبلی‌ها کوچکتر شده است و کلید‌های میان بر بیشتری دارد. قابلیت NFC نیز در این کنترل تعبیه شده است. این قابلیت باعث می‌شود شما سریع گوشی تان را به تلویزیون وصل کنید و به دیدن فیلم و سریال بپردازید. با دستورهای صوتی هم می‌توانید تلویزیون رو کنترل کنید. کنترل جادویی تلویزیون ال جی c3 تمام آن چیزی است که شما برای کنترل سرگرمی‌های خود به آن نیاز دارید. به سادگی کلیک کنید و یا با استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد تشخیص صدا ال جی Voice کانال‌ها را عوض کرده و یا چیزهایی را برای مشاهده پیدا کنید.

حال شما می‌توانید زمان کمتری را صرف جستجو و زمان بیشتر را به لذت بردن از سرگرمی‌های خود اختصاص دهید. منظور از کنترل جادویی تلویزیون کنترل‌های موسی هستند که از طریق بیسیم به تلویزیون متصل می‌شوند. این کنترل‌ها به دلیل داشتن ارتباط رادیویی اطلاعات را به تلویزیون ارسال می‌کنند که به همین علت باتری‌های آن نسبت به کنترل‌های عادی زودتر از موعد تمام می‌شوند. بهترین راه برای استفاده از این کنترل‌ها، خریدن باتری‌های قابل شارژ بوده که بعد از هر بار اتمام شارژ باتری، بتوانید نسبت به شارژ مجدد آن اقدام کنید. نکته جالت توجه دیگری که دارد در صورت تمام شدن باتری، از تلویزیون هشدار اتمام باتری به شما داده می‌شود.

برنامه های هوشمند

تلویزیون ال جی c3 از امکانات فراوانی برخوردار است و این سبب شده خواهان زیادی داشته باشد. اتصال به اینترنت یکی از مهمترین آپشن‌ها می‌باشد. شرکت ال جی مدت‌هاست که سیستم‌های خود را به سیستم عامل webos مجهز کرده است. این سیستم همیشه مجهز بوده و خدمات فراوانی دارد و به راحتی می‌تواند به Disney، Amazon،+ netflix، YouTube دسترسی داشته باشید و برنامه‌ها و فیلم‌های مورد علاقه تان را جستجو و دانلود کنید و به تماشا بپردازید. همین قابلیت‌های منحصر به فرد است که تلویزیون‌های c3 را از تلویزیون‌های معمولی متفاوت و جذاب تر کرده است. علاوه بر این برنامه‌ها، تلویزیون از برنامه‌های Google Assistant و Alexa پشتیبانی می‌کند. با این برنامه‌ها شما می‌تواتید با کمک ریموت کنترل دکمه مخصوص را فشار دهید و به صورت صوتی از طریق میکروفون برنامه مورد نظر خود را اعلام کنید و فرصت بدهید تا تلویزیون سریع آن را پیدا کند.

در آخر

تلویزیون ال جی C3 در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر از کیفیت ویژه‌ای برخوردار است و رده بالایی دارد. C3 جزء تلویزیون‌های پرچم دار ال جی می باشد و در بازار حرف اول را می‌زند. این تلویزیون با وجود این امکانات و طراحی شیک اش باعث شده از دیگر مدل‌ها متمایز باشد و نسبتا قیمت بالایی دارد و برای کسانی مشکل بودجه ندارند انتخاب مناسبی است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *