نقد و بررسی, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی B3

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی B1

تلویزیون ال جی B3 از محصولات 2023 کمپانی ال جی می‌باشد که در مقایسه با دیگر تلویزیون‌های اولد از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. این تلویزیون زیبا از نظر کیفیت و کارایی تفاوت چندانی با دیگر اولدها ندارد. در حالی که این مدل را در چندین عنوان سری E سری W سری G سری C و سری B به بازار عرضه کرده است که در میان آن‌ها سری B نسبت به دیگر اولدها از قیمت مناسب‌تری برخوردار می‌باشد.

ناگفته نماند که تلویزیون‌های اولد دیگری نیز به عنوان سری A از کمپانی ال جی در راه است که به زودی به بازار عرضه خواهد کرد. کمپانی ال جی همیشه در تولید تلویزیون‌های اولد جدید پیشگام بوده و محصولات آن از تنوع فراوانی برخوردارند تا شما کاربران عزیز با هر میزان بودجه و درآمدی بتوانید از این تلویزیون‌های جدید و پیشرفته در منازل خود استفاده کرده و از این تکنولوژی‌ها بی بهره نمانید.

کمپانی ال جی تلویزیون‌های سری B3 را در سایزهای 55 ، 65، 77 اینچ به بازار عرضه کرده است تا هر شخصی با توجه به نیاز خود و با توجه به بزرگی مکانی که تلویزیون را در آن قرار می‌دهند، سایز مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نماید. برای بسیاری از شما ممکن است این سؤال پیش آمده باشد که دلیل قیمت پایین تلویزیون‌های سری B و B3 نسبت به دیگر اولدها چه می‌تواند باشد؟! آیا این تلویزیون، تلویزیونی بی کیفیت و به دور از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته است؟ خیر این گونه نیست. ما شما را در ادامه با بررسی تخصصی تلویزیون ال جی B3 به طور کامل آشنا خواهیم کرد و از تفاوت‌هایی که باعث کاهش قیمت آن نسبت به سایر اولدها شده است خواهیم گفت. اگر می‌خواهید با تلویزیون ال جی B3 بیشتر آشنا شوید ما را تا انتها همراهی کنید.

مشاهده سایز های موجود تلویزیون ال جی B3

تلویزیون ال جی 55B3

مشخصات کلی تلویزیون ال جی B3

تلویزیون ال جی B3 در 2023 ساخته و عرضه شده است و در چندین سایز مختلف موجود می‌باشد. طراحی این تلویزیون زیبا بدون فریم بوده و بسیار باریک و نازک طراحی شده است، حاشیه‌های آن بسیار باریک است به طوری که اصلا به چشم نمی‌آیند و دیدی واقعی تر را برای بیننده به میان می آورند. رنگ مشکی که برای این تلویزیون در نظر گرفته اند زیبایی خاصی به خود گرفته است و به راحتی با هر دکوراسیونی جور در می آید، طراحی تلویزیون‌های اولد به دلیل عدم وجود نور پس زمینه بسیار باریک و ظریف هستند و از زاویه کناری به تنها بسنده می‌کند، در کنار طراحی زیبا و دلربای خود از کیفیت تصویر 4K با رزولوشن تصویر 2160× 3840 پیکسل بهره مند می باشد و از رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد. علاوه بر کیفیت نمایش تصاویر دارای سیستم صوتی 2.2 کاناله با قدرت خروجی 40 وات است و کاربر را از تهیه سیستم صوتی خانگی مجزا تا حدودی بی نیاز می‌کند.

تلویزیون ال جی B3 دارای پردازنده تصویر a7 Gan4 Al بهره می برد که تفاوت عمده بین این تلویزیون با دیگر اولدها مانند سری C در این پردازنده می‌باشد، زیرا پردازنده تصویر تلویزیون اولد ال جی سری A3 و سری G3 از نوع a9 Gan6 Al می‌باشد که نسبت به این تلویزیون پردازشگری پیشرفته‌تر بوده و قدرت پردازش بالاتری دارد. البته این نوع پردازنده a7 Gan6 Al هم پردازنده‌ای پرقدرت است و به خوبی کار پردازش تصاویر و صدا را انجام داده و نویز و ناخالصی را برطرف می‌نماید.

تلویزیون ال جی B3 هوشمند می باشد و مانند دیگر اولدها و تلویزیون‌های کمپانی ال جی از سیستم عامل WebOS بهره می برد. علاوه بر این هوش مصنوعی ThinQ و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق WiFi و بلوتوث را دارد. این تلویزیون از جستجوی صوتی Amazon Alexa و Googel Assistant نیز بهره‌مند بوده و ریموت کنترل جادویی را نیز با طراحی زیبا در کارنامه خود دارد. این تلویزیون فوق‌العاده از چهار پورت ورودی HDMI و سه پورت ورودی USB نیز به همراه چندین پورت و درگاه ورودی و خروجی دیگر بهره مند می‌باشد. اگر ما را در ادامه همراهی کنید شما را بیشتر با جزئیات و امکانات این تلویزیون آشنا خواهیم کرد.

چرا B3 ؟ واقعاً به چه معناست؟

کمپانی ال جی برای راحت‌تر کردن شناخت محصولات خود در رابطه با این که چه مشخصاتی داشته و در چه سالی تولید شده‌اند، سعی کرده که با عناوینی کوتاه و خلاصه آن‌ها را معرفی نماید و بدین منظور از حروف B ,C ,G ,W ،E و در ادامه A استفاده کرده این حروف را جهت شناخت مشخصات و ویژگی‌های هر تلویزیون بکار می‌رود. برای مثال محصولات سال 2019 را با عنوان C9, B9 معرفی کرده است. پس عدد آخر هر سال را با حرف مورد نظر ترکیب کرده و به عنوان مشخصه هر تلویزیون بکار گرفته‌اند. اما در سال 2020 از عدد صفر استفاده نکرده و بجای آن از حرف X استفاده کرده‌اند به عنوان مثال محصولات سری B سال 2020 را با عنوان BX به بازار معرفی کرده‌اند. در سال جاری و 2021 نیز محصولات جدید خود را با عناوین C3, G3, B3, و غیره به بازار معرفی کرده است.

تفاوت بین این عناوین در تلویزیون‌های کمپانی ال جی در مشخصات فیزیکی و شکل ظاهری و همچنین ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها می‌باشد. تلویزیون‌های سری B و B3 شاید تنها تلویزیون ارزان قیمت نسبت به سایر مدل‌های اولد نباشد و کمپانی ال جی باز هم با تغییراتی اندک در ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها به کمک کاربران با بودجه پایین آمده تا آنان نیز با همان میزان بودجه خود بتوانند از این تلویزیون پیشرفته و با کیفیت و مدرن در خانه‌های خود بهره‌مند شوند. کمپانی ال جی در این راستا به تولید تلویزیون‌های سری A در سال 2023 پرداخته که با ویژگی‌ها و امکانات و مشخصات آن‌ها در مقاله‌ای دیگر آشنا خواهیم شد. اما در این مقاله به بحث و گفتگو درباره تلویزیون‌های سری B3 در سال 2023 پرداخته ایم.

طراحی و شکل ظاهری تلویزیون ال جی B3

تلویزیون ال جی B3 دارای صفحه نمایش تخت و مشکی رنگ می‌باشد که بسیار زیبا و عامه پسند است و به راحتی با دیزاین هر خانه‌ای تطابق پیدا می‌کند. تلویزیون‌های اولد به دلیل عدم وجود نور پس زمینه دارای طراحی بسیار باریک و ظریف بوده و ضخامت آن‌ها از کنار به صفر نزدیک می‌شود. این تلویزیون بدون فریم است و از حاشیه‌های بسیار باریک و ناچیز برخوردار است، همچنین دارای یک پایه نسبتا بزرگ در وسط می‌باشد که به خوبی تعادل تلویزیون را نگه داشته و نمایی زیبا به آن می‌بخشد. گوشه‌های این تلویزیون بر خلاف مدل های قبلی دارای هلال نرم و شیک است و قابلیت نصب روی دیوار را نیز دارد، بدین شکل شما می‌توانید از تلویزیون خود همچون یک تابلوی زیبا و یا یک اثر هنری زیبا لذت ببرید زیرا این تلویزیون‌ها به فناوری Gallery مجهز هستند و هنگام خاموشی نیز تصاویری زیبا را به دلخواه شما نمایش می‌دهند.

ابعاد و وزن این تلویزیون‌ها در سایزهای مختلف متفاوت بوده و سایز 55 اینچ آن ابعادی معادل 1228× 706× 46.9 میلی متر با وزن 18.9 کیلوگرم دارد. سایز 65 اینچ آن 1440× 830× 46.9 میلی متر و وزن آن 24 کیلوگرم می‌باشد. سایز 77 اینچ آن 1723× 993× 55 میلی متر و وزن آن 26.7 کیلوگرم است. این تلویزیون دارای ریموت کنترل جادویی با طراحی بسیار شیک و زیبا می باشد که همخوانی خارق العاده با طراحی تلویزیون داشته و بسیار کارآمد می‌باشد. این تلویزیون زیبا دارای شیاری در قسمت پشت تلویزیون و در پایین آن بوده که جهت مدیریت کابل‌های پشت تلویزیون طراحی شده است. محل قرارگیری پورت‌ها نیز در این تلویزیون به دو دسته در قسمت پشت و کنار تلویزیون تقسیم شده و دسترسی به پورت‌ها را در صورت نصب روی دیوار آسان کرده است.

تلویزیون ال جی B3 و کیفیت تصویر

تلویزیون ال جی B3 دارای کیفیت تصویر 4K با رزولوشن تصویر 2160×3840 پیکسل بوده یعنی میزبان بیش از هشت میلیون پیکسل است. تلویزیون‌های اولد همان گونه که همه می‌دانیم فاقد نور پس زمینه بوده و با استفاده از فناوری بک لایت یا Pixel Dimming هر کدام از پیکسل ها به صورت جداگانه روشن و خاموش و یا کم نور می‌شوند، خود نور صفحه نمایش را تأمین می‌کنند. این تلویزیون زیبا دارای فناوری تصویر Ultra Luminance Pro و Billion Rich Colours بوده و از گستردگی رنگ‌ Perfect Color بهره‌مند می‌باشد. این تلویزیون زیبا دارای کنتراست بی نهایت با رفرش ریت 120 هرتز است و تصاویر با سرعت بالا را به خوبی نمایش می‌دهد. تلویزیون ال جی B3 دارای ارتقای کیفیت تصویر 4K Upscaler بوده و تصاویر با کیفیت پایین را تقویت می کند و با کیفیت نزدیک به فورکی به نمایش می‌گذارد. همچنین از فناوری HDR و فرمت‌های HDR 10 و HLG و Dolby Vision پشتیبانی می‌نماید.

پردازنده قدرتمند a7 Gan6 Al

کمپانی ال جی برای تلویزیون سری B3 خود از پردازنده قدرتمند a7 Gan4 Al استفاده نموده است. این پردازنده در تلویزیون‌های اولد پیشرفته مانند C3 و G3 و غیره ارتقا یافته و به a9 Gan6 Al تبدیل شده است. این خود یکی از دلایل عمده افزایش قیمت در دیگر اولدها و کاهش نسبی قیمت در B3 می‌باشد. البته ناگفته نماند که پردازنده تصویر a7 Gan6 Al نیز از عهده پردازش تصاویر و صدا به طور همزمان به خوبی برآمده و انجام می‌دهد. فقط در صحنه‌های تاریک منجر به ایجاد باند و سر و صدای بیشتری می‌شود، اما به طور کلی تصاویری مطلوب و جذاب را ارائه می‌دهد. وب سایت ال جی در این باره می‌گوید: هرگونه تنظیم تصویر و صدا به صورت خودکار انجام می‌شود و بنابراین هر چیزی که تماشا می‌کنید، دیدنی است. پردازنده a7 Gan6 Al به طور همزمان تصویر و صدا را پردازش کرده و نویز و ناخالصی را برطرف می‌نماید و منجر به خلق تصاویری شفاف، واضح و روان با کیفیت بالا و بدون توقف و بریدگی می‌شود.

تجربه صدایی فراگیر و پرقدرت

تلویزیون ال جی B3 دارای سیستم صوتی 2.2 کاناله با قدرت خروجی صدای 40 وات است که قابل رقابت با تلویزیون‌های رده‌ بالای اولد می باشد و کاربر را تا حدودی از خرید سیستم صوتی خانگی مجزا بی نیاز می‌کند. این میزان قدرت خروجی صدا توسط دو بلندگو با درایورهای رو به پایین و دو ساب ووفر داخلی تولید و اجرا می‌شود. دو عدد اسپیکر با قدرت خروجی 20 وات یعنی هر کدام 10 وات و 20 وات آن توسط دو عدد ساب ووفر داخلی تأمین می‌شود.

این تلویزیون زیبا دارای فناوری صدای Dolby Atmos و Sound MODE Sync جهت تولید صدای فراگیر و همه جانبه در تمامی جهت‌ها و با قدرت بیشتر است. اما در صورت تمایل به داشتن قدرت صدای بیشتر می‌توانید از اتصال ساندبار و سیستم صوتی خانگی مجزا استفاده نمایید.

قابلیت‌های گیمینگ یا Game Optimizer

قابلیت‌های گیمینگ یا Game Optimizer در تلویزیون‌های اولد بسیار پیشرفته بوده و کمپانی ال جی این تلویزیون‌ها را با توجه به نیاز دنیای امروز و نیاز گیمرهای حرفه‌ای ساخته و عرضه بازار کرده است. تلویزیون ال جی B3 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای قابلیت‌های گیمینگ همچون فناوری HGIG, ALLM و VRR ،G- Sync و FreeSync می‌باشد؛ هر کدام از این قابلیت‌ها به نوعی در دستیابی به اهداف یک گیمینگ حرفه‌ای و بازی عالی و بردی ماهرانه مؤثر می‌باشند.

این تلویزیون فوق‌العاده با کیفیت تصویر بالا و کیفیت صدای عالی، رفرش ریت 120 هرتز و تاخیر ورودی بسیارکم هیجان بازی را دو چندان کرده و به شما به لذت بردن از بازی کمک می‌کند. کمپانی ال جی به منظور جلب رضایت گیمرهای عزیز در تلویزیون B3 خود از چهار پورت ورودی HDMI و سه پورت ورودی USB نیز استفاده کرده است.

پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی

تلویزیون ال جی B3 در قسمت پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی تلویزیون با دیگر اولدها برابر بوده و از 4 پورت ورودی HDMI و 3 پورت ورودی USB بهره‌مند می‌باشد. پورت‌های ورودی HDMI از استاندارد HDMI 2.1 برخوردار می‌باشند که می‌توانید از این طریق کنسول‌های بازی، کیبورد، ماوس و سایر دستگاه‌های هوشمند دیجیتال را به تلویزیون وصل کنید؛ همچنین با استفاده از پورت‌های USB می‌توانید به انتقال اطلاعات بین سایر دستگاه‌ها و تلویزیون‌ها بپردازید. تلویزیون اولد ال جی B3 دارای پورت اترنت یا LAN و گیرنده دیجیتال و ورودی آنتن RF، خروجی هدفون بوده و از دیگر درگاه‌های ارتباطی همچون WIFI، بلوتوث و اتصال به گوشی همراه هوشمند بهره‌مند می‌باشد. شما با استفاده از اتصال به اینترنت از طریق وای فای می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند NetFlix ،You Tube دسترسی داشته و به تماشای فیلم، سریال، آهنگ، اخبار ورزشی و یا هر چیز دیگری که مایل باشید بپردازید، حتی مي‌توانيد برنامه مورد علاقه خود را دانلود و نصب کنید. شما می‌توانید با اتصال تلویزیون به گوشی همراه هوشمند خود از راه دور نیز به کنترل و مدیریت تلویزیون و دیگر وسایل هوشمند خانه خود پرداخته و آن‌ها را روشن و خاموش کنيد.

امکانات هوشمند تلویزیون ال جی B3

تلویزیون ال جی B3 نیز به تبعیت از دیگر پیشینیان خود و دیگر اولدها به سیستم عامل Webos و هوش مصنوعی AL Thinq مجهز می‌باشد. سیستم عامل WebOS دارای سیستم کاربری آسان و راحت بوده و کار با آن بسیار ساده می‌باشد. هوش مصنوعی AI ThinQ نیز دسترسی شما به برنامه‌های تلویزیون و دیگر امکانات آن را از طریق دستورات صوتی Alexa و Amazon و Google Assistant فراهم ساخته و به شما کمک می‌کند تا با استفاده از فرامین صوتی خود تمامی عملیات دستگاه را انجام دهید.

تلویزیون ال جی B3 دارای یک ریموت کنترل جادویی بوده که قابلیت انتقال صدا و دستورات صوتی شما به تلویزیون را دارد، همچنین از دکمه‌های اختصاصی جهت دسترسی سریع‌تر به شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند NetFlix و YouTube برخوردار است. شما می‌توانید از این ریموت کنترل جادویی به عنوان اشاره گر ماوس و کلیک، اسکرول استفاده نموده و به جستجوی برنامه‌ها و شبکه‌های مورد علاقه خود در تلویزیون بپردازید. تلویزیون‌های اولد ال جی مجهز به حالت Sports Alert یا هشدار ورزشی بوده و زمان پخش مسابقات ورزشی را به شما یادآوری می‌کنند. همچنین دارای اشتراک گذاری Apple Airplay 2 بوده و به شما در اشتراک گذاری سریع‌تر بین آیپد، گوشی و تلویزیون کمک می‌کند.

جمع بندی

ما در این مقاله به تجزیه و تحلیل تلویزیون‌های اولد ال جی بخصوص تلویزیون ال جی B3 پرداخته و از امکانات و ویژگی‌های آن‌ها خلاصه‌ای را بیان کردیم. تلویزیون‌های اولد ال جی سری B3 از نظر کیفیت و کارایی تفاوت چندانی با دیگر اولدهای رده بالای ال جی نداشته و بسیار زیبا و مدرنیته می‌باشند. اما در عین حال نسبت به سایر اولدها از قیمت مناسب‌تری برخوردار بوده و مقرون به صرفه می‌باشند. اما باید توجه داشت که تلویزیون ال جی B3 تنها تلویزیون ارزان قیمت عرضه شده در سال 2021 از سوی کمپانی ال جی نبوده و تلویزیون ال جی سری A3 نیز از این دسته تلویزیون‌های ارزان قیمت نسبت به سایر اولدها می‌باشد. البته تلویزیون ال جی A3 نسبت به تلویزیون ال جی B3 نیز از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار است و شاید ارزان‌تر نیز باشد، زیرا سرعت رفرش ریت تصویر در تلویزیون ال جی A3 به 50 هرتز کاهش یافته و نسبت به تلویزیون ال جی B3 که سرعت رفرش ریت تصویر آن 120 هرتز است ، مدل پایین‌تری می‌باشد. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار شما کاربران گرامی قرار گرفته شد، امیدوارم مورد توجه شما واقع شده و از آن استفاده لازم را برده باشید و شما را در انتخاب تلویزیون مورد نظر خود یاری کرده باشیم. ما خرید تلویزیون ال جی B3 را به افراد علاقه مند به خرید تلویزیون‌های اولد با کیفیت و با هزینه کم پیشنهاد می‌کنیم.

منبع: techradar

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *