نقد و بررسی, راهنمای خرید, راهنمای خرید تلویزیون, فناوری و تکنولوژی, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی

بهترین تلویزیون های نانوسل 2021 – 2022 ال جی

بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی در نمایشگاه CES همراه با مدل های QNED معرفی شدند که از ویژگی هایی همچون فناوری HDR، صدای دالبی اتموس و البته قیمت نسبتا بالا ارائه شدند. NanoCell در واقع تکنولوژی جدیدی است که ال جی با هدف بهبود نمایش رنگ و زاویه دید یکسان و گسترده در یک سری از تلویزیون هایش جای داده است و هدف از این کار برطرف ساختن مشکل نمایش رنگ از زوایای مختلف بود. این شرکت می گوید هر کاربر تا زاویه 60 درجه می تواند محتوا و رنگ ها را بدون مشکل در تلویزیون ببیند و از آنجایی که معمولا هر کدام از اعضای خانواده از زاویه مختلفی صفحه نمایش تلویزیون را تماشا می کنند اکنون با این تکنولوژی می توانند رنگ ها را با وضوح و درخشندگی بالاتری در تلویزیون های نانوسل ال جی مشاهده نمایند.

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که تلویزیون های OLED بهتر عمل می کنند یا نانوسل ها؟! در واقع باید بگوییم که نانوسل به دلیل اینکه از ذرات نانو برای جذب نور استفاده می کند، رنگ ها را در زوایای مختلف، بهتر به نمایش می گذارد در مقابل هم اولدها در نمایش رنگ مشکی دست بالایی دارند، مقرون به صرفه و زیباتر هستند پس هر کاربر با توجه به نیاز خودش می تواند از بین تلویزیون های نانوسل یا اولدها تلویزیون مناسب را انتخاب و خریداری نماید. پس از نقدو بررسی تلویزیون های اولد 2021-2022، اکنون در این مبحث می خواهیم پر طرفدارترین تلویزیون ال جی NanoCell را به چالش بکشیم که با مدل نامبرهای NANO75، NANO90 و NANO99 روانه بازار شده اند و نوید کیفیت تصویر بهتری را به نسبت تلویزیون های سال 2020 به طرفداران این برند داده اند.

ذراتی که طوفان به پا کرده اند! ذرات نانو در تلویزیون های نانوسل رنگ های اصلی را به اوج قله می رسانند و از زیبایی های طبیعت الهام می گیرند تا تجربه ی تماشای بسیار واضح را ارائه بدهند. در واقع هنگامی که بحث نانوسل است دیگر رقابتی وجود ندارد چونکه تلویزیون های نانوسل همواره در صدر جدول ما قرار گرفته اند.

مدل تلویزیونپردازنده تصویرگیمینگ
تلویزیون ال جی NANO75 α5 Gen5
تلویزیون ال جی NANO76α5 Gen5
تلویزیون ال جی NANO77α5 Gen5
تلویزیون ال جی NANO79α5 Gen5
تلویزیون ال جی NANO82α5 Gen5
تلویزیون ال جی NANO80α5 Gen5
تلویزیون های نانوسل ال جی

ذرات نانوسل ایده جدیدی بود که از طرف طراحان و خلاقان ال جی با دنیای تلویزیون ادغام شد تا زیبایی را در چهره ای دیگر به نمایش بگذارند. نانوسل ها اکنون رقیب قَدَری برای اولد و کیوندها هستند و اگر بخواهیم در بین این مدل های لیست بالا یکی را به عنوان بهترین انتخاب کنیم می توانیم به تلویزیون ال جی NANO75 اشاره کنیم که جزو مقرون به صرفه ترین های این سری می باشد.

بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی 8K

تا پیش از این اگر می خواستیم به دقت تصویر تلویزیون را ببینیم باید درست در مقابل آن قرار می گرفتیم اما حالا ال جی با معرفی فناوری NanoCell همراه با کیفیت تصویر 8K از این پا فراتر گذاشته و تصویر را در نمایشگرهای استاندارد به سطحی کاملا جدید می رساند یعنی در گوشه های اتاق و زاویه های مختلف می توانیم رنگ و کنتراست عالی را در صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنیم. فناوری جدید نانوسل بیش از یک میلیارد رنگ غنی را در این نمایش 8K پشتیبانی می کند و شفافیت واقعی را به نمایشگر باز می گرداند. ال جی تلویزیون های بالارده نانوسل جدید خودش را در اندازه های بزرگ و با کیفیت تصویر 8K در سال 2021 و 2022 معرفی کرده است که می توان گفت تا به این لحظه NANO99 تنها تلویزیون 8K در بین نانوسل های این شرکت کره ای می باشد.

این تلویزیون های بالارده LG، با ترکیبی از فناوری نانوسل و پنل IPS توانسته اند بهترین و گسترده‌ترین زاویه دید را برای صفحه نمایش خودشان به ارمغان بیاورند در واقع با خرید این تلویزیون های نانوسل دیگر فرقی نمی کند کجای اتاق بنشینید در هر صورت رنگ ها و تصاویر را همانگونه که در طبیعت وجود دارند مشاهده خواهید کرد و این ، تجربه سرگرمی های شما را متحول می سازد. تا اینجا فهمیدیم ال جی بیشترین تمرکز خودش را در این تلویزیون ها بر روی زاویه دید گذاشته است. حالا برای درک بهتر از تلویزیون های جدید نانوسل ال جی برجسته‌ترین مشخصات آن ها را نیز عنوان می کنیم:

کیفیت تصویر 8K

فناوری Full Array Dimming Pro برای بهبود زاویه دید و نمایش رنگ ها

پردازنده تصویر هوشمند و فوق‌العاده قدرتمند آلفا

پشتیبانی از AI Sound Pro, AI Picture Pro و AI Brightness Control

بهترین حالت نمایش تصویر با استفاده از Filmmaker Mode

پشتیبانی از Optimal HDR و Cinema HDR

هوش مصنوعی ThinQ با پشتیبانی از دستیارهای صوتی الکسا و گوگل

سازگار با تمام دستگاه های IOS و اندروید

پشتیبانی از HDMI 2.1 و HGiG برای بازی ها

موجود در سایزهای بزرگ

تلویزیون نانوسل ال جی فورکی

در بین تلویزیون های سری نانو، مدل های 4K آن بیشتر از همه طرفدار دارند و بهترین چهره از زیبایی های اطراف را به نمایش می گذارند. این تلویزیون ها با پشتیبانی از روزلوشن تصویر 2160 × 3840 پیکسل توانسته اند رتبه بالایی در لیست بهترین تلویزیون های نانوسل 2021-2022 ال جی بدست بیاورند. نانوسل های فورکی همانند مدل بالارده خودشان از پنل IPS جهت بهبود زاویه دید استفاده می کنند و این باعث شده بار دیگر ال جی بتواند در قلمرو نانوسل ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

تلویزیون نانو 90 ال جی که مدل مشترک هر دو سال می باشد فاقد Full Array Dimming Pro است اما این به معنای ضعف آن نیست؛ همچنین محتوای تصویری در این تلویزیون توسط پردازنده آلفا پردازش می شوند که از مزیت های اصلی این پردازنده می توان به بهینه‌سازی محتوای تصویری و صوتی با توجه به منبع اصلی و تشخیص چهره و اشیا و تطبیق صدا و تصویر مناسب با نوع محتوا اشاره کرد؛ البته این پردازنده آلفا صدا را فارغ از اینکه چه نوع محتوایی تماشا می کنید، ارتقا می دهد به عنوان مثال صدای گوینده اخبار بدون نویز و با جزئیات کامل به گوش شما خواهد رسید. برخی از مهمترین قابلیت های تلویزیون های فورکی نانوسل به شرح زیر می باشند:کیفیت تصویر فورکی

پردازنده هوشمند تصویر آلفا

پشتیبانی از حالت نمایش Filmmaker Mode

پشتیبانی از فرمت Cinema HDR

سیستم عامل وب او اس نسخه جدید

پشتیبانی از دستیارهای صوتی گوگل و الکسا

سازگار با تمام دستگاه های اندروید و IOS

پشتیبانی از HDMI 2.1، AMD FreeSync و HGIG برای بازی ها

بیشتر بخوانید:
بهترین و پرفروش ترین تلویزیون های ال جی

تلویزیون های QNED ال جی

ال جی در بخش دیگری از معرفی تلویزیون های خودش در سال 2021 و 2022 از سری مدل های QNED Mini LED رونمایی کرد که گفته می شود انقلاب عظیمی در صنعت نمایش تلویزیون ها می باشد. این فناوری جدید که از طرف ال جی برای تلویزیون هایش ارائه می شود تمام مزیت های OLED و LED را داراست اما از فناوری نانو استفاده نمی کند و همین موضوع باعث شده تا سامسونگ از فرصت استفاده کند و دست به تولید تلویزیون های واقعی کیوند بزند اما این کار چند سال طول می کشد و فعلا ال جی تنها تولید کننده تلویزیون های QNED است.

فناوری کیوند در واقع از نور پس زمینه مینی ال ای دی استفاده می کند یعنی LED های بسیار ریز و این برای ایجاد کنتراست و روشنایی مناسب صفحه بسیار مؤثر می باشد؛ از طرفی ال جی در تلویزیون های QNED از 2500 نقطه نور مختلف در صفحه استفاده می کند و این یعنی اوج شکوفایی و نور برای هر تلویزیون جدید. میدانیم که نور پس زمینه تنها عامل تعیین کننده کیفیت صفحه نمایش نیست به همین دلیل ال جی از پردازنده های جدید خودش که با عنوان آلفا وارد بازار شدند نیز در این تلویزیون ها استفاده کرده است که این پردازنده ها به طور خودکار تنظیمات را بر روی تصویر و صدا اعمال می سازند تا هر آنچه که تماشا می کنید دیدنی تر باشد. تلویزیون های کیوند رونمایی شده تا امروز را در این قسمت معرفی کرده ایم.

مدل تلویزیونپردازنده تصویرگیمینگ
تلویزیون ال جی QNED80α7 Gen5 4K
تلویزیون ال جی QNED85α7 Gen5 AI
تلویزیون ال جی QNED90α7 Gen4 AI
تلویزیون ال جی QNED95α9 Gen5 8K
تلویزیون ال جی QNED99α9 Gen5 8K
تلویزیون های کیوند ال جی

با ورود مینی ال ای دی به صفحه نمایش تلویزیون ها دنیای تصویر متحول شد! یک تلویزیون کیوند دارای ذرات کوانتوم است و با بک لایت MiniLED مجهز شده است که تصویری فراتر از انتظار ما را روی نمایشگر به اجرا درمی آورد. کیوندهای ال جی معمولا از قابلیت های گیمینگ پشتیبانی می‌کنند و هر ساله نسخه جدیدتری از آن ها روانه بازار می شود. تلویزیون ال جی 65QNED90 یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین های دنیای نمایش است که محصول سال 2021 می‌باشد و با رفرش ریت 120 هرتز میتواند پاسخگوی انتظارات گیمرهای حرفه ای باشد.

تلویزیون فورکی ال جی QNED99

می رسیم به بالارده ترین تلویزیون کیوند ال جی که مخصوص شیک پسندان و طرفداران فیلم و بازی است؛ QNED99 با کیفیت تصویر 8K هر آنچه که دوست دارید تماشا کنید را با بالاترین وضوح نمایش می دهد؛ در واقع فناوری های این تلویزیون ترکیبی از نقاط کوانتومی (Quantum Dot) + نانوسل (NanoCell) و مینی LED هستند که در نتیجه تصویری فراتر از انتظار شما نشان خواهد داد. همانند مدل های دیگر کیوند، این تلویزیون هم در دو اندازه 75 و 86 اینچ روانه بازار خواهد شد که بدون شک برای اتاق های پذیرایی بزرگ و سالن هایی با مساحت بالا مناسب خواهند بود. همانطور که قبلا اشاره کردیم ممکن است این تلویزیون های QNED ال جی قیمئت بالاتری به نسبت سایر مدل های 2021 داشته باشند پس اگر به دنبال یک تلویزیون با قیمت مناسب تری هستید می توانید سراغ اولدها بروید.

به دلیل اینکه QNED99 یکی از پرچمداران ال جی است، این شرکت از آخرین ورژن پردازنده خودش یعنی آلفا 9 نسل 4 برای بهبود و پردازش تصویر آن استفاده کرده است؛ همچنین شما می توانید جدیدترین نسخه سیستم عامل اختصاصی ال جی یعنی WebOS را با امکانات فوق‌العاده در این تلویزیون ببینید. اگر می خواهید همواره از آخرین اتفاقات دنیای مجازی و کانال های جهانی با خبر باشید، تلویزیون QNED99 مناسب شماست البته امکان اینکه توسط دستیارهای صوتی مانند الکسا بتوانید تلویزیون و تنظیمات آن را مدیریت کنید نیز در این اسمارت تی وی جدید ال جی امکان‌پذیر می باشد پس میدانیم که QNED99 یکی از تلویزیون های بالارده ال جی در سال 2021 است و با امکانات و قابلیت های صفحه نمایش، تجربه ای جدید از تماشای محتوای تصویری برای شما به ارمفان می آورد. از مهم ترین ویژگی های کلیدی تلویزیون QNED99 می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

نور پس زمینه MiniLED در کنار فناوری QNED

کیفیت تصویر 8K

پردازنده α9 Gen4 AI جهت بهبود و پردازش صوت و تصویر

پشتیبانی از فناوری های دالبی ویژن و دالبی اتموس

سیستم عامل WebOS به همراه هوش مصنوعی ThinQ

روشنایی بیشتر با Full Array Local Dimming

پشتیبانی از دستیارهای صوتی گوگل و الکسا

پشتیبانی از فناوری AI Picture Pro

موجود در اندازه های 75 و 86 اینچ

مقاله مرتبط:
بررسی تخصصی تلویزیون ال جی QNED95

ال جی عصر جدیدی برای رنگ ها رقم زده است! حضور کیوند در تلویزیون های جدید ال جی همانی بود که آرزویش را داشتیم؛ این تلویزیون ها یک پله بالاتر رفته اند و با ترکیب نانوسل با نقاط کوانتومی خلوص رنگ ها را به اثبات رسانده اند.

جمع‌بندی تلویزیون های نانوسل 2021-2022 ال جی

همزمان با تولید تلویزیون های سال 2020 ال جی برخی از کاربران گفتند که ال جی می توانست بهتر از این هم عمل کند اما در دو سال 2021 و 2022 با تولید و رونمایی از تلویزیون های نانوسل و QNED این شرکت توانست بیش از نیمی از کاربران را راضی نگه دارد. تلویزیون های نانوسل که به غیر از مدل نانو 99، همگی از کیفیت تصویر 4K بهره می برند جزو بهترین های این برند به شمار می آیند؛ این تلویزیون ها در اندازه های مختلف تولید شده اند. تمامی این تلویزیون ها از پردازنده جدید ال جی آلفا استفاده می کنند و طراحی بسیار شیکی برای آن ها در نظر گرفته شده است. تلویزیون های نانوسل جدید ال جی همانند اولدها گزینه های مناسبی برای گیم و بازی های مختلف هستند پس اگر طرفدار اولد نیستید نانوسل ها را در اولویت خرید تلویزیون قرار دهید.

تلویزیون ال جی کیوند 99

پس از نانوسل ها می رسیم به کیوندها که در واقع ال جی از آن به عنوان فناوری جدید و متفاوتی از تلویزیون ها نام برده است. تلویزیون های QNED ال جی در مدل های مختلفی ارائه شده اند اما در اینجا ما به معرفی چند مدل رونمایی شده بسنده می کنیم که شامل QNED90 و QNED99 می باشند؛ این دو تلویزیون هر دو در اندازه های 75 و 86 اینچ تولید شده اند که بدون شک مناسب اتاق ها و محیط های کوچک نیستند. کیوندها کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند و شما را شگفت زده خواهند کرد؛ این تلویزیون ها به نسبت نانوسل ها قیمت بالاتری دارند و این نیز به خاطر نقاط کوانتومی استفاده شده در پنل نمایش آن ها می باشد. تلویزیون های نانوسل و QNED هر دو از سری اسمارت تی وی های بسیار پیشرفته و البته گران‌قیمت ال جی هستند که از تمامی قابلیت های روز دنیا پشتیبانی می کنند. جهت اطلاع از مشخصات و جزئیات هر کدام از این تلویزیون های نانوسل 2021-2022 ال جی می توانید با کارشناسان ما در برگ و باد تماس حاصل نمایید تا با مشاوره رایگان و راهنمایی های لازم مدل مناسب شما را معرفی کنند.

منبع: techradarcomputerbildtrustedreviews

سوالات متداول

آیا نانوسل ها تلویزیون های خوبی هستن؟

تلویزیون های نانوسل ال جی در مجموع عملکرد مطلوبی ارائه می دهند خصوصا در مورد ویژگی های هوشمند و زاویه دید. ال جی در این تلویزیون ها تمرکز خودش را بر روی زاویه دید گذاشته به طوری که به کمک فناوری نانوسل و پنل IPS، تا زاویه 60 درجه هر فرد قادر به دیدن محتوا با رنگ و روشنایی کامل خواهد بود. تلویزیون NANO99 در این لیست که پرچمدار تلویزیون های نانوسل ال جی است با کیفیت تصویر 8K تولید شده است.

تلویزیون های نانوسل بهتر هستند یا کیولدها؟

اساسا می توان گفت نانوسل ها به دلیل داشتن پنل IPS برای اتاق ها و فضاهای روشن بهتر عمل می کنند و نوردهی بهتری خواهند داشت. این پنل برای تلویزیون های نانوسل، روشنایی بالاتر، بازتاب بهتر نور و زاویه دید گسترده تری را به ارمغان می آورد . تلویزیون های کیولد از پنل VA برای روشنایی استفاده می کنند که نوردهی بالایی دارند اما نمی توانند با نانوسل ها رقابت کنند.

آیا تلویزیون های نانوسل گیمینگ هستند؟

تلویزیون های نانوسل ال جی گزینه خوبی برای فیلم های سینمایی، ورزش، محتوای فورکی و بازی ها هستند چونکه از نظر رنگ ها بسیار دقیق می باشند و زاویه دید فوق العاده گسترده ای دارند. در این تلویزیون ها صرف نظر از مکانی که نشسته اید می توانید رنگ و جزئیات در جسم در بازی را با روشنایی کامل ببینید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *