تاریخچه, وبلاگ

تاریخچه برند ال جی و محصولات ال جی

تاریخچه برند ال جی و محصولات ال جی

به نظر شما شرکت ال جی در رقابت با شرکت سامسونگ کم آورده است؟ جدال بر سر تصاحب رتبه نخست در رقابت ها در بین این دو غول کره ای یک امر همیشگی و دائمی بوده است اما شرکت ال جی به عنوان یکی از شناخته شده ترین برندهای جهانی فعالیت خود را از کجا شروع کرده است؟ استراتژی های این کمپانی برای موفقیت و حذف رقبا چیست؟ و چگونه توانسته است طی سال ها فعالیت امپراتوری خود را حفظ کند؟ در این صفحه از برگ و باد به معرفی کامل و تاریخچه برند ال جی و محصولات ال جی و فعالیت های این برند کره ای در مدت 70 سال تلاش بی وقفه و موفقیت آمیز آن می پردازیم.

ال جی با شعار “Life’s Good” آغازگر راهی بود که هنوز در امتداد آن برندهای بسیاری فعالیت می کنند؛ تاریخچه برند ال جی از یک دفتر کوچک سرچشمه گرفت و اکنون این شرکت سهم 12.4 درصدی بازار دیجیتال به ویژه تلویزیون را در دست دارد.

تاریخچه برند ال جی 

تاریخچه شرکت ال جی از زمانی آغاز می شود، که Koo in-Hwoi در سال 1958 با ادغام دو شرکت Goldstar و Lucky فعالیت LG را به صورت تخصصی آغاز کرد. در آن زمان شرکت گلدستار در حوزه تولیدات الکترونیک فعالیت داشت و کمپانی لاکی در کار ساخت قطعات پلاستیکی به ویژه قاب پلاستیکی بود. ادغام این دو کمپانی توسط این هووی، موجب شد ال جی به تولیدات خود سروسامان بدهد و محصولات خود را با کیفیتی بهتر ارائه کند. گلداستار لوازم الکترونیک را تولید می کرد و وظیفه شرکت لاکی تولید قاب پلاستیکی و رنگ دادن و آراسته سازی محصولات بود، به گونه ای که Lucky Goldstar تواست در آن زمان به خوبی خودی نشان دهد و جدیدترین تولیدات داخلی را به خود اختصاص دهد. lg توانست اولین رادیو، تلفن همراه، یخچال و تلویزیون سیاه و سفید کره ای را تولید کند و نوآورترین کمپانی کره ای تا آن زمان شود. دیگر شرکت های داخلی با ایده گرفتن از محصولات شرکت ال جی توانستند کم کم نسخه های دیگر این محصولات را تولید کنند.

پیشرفت در تولیدات داخلی و ارائه اولین محصولات کره ای، موجب شد، LG به فکر شروع فعالیت های خارجی بیافتد. تا آن زمان در خارج از کشور کره کسی درباره ال جی اطلاعات چندانی نداشت، اما با تاسیس اولین نمایندگی فروش در ایالات متحده، مردم به راحتی می توانستند در خارج از کره محصولات شرکت ال جی را تهیه کنند و به دنبال آن فعالیت های ال جی در خارج از کشور نیز رونق گرفت. برند LG در تمام سال های فعالیت خود با شعار “زندگی خوب”، سعی در تولید محصولاتی با کیفیت عالی و هزینه ای مناسب بوده است و سعی بر آن داشته تا با پوشش نیازهای مردم بیشترین رضایت را از آن ها دریافت کند. ما در برگ و باد مفتخریم که توانسته ایم محصولات اورجینال شرکت ال جی را در اختیار عموم مردم عزیز ایران قرار دهیم و محصولات ال جی را با بهترین کیفیت به خانه ها بیاوریم.

مدل تلویزیوننوع پنلگیمینگ
تلویزیون ال جی 55CS3OLED✔️
تلویزیون ال جی 65CS3OLED✔️
تلویزیون ال جی 55C3OLED✔️
تلویزیون ال جی 65C3OLED✔️
تلویزیون ال جی 77C3OLED✔️
تلویزیون ال جی 83C3OLED✔️
تلویزیون ال جی 55G3OLED✔️
تلویزیون ال جی 65G3OLED✔️
تلویزیون ال جی 77G3OLED✔️
تلویزیون ال جی 83G3OLED✔️
تلویزیون ال جی 77M3OLED✔️
تلویزیون ال جی 77Z3OLED✔️
تلویزیون ال جی 88Z3OLED✔️
تلویزیون ال جی 55QNED80QNED✔️
تلویزیون ال جی 65QNED80QNED✔️
تلویزیون ال جی 75QNED80QNED✔️
تلویزیون ال جی 65QNED91QNED Mini LED✔️
تلویزیون ال جی 75QNED91QNED Mini LED✔️
تلویزیون ال جی 50UR8000LED
تلویزیون ال جی 55UR8000LED
تلویزیون ال جی 65UR8000LED
تلویزیون ال جی 55NANO81NANO CELL
تلویزیون ال جی 65NANO81NANO CELL
تلویزیون ال جی CSOLED✔️
تلویزیون ال جی NANO75نانوسل
تلویزیون ال جی NANO77نانوسل
تلویزیون ال جی NANO79نانوسل
تلویزیون ال جی NANO80نانوسل
تلویزیون ال جی NANO84نانوسل
تلویزیون ال جی NANO86نانوسل✔️
تلویزیون ال جی NANO90نانوسل✔️
تلویزیون ال جی NANO95نانوسل✔️
تلویزیون ال جی NANO99نانوسل✔️
تلویزیون های ال جی 2022

اقدامات ابتدایی درباره ال جی

شرکت ال جی نوآور و پیشتاز در تولید محصولاتی مانند رادیو، تلویزیون، تلفن، یخچال و کولر بوده و توانسته است اولین سازنده این محصولات در کشور کره باشد. اولین محصول ساخت ال جی یک رادیو با توانایی مبادله پیام بود، یک سال پس از تولید اولین محصول، دو بخش Chemicals و Electronics به LG اضافه شده و تولیدات و فروش این کمپانی در طی این تغییرات، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت. در سال 1966 ال جی توانست اولین تلویزیون سیاه و سفید خود را تولید و روانه بازار کند. حدوداً 2 سال بعد، این شرکت از سیستم های تهویه مطبوع خود رونمایی کرد و پس از گذشت چند سال در 1981 اولین تلویزیون رنگی برند ال جی در بازارهای کره به فروش رسید. به دنبال این موفقیت ها ال جی به صورت تخصصی به تولید پلاسما پرداخت و توانست اولین پلاسمای 60 اینچی خود را تولید کند.

تقریباً تا سال 2000 میلادی برند ال جی در خارج از آسیا در آمریکا و اروپا طرفداران خود را پیدا کرده و یکی از شرکت های موفق آن زمان بود. تاریخچه شرکت ال جی چندین و چند سال را دربر می گیرد و طی فعالیت های طولانی مدت خود فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است. برند LG با وجود موفقیت های زیادی که داشته است، همیشه به دنبال پیشرفت و ارائه محصولات بهتر و با کیفیت تر بوده است. در ادامه به بررسی حوزه های مختلف فعالیت و تاریخچه برند ال جی، این شرکت چند ملیتی کره ای می پردازیم.

محصولات شرکت ال جی 

یک شرکت چند ملیتی و خوشه ای در طول فعالیت خود، دست به انجام کارهای مختلفی می زند. ال جی یکی از آن برندهایی است که در حوزه های مختلف و بعضاً بدون هیچ وجه اشتراکی فعالیت داشته است. الجی در بین شرکت های چند ملیتی در کره جنوبی بعد از سامسونگ دومین هلدینگ موفق در این کشور است.

جدال بر سر تصاحب رتبه نخست در بین شرکت سامسونگ و ال جی یکی از بحث هایی است که تمامی ندارد، رقابت این دو غول تکنولوژی بسیار تنگاتنگ بوده و تعیین بهتر و بهترین در بین این کیفیت بالای محصولات، کاری است بس دشوار و شاید نشدنی.

لوازم صوتی و تصویری برند LG

اصلی ترین حوزه فعالیت ال جی لوازم صوتی و تصویری است. سیستم صوتی و تلویزیون های ال جی بالاترین استانداردهای کیفیت را به خود دیده اند و در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارند. تلویزیون های OLED با کیفیت تصویری عالی نمایشگرهای پرطرفدار ال جی هستند که همیشه در لیست برترین ها حضور ویژه دارند. 

تلویزیون ال جی

در این بخش از تاریخچه برند ال جی به بررسی اساسی ترین محصول آن یعنی تلویزیون می پردازیم: شرکت ال جی یکی از فعال ترین و محبوب ترین کمپانی های سازنده تلویزیون در جهان است، که هر ساله با تولید محصولات جدید، منتقدان و سایر رقبای خود را به چالش می کشد. بهترین تلویزیون های ال جی در سال 2022 سری OLED هستند. رقابت بر سر تصاحب رتبه نخست در تولید تلویزیون در بین دو برند ال جی و سامسونگ یک بحث تمام نشدنی و ادامه دار است، که هر ساله این دو کمپانی را به تلاش بیشتر وا می دارد.

در مقایسه کلی بین سامسونگ و ال جی در سال می توان گفت شرکت ال جی سهم بیشتری از فروش تلویزیون ها را در اختیار دارد و با رونمایی از تلویزیون سیگنچر خود توانست باری دیگر نام LG را در صدر تولید کنندگان تلویزیون به ویژه OLED ها قرار دهد. شرکت سونی که یکی از رقیب های دیگر ال جی است، همواره در تلاش است تا با تولیدات خود از این دو برند کره ای پیشی بگرید اما در زمان حال این غول ژاپنی در رتبه سوم ساخت تلویزیون قرار می گیرد.

سیستم صوتی در تاریخچه برند ال جی

به دلیل باریک‌تر شدن روز به روز تلویزیون ها و گنجاندن قابلیت و تکنولوژی های بیشتر در این محصولات شرکت های سازنده مجبور هستند قید برخی از قابلیت های تلویزیون ها را بزنند. متأسفانه سیستم صوتی و اسپیکر تلویزیون یکی از این بخش ها هستند.

شرکت الجی برای جبران سیستم های صوتی ضعیف موجود در نمایشگرها دست به تولید سینماخانگی و ساندبارهای بسیار با کیفیت و قدرتمندی زده است، تا کاربران با کمبود صدا در حین تماشای تلویزیون مواجه نشوند. رقیب اصلی ال جی در این حوزه سیستم های صوتی سونی هستند که با ارائه صدایی با کیفیت و قدرتمند یکی از بهترین برندهای سیستم صوتی در بازار هستند.

لوازم خانگی برند LG

برند ال جی از همان ابتدای فعالیت خود در زمینه تولید و ساخت لوازم خانگی موفق بوده است. امروزه در بیشتر آشپزخانه ها، محصولات ال جی اعم از یخچال فریزر، ساید بای ساید، لباسشویی، ظرفشویی، مایکروو و محصولات متنوع دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. بد نیست این را هم درباره ال جی بدانید که تولیدات لوازم خانگی این برند به تنهایی قریب بر 30 درصد تولیدات این کمپانی را در اختیار دارد.

یخچال فریزر و ساید بای ساید 

یخچال ها قطب اصلی در بررسی تاریخچه برند ال جی هستند. اگر شما هم مثل ما از یخچال ال جی استفاده کرده باشید، کیفیت و تفاوت این برند با سایر برندها را به چشم خود دیده اید. یخچال فریزر و ساید بای سایدهای ال جی از جدیدترین فناوری های خنک‌کنندگی و قابلیت های نگهداری مواد غذایی بهره برده و قادرند کیفیت و تازگی مواد را برای مدت طولانی حفظ کنند.

یخچال های ساید پیشرفته ال جی با داشتن قابلیت InstaView قادرند مصرف انرژی در مقایسه با مدل های معمولی را چندین برابر کاهش دهند. این قابلیت به راحتی به شما اجازه می دهد محتویات داخل یخچال را بدون باز کردن درب اصلی مشاهده کنید و از باز کردن مکرر درب برای آگاهی از مواد غذایی موجود، خودداری کنید.

لباسشویی LG

لباسشویی یکی از کالاهایی است، که در طی چند سال اخیر استفاده از آن ها به شدت رو به افزایش بوده است. شرکت ال جی با ارائه لباس شویی در رنگ و ظرفیت های مختلف نیاز کاربران مختلف را پوشش داده و با هزینه ای مناسب، لباسشویی هایی با کیفیت بالا را در اختیار کاربران قرار می دهد.

برخی لباسشویی های ال جی با بهره از موتور Direrct Drive بهره وری بیشتر و مصرف انرژی کمتری داشته و قادرند لباس ها را با آیتم های مختلف شستشو دهند. لباسشویی بخارشو 9 کیلو ال جی V5 یکی از لباسشویی های پرطرفدار ال جی است، که نمونه کامل و بی عیب و نقص قدرت ال جی در حوزه تولید لباس شویی است.

ظرفشویی های شرکت ال جی

ظرفشویی های ال جی با استفاده از قطعات با کیفیت ساخته شده و قادرند ظروف را با قابلیت های مختلف و در هر شرایطی به صورت عالی بشویند. این ظرفشویی ها در رنگ های مختلف و در ظرفیت های 6 تا 14 نفره تولید می شوند. ظرفشویی های جدید ال جی با استفاده از تلفن همراه کنترل می شوند، در نتیجه می توانید حتی زمانی که در خارج از منزل هستید از فعالیت این دستگاه آگاهی داشته باشید.

ماشین ظرفشویی نقره ای 14 نفره ال جی 325 با داشتن قابلیت Smart thinQ به راحتی کاربر را قادر می سازد تا با تلفن هوشمند آن را کنترل کند. با پیشرفت فناوری و به‌کارگیری آن ها در محصولات مختلف دیگر به راحتی از طریق تلفن های هوشمند لباسشویی، یخچال و تلویزیون کنترل می شوند.

سیستم تهویه هوا

همانطور که در تاریخچه برند ال جی اشاره کردیم، این کمپانی یکی از پیشتازان تولید در کره جنوبی بوده است. شرکت ال جی در همان اوایل کار خود تمرکزش را بر روی سیستم های تهویه هوا گذاشته و یکی از تولیدکنندگان فعال در این زمینه است. 

کولرگازی های ال جی یکی از بهترین مدل های سیستم تهویه هستند، که قادرند هوایی تمیز، سرمایشی و گرمایشی را به جریان بیاندازند. در بین رقبایی مانند سامسونگ، بکوو، هیتاچی، اجنرال و گری، ال جی یکی از بهترین ارائه دهندگان کولرگازی بوده است. مهم ترین و با کیفیت ترین مدل های این برند خوش نام نکست تایتان، نکست فایتینگ و آرت کوول هستند.

محصولات سیگنچر شرکت ال جی

محصولات Signature ال جی در واقع امضای این کمپانی در تولیدات یک ساله آن هستند. شرکت lg هر ساله یک سری از محصولات خود را با نام سیگنچر وارد بازار می کند، این محصولات پیشرفته‌ترین و با کیفیت ترین فناوری ها و قابلیت های شرکت ال جی را در خود دارند. در اصل مخاطبان این مدل از تولیدات ال جی کسانی هستند، که به دنبال بهترین و آخرین ورژن از محصولات ال جی هستند. 

ال جی می گوید ما با هدف آفریدن زندگی متفاوتی دست به هر تجربه ای می زنیم و اکنون که این شرکت شایستگی های خود را به اثبات رسانده است از گوشه و کنار رقبای خود را به مبارزه می طلبد و توانسته به قطب اصلی تولید لوازم خانگی در بازار تبدیل شود.

کمپانی ال جی در حال حاضر

همانطور که هر موفقیتی داستانی پشت اش نشسته است، گذشته ال جی هم روزهای خوب و بد زیادی دارد. دفتر مرکزی ال جی در برج دوقلوی ال جی و در شهر سئول کره جنوبی واقع شده است. این کمپانی در حال حاضر قریب بر 85 هزار کارمند دارد. شرکت ال جی در حال حاضر در بین برترین سازندگان لوازم خانگی، تلویزیون و سیستم های تهویه مطبوع قرار دارد. تلویزیون های OLED و سیگنچر این برند رقابتی ترین محصولات این کمپانی در بین تلویزیون ها هستند، که در هر تاپ 10ی حضور دارند. شعار و نام LG دو معقوله کاملاً جدا از هم هستند، که متأسفانه با هم اشتباه گرفته می شوند. Life’s Good شعار شرکت ال جی به معنای زندگی خوب است و نام این کمپانی Lucky Goldstar است.

شرکت LG همواره در تلاش است تا با فعالیت در حیطه های مختلف، زندگی بهتری را برای مردم جهان به ارمغان بیاورد و در همین راستا در حوزه مسئولیت های اجتماعی نظیر تولید محصولات سبز، کمپین های مبارزه با سوء تغذیه و تولید و توزیع واکسن فعالیت دارد. شرکت چند ملیتی ال جی از آن شرکت هایی است، که خیلی درگیر تغییر لوگو نبوده و در طی چند سال فعالیتش تغییرات زیادی در آن اعمال نکرده است. لوگوی ال جی با آن آدمک خندان روی آن یک صمیمیت و رضایت درونی را در دل فرد بر می انگیزد که موجب می شود اعتماد به آن راحت تر شود. تا اینجای کار تاریخچه برند ال جی و موضوعات مرتبط درباره ال جی را مطالعه کردید. باید بینیم که ال جی در آینده چه نقشه و برنامه هایی برای پیاده‌سازی و صدر نشینی در تولیدات خود دارد.

منبع: companieshistory – ukessays – wikipedia – lg

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *