نقد و بررسی, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی NANO90

بررسی تلویزیون ال جی NANO90

از آنجایی که روز به روز پیشرفت علم و تکنولوژی بیشتر به صنعت تلویزیون ها راه پیدا می کند، شرکت های سازنده نیز از راه های جدیدی به دنیای تکنولوژی سر می زنند؛ به گونه ای که هر ساله با تلویزیون های پیشرفته تری مواجه می شویم و مدت ها پیش حتی تصویر نمی کردیم تا این حد برند های مطرح مانند ال جی و سامسونگ بتوانند تلویزیون های خود را تا این حد توسعه دهند و آنها را با امکانات پیشرفته ای به بازار عرضه کنند.

نگاهی کوتاه به تلویزیون NANO90 در زوایا مختلف

اگر جزء کسانی هستید که به بازی علاقه دارید و صاحب کنسول های بازی می باشید، مقاله بررسی تخصصی تلویزیون ال جی NANO90 را از دست ندهید؛ ما در این مبحث و با در اختیار داشتن اطلاعاتی کامل، قصد داریم شما را با مزیت های مهم و اصلی این تلویزیون گیمینگ ال جی آشنا کنیم.

در بین تلویزیون های سری نانو، مدل های 4K بیشتر از همه طرفدار دارند و بهترین چهره از زیبایی های اطراف را به نمایش می گذارند و رتبه بالایی در لیست بهترین تلویزیون های نانوسل 2021-2022 ال جی بدست آورده اند.

NANO90 از آخرین تولیدات سری 9 ال جی بوده که در 2021 پا به عرصه رقابت ها نهاد، این تلویزیون مبتنی بر فناوری نانوسل ساخته شده و پایه ای ثابت برای ارائه رنگ های غنی به حساب می آید و تصاویر را به پالتی از کالرهای RGB مبدل می سازد. نانو 90 ال جی در مشخصات عالی عرضه شده و به خصوص برای دارندگان کنسول های بازی ویژگی های جالبی در بطن خود دارد که در ادامه مقاله بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

برند با هیبت و پیشتاز «LG» با طراحی این تلویزیون نانوسل ال جی NANO90 توانست رویای دیرینه علاقه مندان به بازی را به واقعیت تبدیل کند و دنیای آنان را به شهری زیبا مبدل سازد.

از آنجایی که تلویزیون جدید ال جی نانو 90 بر پایه فناوری نانوسل طراحی شده است؛ دارای ذرات ریز کوانتومی بوده که دامنه گسترده ای از رنگ را در اختیار قرار می دهد و به مراتب کیفیت تصاویر تلویزیون را بالا می برد. پنل استفاده شده در تلویزیون نانو 90 از نوع IPS می باشد و در درجه اول زاویه دیدی گسترده به نسبت تلویزیون های VA ایجاد می کند و این یعنی از هر زاویه ای به تماشای تصاویر با این تلویزیون بپردازید درست آن را مانند مرکز شفاف و واضح خواهید دید.

برجسته‌ترین ویژگی این تلویزیون سطح کیفیت تصاویر آن می باشد که 4K است و تقریبا نمایشی با عرض 8 میلیون پیکسل تشکیل می دهد و بالاترین وضوح را فراهم می سازد. تلویزیون ال جی NANO90 در کنار کیفیت تصویر حیرت برانگیزش از خاصیت Biliion Rich Colors بهره می برد که با فناوری نانوسل ترکیب شده اند، تا دامنه وسیعی از رنگها ایجاد کنند و هر نقطه را به میلیارد ها رنگ غنی آغشته سازند؛ جالب است ال جی به این حد فناوری های کیفیت تصاویر بسنده نکرده و از پردازنده اختصاصی α7 Gen4 استفاده نموده است که توسط جدید ترین الگوریتم های پردازشی به تجزیه و تحلیل محتوا می پردازد و علاوه بر تصاویر صدا را نیز بهبود می بخشد.

هم اکنون در کنار این مدل، شما می توانید به سایزهای 55، 65، 75 و 86 اینچ دسترسی داشته باشید و قیمت های آن از 1049 دلار شروع می شود تا 3299 دلار که مبلغ زیادی بوده، ولی در ازای پولی که برای خرید آن پرداخت می کنید از آخرین تلویزیون سری 9 ال جی با قابلیت گیمینگ بهره‌مند می شوید.

طراحی و درگاه های ارتباطی تلویزیون NANO90 ال جی

LG ظاهر بیرونی تلویزیون نانوسل NANO90 را به همان اندازه ی درونی مهندسی و زیبا طراحی نموده است که به محض در آوردن از جعبه متوجه این خواهید شد، یک تلویزیون باریک با بدنه ای ظریف می باشد؛ صفحه نمایش تلویزیون نانوسل الجی کاملا تخت بوده و با پنل IPS ساخته شده تا زاویه دید وسیعی به این مدل بدهد و از هر گوشه دیدن تصاویر لذت بخش باشد.

ال جی برای کاهش حواس پرتی، دور تا دور تلویزیون را بدون فریم ساخته، ولی در ازای آن حاشیه های مشکی رنگی به آن اختصاص داده است که انگار تلویزیون را قاب گرفته اند، در حالی که این لایه های مشکی رنگ، دید کاربر را از زوایا مختلف نمی گیرند و از ایجاد حواس پرتی جلوگیری به عمل می آورند. پایه هایLG NANO90 تقریبا در قسمت عریض و انتهایی تلویزیون نصب می شوند و در دو طرف قرار می گیرند؛ طراحی دو شاخه ای آنها منجر شده جای تقریبا زیادی را در راستای عمودی بر روی سطوح و میزی که تلویزیون را روی آن قرار می دهید بگیرند.

در این صورت برای قرار دادن تلویزیون روی میز باید عرض آن را در نظر بگیرید تا با مشکل مواجه نشوید؛ جنس این پایه ها با توجه به اندازه بزرگ‌تر این تلویزیون از بهترین متریال ساخته شده است و فلزی هستند تا از افتادن و لرزش جلوگیری کند. با جدا نمودن این پایه ها از تلویزیون به راحتی می توانید آن را بر روی دیوار نصب کنید و جلوه ای هنری به تلویزیون خود بدهید.

اگر از نمای کناری به تلویزیون ال جی نانو 90 نگاهی بیندازید، پنل پشت آن یکپارچه نمی باشد و کمی برآمدگی در قسمت پایین آن دیده می شود و این نیز به دلیل قرار دادن بلندگو های تلویزیون ایجاد شده است؛ اما بازم مانعی برای نصب روی دیوار ایجاد نمی کند. در همین بخش و پشت پنل تلویزیون ال جی NANO90 شکاف کوچکی دیده می شود، به طوری که تمامی پورت های ارتباطی تلویزیون را می توانید در آن پیدا کنید؛ این پورت ها اتصال شامل؛ 2 پورت HDMI و 2 پورت 2.HDMI 2، ورودی USB، خروجی اپنتیکال، پورت شبکه و ورودی RF می باشند و از مهم ترین رابط های اتصال دهنده این تلویزیون هستند که پذیرای اتصال سایر دستگاه های خارجی می باشند.

نقش فناوری نانوسل در تلویزیون های ال جی

ال جی به جهت افزایش تنوع تلویزیون هایش، مدل های مختلفی با فناوری های متفاوت به بازار عرضه می کند و در بین آنها تلویزیون های نانوسل بیشتر از هر مدل دیگری مورد حمایت قرار گرفته اند، این فناوری اختصاصی بیشترین نقش را در بهبود و افزایش کیفیت تصاویر دارد، زیرا می تواند میلیون ها رنگ غنی در هر نقطه ایجاد کند و با استفاده از ذرات ریز کوانتومی به تصاویر وضوح و روشنایی بالایی بدهد.

این فناوری نوظهور، در تلویزیون ال جی NANO90 نیز نقش خود را به بهترین شیوه ایفا نموده و لذت تماشایی محتوایی بصری را بیشتر کرده است و باعث شده رنگ های مشکی عمیق خود را نشان دهند و به حالتی عمیق‌تر جلوه داده شوند.

تلویزیون NANO90 ال‌جی با فناوری اختصاصی نانوسل گواهینامه «بدون خطر LED فوتوبیولوژیکی» را از Underwriters Laboratories (UL) دریافت کرده‌ است که این اطمینان می‌دهد، چشمان شما را در برابر تابش نور های مضر محافظت می‌کند.

رزولوشن و کیفیت تصاویر تلویزیون NANO90 ال جی

ما در این بررسی تخصصی تلویزیون ال جی NANO90، با جزئیات بیشتری به بررسی کیفیت تصویر آن می پردازیم و ویژگی های کلیدی آن را مورد سنجش قرار می دهیم. تلویزیون نانو 90 ال جی مملوء از فناوری های اختصاصی که دارد، حاوی ترکیبی از عناصر تصویری می باشد که سطوح و روشنایی تصاویر SDR را بهبود می بخشد و کیفیت اصلی محتوا را نشان می دهد. LG NANOCELL NANO90 از یک پنل 120 هرتزی با کیفیت تصویر فورکی بهره می برد که سطح رزولوشن آن به 3840×2160 پیکسل رسد؛ این پنل از نوع IPS می باشد و مهم ترین مزیت آن زاویه دید گسترده اش است که دیدن تصاویر را حتی در ناحیه کم نور امکان‌پذیر می کند و هایلایت های روشن و تاریک را در پس زمینه نمایش می دهد.

همچنین توسط فناوری کم نور محلی Full Array Dimming نیز به بهبود مناطق کم نور کمک می کند و یکنواختی را در تصاویر ایجاد می کند، تا هرآنچه با چشمان مصلح دیده نمی شود را صاف و یکنواخت تر کند. تلویزیون نانوسل ال جی NANO90 با وجود کم و کاستی هایی که از نظر کنتراست و روشنایی دارد، از محدوده دینامیکی HDR10 PRO ،HLG ،Dolby Visioin IQ بهره می برد و این فرمت های تصویری کاری کرده اند تا حد قابل توجه ای، کنتراست و روشنایی تصاویر را بالا ببرند و هر محتوایی طبیعی تر به نظر برسد.

نقش پردازنده آلفا 7 در تلویزیون ال جی

 ال جی با بکار گرفتن پردازنده آلفا 7 در NANO90 توانسته جایگاه ویژه ای برای این تلویزیون تعیین کند، اصلی ترین وظیفه این تراشه هوشمند، تجزیه و تحلیل محتوا های بی کیفیت است که قسمت های از دست رفته در هر نقطه را باز سازی می کند و آنها را بهبود می بخشد.

جالب است α7 Gen4 Processor 4K از جدید ترین الگوریتم های یادگیری عمیق استفاده می کند و ارتقاء تصاویر را به کمک قابلیت AI Upscaling انجام می دهد و هر تصویر بی کیفیتی که از سطح پایینی برخوردار باشد به سطحی در حد 4k می رساند. این تراشه هوشمند علاوه بر ارتقاء تصاویر، با استفاده از فناوری پیشرفته Al Souand به افزایش و بهبود صدا نیز می پردازد و به طور پیشگیرانه ای تنظیمات صدا را برای تجربه تماشای فراگیرتر ارتقا می دهد.

سایزهای تلویزیون ال جی NANO90
تلویزیون ال جی 55NANO90
تلویزیون ال جی 65NANO90
تلویزیون ال جی 75NANO90
تلویزیون ال جی 86NANO90

صدا و تجربه صوتی LG NANO90

ال جی برای تجربه صوتی فراگیر تر از این تلویزیون، اسپیکر های این تلویزیون را در دو طرف جای داده و از بلندگوهای 2.2 کاناله بهره می برد؛ قدرت هر کدام از این بلندگو ها 20 وات است و سرجمع خروجی آنها به 40 وات می رسد و توسط فناوری صدای دالبی اتموس صدایی تقویت شده انتشار می دهد. در واقع این فناوری صدا را به حالتی سه بعدی تبدیل می کند تا هنگام تماشا فیلم و سریال های هیجان انگیز، خود را در دل صحنه احساس کنید و قلب تان به تپش بی اُفتد.

WebOS تجربه داشتن تلویزیونی هوشمند

وقتی صحبت از تلویزیون های هوشمند به میان می آید، خود به خود ذهنمان درگیر برخی مسائل می شود که این انتظارت ما را از تلویزیون بیشتر می کند؛ چراکه تلویزیون ها امروزه بیشتر از گوشی های هوشمند جنبه سرگرم‌کننده دارند و ما را به سمت تماشا محتوا های جذابی هدایت می کنند. این بار نیز ال جی در 2021 تلویزیون هوشمند NANO90 را بر پایه پلتفرم هوشمند WebOs طراحی کرد که اندکی تغییر را به نسبت نسخه های قدیمی تر تجربه می کند.

 این صفحه هوشمند به جای بنری که در پایین نسخه های قبلی داشت از یک صفحه بزرگ استفاده کرده و توانسته دسترسی به تمامی اَپ ها و برنامه های هوشمند تلویزیون را راحت تر کند؛ در این نسخه جدید قابلیت Sport Alert دیده می شود و ویژگی جذابی است که به آن هشدار ورزشی گفته می شود و با تنظیم دقیق آن اجازه می دهد نتایج بازی و مسابقات زنده را به شما اطلاع دهد و از نتیجه اصلی آن با خبر شوید.

سپس ال جی ریموت کنترل جادویی اش را در سال 2021 دوباره برای این تلویزیون طراحی نمود، به جای شکل منحنی که در سال های گذشته به آن عادت کرده بودیم؛ حالا دکمه و میانبر های سریع تری برای انتخاب برنامه های youTube ،Disney و Netflix در اختیار قرار می دهد و شما می توانید به کمک این ریموت هوشمند و توسط دستیار های صوتی الکسا و آمازون دستورات تان را با صدای خود به تلویزیون بگویید تا خواسته شما را انجام دهند؛ این دستیار های صوتی عملکردی شبیه به مغز انسان دارند و در سریع ترین زمان جستجو محتوا را اجرا می کنند.

مقایسه تلویزیون LG NANO90 با تلویزیون LG NANO95

امکانات تلویزیونتلویزیون ال جی NANO90تلویزیون ال جی NANO95
پردازندهα7 Gen 4 Processor 4Kα9 Gen3 AI Processor 8K
کیفیت تصویر Real 4K NanoCell 8K NanoCell
رفرش ریت تصویر120 هرتز120 هرتز
رزولوشن 3840×2160 پیکسل7680×4320 پیکسل
نوع پنل IPSIPS
زاویه دید Wide Viewing AngleWide Viewing Angle
سیستم عاملWebOSWebOS

چرا باید تلویزیون ال جی نانو 90 را برای بازی انتخاب کنیم؟

تلویزیون NANO90 مانند بسیاری از تلویزیون های گیمینگ ال جی، از ویژگی های جالبی برای بازی برخوردار است و نرخ نوسازی متغییر (VRR) را با حالت تاخیر ورودی کم (ALLM) در مشخصات این تلویزیون قید نموده اند. تلویزیون گیمینگ نانو 90 تا زمانی که Game Optimizer آن فعال باشد تاخیر ورودی کمی به نسبت مدل های ارائه می دهد. همچنین از 2 پورت HDMI2.1 بهره می برد که در زمان استفاده از حالت Game Optimizer با نرخ نوسازی 120 هرتز و رزولوشن تصویر 4k زمان پاسخگویی سریعی در بازی ایجاد می کند و به صحنه های سریع بازی لطمه ای وارد نمی کند و بالاترین میزان سرعت را در اختیار قرار می دهد.

این نیز نشان می دهد اگر بخواهید از تلویزیون نانو 90 به عنوان یک مانیتور گیمینگ استفاده کنید، نتیجه عالی از آن بدست می آورید و صاحبان کنسول های بازی مخصوص سری جدید ایکس باکس و پلی استیشن 5 می توانند به راحتی آن را برای انجام گیم و بازی انتخاب و خریداری نمایند.

نتایج خرید تلویزیون نانوسل ال جی NANO90

اگر به دنبال خرید تلویزیونی با مشخصات بالا برای بازی هستید، می توانید مدل تلویزیون ال جی NANO90 را انتخاب کنید که آخرین مدل سری 9 ال جی می باشد و در مشخصات عالی عرضه شده است، قبل از هر چیزی از زاویه دید گسترده ای برخوردار بوده و در کنار فناوری نانوسل تصاویر را به گونه ای نمایش می دهند که در هیچ تلویزیون دیگری این تجربه تماشایی آن را نداشته باشید. همچنین استفاده از فناوری تصویری فورکی، همراه با نرخ نوسازی 120 هرتز و حالت Game Optimizer به شما کمک خواهند کرد، بازی های خود را در سطح رزولوشن 4K و بدون تاخیر ورودی تماشا کنید و نهایت لذت را با آن کسب نمایید.

سخن پایانی:

در نهایت با بررسی تخصصی تلویزیون ال جی NANO90 می توان فهمید با امکانات هوشمند و پردازنده ارتقاء یافته اش، بهترین مدلی به حساب می آید که از طراحی شیک و جذابی بهره می برد و برای گیم مناسب است. وجود پنل IPS، پلتفرم هوشمند WebOs و نرخ نوسازی 120 هرتز از امتیازات بالا این محصول می باشند و این دقیقا همان چیزی است که از تلویزیون های هوشمند انتظار می رود. پس برای خرید این تلویزیون سری 9 ال جی در برگ و باد می توانید بر روی لینک های داده شده در بالا کلیک نمایید و با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید تا اطلاعات کافی در خصوص خرید این تلویزیون NANO90 ال جی را بدست آورید.

مشاهده منبع: Techrader.com

.

سوالات متداول

آیا Nano90 ال جی یک تلویزیون گیمینگ است؟

✔️ تلویزیون ال جی NANO90 با ویژگی های گیم پلی، مانند نرخ نوسازی 120 هرتز و مشخصات VRR ،ALLM، و eARC بهترین گزینه برای بازی بوده و برای گیمرها گزینه انتخابی مناسبی می باشد.

تلویزیون ال جی NANO90 2021چه تفاوتی با مدل 2020 دارد؟

✔️ طراحی و پردازنده تلویزیون های ال جی NANO90 2021 و NANO90 2020 با همدیگر تفاوت اندکی دارند. همچنین نانو 90 2021 توان صوتی 40 وات دارد ولی در مدل 2020 توان صوتی 20 وات به خود گرفته است.

تلویزیون هایی با فناوری نانوسل و اولد چه برتری نسبت به همدیگر دارند؟

✔️ تلویزیون هایی با فناوری OLED به نسبت تلویزیون های NANOCELL تقریبا روشنایی و کنتراست پایین تری دارند و در ارائه رنگ و کنتراست کمی ضعیف تر می باشند

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *