نقد و بررسی, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی NANO86

اگر به دنبال تلویزیونی جدید هستید، بررسی تخصصی تلویزیون ال جی NANO86 را از دست ندهید؛ به ویژه در حالتی که شما صاحب کنسول های نسل جدید بازی باشید؛ همچنین با توجه به اینکه بسیاری از کاربران هنوز از دنیای تکنولوژی عقب مانده اند و فیلم و بازی های خود را هنوز با رزولوشن Full HD و یا پایین‌تر تماشا می کنند؛ تلویزیون هایی با مشخصات و وضوح فورکی را در فهرست معیارهای خود قرار می دهند، تا سریال و نمایش های جذاب را در سطح بالاتری مشاهده کنند.

از سویی دیگر قابلیت های هوشمند در تلویزیون ها هم به بخش جدا ناپذیری تبدیل شده که در اوقات فراغت کاربران می توانند برای خود سرگرمی هایی سرهم کنند؛ بنابراین اگر به دنبال تلویزیونی با کیفیت تصویر فورکی و در عین حال گیمینگ هستید، ال جی گزینه های اقتصادی بسیار خوبی در اختیارتان قرار داده است که حس رضایت کامل را به شما می دهد. ما در این مقاله بررسی تلویزیون ال جی NANO86 را در اختیار داریم که یک تلویزیون گیمینگ اقتصادی بوده و می خواهیم آن را با نقاط قوت و ضعفی که دارد به شما معرفی کنیم، تا بدانید چه ویژگی های سرگرم‌کننده ای به همراه خود آورده است.

سایزهای تلویزیون نانوسل ال جی NANO86
تلویزیون ال جی 50NANO86
تلویزیون ال جی 55NANO86
تلویزیون ال جی 65NANO86
تلویزیون ال جی 75NANO86

مشخصات کلی تلویزیون NANO86 ال جی

تلویزیون های نانوسل ال جی در رده مدل های اولد و کیولد قرار دارند که توسط فناوری اختصاصی نانوسل به این پله و مرتبه رسیده اند و با قیمت ها و مدل های مختلفی در بازار موجود می باشند. ال جی سال گذشته تلویزیون های جدیدی برای 2021 در سه مدل مختلف NANO80 ،NANO86 ،NANO96 معرفی کرد که این مدل ها، به لطف پنل های LCD نانوسل، توانسته اند تصاویری با رنگ های دقیق تر و یکدست‌تر ارائه دهند. به طوری که حتی اگر از زوایای مختلف به تلویزیون نگاه کنید، طول موج رنگ های گسترده آن را از هر جهت شفاف و واضح می بینید.

تلویزیون ال جی NANO86 نیز جزء این موارد است که با وجود تکنولوژی نوظهور نانوسل، پایه ای ثابت برای ارائه رنگ های عمیق و مشکی به حساب می آید و پالتی گسترده از رنگ های جذاب را ایجاد می کند. سطح کیفیت نمایش آن به اندازه کافی مناسب است و کیفیت تصویر فورکی دارد و ال جی آن را روی پارامترهای ضروری مانند کنتراست و روشنایی طراحی نموده است، تا هر تصویری را با وضوح و دقت کامل ارائه دهد.

LG NANOCELL NANO86، تمامی امکانات هوشمند خود را بر پایه سیستم عامل WebOs اجرا می کند که این محیط دوست داشتنی کاتالوگی از برنامه های کاربردی و جالب را داراست و گزینه های عالی برای سرهم کردن سرگرمی های جذاب فراهم نموده است. جالب است بدانید تلویزیون نانوسل ال جی NANO86 برای اتصال به کنسول های نسل جدید بازی، کاملا آماده است و از 2 ورودی HDMI2.1 با نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می برد که این از حالت های لازم در یک تلویزیون گیمینگ، برای انجام بازی به حساب می آید؛ این استاندارد به همراه حالت های گرافیکی HGiG و VRR پاسخگویی عالی برای تجربه روان از بازی هستند و سطوح نوینی از بازی های همه‌جانبه را مستقیماَ در اختیار کاربران، به ویژه گیمرها قرار می دهد.

چشمان انسان سزاوار دیدن بهترین منظره هاست و تلویزیون ال جی NANO86 نیز با وجود فناوری نوظهور نانوسل این زیبایی منظره را به تصویر می کشد تا هر چشمانی با وضوح و تصاویر باورنکردنی اش به حیرات بیفتند.

نقش فناوری نانوسل در کیفیت تصویر تلویزیون NANO86 ال جی

وقتی نوبت به صفحه نمایش و کیفیت تصویر می رسد، تلویزیون NANO86 اندکی بهبود را تجربه می کند؛ این نیز به لطف استفاده از فناوری صفحه NANOCELL است که توانسته نزدیک به 90 درصد طیف رنگی گسترده ایجاد کند و به هر محتوایی پالتی از رنگ های RGB بپاشد. بنابراین با وجود این فناوری دیدن هر چیزی با چشم غیر مسلح دیده می شود و تا حدودی آن را روشن جلوه می دهد.

پردازنده و کیفیت تصویر تلویزیون ال جی NANO86

کیفیت تصویر حیرت برانگیز این تلویزیون ال جی NANO86 از مزیت هایی مهم آن بوده که با فضای رنگی گسترده، به همراه یک سری ویژگی های تصویری، بستری مناسب برای نمایش محتوای فورکی فراهم ساخته اند. این تلویزیون از پنل 120 هرتز و کیفیت فورکی بهره می برد؛ که می تواند تصاویر را در رزولوشن 3840×2160 پیکسل در اختیار بگذارد. هرچند پنل آن در سایزهای مختلف متفاوت است، اما به همان اندازه سطح باورنکردنی از محتوا ارائه می دهد. از همه مهم تر از نظر زاویه دید قوی بوده و برای فضاهایی همچون اتاق های بزرگ و کنفرانس در اولویت قرار گرفته است.

به علاوه؛ پردازنده ای فوق‌العاده کارآمد در این تلویزیون بکار گرفته شده و به تقویت و افزایش کیفیت تصاویر نیز می پردازد و هر چیزی را برای بیننده جذاب تر می کند. α7 Gen3 4K به عنوان هسته اصلی این تلویزیون، مهم ترین وظیفه را برعهده دارد و با استفاده از روش های یادگیری عمیق و توسط جدیدترین الگوریتم های پردازشی، به تجزیه و تحلیل محتوا می پردازد و کیفیت محتوای اصلی را تشخیص می دهد، سپس با حذف نویزهای اضافی آنها را بهینه می کند. این تراشه هوش مصنوعی علاوه بر ارتقاء کیفیت تصویر، به تقویت صدا نیز می پردازد و تصاویری با وضوح و کیفیت صدایی عالی در اختیارتان قرار می دهد.

سایزها50، 55، 65، 75
نوع پنل IPS (50″ VA)
رزولوشن تصویر 3840×2160 پیکسل
پردازنده تصویرα7 Gen4 AI Processor 4K
تکنولوژی صفحه Local Dimming
زاویه دیدگسترده
ورودی های HDMI2 پورت HDMI2.1 و 2 پورت HDMI2.0
ویژگی های بازی VRR (FreeSync) ,ALLM
نرخ نوسازیTruMotion 240 (Native 120Hz)
گیرندهDVB-C/C2 ،DVB-S/S2 ،DVB-T/T2
سیستم عامل webOS 5.0

محدوده دینامیکی HDR 10 Pro و HLG Pro

تلویزیون ال جی نانو 86، به لطف فناوری نمایشگر نانوسل و وضوح 4K که چهار برابر بیشتر از تلویزیون های فول اچ دی وضوح دارد، به ارائه و نمایش محتوایی بصری می پردازد. ال جی صرف نظر از سطح کیفیتی که به این تلویزیون بخشیده، با فرمت های تصویری HDR 10 Pro و HLG Pro وارد همکاری شده است، تا از این طریق جزئیات وضوح تصاویر را در تلویزیون ال جی NANO86 افزایش دهد و آن را با روشنایی و دقت کامل اجرا کند.

در این تلویزیون هنگامی که این دو فناوری با کیفیت تصویر ترکیب می شوند، رنگ ها با دقت بسیار بالاتر به نمایش در می آیند و استاندارد کیفیت تصاویر را بالا می برند. بدین ترتیب وضوح کامل در هر محتوایی بیشتر می شود و وعده پیشرفته تری برای تصویر برداری اچی دی آر می دهد و امکان نمایش بازی های HDR را در کیفیت بالا امکان‌پذیر می کند.

طراحی و جلوه ظاهری تلویزیون ال جی نانو 86

از آنجا که تلویزیون NANO86 ال جی مدل سال گذشته این برند محسوب می شود، در بخش طراحی شباهت هایی به پیشینیان خود دارد و برخلاف سایر تلویزیون های مدرن که از ترکیب پلاستیک درست شده اند، ال جی کاملا آن را مهندسی طراحی نموده و بهترین متریال و فلز را در ساخت بدنه آن بکار گرفته است.

در نمای جلوی NANO86، پنلی از نوع IPS /VA دارد که بسته به سایز متفاوت بوده و سایز 50 اینچ آن از پنل VA بهره می برد. معمولا ال جی برای کاهش حواس پرتی کاربران، تلویزیون های خود را با حاشیه های بسیار باریک و ظریفی می سازد، در این صورت است کاربران روی دیدن تصاویر بیشتر تمرکز پیدا می کنند و از هر زوایایی دیدن محتوا را درست مانند مرکز شفاف و واضح می بینند.

بدنه نسبتا باریک و یکدست NANO86 بر روی یک پایه هلالی شکل که حالت حلول ماه دارد قرار گرفته و از مرکز متصل شده است؛ این پایه هلالی توسط یک پایه خطی به وسط تلویزیون متصل شده و در صورت نصب بر روی دیوار از هم جدا می شود و بنظر می رسد با نصب نمودن روی دیوا همانند یک اثر هنری ظاهر شود. ال جی تلویزیون نانو 86 را در مدل های 50، 55، 65، 75 اینچ تولید نموده و در بازار به فروش می رساند، تا خریداران با توجه به بودجه ای که در اختیار دارند بتوانند اندازه مناسب آن را تهیه کنند.

سایز 55 اینچ این تلویزیون که از خوش فروش ترین مدل ها بوده و بیشترین تقاضا را دارد؛ ابعاد آن بدون در نظر گرفتن پایه، به 1232 × 716 × 63.6 میلی‌متر می رسد و وزن آن تقریبا 37.92 کیلوگرم اندازه گیری شده است؛ همچنین در قسمت پشت برخی از اتصالات لازم برای وصل شدن به تلویزیون را دارا می باشد و تمامی این پورت ها در شکافی مربعی مانند قرار گرفته اند که با نصب بر روی دیوار مانعی ایجاد نمی کنند.

” تلویزیون‌های نانوسل ال‌جی با پشتیبانی از فرمت‌های اصلی HDR و کیفیت تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، لحظه به لحظه شما را در صحنه حاضر می کنند و به راحتی از پس نمایش سریع ترین بازی با نرخ پاسخگویی بالا برمی آیند.

کیفیت صدای تلویزیون نانوسل فورکی NANO86

از دیگر ویژگی هایی که برای تلویزیون حائز اهمیت بوده، کیفیت صدا و توان خروجی بلندگوهای آن می باشد، با توجه به بررسی تلویزیون ال جی NANO86 می توان گفت؛ از نظر صدا کمی نا امید کننده است و قدرت بلندگوهای آن در تمامی سایزها به 20 وات می رسد. اما در ازای آن از فناوری تقویت کننده صدا Dolby Atmos ،AI Sound بهره می برد که قدرت خروجی اسپیکر ها را افزایش می دهد و صدایی سه بعدی و رسا را از تمامی جهات، از بالا به پایین شلیک می کند.

حالت های بازی و گیم در تلویزیون NANO86 ال جی

ال جی به جهت اتصال راحت تر این تلویزیون به کنسول های نسل جدید، از 2 پورت HDMI2.1 با نرخ نوسازی 120هرتز پشتیبانی به عمل آورده که آن را جزء قابلیت های مهم این تلویزیون قید نموده است؛ این میزان نرخ ورودی با نرخ پاسخگویی سریعش برای علاقه مندان به بازی های ویدئویی گزینه مناسبی می باشد. براساس بررسی تخصصی تلویزیون ال جی NANO86، از نرخ نوسازی متغییر (VRR) و حالت تاخیر ورودی کم (ALLM) پشتیبانی می کند و همه اینها باعث شده، به خوبی از پس نمایش بازی های HDR برآید.

اهمیت سیستم عامل WebOS

ال جی سالهاست با سیستم عامل WebOs سرو کله می زند و تجربه های بومی تلویزیون های خود را افزایش می دهد و برخلاف گونه ای دیگر از برندها دسترسی به امکانات هوشمند تلویزیون را، با استفاده از این پلتفرم هوشمند، آسان تر نموده است. این محیط جذاب و کاربر پسند دربطن خود برنامه ها و آپ های ضروری جای داده است که به لطف کنترل جادویی و اتصال به وای فای، امکان نصب هر نوع برنامه ای را امکان‌پذیر می کند.

اینجاست تجربه کاربر پسند وب او اس می درخشد و رابطی قوی و سریع بین کاربر و تلویزیون ایجاد می کند؛ برنامه های آنلاین مانند YouTube ،Netflix ،Prime Video هر گونه نمایش و برنامه آموزشی که بخواهید را بدون معطلی برای شما نمایش می دهند. سپس توسط دستیار های صوتی السکا و گوگل انتخاب و جستجو آنها را راحت تر نموده، تا بدون تایپ کردن و جستجو کردن های خسته کننده محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنید.

تلویزیون ال جی NANO86 برای اتصال به سایر دستگاه های خانه تان، از هوش مصنوعی AI ThinQ کمک گرفته است، این فناوری نوین از دور دسترسی به امکانات و کنترل تلویزیون را در اختیار قرار می دهد؛ به طوری که شما با نصب این برنامه بر روی گوشی خود می توانید قابلیت هایی که در آن وجود دارد را تنظیم کنید و مدیریت تلویزیون را از دور در دست بگیرید.

مزیت های خرید تلویزیون ال جی نانوسل NANO86

  • طراحی شیک و جذاب
  • کیفیت تصویر فورکی با فناوری نانوسل
  • بهره مندی از آخرین نسخه WebOs
  • قابلیت گیمینگ
  • سازگاری با Apple Airplay2

سخن پایانی:

اگر قصد خرید تلویزیون نانوسل ال جی را دارید، خواندن مقاله بررسی تخصصی تلویزیون ال جی NANO86 اطلاعات کاملی را در مورد فناوری نانوسل و قابلیت های تصویری آن به شما می دهد. تلویزیون ها، برخلاف گوشی های هوشمند رسانه ای قوی و سریع به حساب می آیند و حضور پر رنگی در هر خانه دارند. بنابراین کاربران هر 4 یا 5 سال یک بار اقدام به تعویض آن می کنند تا آن را به مدلی بالاتر ارتقاء دهند و راحت تر بتوانند به دنیای رسانه ها راه پیدا کنند.

به همین دلیل خرید یک مدل به صرفه و در عین حال کارآمد، می تواند کمی سخت باشد. در حالیکه تلویزیون NANO86 جزء مدل های اقتصادی و نانوسل ال جی بوده که امکانات و قابلیت های هوشمند بی نظیری در اختیار قرار داده است، تا تجربه بی نظیری از تماشایی جذاب و خیره کننده داشته باشید. تلویزیون NANO86 ال جی دارای تاخیر ورودی کم است که اگر دوست دار گیم هستید و می خواهید یک تلویزیون گیمینگ اقتصادی داشته باشید؛ این مدل تجربه سریع و روانی از بازی را به شما می دهد؛ برای خرید آن در برگ و باد می توانید با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را در این خصوص بدست آورید.

مشاهده منبع: Techsmart.com

.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *