نقد و بررسی, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی QNED80

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی QNED80

با تغییرات پی در پی و پیشرفت تکنولوژی، ال جی بازم به تولید تلویزیون های کیوند با کیفیتی پرداخت که ما در این بخش به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی QNED80 می پردازیم تا بدانید می تواند به پای تلویزیون های اولد ال جی یا کیولد سامسونگ برسد یا نه؟

این برند با هیبت و پیشتاز با وجود اینکه تلویزیون های OLED با کیفیتی تولید می کند، این بار به تولید تلویزیون QNED80 ال جی پرداخت که در لیست تلویزیون های بالارده و گیمینک قرار گرفت؛ نامی که این تلویزیون با هیبت به خود گرفته، به لطف حضور فناوری تازه ظهور QNED است که پایه ای ثابت برای ارائه کنتراست و روشنایی به حساب می آید و به رقیبی شایسته برای تلویزیون های اولد ال جی تبدیل شده و گفته می شود، انقلاب عظیمی میان نمایشگرهای ال جی به پا کرده است.

معرفی کوتاه از تلویزیون ال جی QNED80

QNED80 با وجود اینکه از قیمت مناسب تری به نسبت مدل بالاتر خود یعنی QNED90 و QNED95 برخوردار است، از راه های جدیدی به دنیای تکنولوژی وارد شده و این قانون را دور زده، تا هردم یاد آور زحمات بیشینه این برند پر افتخار باشیم.

طراحی هنری و زیبای این مدل در همان نگاه اول آشکار است و قطعا جلوه ای با شکوه به اتاقتان می دهد. همچنین با اندازه های متنوع آن که در 5 مدل مختلف یعنی 50، 55، 65، 75 و 86 اینچ عرضه شده است، منجر شده انتخاب راحت تری داشته باشد و آن را با قیمت های متفاوتی خریداری کنید.

چشمان انسان سزاوار دیدن بهترین منظره هاست، به لطف بی کران قدرت تصاویر آرواره ای تلویزیون ال جی کیوند 80 به سطح جدیدی از دنیای واقعی می رسید و به عصر جدیدی از زندگی سر می زنید.

در تلویزیون کیوند سری 8 ال جی شاهد بسیاری از فناوری های تصویری هستیم و با وجود تکنولوژی QNED و سطح نمایش فورکی تصاویری، شفاف و با عمق رنگی بیشتر مشاهده می کنید؛ نور پس زمینه Edge-Lite با وجود تیرگی محلی Local Dimining بستری مناسب برای روشنایی و وضوح تصاویر در این تلویزیون فراهم ساخته اند، تا شما بتوانید با این تلویزیون QNED80 تجربه دیدن محتوایی شفاف و روشن را داشته باشید و کوچک‌ترین جزئیات را در هر نقطه مشاهده کنید.

هرچند بخشی از این میزان رزولوشن و کیفیت تصویر می تواند به لطف پردازنده پیشرفته a7 Gen5 AI Processor 4K باشد که در این تلویزیون شما را با سطح جدیدی از دنیای واقعی آشنا می کند. به عبارتی QNED80 به کمک فرمت های HDR (HDR10،

HLG) تصاویری صاف و بدون نقض ارائه می دهد و تلاش می کند تا روشنایی و وضوح صفحه را افزایش دهند و کوچک‌ترین جزئیات را آشکار کنند.

جالب است ال جی هنگام ساخت این تلویزیون به فکر گیمرها نیز بوده و آن را به ویژگی های جالبی برای بازی مجهز ساخته است؛ قابلیت Game Optimizer با وجود نرخ نوسازی 120هرتز انجام یک گیم پلی سریع و روان را امکان‌پذیر می کند و می تواند گیمرها را در سطح جدیدی از بازی قرار دهد.

اما از نظر سیستم صوتی تلویزیون QNED80 ال جی، کمی نا امی کننده است؛ چراکه مجهز به بلندگوهای 2.2 کاناله بوده و سرجمع 20 وات صدا انتشار می دهند؛ اما در عوض حضور فناوری Dolby Digital و Dolby Atmos قادر به پخش صدایی فراگیر و چند کاناله شده اند که در این راستا یک تجربه شنیداری لذت انگیز سینمایی به کاربران می دهد. LG QNED80 قابلیت ها و امکانات ویژه ای در بطن خود جای داده است که در ادامه این مقاله، با امکانات این تلویزیون ال جی آشنا خواهید شد.

سایزهای تلویزیون ال جی QNED80
تلویزیون ال جی 50QNED80
تلویزیون ال جی 55QNED80
تلویزیون ال جی 65QNED80
تلویزیون ال جی 75QNED80
تلویزیون ال جی 86QNED80

طراحی برآزنده تلویزیون ال جی کیوند 80

ال جی برای ظاخر تلویزیون QNED80 چیزی از قلم ننداخته و آن را با ظرافت و زیبایی تمام و کمال طراحی نموده است، بخش بیرونی آن به همان اندازه درونی زیبا و مهندسی طراحی شده است که به محض در آوردن از جعبه شیفته آن خواهید شد و اگر قصد خرید این تلویزیون را داشته باشید می توانید دکوراسیونتان را به بهترین شیوه بهبود ببخشید.

دور تا دور تلویزین کیوند 80 قاب باریکی احاطه شده است و بنظر می رسد ضخامت لبه های پایین کمی بیشتر از بقیه قسمت ها بوده که این جلو دید کاربر را نمی گیرد، البته ال جی برای صفحه نمایش تلویزیون از پنل IPS استفاده نموده است، مهم ترین مزیت آن ایجاد زاویه دیدی گسترده بوده تا از زوایا مختلف دیدن تصاویر درست مانند مرکز واضح و شفافا باشد.

پایه های تلویزیون ال جی QNED80 درست در قسمت عریض و در 2 طرف جای گذاری شده اند، جنس آنها پلاستیک بوده و از مرغوب ترین مواد ساخته شده اند و به اندازه کافی محکم هستند. پشت پایه ها حالت شیاری وجود دارد که برای هدایت کابل ها می توانید از آن استفاده کنید تا دور تلویزیون به هم ریخته نشود. در پست پنل گیره هایی دیده می شود که پایه ها را نگه داشته، ارتفاع آنها با گونه ای ست، حتی می توانید ساندبار را زیر آن قرار دهید و فضای کمتری اشغال کنید.

ال جی به جهت حفظ سادگی و ظرافت تلویزیون تمامی پورت ها و درگاه های ارتباطی را در شکاف کوچکی پشت تلویزیون جای گذاری نموده است؛ این درگاه ها شامل 4 پورت HDMI و 2 پورت USB، خروجی Optical، ورودی RF و پورت LAN می باشد.4 پورت HDMI و 2 پورت USB، خروجی Optical، ورودی RF و پورت LAN می باشد.

تنوع در سایز بندی این تلویزیون QNED80 امکان انتخاب راحت تری به کاربران داده است، مدل های آن بین سایز 50، 55، 65، 75 و 86 اینچ می باشد و وزن 55 اینچ آن با پایه 16.7 کیلوگرم اندازه گیری شده است که به وسیله یک مانت 300×300 میلی متری بر روی دیوار نصب می شود.

نقش آفرینی تکنولوژی کیوند در تلویزیون ال جی!

ال جی تنها کمپانی بود که برای اولین بار تکنولوژی نوظهور QNED را در تلویزیون های خود بکار گرفت که در ترکیب با فناوری نانوسل، تصاویری با نمایش رنگ های غنی و روشنایی بالا ارائه می دهند. در اینجا ما توضیح خواهیم داد، LED های کوچکی که در این تکنولوژی جا خوش نموده اند چه کارایی به دنبال دارند و چرا کنتراست تصاویر را افزایش و تقویت می کنند!

این تکنولوژی از یک لایه کوانتومی با ذرات ریز نانو تشکیل شده است که رنگ های غنی (RGB) به خصوص رنگ سبز را از خود عبور می دهد، به این ترتیب هر تصویری که بر روی تلویزیون اجرا شود را به پالتی از رنگ های درخشان آغشته می سازد و کنتراست و روشنایی صفحه را افزایش می دهد. مهم ترین مزیتی که به دنبال دارد منجر می شود؛ تا انعکاس زیادی روی صفحه ایجاد نشود و بتوانید به راحتی و در هر شرایطی صحنه های تاریک و یا بسیار روشن را ببینید.

رزولوشن و کیفیت تصویر QNED80

در این بخش از بررسی تخصصی تلویزیون ال جی QNED80 بیشتر با فناوری های تصویری آن آشنا خواهید شد، QNED80 برخلاف مدل های بالاتر خود یعنی QNED90 و QNED95 از تکنولوژی صفحه LED بهره می برد و نور پس زمینه خود را از Edge Panel تامین می کند؛ چراکه تلویزیون هایی با این تکنولوژی نمی توانند مانند تلویزیون های اولد و میتی ال ای دی از خود نور ساط کنند، بنابراین برای درخشش به یک منبع نور نیاز دارند تا به این سطح روشنایی و وضح برسند.

سطح کیفیت تصویر تلویزیون ال جی کیوند 80 فورکی بوده و 4 برابر بیشتر از تلویزیون FULL HD وضوح دارد و با دارا بودن رزولوشن تصویر 3840×2160 پیکسل قطعا جزئیات بیشتری ارائه می دهد. AI Picture Pro 4K نیز حضور پر رنگش در این تلویزیون احساس می شود که به طور خودکار کنتراست و وضوح را با ارتقاء مقیاس پذیری AI Tone Mapping برای تصاویری که هر بار تماشا می کنید، افزایش می دهد.

پردازنده هوش مصنوعی α7 Gen 5

ال جی دقیقا همان پردازنده ی QNED90 را در این تلویزیون بکار برده است که در این مدل اندکی بهبود را تجربه می کند. تراشه هوش مصنوعی آلفا 7 نسل 5 در راستای تجزیه و تحلیل محتوا عمل می کند و می تواند نوع تصویر نشان داده شده را شناسایی کند و محتوا هایی که از کیفیت پایینی برخوردار باشند را به حد فورکی برساند.

جالب است a7 Gen 5 علاوه بر ارتقاء تصویر، صدا را نیز به کمک فناوری نوین Al Souand تقویت می کند و محتوا هایی با کیفیت باورنکردنی و صوتی رسا و واضح ارائه می دهد.

HDR ارائه با وضوح و روشنایی مطلق

درست زمانی‌که فکر می‌کنید با تمام فرمت‌های پخش تصویری این تلویزیون آشنا شده‌اید، فرمت جدیدی ظهور پیدا می‌کند؛ HDR جدیدترین پیشرفت حوزه‌ی تصویری بود که به تلویزیون‌ها، سرویس‌های اشتراک ویدئو، فیلم‌ها و سریال‌ها راه پیدا کرد. تلویزیون QNED80 ال جی نیز با پشتیبانی از فرمت های اصلی HDR یعنی(HDR10 PRO و HLG) توانسته به این جایگاه برسد و به تلویزیون اجازه دهد، سطوح رنگ و روشنایی را فریم به فریم تنظیم کند و تصاویری به مراتب واقعی تر و با جزئیات کامل ارائه دهد.

این پردازنده می‌تواند نوع تصویر نشان داده شده را تجزیه و تحلیل کند و زمینه و اشیا را شناسایی کند و متناسب با آن تصویر را بهبود و ارتقا بخشد. قابلیت دیگر این تلویزیون HDR می‌باشد. HDR از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون منحصر به فرد کمپانی خوشنام ال جی به شمار می‌رود که کمک می‌کند تا رنگ‌ها از دسته‌ی گسترده تری ارتقا پیدا کنند و نمایش قسمت‌های تیره و قسمت‌های روشن با دقت بیشتری صورت گیرد

قدرت بلندگوهای صوتی تلویزیون QNED80

با ورود تلویزیون‌های بسیار باریک، فضای کافی برای ترکیب سیستم‌های صوتی به اندازه کافی که بتواند واقعاً صدایی فراگیر ایجاد کند، وجود ندارد به همین دلیل تلویزیون ال جی QNED80 در رابطه با سیستم صدا کمی ضعیف وارد عمل شده است؛ بلندگوهای کیوند 80 به صورت 2.0 کاناله هستند که خروجی صدای آنها سرجمع به 20 وات می رسد.

در حالی که در زمینه کاهش نویز و تقویت بلندگوها واجد شرایط فناوری پیشرفته دالبی می باشد؛ Dolby Atmos و Dolby Digital فناوری هایی هستند در این زمینه کمک به پخش صدایی چند کاناله می کنند و خروجی صدای بلندگو ها را افزایش می دهند، تا تجربه شنیداری غوطه ور تری فراهم سازند و در کنار خانواده تان اوقات لذت بخشی را از یک سینمای خانگی سپری کنید.

تاخیر ورودی کم در تلویزیون QNED80 ال جی

ال جی، نرخ نوسازی 120 هرتز را با حالت ALLM و VRR متغیر در مشخصات این تلویزیون قید نموده است، تا تلویزیون ال جی کیوند 80 را به گزینه ای مناسب برای علاقه مندان بازی تبدیل کند. تاخیر ورودی پایین و سرعت پاسخگویی مناسب QNED80 برای صاحبان کنسول های بازی گزینه انتخابی ایده آلی بوده و براساس بررسی های انجام شده، در زمان فعال نمودن Game Optimizer سرعت پاسخگویی بالایی از بازی با این تلویزیون بدست می آورید.

کیوند 80 ال جی به لطف بهر بردن از 2 ورودی HDMI2.1 کاملا با کنسول های نسل جدید مانند پلی ستیشن 5 و سری جدیدایکس باکس کاملا سازگاری داشته و لطمه ای به بازی شما وارد نمی کند.

مقایسه تلویزیون ال جی QNED80 با QNED90

امکانات تلویزیونتلویزیون ال جی QNED80تلویزیون ال جی QNED90
پردازندهα7 Gen 5 Processor 4Kα7 Gen4 AI Processor 4K 
کیفیت تصویر 4K Quantum Dot NanoCell 4K Quantum Dot NanoCell 
رفرش ریت تصویر120 هرتز120 هرتز
رزولوشن 3840×2160 پیکسل3840×2160 پیکسل
فناوری صفحهLEDMini LED
زاویه دید Wide Viewing AngleWide Viewing Angle
قدرت خروجی صدا20W40W

هوشمند با استفاده از WebOS

دلایل محبوبیت تلویزیون های ال جی استفاده از رابط کاربری سریع و آسانی است که به وسیله آن می توان به تمامی امکانات هوشمند تلویزیون دسترسی پیدا کرد. در تلویزیون QNED80 ال جی با سیستم عامل جذاب WebOS طرف هستید که قطعا کارایی و عملکرد به خصوصی به دنبال خود دارد، ال جی سالهاست با این محیط جذاب سرو کله می زند و همچنان به سنت خود وفادار مانده است. WebOs 22 در همان ابتدای سال 2022 بروز شد و با نام جدید WebOs 6.0 ظاهر شد.

بنظر می رسد که سبک همان نسخه قبلی را در پیش گرفته اما با کمی تفاوت، در این نسخه جدید حداقل می توان برای شش کاربر پروفایل جداگانه در نظر گرفت تا هر شخصی با توجه به سلیقه و علایق خود توصیه های لازم را صادر کند و محتوا هایی که می خواهد را جستجو کند.

قسمت جالب ماجرا این است در قسمت Home Dashboard می توانید کاری کنید فقط یک بار برنامه ها و موارد لازم را سرچ کنید چراکه با چیدمان دقیقش تمامی اپ های مورد نیاز را در یک نوار لغزشی قرار می دهد تا دسترسی سریع تری داشته باشید.

فروشگاه گوگل پلی نیز همه برنامه هایی که ممکن است نیاز داشته باشید را در اختیار قرار داده است. استریم های رایگان Netflix ،Youtube ،Amazon Prime ،HBO ،Vudu ،Hulu ،Google Play Movies، Disney+ از برنامه هایی هستند، به صورت پیشفرض در این محیط دیده تعبیه شده اند و به شما اجازه می دهند، به دنیای جدیدی از نمایش و سرگرمی های جذاب سر بزنید و به صورت آنلاین به تماشای آنها بنشینید.

Apple Airplay 2 و Apple Homekit از قابلیت های جذاب این محیط جذاب هستند و کاری کرده اند به آسانی بتوانید محتوای دستگاه های اپل و اندروید را روی تلویزیون به اشتراک بگذارید و آن را بر روی صفحه نمایش بزرگ آن مشاهده کنید.

از آنجایی که ما در مورد یک پلتفرم هوشمند صحبت می کنیم، نمی توانیم از حضور پر رنگ هوش مصنوعی ThinQ بگذریم؛ ال جی نه تنها این برنامه هوشمند را برای QNED80 در نظر گرفته است و کنترل از راه دور تلویزیون را انجام میدهد؛ بلکه دستیار های صوتی Amazon Alexa و Google Assistant را برای کنترل و جستجو راحت تر تلویزیون از دور فراهم ساخته است؛ این دستیار های صوتی با استفاده ار میکروفون داخلی که در Magic Remotes تلویزیون جای گذاری شده است از دور جست جو راحت تری فراهم می سازند و بدون تایپ کردن، بیشترین تماشا و کمترین جست جو را به شما می دهند.

سخن پایانی:

در بررسی تخصصی تلویزیون QNED80 ال جی می توان فهمید تمامی انتظاری که شما از یک تلویزیون هوشمند را دارید، کیوند 80 می تواند آن را تا حد زیادی برآورده کند. استفاده از تکنولوژی کیوند همراه با کیفیت تصویر فورکی و پنل IPS سطح جدیدی از کیفیت تصاویر را با زاویه دید نا محدودی در اختیار گذاشته اند.

از نظر امکانات هوشمند می توان آن را در حد تلویزیون QNED90 و QNED95 دانست اما برتری نسبت به این مدل دارند و بیشتر در رابطه با سیستم صدا و پردازنده و کیفیت است که اندکی بهبود را تجربه می کنند. از سوی دیگر از 2 ورودی HDMI2.1 با نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می برد که مصون بودن یک تلویزیون گیمینگ را رقم می زند. پس اگر به دنبال خرید تلویزیونی گیمینگ و هوشمند هستید، تلویزیون ال جی QNED80 گزینه مناسبی برای علاقه مندان به بازی بوده و با مراجعه به سایت برگ و باد می توانید آن را با نازلترین قیمت از ما خریداری نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “بررسی تخصصی تلویزیون ال جی QNED80

  1. محسن گفت:

    باسلام
    وقت بخیر
    مدل Qned80 , از برند ال جی که الان در بازار هست، ساخت ۲۰۲۱ هست یا ۲۰۲۲ ؟

    1. bargobad گفت:

      سلام و احترام
      تلویزیون QNED80 تولید سال 2022 هست که در سال 2023 هم وارد بازار میشود.

    2. محسن گفت:

      2024 خریدم

      1. bargobad گفت:

        هنوز سری 2024 وارد بازار نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *