نقد و بررسی, آموزش, وبلاگ

قابلیت بخارشوی در ماشین لباسشویی

قابلیت بخارشوی در ماشین لباسشویی

اگر به تازگی برای خرید ماشین لباسشویی اقدام کرده باشید؛ ممکن است متوجه شده باشید که برخی از مدل‌ها دارای قابلیت بخارشوی هستند و از خود سوال کرده باشید که قابلیت بخارشوی در ماشین لباسشویی چیست؟ چه کاری انجام می‌دهد؟ و مزایا و معایب قابلیت بخارشوی در ماشین لباسشویی چیست؟ در این مقاله برگ و باد می توانید به جواب این سوالات دست پیدا کنید.

قابلیت بخار‌شوی در ماشین لباسشویی چیست؟

ماشین‌های لباسشویی که از قابلیت بخارشوی استفاده می‌کنند با استفاده از ترکیب بخار و آب لباس‌های را تمیز می‌کنند. بخار می‌تواند به از بین بردن چین و چرک لباس‌ها هم کمک کند مواد شوینده با کارایی بیشتری کار می‌کنند و لباس‌های را ضد عفونی می‌کنند.

قابلیت Steam در ماشین لباسشویی چه کاری انجام می‌دهد؟

به طور کلی قابلیت بخارشوی در ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ و غیره مراحل زیر را انجام می‌دهد:

  • مرحله قبل از شستشو – در حالی که آب در وان شستشو وارد می‌شود؛ بخار با آب به خیساندن لباس‌ها بیشتر کمک می‌کند.
  • در طول مرحله شستشو – اگر در حالی که مواد شوینده با آب مخلوط می‌شود؛ بخار اضافه شود؛ بخار با افزایش درجه حرارت وان شستشو قدرت تمیزکنندگی را افزایش می‌دهد و همچنین به فعال شده مواد شوینده کمک می‌کند. این کار را با حل موثرتر مواد شوینده انجام می‌دهد تا بیشترین بهره‌وری حاصل شود.
  • مرحله بعد از شستشو – بخار آب اضافه شده بعد از شستشو؛ دمای بیشتری به وان می‌دهد تا لباس‌های را میکروب زدایی کند. همچنین با اضافه کردن بخار در این مرحله؛ لباس‌ها نرم می‌شوند و کمتر به چین و چروک‌های سر سخت دچار می‌شوند.

مزایای قابلیت Steam در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی با قابلیت بخارشوی از نظر مصرف انرژی؛ صرفه جویی‌هایی را به همراه دارد. با بخار داده لباس‌ها یه جای شستن؛ در مصرف اب و انرژی صرفه جویی می‌شود. بنابراین مطمئن شوید که ماشین لباسشویی برنامه‌ای جداگانه دارد. می‌توانید از این عملکرد در مواقعی استفاده کنید که بعد از یک روز لباس‌های شما کمی‌بوی بد می دهد؛ اما نیازی به چرخه شستشوی کامل ندارید.

اگر شما دارای فرزند هستید و می‌خواهید لباس های کودک شما از لحاظ بهداشتی تمیز باشد؛ یک ماشین لباسشویی با عملکرد بخار می‌تواند به این امر کمک کند. نتیجه اینکه شما لباس‌های تمیزتری را تحویل می‌گیرید؛ چون بخار به عمق الیاف لباس‌های شسته شده نفوذ می‌کند. آیا پوستی حساس دارید یا به موی حیوانات خانگی؛ گرد و غبار یا گرده حساسیت دارید؟ در این صورت شما بهتر است برای خرید ماشین لباسشویی با عملکرد بخارشوی اقدام کنید.

مزایای استفاده از قابلیت Steam در لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی دارای قابلیت بخارشوی به شما این امکان را می‌دهد تا اتو کردن لباس را به سرعت انجام دهید. اگر خانواده‌ای پر جمعیت دارید که اغلب به اتو کردن نیاز دارید؛ این عملکرد برای شما کاربردی خواهد بود. برنامه بخارشوی را انتخاب کنید تا بلافاصله بعد از شستشو با بخار لباس‌های شما تمیز و صاف شود؛ بنابراین چین و چروک کمتری در لباس‌های شما ایحاد می‌شود.

اگر می‌خواهید لباس‌های خود را تازه کنید؛ از عملکرد بخارشوی استفاده کنید. اکثر ماشین‌های لباسشویی دارای قابلیت بخارشوی برنامه جداگانه‌ای دارند که می‌توانید بدون اجرای چرخه شستشو استفاده کنید. لباس‌های شما برای مدت طولانی زیبا می‌مانند چون از مواد شوینده استفاده نمی‌کنید. درام هم لازم نیست خیلی سریع بچرخد. اگر شلوار یا پیراهن تمیز شما مدتی در کمد بوده و چروک شده است می توانید با قابلیت بخارشوی لباس‌های خود را تازه کنید.

چه کسی باید لباسشویی دارای Steam را خریداری کند؟

اگر احتمالا لباس‌های خیلی کثیفی دارید و یا اگر به لباس‌های خیلی تمیز نیاز دارید خرید ماشین لباسشویی دارای قابلیت بخارشوی یک گزینه عالی است. اگر نگران چروک شدن لباس‌های خود هستید و یا می‌خواهید تا حد ممکن از اتو کشیدن جلوگیری کنید؛ این دستگاه‌ها می‌توانند گزینه مناسبی باشند. با این اوصاف اگر:

لباس کار یا تفریح شما به شدت کثیف شده است (به عنوان مثال اگر با ماشین آلات یا در باغ کار می‌کنید یا از ورزش در فضای باز لذت می برید).

قابلیت بخار شوی در ماشین لباسشویی

شما یا یکی از اعضای خانواده شما به طور غیرمعمولی به مواد شوینده حساسیت دارد یا یک بیماری خود ایمنی دارید. هر چه دما بیشتر شود؛ باکتری‌ها و به ویژه ذرات حساسیت‌زا بهتر از بین می‌روند.

اگر شما سعی دارید لکه‌های سر سخت را پاک کنید و یا از تمیز کردن لباس‌های خود خسته شده‌اید؛ قابلیت بخار‌شوی در ماشین لباسشویی می‌تواند لکه‌ها را از بین برده و تمیزی فوق‌العاده‌ای به آنها ببخشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *