اصل از بدل, وبلاگ

راهنمای تشخیص یخچال فریزر اصل از بدل (تقلبی)

راهنمای تشخیص یخچال فریزر اصل از بدل (تقلبی)

در طول تاریخ، بشر همواره نیازمند وسیله ای برای خنک نگه داشتن مواد و جلوگیری از فساد آن بوده است. امروزه این وسیله با عنوان یخچال شناخته می شود. در واقع یخچال دستگاهی است که از یک وسیله سردکننده به همراه یک عایق حرارتی و سازوکاری برای انتقال گرما از داخل محفظه به بیرون تشکیل می‌شود. از یخچال برای خنک نگهداشتن مواد غذایی، داروها و دیگر چیزهای فاسدشدنی استفاده می‌شود. این وسیله پر کاربرد از دیرباز تاکنون تغییرات شگرفی را به خود دیده ‌است.نخستین یخچال مصنوعی شناخته‌ شده در ۱۷۴۸ میلادی بدست ویلیام کولین در دانشگاه گلاسگو رونمایی شد. بعد ها شرکت های تولیدکننده زیادی در این زمینه شروع به فعالیت نمودند. از معتبرترین این شرکت ها بوش، ال جی، سامسونگ، ویرپول، هیتاچی و … می باشند. بدون شک کیفیت این برند ها در طول سال ها سابقه ی فعالیت، اثبات شده است به همین دلیل کمتر کسی وجود دارد که با نام و آوازه شان آشنا نباشد.

از سوی دیگر همان طور که می دانید یافتن اعتبار در میان مردم و داشتن نام و آوازه جهانی کاری بس دشوار است که مدت زمان طولانی می صرفد. بنابراین افراد سودجو بدون هیچ تلاشی راه چندین ساله شرکت های معتبر را یک شبه طی می کنند و با تولید محصولاتی بسیار مشابه با محصولات اورجینال، اقدام به جعل آن ها می نمایند. به این ترتیب افراد منفعت طلب محصولات فیک و کم کیفیت خود را با اعتبار محصولات اصل و به قیمت های گزاف به فروش می رسانند. امروزه یکی از بزرگترین دغدغه های خرید لوازم خانگی تشخیص کالای اصل از بدل می باشد. ما کارشناسان برگ و باد چندی قبل به صورت جامع و کامل در رابطه با تشخیص لوازم خانگی اصل از بدل مقاله ای ارائه نموده ایم. حال در این مقاله قصد داریم تا به کمک تجربیات چند ساله خود شما را با روش های تشخیص یخچال اصل آشنا کنیم.

یخچال بدل چیست؟

خود کلمه بدل در اصطلاح لغوی به معنای یک امر ضد و نقیض و یا تقلید از چیزی به کار برده می شود. هنگامی که از بدل بودن سخن به میان می آید منظورمان چیزیست که با واقعیت و ماهیت اصلی خود در تناقض است. برای مثال در تولید لوازم خانگی، جا زدن محصولی از برند بی کیفیت با نام و لوگوی برند باکیفیت فیک یا جعل محسوب می شود. در رابطه با یخچال فریزر نیز باید بگوییم که تقلید از ظاهر و یا داشتن تناقض با محصول اصلی در نام، لوگو و ظرفیت، جعل یخچال به حساب می آید. متاسفانه در بازار امروز تولید و فروش محصولات بدل به وفور دیده می شود. افراد سودجو با توجه به قانون بین المللی کپی رایت که در آن کپی کردن بخشی از ماهیت یک محصول بلا مانع است، به تولید محصولاتی مشابه به محصولات اصلی می پردازند. به این ترتیب آن ها با سواستفاده از ناآگاهی و بی توجهی کاربران محصولات تقلبی خود را به عنوان محصولات اورجینال جا زده و به خریداران قالب می کنند. در این گونه موارد از دید ما مقصر اصلی خرید محصولات فیک، کاربران ناآگاه هستند زیرا با نداشتن اطلاعات کافی اقدام به خرید نموده و در نتیجه طعمه افراد سودجو خواهند شد.

نمونه هایی از جعل یخچال فریزر

جعل نام و مشخصات

همان طور که می دانید اعتبار یک محصول تا حد زیادی بر گرفته از نام و مشخصات آن می باشد. از این رو افراد سودجو با سواستفاده کردن از نام شرکت های معتبر، برای محصولات بی کیفیت خود اعتبار می خرند. به این صورت که محصولاتی را با درصد تشابه بالا به محصولات اورجینال وارد بازار می کنند. سپس با پاک کردن نام و مشخصات یخچال فریزر آن را به محصولی خام تبدیل می نمایند. با سفارش مشتری و تعیین مدل از طرف آن ها افراد سودجو نام و مشخصات یخچال با برند معتبر را بر روی یخچال خام حک می کنند. به این ترتیب محصولی بی کیفیت را به محصولی معتبر تبدیل نموده و با هزینه ی بسیار بالا به شما می فروشند.

جعل لوگو و بسته بندی

لوگو در لوازم خانگی حکم شناسنامه محصول را دارد به همین دلیل افراد جعل کار توجه ویژه ای به آن نشان می دهند. این افراد به کمک ابزارهای پیشرفته ای همچون لیزر و با مهارت بسیار زیاد به جعل لوگوی شرکت های معتبر می پردازند تا در مواقع لازم بر روی محصولات خام بچسپانند. در برخی مواقع لوگو ها با چنان دقتی جعل می شوند که تشخیص آن برای خود ما نیز سخت است. از طرفی دیگر نوع بسته بندی و چاپ نام و مشخصات بر روی کارتن محصولات جزو اقدامات بی عیب و نقص کلاهبرداران برای فریب کاربران است.

جعل ماهیت و ارائه مدل ساختگی

در این نوع جعل محصولی را که افراد سودجو با نام شرکت های معتبر ارائه می دهند اصلا وجود ندارد. آن ها حتی زحمت جعل محصولی مشابه با محصول اصلی را به خود نمی دهند بلکه مدلی را که در اختیار دارند تنها با جعل نام و مشخصات به محصولی تولید شده از برند نام اشنا تبدیل می کنند. برای مثال یخچال ایرانی را به نام شرکت سامسونگ و مدل FHR53CDB به شما می فروشند. هنگامی که مدل FHR53CDB را در گوگل سرچ می کنید چنین محصولی در هیچ کجای تولیدات سامسونگ وجود ندارد.  یعنی عملا مدلی ساختگی را به شما ارائه می دهند.

نکته مهم: سایت های اصلی محصولات، ظرفیت یخچال را با واحد لیتر در نظر می گیرند اما در بازار ایران واحد سنجش ظرفیت یخچال فوت می باشد. در برخی مواقع یخچالی را در سایت فروشگاه های آنلاین جست و جو می کنید برخی آن را 30 فوت و برخی 28 فوت معرفی نموده اند. این امر به دلیل محاسبه ظرفیت خالص یا ناخالص یخچال بوده و دلیل بر جعل بودن کالا نیست.

عوامل تاثیرگذار بر خرید اشتباه یخچال فریزر

1. یافتن محصولی ارزان قیمت

کاربران همواره به دنبال محصولی باکیفیت و معتبر هستند از طرفی نیز به دلیل ناثباتی های قیمت در بازار امروز و همچنین بالا رفتن ناگهانی قیمت ها کاربران خواستار محصولی با قیمت مناسب تر و ارزان تر می باشند. به عبارتی افراد به دنبال محصولی اصل با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت و هزینه هستند. از این رو به آسانی طعمه افراد سودجویی خواهند شد که از برندهای تقلبی محصولاتی مشابه لوازم اورجینال ساخته و قیمت مناسبی برای آن تعیین می نمایند. برای مثال شما می خواهید یخچالی با مشخصات و کیفیت بالا از برند بوش را خریداری نمایید. از چندین فروشگاه معتبر قیمت گرفته اید و همگی در یک رنج قیمت بوده اند. اما به طور اتفاقی با فروشگاهی تماس خواهید گرفت که قیمت یخچال را 2 الی 3 میلیون کمتر از سایر فروشگاه ها اعلام می کند. بدون شک این فروشگاه فیک فروش است زیرا همچین اختلاف فاحشی ممکن نیست مگر این که سود دریافتی از فروش به اندازه ای باشد که یکی دو میلیون کمتر مشکلی ایجاد ننماید.

نکته: اگر پرداخت هزینه یخچال هایی با برند معتبر برایتان سنگین تمام می شود، توصیه ما به شما این است که به دنبال محصولاتی با کیفیت بالا و هزینه مناسب تر باشید. برای مثال با وجود این که برندهایی همچون بکو و دوو در بازار جدید تر هستند اما از کیفیت بالایی برخوردارند.

2. نداشتن اطلاعات کافی از محصول

در خرید لوازم فیک همواره کاربرانی در معرض کلاهبرداری قرار می گیرند که بدون داشتن هیچ اطلاعاتی اقدام به خرید می نمایند. بنابراین ما همواره به کاربران توصیه می کنیم که قبل از خرید، آرشیوی از اطلاعات و مشخصات محصول تهیه نمایند. به این ترتیب هنگامی که با فروشگاه تماس می گیرید و سوالاتی تخصصی در مورد محصول می پرسید به فروشنده این ذهنیت را القا می کنید که قوه تشخیص محصول اصل از بدل را دارید. در نتیجه فروشگاه های جعلی دنبال دردسر نبوده و جرات فروش یخچال فیک را به شما ندارند. داشتن اطلاعات در رابطه با یخچال علاوه بر این که شما را از خرید محصول جعل در امان نگه می دارد، موجب می شود تا از پرداخت هزینه گزاف بابت محصولی بی امکانات خودداری کنید.

3. خرید از فروشگاه های نامعتبر

خوشبختانه وزارت صنعت معدن و تجارت برای جلوگیری از جرایم اینترنتی به سایت های معتبر در زمینه فروش آنلاین، نماد اعتماد اهدا می کند. این نماد می تواند نشانه ی بارزی برای اعتبار فروشگاه مورد نظر شما باشد. پس اگر قصد خرید یخچال به صورت آنلاین را دارید حتما فروشگاه مورد نظر را با دقت فراوان و ریزبینانه انتخاب کنید. برخی از فروشگاه های آنلاین تنها یک پیج تلگرام یا اینستاگرام دارند که هیچ کدام به صورت قانونی قابل پیگیری نیستند. ما از شما تقاضا می کنیم از فروشگاهی خرید کنید که دارای نماد اعتماد یا سایت و نام و نشانی معتبر باشد. تجربه کاری نیز از نکات مثبتی بوده که به فروشگاه اعتبار می بخشد.

نکته: دقت داشته باشید که تعداد ممبرهای بالا در تلگرام نشان از اعتبار فروشگاه نیست. زیرا تعداد زیادی از آن ها فیک می باشد.

4. پرداخت کل مبلغ

شما بابت خرید یخچال هزینه بسیار بالایی پرداخت می کنید بنابراین حق دارید که قبل از پرداخت هزینه، محصول را دیده و از کیفیت آن مطمئن شوید. فروشگاه های معتبر که ریگی به کفششان نیست به کاربران این امکان را می دهند تا با پرداخت بیعانه ای ناچیز سفارش خود را ثبت نمایند سپس به محض دریافت محصول و اطمینان از سلامت آن مابقی هزینه را تسویه نمایند. اما برخی از فروشگاه های نامعتبر از ترس برگشت محصولاتشان کاربران را مجبور به پرداخت کل هزینه می کنند تا راه بازگشتی نداشته باشند. برای مثال شما قصد خرید یخچال دارید و کل هزینه را به فروشگاه پرداخت می نمایید. هنگام تحویل کالا متوجه می شوید که محصول خریداری شده فیک می باشد. در این حالت شما هیچ راه بازگشت و پیگیری ندارید.

5. پیشنهاد های غیر منطقی برای جلب اعتماد مشتری

پیشنهاد های غیر منطقی از جمله اقدامات فروشگاه های نامعتبر برای جلب اعتماد مشتری است. یکی از پیشنهادهایی که اخیرا رایج شده است تحویل یخچال درب منزل بدون دریافت بیعانه می باشد. اگر اندکی تامل کنید متوجه خواهید شد که سود فروش محصولات اصل بسیار کمتر از محصولات فیک می باشد بنابراین اگر فروشگاه های اصلی بخواهند هزینه 500 تومانی باربری را بدون فروش متقبل شوند محصول سودی نخواهد کرد. فروشگاه های جعلی با ارسال بدون بیعانه محصول اعتماد کاربران را جلب می نمایند سپس اگر حقه ان ها بگیرد سودی 6 الی 7 میلیونی نصیبشان می شود و اگر حقه فروش یخچال نگیرد، پیشنهاد فروش با 1 الی 2 میلیون کمتر را به مشتری می دهند تا او را به طمع بیاندازند.

روش های تشخیص یخچال اصل از فیک

از دغدغه های مهمی که کاربران به هنگام خرید لوازم خانگی با آن سر و کله می زنند، خرید محصولی اصل و باکیفیت می باشد. متاسفانه زیاده خواهی و سود جویی افرادی موجب شده است تا بازار به مکانی برای تبادل محصولات فیک تبدیل شود. بنابراین کاربران حق دارند که برای خرید محصولاتی چون یخچال با هزینه بالا مضطرب شود. در این متن تصمیم داریم تا با در اختیار گذاشتن تجربیات چندین ساله خود روش هایی را به شما خریداران گرامی اموزش دهیم که توانایی تشخیص یخچال اصل از بدل را داشته و از خرید یخچال های تقلبی در امان بمانید.

روش اول: شناخت کلی یخچال فریزر و مقایسه با سایت اصلی

از اولین اقداماتی که هر کاربر قبل از خرید یخچال موظف است بررس نماید، اطلاعات و مشخصات کلی محصول در سایت اصلی تولیدکننده می باشد. مطمئنا محصولی که شما مد نظر دارید دارای کد، مشخصات و عکس هایی از زوایای مختلف می باشد.

  • از فروشنده بخواهید کد و نام کامل یخچال را برای شما ارسال نماید.
  • کد یخچال را در گوگل سرچ کرده و سایت اصلی را پیدا کنید.
  • مشخصات دقیق و کامل محصول را در سایت اصلی مطالعه نمایید.
  • از زوایای مختلف عکس های یخچال را به دقت بررسی کرده و به جزئیات آن توجه کنید.
  • از فروشنده بخواهید تا عکس های طبیعی محصول خود را برای شما بفرستد.
  • به دقت عکس ها را با هم مطابقت دهید. (حتی کوچک ترین جزئیات)
  • در صورت همخوانی کامل با خیال راحت محصول را خریداری نمایید.

این روش از ساده ترین و راحت ترین راه حل های ممکن برای تشخیص یخچال فریزر اصل از فیک می باشد. اما اشکالات ریز و درشتی نیز دارد برای مثال ممکن است افراد سودجو عکس هایی از پیش گرفته شده را برای شما ارسال نمایند. بنابراین تا جای ممکن از ان ها بخواهید عکس با لوگوی سایتشان را در اختیارتان بگذارند.

نکته مهم: برخی برندها محصولاتی را مخصوص کشوری می سازد ( برای مثال شرکت بوش برخی از محصولاتش را با ویژگی های منحصر بفرد تنها برای کشور آمریکا تولید می کند). این به معنای جعل بودن کالا نیست.

روش دوم: اطمینان حاصل کردن از اعتبار فروشگاه

شما برای خرید یخچال مبلغ بالایی را هزینه می کنید بنابراین بدون هیچ ممانعتی با چندین فروشگاه تماس بگیرید. از ویژگی ها و قیمت محصول سوال بپرسید. از آن ها عکس واقعی یخچال و همچنین آدرس های دقیق خود فروشگاه مانند سایت، تلگرام و اینستاگرام را پرس و جو کنید. اگر با فروشگاهی از طریق سایت آشنا شدید نماد اعتماد، تلفن ثابت وادرس دقیق محل فروشگاه را بررسی نمایید. تجربه ثابت کرده است که فروشندگان اجناس فیک مکان و شماره تلفن ثابتی نداشته تا رد پایی از خود بر جای نگذارند.

روش سوم: توجه به جزئیات خرید مانند قیمت، مشخصات و…

بعد از آن که مدل یخچال را انتخاب نموده و از خرید ان مطمئن شدید با چندین فروشگاه تماس بگیرید تا رنج قیمت محصول دستتان بیاید. اگر قیمت محصول مدنظر در یک بازه و رنج قیمت و یا با تفاوت 100 تا 300 هزار تومانی باشد مقبول است اما اگر اختلاف قیمت به 1 الی 2 میلیون تومان رسید قطعا کالا فیک می باشد.( بهانه هایی همچون ما بدون واسطه می فروشیم، قیمت مربوط به خرید قبلی است، شعار ما سود کمتر فروش بیشتر را از هیچ فروشنده ای نپذیرید).

همچنین از هر فروشنده جزئیاتی در رابطه با یخچال را پرس و جو کنید. زیرا برخی از فروشگاه های فیک محصولی من درآوردی را به شما قالب می کنند که در هیچ کجا همچین موردی تولید نشده است. برای مثال شما یخچال سامسونگ را در رنگ مشکی می خواهید، تمامی فروشگاه ها وجود همچین مدلی را انکار می کنند. در این میان فروشگاهی وعده همچین محصولی را به شما می دهد. بدون شک فروشگاه جعل فروش است.

روش چهارم: دقت در بسته بندی و جزئیات لوگو و چاپ

یخچالی که شما قصد خرید آن را دارید از یک برند معتبر با اوازه جهانی می باشد. مطمئنا چنین شرکتی از طراحان ماهر جهت طراحی لوگو، کیفیت چاپ و کیفیت بسته بندی استفاده می کند. بنابراین با دیدن لوگو چاپی، برچسب های زیاد و بسته بندی بی کیفیت از فیک بودن کالا مطمئن شوید. در این میان برخی از یخچال ها به حدی تابلو جعل شده اند که لوگوی شرکت را بر روی بدنه به صورت نوشتاری چاپ نموده اند و با ناخن قابل کندن می باشد. و یا بر روی بسته بندی برخی کالاها نام تکنولوژی هایی حک شده است که هیچ ارتباطی به مدل یا حتی برند محصول ندارد. همچنین برخی از برچسب ها دارای نشان پرچم کشور سازنده می باشد. بدون شک هیچ شرکت معتبری در تولید محصولاتش از پرچم کشوری استفاده نمی کند در نتیجه محصول فیک است.

نکته مهم: هر حک شدن مشخصاتی نشان بر اصل بودن کالا نیست.

روش پنجم: ارائه کارت های گارانتی

در تعریف کارت های گارانتی باید بگوییم که این کارت ها تضمین کننده کیفیت قطعات و اصالت کالا می باشند. بنابراین فروشگاه های معتبر با ارائه چنین خدماتی کیفیت یخچال را تا حد زیادی تضمین می کنند. بسیاری از فروشگاه های جعل فروش به بهانه هایی همچون کارت گارانتی فقط خرج اضافیه! اصلا این برگه هیچ ارزشی نداره، الکیه و… از ارائه این کارت ها خودداری می کنند. اما همه ما می دانیم که گارانتی ضامن معتبر کیفیت کالاست بنابراین از گرفتن آن ممانعت نکنید.

راهنمای تصویری تشخیص یخچال اصل از تقلبی

هنگام خرید یخچال باید حتما به سایت اصلی مراجعه نمایید و برای دیدن جزئیات، بیشترین دقت لازم را به کار بگیرید زیرا گاهی تفاوت یخچال اصل و بدل تنها در دکمه روی یخساز می باشد. بنابراین جزئیات باید به خوبی دیده شود. جعل کردن یخچال ها در تمامی مدل های بالا پایین، دو قلو و حتی ساید بای ساید و در تمامی برند های ال جی، سامسونگ و بوش صورت می گیرد.

یخچال های بالا پایین

تجربه ثابت کرده است که بیشترین حالت جعل در یخچال های مدل بالا و پایین، به تشابه ظاهری محصولات مربوط می شود بنابراین برای تشخیص یخچال فریزر اصل از بدل این دسته، می بایست به محیط داخلی بیشتر توجه نشان داد. برای مثال شما مدل یخچال بالا پایین را در سایت جستجو کرده اید با تطبیق عکس ها و ظاهر یخچال هیچ وجه تفاوتی را نمی یابید بنابراین زود به نتیجه می رسید که یخچال اصل است. غافل از این که یخچال های بدل تنها در طراحی داخلی مانند قفسه ها، کشوها و یا حتی آبریز و همچنین نداشتن ویژگی هایی همچون door cooling و فیلتر بهداشتی Hygiene Fresh تفاوت دارند. بنابراین لازم است در مقایسه مدل ها علاوه بر ویژگی های ظاهری، طراحی داخلی و مشخصات کلیدی یخچال ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

یخچال های دوقلو

همواره این نکته را در نظر داشته باشید که یخچال های دوقلو به دلیل ظاهر ساده و یکنواختی که دارند می توانند در ویژگی های ظاهری براحتی جعل شوند.

این محصولات بیشتر در جزئیات داخلی همچون نحوه قرار گیری کشوها، تعداد قفسه ها، مدل ابریز و یا مشخصات ریز دیگری همچون دستگیره ها، کیفیت بدنه و یا رنگ با مدل اصلی در تناقض هستند. علاوه بر آن یخچال های دوقلو قابلیت اتصال به آب شهری را ندارند بنابراین با یافتن چنین گزینه ای به بدل بودن آن شک نکنید.

یخچال های ساید بای ساید

بیشترین جعل یخچال به این دسته مربوط می شود. زیرا تنوع مدل ها در یخچال های ساید بای ساید زیاد بوده و طرفداران بسیاری دارد. بر روی پوسته ی خارجی این نوع یخچال ها جزئیات بیشتری دیده می شود و گاها تفاوت یخچال فریزر اصل از بدل تنها در دکمه ای بر روی یخساز می باشد. علاوه بر آن رنگ بدنه یخچال های ساید بای ساید فیک، شفاف نیست و از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است. ناگفته نماند که در این نوع یخچال ها نیز تفاوت های طراحی داخلی مانند کشو و قفسه ها و… به چشم می خورد.

ال جی

از محبوب ترین برندها نزد ما ایرانیان ال جی است. این شرکت سال های زیادیست که محصولات باکیفیت خود را به ایران صادر می کند. مردم ایران نیز طی این سال ها به کیفیت و کارکرد بالای این برند اعتماد زیادی پیدا کرده اند. همین امر نیز موجب شده است تا افراد سودجو به جعل محصولات مشابه برند ال جی بپردازند و محصولات بی کیفیت خود را به این شیوه قالب کنند. برای مثال این افراد یخچال های ایرانی یا برندهای گمنام مانند ایوولی را با نام و لوگوی ال جی به کاربران می فروشند.

سامسونگ

سامسونگ از برندهای معتبر در زمینه تولید لوازم خانگی است که طی سال ها تجربه شهرتی جهانی دارد. داشتن طرفداران زیاد از سوی این برند موجب شده است تا افرادی منفعت طلب و سودجو به جعل محصولات آن بپردازند. برای مثال یخچال های ارزان قیمت ایرانی مانند هیمالیا و الکترواستیل را با چسپاندن لوگو و بر چسب به یخچال سامسونگ تبدیل می کنند. به این ترتیب با سواستفاده از اعتبار برند سامسونگ از فروش محصولات ارزان قیمت خود سود هنگفتی به جیب می زنند.

بوش

به ندرت می توان در سراسر جهان کسی را یافت که با برند بوش نا آشنا باشد. این برند خوشنام با کارایی و کیفیت بالای محصولاتش توانست طرفداران زیادی بیابد و به اعتبار جهانی برسد. همین اعتبار جهانی موجب شد تا افراد متقلب محصولاتی مشابه با محصولات برند بوش را جعل کرده و به مردم بفروشند. در رابطه با جعل یخچال بوش نیز باید بگوییم که متاسفانه افراد سودجو به راحتی و با تغییر دادن نام و لوگوی شرکت اقدام به جعل می نمایند. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید برند بی کیفیت یونیوا تنها با تغییر نام و لوگو به برند باکیفیت بوش تبدیل شده است.

جمع بندی نهایی مطالب

یکی از دغدغه های مهمی که امروزه در زمینه خرید یخچال فریزر دامن گیرکاربران شده است تشخیص یخچال فریزر اصل از بدل می باشد. در حال حاضر محصولات فیک به فراوانی در بازار دیده می شوند. اما نیازی به نگرانی بابت خرید این محصولات نیست زیرا کارشناسان برگ و باد با جمع آوری مستندات و تجربیات چندین ساله خود به صورت مطالب بالا به شما روش های جعل و راه های تشخیص آن را آموزش می دهند. شما می توانید به کمک این مطالب از خرید محصولات تقلبی در امان بمانید. همچنین به یاد داشته باشید که شما نقش مهمی در خرید محصولات اصل و یا در دام سودجویان افتادن دارید. زیرا بدون شک موثرترین راه برای تشخیص یخچال اصل، بالا بردن سطح آگاهی و یافتن مدل در سایت اصلی و تطبیق آن با مدل موجود می باشد. امیدواریم تمامی کاربران با افزایش سطح اطلاعات خود از رسیدن افراد سودجو به اهداف شومشان جلوگیری نمایند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *