راهنمای خرید, نقد و بررسی, وبلاگ

بهترین ساندبارهای موجود در بازار

بهترین ساندبارهای موجود در بازار

بهترین ساندبارهای موجود در بازار از برندهای معتبری همچون سامسونگ، ال جی و سونی تولید و ارائه می شوند و این شرکت ها هر ساله در کنار تلویزیون های خودشان، از این محصولات نیز رونمایی می کنند. در حقیقت تلویزیون های هوشمند مدرن اگرچه سرشار از امکانات و قابلیت های پیشرفته هستند اما با نگاهی کوتاه متوجه خواهیم شد که سیستم صوتی چندان قدرتمندی ندارند و این نیز به کم ضخامت شدن آن ها بر می گردد؛ هرچه تلویزیون ها نازک تر و باریک تر می شوند دیگر فضا برای جایگذاری سیستم صوتی مناسب باقی نمی ماند به همین دلیل وجود یک ساندبار یا سیستم صوتی در کنار خرید تلویزیون الزامی بنظر می رسد. در بخشی جداگانه به بررسی پرفروش ترین سیستم صوتی های موجود در بازار پرداختیم در اینجا می خواهیم بهترین ساندبارهای تولید شده از برندهای معتبر را به چالش بکشیم.

برای اینکه به صدایی با قدرت مناسب برسیم نیاز به خرید سیستمی جداگانه داریم اما اگر بخواهیم برای هر تلویزیون یک سیستم صوتی بخریم روشن است که باید هزینه بالایی پرداخت کنیم چون سیستم صوتی ها معمولا قیمت بالایی دارند اما خرید ساندبار راه حل بهتری به نظر می رسد؛ ساندبارها معمولا یک نوار افقی هستند که می توانند چندین بلندگو را در خودشان جا بدهند؛ همچنین این دستگاه ها دارای پورت ها و ورودی هایی هستند که امکان اتصال دستگاه های صوتی را فراهم می سازند. برخی از ساندبارها به صورت بی سیم یا بدون سیم قابلیت اتصال به ساب ووفر را دارند و این کمک می کند صدا را در ابعادی گسترده تر بشنوید. گزینه دیگری در وصف ساندبارها ابعاد کوچکترشان به نسبت سیستم های صوتی است یعنی تنها نیاز به یک فضای کوچک در زیر تلویزیون دارند که جایگذاری یا نصب شوند و مهمتر از همه قیمت مناسب آنها به نسبت سایر سیستم های صوتی است.

برندهای زیادی در بازار دیجیتال ساندبار تولید می کنند اما اگر بخواهیم پر طرفدارترین آن ها را نام ببریم می توانیم به سامسونگ، ال جی، سونی و شیائومی اشاره کنیم. بهترین ساندبارهای برند ال جی SN5Y و SN6Y می باشند؛ همچنین از برند سامسونگ می توان به HNW300 و R450 اشاره کرد البته نباید دو مدل ساندبار سونی RT3 و RT40 را از قلم بیندازیم. در ادامه به بررسی تخصصی هر کدام خواهیم پرداخت.

بهترین ساندبارهای ال جی

ساندبار ال جی SN5Y توان 400 وات

قبل از هر چیز باید بدانید از ساندبار چه انتظاری دارید؟! اگر اهل فیلم و موسیقی هستید یک ساندبار از برند معتبر ال جی مانند SN5Y می تواند کار شما را راه بیندازد در واقع وقتی شما تلویزیون مناسب خودتان را خریداری می کنید بیش از 60 وات قدرت صدا ندارد پس ساندبار SN5Y ال جی با 400 وات توان واقعی می تواند شما را شگفت زده کند؛ این ساندبار از یک نوار افقی به همراه ساب ووفر تشکیل شده که هر دو مشکی رنگ هستند و محصول سال 2020 ال جی می باشد. SN5Y یک سیستم 2.1 کاناله است با پشتیبانی از فناوری های خاص صوتی مانند Meridian که ابتکاری ظریف از طرف ال جی بود برای بهبود عملکرد صدا در محتوای مختلف صوتی؛ این ساندبار پیشرفته از فناوری Bluetooth و پورت USB پشتیبانی می کند و این یعنی اشتراک گذاری راحت از سایر دستگاه ها به ساندبار؛ البته می توانید دستگاه های هوشمند اندروید و IOS را به ساندبار وصل کنید و از این طریق هر آنچه در گوشی یا تبلتتان دارید را با قدرت صدای واقعی و بالاتر پخش نمایید.

ساندبار ال جی SN5Y

در مجموع ساندبار SN5Y از 4 بلندگوی 45 وات و یک ساب ووفر 220 وات تشکیل شده که می تواند صدای مورد نیاز فیلم و آهنگ های مورد علاقه شما را تامین سازد. این ساندبار قیمت مناسبی دارد و شما می توانید جهت اطلاع از قیمت و یا دریافت مشاوره رایگان با شماره های درج شده در فروشگاه برگ و باد تماس بگیرید تا خریدی همراه با اطمینان داشته باشید.

مهمترین ویژگی های ساندبار ال جی SN5Y:

✔ سال تولید 2020

✔ فناوری صدای DTS Virtual:X

✔ پشتیبانی از فناوری بلوتوث

✔ توان بلندگوهای 2.1 کاناله 400 وات

✔ فناوری AI Sound Pro جهت بهبود کیفیت صدا

✔ دارای ساب ووفر 220 وات

✔ سازگاری با اندروید و IOS

دارای نمایشگر LCD

✔ دارای پورت USB

✔ دارای ورودی و خروجی HDMI 1.4

✔ مجهز به ریموت کنترل

ساندبار ال جی SN6Y توان 420 وات

قیمت ساندبارها با توجه به مقدار توان و امکاناتشان متفاوت است؛ در اینجا ما سعی کرده ایم پر فروش ترین ساندبار های ال جی را با قیمت مناسب معرفی کنیم. مدل بعدی ساندبار SN6Y است که به نسبت مدل قبلی خودش یعنی SN5Y پیشرفته تر است. 420 وات قدرت واقعی بلندگوهایی 3.1 کاناله، صدایی فراگیر و واقعی را عرض چند ثانیه در اتاق نشیمن شما حاکم می سازند و البته ترکیب این با فناوری DTS Virtual: X صدا را با وضوح بالا و شفافیت کامل در فضا پخش می کند. ساندبار SN6Y ال جی از محصولات سال 2020 این برند است که می تواند صدای اصلی تلویزیون را ارتقا دهد و برای افرادی که طرفدار موسیقی و فیلم سینمایی و یا حتی بازی های کامپیوتری هستند می تواند گزینه ایده آلی باشد؛ این محصول ال جی با یک ریموت کنترل کوچک و خوش دست مدیریت می شود و با تمامی دستگاه های اندروید و IOS سازگار است یعنی شما می توانید به صورت بی سیم و یا از طریق بلوتوث، گوشی هوشمندتان را با ساندبار Pair کنید و آهنگ ها و محتوای صوتی را با این سیستم صوتی پیشرفته پخش نمایید.

ساندبار ال جی SN6Y

اجزای این ساندبار ال جی شامل بلندگوهای 80 وات ( 2 عدد)، یک ساب ووفر 220 وات و اسپیکر مرکزی 40 وات می باشد که دست به دست هم داده اند تا اصوات عملکردی بهتر و شفاف تر داشته باشند. در رابطه با درگاه های ارتباطی و پورت ها می توان گفت که sn6y کاملا مجهز است؛ ورودی و خروجی HDCP1.4، پورت USB و ورودی اپتیکال از کاربردی ترین پورت های این ساندبار پیشرفته ال جی به شمار می آیند. SN6Y یکی از بهترین ساندبارهای موجود در بازار است و مهمترین ویژگی های کلیدی آن به شرح زیر می باشند:

✔ توان صوتی 420 وات

✔ دارای ساب ووفر 220 وات

✔ فناوری صدای قدرتمند DTS Virtual:X

✔ قابلیت شفاف سازی صدا

✔ فناوری AI Sound Pro بهبود صدا

✔ سیستم صوتی 3.1 کاناله

✔ پشتیبانی از فناوری بلوتوث

✔ دارای پورت USB و HDMI

✔ سازگار با IOS و اندروید

بهترین ساندبارهای سامسونگ موجود در بازار

ساندبار سامسونگ HNW300 توان 300 وات

ساندبار بی سیم سامسونگ W300 از مدل های پیشرفته سال 2020 می باشد که طراحی آن تنها در یک نوار افقی خلاصه شده و قابلیت این را دارد به صورت بی سیم به تلویزیون یا سایر دستگاه های دیگر متصل شود؛ این ساندبار سامسونگ همچنین قابلیت پخش موسیقی از طریق بلوتوث را دارد یعنی شما از این راه های نوین می توانید هر آنچه در گوشی خودتان دارید را با ساندبار قدرتمند سامسونگ پخش کنید. تعداد 4 بلندگو، وظیفه پخش صدا را در این ساندبار 300 وات دارند و البته پخش صدای فراگیر مجازی و دالبی دیجیتال تجربه ای شگفت انگیز از سرگرمی ها را برای کاربر به ارمغان می آورند. ساند بار W300 سامسونگ مناسب تمامی تلویزیون های مدرن می باشد و از فرمت های مختلف صدا مانند MP3، FLAC، WAV و … پشتیبانی می کند. سامسونگ برای این ساندبار همچنین در بخش اتصالات نیز کم نگذاشته و به شما اجازه می دهد از طریق USB فلاش یا MP3 Player محتوای صوتی قدیمی را پخش نمایید. البته بلوتوث استفاده شده در ساندبار HNW300 سامسونگ نسخه 4.2 می باشد که به راحتی دستگاه را با سایر گوشی و لپ تاپ های دیگر pair خواهد کرد.

از مزیت های ساندبار بی سیم که سامسونگ تولید می کند می توان به همواره تمیز و مرتب بودن فضای اطراف تلویزیون اشاره کرد زیرا که نیازی به سیم و کابل کشی های اضافی ندارد و شما تنها از طریق Bluetooth ساندبار را به تلویزیون وصل می کند و هر آنچه در صفحه نمایش نشان داده می شود را با صدایی شگفت انگیز و فراتر از تصویر می شنوید. ساندبار W300 در رده ساندبار های سامسونگ بسیار خوش قیمت قرار گرفته و هر کاربر می تواند آن را برای ارتقای صدای تلویزیون خودش خریداری نماید؛ همچنین این ساندبار به دلیل اینکه فاقد ساب ووفر جداگانه می باشد فضای زیادی از اتاق شما را نمی گیرد تنها یک نوار زیبا و کوچک است که در زیر تلویزیون قابل نصب روی دیوار یا جایگذاری می باشد. برجسته ترین مشخصات ساندبار w300 سامسونگ به شرح زیر می باشند:

✔ توان خروجی صدای 300 وات

✔ دارای 4 عدد بلندگوی قدرتمند

✔ مجهز به One Remote Control

✔ قابلیت اتصال بی سیم به تلویزیون

✔ صدای دالبی دیجیتال دو کاناله

✔ پشتیبانی از فرمت های MP3 و WAV

✔ دارای پورت USB 2.0

✔ پشتیبانی از بلوتوث ورژن 4.2

✔ عدم سازگاری با HDCP 2.2

✔ قابل نصب روی دیوار

ساندبار سامسونگ R450 توان 200 وات

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که می خواهید نهایت لذت را در مشاهده فیلم یا گوش دادن به موسیقی تجربه کنید ترکیبی از یک ساندبار و ساب ووفر می تواند پیشنهاد خوبی برایتان باشد. پیش تر گفتیم که ساندبارها در قیمت و توان های متفاوت ارائه می شوند و اکنون سامسونگ با معرفی ساندبار R450 که 200 وات قدرت خروجی صدا دارد به کمک کاربرانی می آید که نمی خواهند بابت خرید سیستم صوتی های گران قیمت پول زیادی بپردازند. این ساندبار پرفروش سامسونگ یک سیستم 2.1 کاناله است که ساب ووفر بی سیم نیز با آن همراه شده و این به تنهایی موجبات بهبود و ارتقای صدای تولید شده را فراهم می سازد. پشتیبانی از فرمت های مختلف صدا، USB Host، بلوتوث، فناوری DTS Digital Surround و دالبی دیجیتال دو کاناله در این ساندبار سامسونگ تجربه ای جدید از سرگرمی ها را در منزل برایتان به ارمغان می آورد. ساندبار بی سیم r450 را می توانید به صورت بی سیم و با کمک بلوتوث به تلویزیون وصل کنید و حتی ساب ووفر آن نیاز به سیم و کابل های اضافی ندارد. ویژگی اتصال بی سیم در این ساندبار اجازه می دهد بتوانید محتوای صوتی موجود در گوشیتان را به راحتی توسط بلندگوهای آن پخش کنید و صدا را با کیفیت عالی در هر مکان بشنوید.

ساندبار سامسونگ R450

اگر از طرفداران پروپاقرص برنامه های تلویزیونی مانند اخبار، ورزش و یا برنامه های زنده هستید این ساندبار مناسب شماست زیرا به صورت خودکار سیگنال های صوتی را برای هر محتوا تجزیه و تحلیل می کند و این باعث افزایش وضوح صدا در هر محتوا خواهد شد. ساندبار سامسونگ R450 به راحتی بلندگوهای خارجی را پشتیبانی می کند و به این صورت با صدای فراگیر و همه جانبه اتاق شما را سرشار می سازد. نوار اصلی این ساندبار سامسونگ را می توانید به دیوار وصل کنید و ساب ووفر را در کنار تلویزیون قرار دهید تا هم نمای زیبایی به وجود بیاورند و هم فضای زیادی از اطراف تلویزیون را اشغال نکنند. برخی از مهمترین قابلیت های ساندبار بی سیم سامسونگ شامل موارد زیر می باشند:

✔ حداکثر قدرت 200 وات

✔ دارای 2 اسپیکر 2.1 کاناله

✔ مجهز به ساب ووفر بی سیم

✔ پشتیبانی از فناوری Crystal Amplifier

✔ فناوری دالبی دیجیتال DTS

✔ دارای 4 حالت مختلف صدا

✔ پشتیبانی از فرمت های مختلف صدا

✔ پشتیبانی از فناوری بلوتوث

بهترین ساندبار های موجود در بازار

ساندبار سونی RT3 توان 600 وات

در ادامه نقد و بررسی تخصصی بهترین ساندبارهای موجود در بازار به معرفی ساندبار RT3 بپردازیم که می توانیم بگوییم از مدل های بالارده این شرکت می باشد؛ این ساندبار، 600 وات قدرت خروجی صدا دارد و یک سیستم آمپلی فایر 5.1 کاناله برای ارتقای اصوات فیلم، موسیقی و برنامه های ورزشی که باعث می شود صدا در تمام نقاط اتاق نشیمن شما به صورت یکسان به گوش برسد. اجزای تشکیل دهنده ساندبار RT3 سونی شامل یک نوار افقی ساندبار، ساب ووفر و دو عدد بلندگوی قدرتمند می باشند که در مجموع 600 وات صدای شفاف و بدون نویز را تولید خواهند کرد. ساندبار RT3 سونی از بلوتوث و NFC پشتیبانی می کند و به این ترتیب شما می توانید به صورت بی سیم آن را به تلویزیون و سایر دستگاه های هوشمند وصل کنید و از این طریق اشتراک گذاری محتوای صوتی را انجام دهید.

این ساندبار به دلیل پشتیبانی از BRAVIA SYNC با تمام تلویزیون های سری براویا سازگار است پس شما هر مدل تلویزیون که در منزلتان دارید را می توانید با RT3 مجهز سازید و نهایت لذت را از سرگرمی و فیلم های مورد علاقه تان ببرید. پشتیبانی از HDMI و USB جهت اتصال حافظه های جانبی به ساب ووفر این دستگاه از دیگر قابلیت هایی هستند که کاربران همواره به آن نیاز خواهند داشت. این ساندبار سونی را می توانید در کنار تلویزیون سونی خریداری کنید و با نصب آن روی دیوار نمای زیبایی به اتاق نشیمن خودتان هدیه بدهید. ساندبار سونی RT3 دارای قابلیت های کلیدی زیر می باشد:

✔ توان صوتی 600 وات

✔ آمپلی فایر 5.1 کاناله واقعی

✔ پشتیبانی از پورت USB و خروجی HDMI

✔ سازگار با فناوری بلوتوث و NFC

✔ دارای فناوری شفاف سازی صدا ClearAudio+

✔ دارای ساب ووفر و دو عدد اسپیکر

✔ خروجی HDMI (ARC)

✔ پشتیبانی از فرمت صدای دالبی دیجیتال مونو

✔ دارای 6 حالت مختلف صدا

✔ سازگار با براویا SYNC

✔ قابل نصب روی دیوار

✔ اکولایزر VOICE UP

ساندبار سونی RT40 توان 600 وات

سونی RT40 از بهترین ساندبارهای موجود در بازار می باشد که در سال 2020 تولید شده است؛ این ساندبار همانند مدل قبلی خودش دارای قدرت صوتی 600 وات می باشد با این تفاوت که نوع بلندگوهای آن ایستاده هستند. این ساندبار قدرتمند سونی در اصل شامل دو اسپیکر ایستاده، یک ساب ووفر و دستگاه اصلی است که تمامی اجزای آن در رنگ مشکی طراحی شده اند و در کنار تلویزیون شما نمای فوق العاده زیبایی پدید می آورند. ساندبار سونی RT40 جهت تولید صدا در ابعاد مختلف دارای سیستم 5.1 کاناله آمپلی فایر می باشد و از فرمت های مختلف صدا پشتیبانی می کند؛ یعنی شما می توانید هر نوع محتوایی حتی فایل های قدیمی را از سایر حافظه های جانبی به آن انتقال داده و پخش کنید.

ساندبار سونی RT40

ساندبار سونی RT40 به دلیل قدرت و توان بالایی که دارد مناسب تلویزیون های بزرگ و اتاق هایی با مساحت بالا می باشد و این برخلاف ساندبارهای ال جی و سامسونگ است که بررسی کردیم. این ساندبار سونی قابلیت اتصال بی سیم از طریق بلوتوث و NFC با گوشی هوشمند شما را دارد؛ همچنین فرمت Dolby Digital که با سیستم 5.1 کاناله ترکیب می شود صدایی فراگیر و سه بعدی را در تمام فضای اتاق پخش می کند. ساندبار سونی RT40 یک سیستم پیشرفته و به صرفه است که می تواند سیستم صوتی تلویزیون شما را به معنای واقعی ارتقا بدهد؛ در ادامه به مهمترین قابلیت های این ساندبار اشاره خواهیم کرد:

✔ توان صوتی 600 وات و آمپلی فایر 5.1 کاناله

✔ پشتیبانی از پورت USB

✔ سازگار با دستگاه های براویا

✔ دارای فناوری بلوتوث

✔ پشتیبانی از اتصال بی سیم NFC

✔ مجهز به ساب ووفر

✔ دارای دو بلندگوی ایستاده

✔ پشتیبانی از 6 حالت مختلف صدا

✔ اکولایزر VOICE UP

جمع بندی

خرید ساندبار این روزها به دلیل افت کیفیت سیستم صوتی تلویزیون ها بسیار رایج شده است و این نیز به جهت کم ضخامت شدن تلویزیون های مدرن به وجود آمده که فضای کافی جهت قرار دادن بلندگوها ندارند. با این اوصاف هنگام خرید تلویزیون نیاز به انتخاب و خرید ساندبار نیز به وجود می آید. شاید بگویید چرا ساندبار؟ در واقع به دلیل افزایش قیمت سیستم های صوتی در چند سال اخیر کاربران از ایده خرید ساندبار استقبال کردند. سونی، سامسونگ و ال جی از مشهورترین برندهای تولید کننده این محصولات می باشند که در این میان ساندبارهای سونی قدرت بالاتری دارند و ساندبارهای سامسونگ قیمت پایین تر. اگر می خواهید یک ساندبار همه چیز تمام داشته باشید می توانید سری به ساندبارهای سونی در سایت برگ و باد بزنید؛ همچنین در صورت نیاز به خرید یک ساندبار با قیمت مناسب و بسیار مقرون به صرفه، محصولات ال جی و سامسونگ می توانند گزینه های خوبی باشند.

از نکاتی که در حین خرید ساندبار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرند می توان به بی سیم یا سیم دار بودن آن ها، وجود ساب ووفر و بلندگوها، پشتیبانی از بلوتوث، HDMI و USB، داشتن یا نداشتن ریموت کنترل و همچنین پشتیبانی از وای فای اشاره کرد. با دسته بندی و معرفی ساندبارهای مختلف شما را به سمت خریدی مطمئن و مناسب راهنمایی می کند؛ جهت دریافت مشاوره رایگان در رابطه با خرید ساندبار می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

ساندبار چیست؟

به دلیل کاهش کیفیت صدای تلویزیون ها در چند سال اخیر، ساندبارها تولید شدند؛ ساندبار یک نوار افقی یا دستگاهی کوچک است که معمولا قابلیت نصب روی دیوار را دارد و به افزایش کیفیت صدای تلویزیون کمک می کند. ساندبارها معمولا با ساب ووفر و بلندگو همراه هستند و برخی از آن ها نیز ساب ووفر داخلی دارند. یک ساندبار در مقایسه با اسپیکرها قیمت بالاتر و در برابر سیستم های صوتی قیمت پایینتری دارد.

بهترین ساندبار های موجود در بازار کدامند؟

در حال حاضر برندهایی همچون سونی، ال جی و سامسونگ بهترین ساندبارهای موجود را تولید می کنند اما تولید کننده هایی مانند انکر و شیائومی نیز در چند اسل اخیر به ساخت و تولید این محصولات پرداخته اند. در هر صورت پیشنهاد ما برندهای معتبر معرفی شده می باشند.

ساندبار بهتر است یا سیستم صوتی؟

سیستم صوتی ها قدرت خروجی صدای بیشتری دارند اما در عین حال قیمت آن ها نیز بالاتر است اما ساندبارها با قیمت مقرون به صرفه تری عرضه می شوند و توان خروجی کمتری دارند. اگر شما طرفدار فیلم و برنامه های تلویزیونی هستید یک ساندبار با توان 500 وات گزینه ایده آلی خواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *