راهنمای خرید, اصل از بدل, وبلاگ

روش های تشخیص جاروبرقی اصل از بدل

روش های تشخیص جاروبرقی اصل از بدل

جاروبرقی یک وسیله الکتریکی- مکانیکی است که به کمک قدرت مکش، گرد و غبار و آشغال ها را جمع آوری نموده و در کیسه ای فشرده می سازد. اولین جاروبرقی توسط شخصی به نام آیوز مک‌ گافی اختراع گردید و در ۸ ژوئن ۱۸۶۹ این اختراع ،در آمریکا به ثبت رسید. امروزه به ندرت خانه ای را می توان یافت که از وجود این وسیله فوق العاده بی بهره باشد. در اصل جاروبرقی ها از لوازم پر کاربردی هستند که در طول شبانه روز به کرار استفاده می شوند. به همین دلیل کاربران با وسواس بیشتری به انتخاب این وسیله می پردازند. شرکت های زیادی در دنیا به تولید جاروبرقی پرداخته اند اما مشهورترین ان ها که تولیداتشان در بازار ایران نیز یافت می شود شامل ال جی، سامسونگ و بوش می باشد. بدون شک کاربران با شنیدن نام این برندها به کیفیت و کارایی محصول اعتماد می کنند.

مانند سایر لوازم خانگی متاسفانه جاروبرقی ها هم توسط اشخاص سودجو جعل می شوند. این افراد با سواستفاده از اعتماد مردم به کیفیت محصولات برندهای معتبر، اقدام به جعل محصولات نا اصل می نمایند. به این صورت که از کشورهای دیگر جاروبرقی های بی کیفیت و ارزان قیمت را سفارش می دهند سپس با جعل نام، لوگو و مشخصات برندهای اصلی بر روی این محصولات، به فروش آن ها با قیمت هایی بسیار بالاتر از قیمت واقعی اقدام می نمایند. اخیرا یکی از بزرگترین مشکلات کاربران دانستن روش های تشخیص جاروبرقی اصل از بدل می باشد. بنابراین ما در این متن تصمیم داریم تا به کمک مستندات و شواهد، تجربیات خود را به عنوان راهنما در اختیارتان قرار دهیم. امید است که با شفاف سازی ما از خرید محصولات فیک در امان بمانید.

جاروبرقی بدل چیست؟

کلمه بدل در این متن به معنای چیزی ساختگی است که از روی مدل اصل کپی برداری شده اما در نوع ماهیت و اصالت در تناقض باشد. هنگامی که از واژه جاروبرقی بدل استفاده می کنیم منظورمان محصولی است که از روی مدلی اصلی کپی شده و بر روی ان نام و برند معتبر سازنده اصلی چسپانده شده باشد. این در حالیست که در کیفیت، قدرت مکش و عملکرد با محصول اصلی در تناقض است. متاسفانه امروزه در بازار خرید و فروش لوازم خانگی با در صد بالایی از محصولات بدل مواجه می شویم. افراد متقلب با هزاران ترفند و حیله محصولات بی کیفیت و مشابه با جاروبرقی های اصلی را به خریداران قالب می کنند. اگر چه دام های پهن شده توسط افراد حیله گر فراوان است اما بدون شک هیچ کاربر آگاه و با اطلاعاتی گرفتار آن ها نمی شود.

نمونه هایی از جعل جاروبرقی

جعل نام و مشخصات

همان طور که گفتیم کاربران با شرکت های معتبر در زمینه تولید جاروبرقی اشنا هستند بنابراین به محض دیدن نام این برندها به کیفیت محصولات اعتماد می کنند. از این رو افراد سودجو برای فروش محصولات بی کیفیت خود و دریافت سود بیشتر به جعل نام و مشخصات جاروبرقی ها می پردازند. آن ها تولیدات ارزان قیمت و الکی خود را با چسپاندن بر چسب و حک کردن مشخصات به برندهایی شاخص تبدیل نموده و به خریداران قالب می کنند.

تشخیص اصل از بدل

جعل لوگو و بسته بندی

در بازار لوازم خانگی از لوگوها به عنوان شناسنامه محصولات یاد می کنند. بنابراین هر محصول برای معرفی شدن و کسب اعتبار در بازار نیازمند لوگوی شرکت سازنده می باشد. افراد متقلب با در نظر گرفتن اهمیت لوگوها، به کمک امکانات پیشرفته و با مهارت تمام به جعل ان می پردازند. این افراد محصولاتی مشابه با مدل های اصل تولید می نمایند سپس با چسپاندن لوگو بر روی ان اقدام به کپی برداری می کنند. اقدام ماهرانه دیگری که مو لا درزش نمی رود چاپ و طراحی بسته بندی جاروها می باشد. حتی در برخی موارد تکنولوژی های شاخص محصول بر روی ان اشاره می شود.

جعل قدرت جاروبرقی و توان مکش

بیشترین نوع جعل در این زمینه انجام می شود به این صورت که جاروبرقی ها با کیفیت و قدرت پایین به کمک بر چسب ها و حک کردن مشخصات دروغین به جاروبرقی هایی با قدرت و توان مکش بالا تبدیل می شوند. برای مثال جاروبرقی های جعل شده گمنام با توان 900 وات به جاروبرقی هایی با توان 2000 وات تبدیل می شوند. همچنین افراد سودجو قدرت ماکزیمم مکش جاروبرقی را نیز بیشتر از حد واقعی خود اعلام می کنند. به این ترتیب کاربران فریب قدرت بالای جاروبرقی را خورده و اقدام به خرید محصولات جعل می نمایند.

جعل ماهیت و ارائه مدل ساختگی

ساده ترین اما شاهکارترین نوع تقلب، جعل اصالت کالا و ارائه مدل ساختگی می باشد. در این نوع جعل، محصولی را که افراد سودجو با نام شرکت های معتبر ارائه می دهند اصلا وجود ندارد. آن ها حتی زحمت جعل محصولی مشابه با محصول اصلی را به خود نمی دهند بلکه مدلی را که در اختیار دارند تنها با جعل نام و مشخصات به محصولی تولید شده از برند نام اشنا تبدیل می کنند. برای مثال برندی نا آشنا را به مدل xspace از برند بوش تبدیل می کنند. هنگامی که در سایت اصلی مدل xspace را جستجو می کنید به هیچ عنوان همچین مدلی وجود ندارد. و یا هنگام یافتن مدل در سایت اصلی شکل و ظاهر آن کاملا متفاوت است.

عوامل تاثیرگذار بر خرید اشتباه جاروبرقی

یافتن محصولی ارزان قیمت

امکان دارد برای همه ما پیش بیاید که با یافتن محصولی ارزان قیمت تر (حتی اگر مقدار بسیار ناچیزی هم باشد) دچار وسوسه شده و اقدام به خرید نماییم. متاسفانه در سال های اخیر فشار اقتصادی موجود در کشور موجب شده است که کاربران به دنبال راه های گریزی باشند تا مقداری از هزینه های موجود را کم کند. اما متاسفانه این راه های گریز همواره ختم به خیر نمی شود. افراد سود جو با استفاده از اختلاف قیمت وسوسه انگیز موجب می شوند تا کاربران گرفتار حقه هایشان شوند. برای مثال جاروبرقی های تولید شده توسط برندهای معتبر دارای قیمتی نسبتا بالا می باشد اگر قیمت پیشنهادی فروشگاهی نهایتا 100 الی 200 هزار تومان اختلاف قیمت داشت مشکلی نیست. اما اگر اختلاف قیمت به 500 هزار الی 1 میلیون تومان رسید یک جای کار می لنگد. زیرا همچین اختلاف فاحشی حاصل سود هنگفت فروش محصولات جعل می باشد.

نکته 1: اختلاف قیمت مابین شهرهای مختلف امری کاملا طبیعی است. زیرا محصولات از طریق مرز وارد کشور می شوند در نتیجه قیمت در شهرهای مرزی همواره کمتر می باشد. بنابراین همچین اختلاف قیمتی نشان بر جعل بودن کالا نیست.

نکته 2: اگر پرداخت هزینه جاروبرقی هایی با برند معتبر برایتان سنگین تمام می شود، توصیه ما به شما این است که به دنبال محصولاتی با کیفیت بالا و هزینه مناسب تر باشید.

نداشتن اطلاعات کافی از محصول

در خرید و فروش محصولات فیک، 70 درصد کاربران و تنها 30 درصد فروشندگان جعل فروش مقصر هستند. زیرا عامل اصلی خرید اشتباه، نداشتن اطلاعات کافی در خصوص تشخیص جاروبرقی اصل از بدل است. در نتیجه افراد سودجو نیز فرصت را غنیمت شمرده و از عدم آگاهی کاربران نهایت سواستفاده را می برند. بنابراین توصیه ما به خریداران این بوده که قبل از اقدام به خرید آرشیوی از مشخصات و عکس های محصول را تهیه نمایند. این کار دو مزیت بسیار عالی دارد.

اطلاعات کافی در مورد جارو برقی

اول این که اعتماد به نفس خریدار را هنگام تماس با فروشگاه افزایش می دهد. و دوم، پرسیدن سوالات تخصصی به فروشنده این ذهنیت را القا می کند که روش های تشخیص جارو برقی اصلی از تقلبی را بلدید. در نتیجه فروشگاه های جعلی دنبال دردسر نبوده و جرات فروش جاروبرقی فیک را به شما ندارند.

خرید از فروشگاه های نامعتبر

بدون شک خرید از فروشگاه های نامعتبر یکی از عوامل اصلی خرید اشتباه محصولات جعل می باشد. انتخاب درست فروشگاه و اطمینان از اعتبار آن اهمیت فراوانی دارد. اگر شما قصد خرید حضوری دارید کافیست پرس و جو کرده و فروشگاهی مطمئن و با سابقه را انتخاب کنید. اما اگر قصد خرید به صورت اینترنتی را دارید لازم است تا دقت و وسواس بیشتری به خرج دهید. خوشبختانه در سال های اخیر وزارت صنعت معدن و تجارت برای جلوگیری از جرایم اینترنتی به سایت های معتبر نماد اعتماد اهدا می کند تا اعتبار سایت برای کاربران ثابت شود. به یاد داشته باشید از مکان هایی خرید کنید که به شما امکان پیگیری می دهند. برخی از فروشگاه ها تنها در کانال تلگرام و پیج اینستاگرام فروش دارند که هر دو قابل پیگیری نیستند.

نکته: دقت داشته باشید که تعداد ممبرهای بالا در تلگرام نشان از اعتبار فروشگاه نیست. زیرا تعداد زیادی از ان ها فیک می باشد.

پرداخت کل مبلغ

هرچند که مبلغ پرداختی بابت جاروبرقی نسبت به سایر لوازم خانگی کمتر است اما برای اطمینان فروشگاه هایی را انتخاب نمایید که به شما امکان پرداخت مبلغی به عنوان ودیعه را داده و مابقی هزینه را به هنگام تحویل محصول دریافت می کنند. به کرار شاهد بوده ایم که فروشگاه های جعلی از ترس بازگشت محصولشان کاربران را وادار به پرداخت کل هزینه محصول نموده اند تا هیچ راه بازگشتی نداشته باشند. برای مثال تصور کنید قصد خرید جاروبرقی دارید و کل هزینه را به فروشگاه پرداخت نموده اید. هنگام تحویل کالا متوجه می شوید که محصول خریداری شده فیک می باشد. در این حالت شما هیچ راه بازگشت و پیگیری نخواهید داشت.

پیشنهاد های غیر منطقی برای جلب اعتماد مشتری

قطعا فروشگاه های جعل فروش توان رقابت با فروشگاه های معتبر را ندارند بنابراین برای جلب اعتماد کاربران به دادن پیشنهادهای غیرمنطقی متوسل می شوند. یکی از پیشنهادهایی که اخیرا رایج شده است تحویل جاروبرقی درب منزل بدون دریافت بیعانه می باشد. افراد سودجو به وسیله این حقه در 80 درصد مواقع موفق به جلب اعتماد مشتری و فروش محصول می شوند. در 20 درصد مابقی نیز با دادن پیشنهادهای دیگری همچون مبلغ 500 هزار تومان کمتر (به دلیل سود هنگفت فروش محصولات بدل، مبلغ زیاد تخفیف امکان پذیر است) و یا … کاربران را وسوسه می کنند تا از خرید خود منصرف نشوند. به این ترتیب به کمک این حقه درصد بسیار کمی از فروش با شکست مواجه می گردد.

روش های تشخیص جاروبرقی اصل از فیک

شاید با خودتان فکر کنید که جاروبرقی وسیله ای کوچک با هزینه نه چندان زیاد است که جعل آن سودی ندارد. اما به شما اطمینان می دهیم که سخت در اشتباه هستید. زیرا جعل جاروبرقی ها در برخی مواقع سودی معادل دو برابر قیمت واقعی را به همراه دارد. امروزه به دلیل بی توجهی کاربران و کم اهمیت جلوه دادن جارو ها، تنوع و تعداد مدل های تقلبی در بازار زیاد شده است. بنابراین تشخیص جارو برقی اصل از بدل به یکی از معضلات کاربران به هنگام خرید جاروبرقی تبدیل گردیده است. ما سعی داریم تا بر اساس تجربیات چندین ساله خود، در این مطلب شما را با روش های تشخیص جاروبرقی اصل از بدل آشنا سازیم. به این ترتیب براحتی می توانید از حقه های افراد سودجو در امان بمانید.

1: شناخت کلی جاروبرقی و مقایسه با سایت اصلی

از اولین اقداماتی که هر کاربر قبل از خرید جاروبرقی موظف است بررسی نماید، اطلاعات و مشخصات کلی محصول در سایت اصلی تولیدکننده می باشد. بدون شک محصولی که شما مدنظر دارید دارای کد، مشخصات و عکس هایی از زوایای مختلف می باشد.

  • از فروشنده بخواهید کد و نام کامل جاروبرقی را برای شما ارسال نماید.
  • کد جاروبرقی را در گوگل سرچ کرده و سایت اصلی را پیدا کنید.
  • مشخصات دقیق و کامل محصول را در سایت اصلی مطالعه نمایید.
  • از زوایای مختلف عکس های جاروبرقی را به دقت بررسی کرده و به جزئیات آن توجه کنید.
  • از فروشنده بخواهید تا عکس های طبیعی محصول خود را برای شما بفرستد.
  • به دقت عکس ها را با هم مطابقت دهید. (حتی کوچک ترین جزئیات)
  • در صورت همخوانی کامل با خیال راحت محصول را خریداری نمایید.

این روش از ساده ترین و راحت ترین راه حل های ممکن برای تشخیص جاروبرقی اصل از فیک می باشد. اما اشکالات ریز و درشتی نیز دارد برای مثال ممکن است افراد سودجو عکس هایی از پیش گرفته شده را برای شما ارسال نمایند. بنابراین تا جای ممکن از ان ها بخواهید عکس با لوگوی سایتشان را در اختیارتان بگذارند.

نکته مهم: برخی برندها محصولاتی را مخصوص کشوری می سازد ( برای مثال شرکت بوش برخی از محصولاتش را با ویژگی های منحصر بفرد تنها برای کشور امریکا تولید می کند). این به معنای جعل بودن کالا نیست.

2: اطمینان حاصل کردن از اعتبار فروشگاه

شما برای خرید جاروبرقی مبلغ نسبتا زیادی را هزینه می کنید بنابراین بدون هیچ ممانعتی با چندین فروشگاه تماس بگیرید. از ویژگی ها و قیمت محصول سوال بپرسید. از آن ها عکس واقعی جاروبرقی و همچنین ادرس های دقیق خود فروشگاه مانند سایت، تلگرام و اینستاگرام را پرس و جو کنید. اگر با فروشگاهی از طریق سایت اشنا شدید نماد اعتماد، تلفن ثابت و ادرس دقیق محل فروشگاه را بررسی نمایید. تجربه ثابت کرده است که فروشندگان اجناس فیک مکان و شماره تلفن ثابتی نداشته تا رد پایی از خود بر جای نگذارند.

3: توجه به جزئیات خرید مانند قیمت، مشخصات و…

بعد از ان که مدل جاروبرقی را انتخاب نموده و از خرید ان مطمئن شدید با چندین فروشگاه تماس بگیرید تا رنج قیمت محصول دستتان بیاید. اگر قیمت محصول مدنظر در یک بازه و رنج قیمت و یا با تفاوت 100 تا 200 هزار تومانی باشد مقبول است اما اگر اختلاف قیمت به 500 هزار الی 1 میلیون تومان رسید قطعا کالا فیک می باشد.( بهانه هایی همچون ما بدون واسطه می فروشیم، قیمت مربوط به خرید قبلی است، شعار ما سود کمتر فروش بیشتر را از هیچ فروشنده ای نپذیرید).

مهم ترین اصل در انتخاب جارو برقی

همچنین از هر فروشنده جزئیاتی در رابطه با جاروبرقی را پرس و جو کنید. زیرا برخی از فروشگاه های فیک محصولی من درآوردی را به شما قالب می کنند که در هیچ کجا همچین موردی تولید نشده است. برای مثال شما جاروبرقی بوش را در توان 3500 وات می خواهید، تمامی فروشگاه ها وجود همچین مدلی را انکار می کنند. در این میان فروشگاهی وعده همچین محصولی را به شما می دهد. بدون شک فروشگاه جعل فروش است.

4: دقت در بسته بندی و جزئیات لوگو و چاپ

جاروبرقی که شما قصد خرید آن را دارید از یک برند معتبر با اوازه جهانی می باشد. مطمئنا چنین شرکتی از طراحان ماهر جهت طراحی لوگو، کیفیت چاپ و کیفیت بسته بندی استفاده می کند. بنابراین با دیدن لوگو چاپی، برچسب های زیاد و بسته بندی بی کیفیت از فیک بودن کالا مطمئن شوید. در این میان برخی از جاروبرقی ها به حدی تابلو جعل شده اند که لوگوی شرکت را بر روی بدنه به صورت نوشتاری چاپ نموده اند و با ناخن قابل کندن می باشد. و یا بر روی بسته بندی برخی کالاها نام تکنولوژی هایی حک شده است که هیچ ارتباطی به مدل یا حتی برند محصول ندارد. همچنین برخی از برچسب ها دارای نشان پرچم کشور سازنده می باشد. بدون شک هیچ شرکت معتبری در تولید محصولاتش از پرچم کشوری استفاده نمی کند در نتیجه محصول فیک است.

نکته مهم: هر حک شدن مشخصاتی نشان بر اصل بودن کالا نیست. زیرا بسیاری از محصولات فیک با لیزرهای حرفه ای حکاکی می شوند.

5: ارائه کارت های گارانتی

در تعریف کارت های گارانتی باید بگوییم که این کارت ها تضمین کننده کیفیت قطعات و اصالت کالا می باشند. بنابراین فروشگاه های معتبر با ارائه چنین خدماتی کیفیت جاروبرقی را تا حد زیادی تضمین می کنند. بسیاری از فروشگاه های جعل فروش به بهانه هایی همچون کارت گارانتی فقط خرج اضافیه! اصلا این برگه هیچ ارزشی نداره، الکیه و… از ارائه این کارت ها خودداری می کنند. اما همه ما می دانیم که گارانتی ضامن معتبر کیفیت کالاست بنابراین از گرفتن آن ممانعت نکنید.

راهنمای تصویری تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی

راهنمای خرید جارو برقی

برند بوش

در بین تمامی برندهای موجود در بازار، متاسفانه بیشترین جعل جاروبرقی به برند بوش ختم می شود. زیرا برند بوش یکی از معتبرترین برندهای جهانی بوده که اتفاقا در بین ما ایرانیان نیز از نام و محبوبیت فراوانی برخوردار است. بنابراین افراد سودجو از اعتبار بیش از اندازه آن سواستفاده می کنند. کیفیت بالا، طراحی های استاندارد و قابلیت های کاربردی این برند موجب شده است تا کاربران به محض شنیدن نام بوش به تولیداتش اعتماد کرده و بیشترین هزینه را بابت آن پرداخت نمایند. همین امر برای افراد سودجو کفایت می کند تا از محبوبیت برند به نفع خود سواستفاده کنند. این افراد با جعل محصولاتی مشابه و حتی غیر مشابه به محصولات بوش، اقدام به کلاهبرداری از کاربران می نمایند. برای مثال در تصویر زیر مشاهده می کنید که جاروبرقی ergomaxx از برند نا آشنای Ozhen با تغییر لوگو و نام به جاروبرقی از برند معتبر بوش تبدیل شده است.

تشابه در رنگ و بدنه باعث شده است تا کاربران ناآگاه به اشتباه افتاده و اقدام به خرید محصول جعل نمایند.

برند فیلیپس

یکی دیگر از برندهایی که در زمینه تولید جاروبرقی بسیار موفق است برند فیلیپس می باشد. این برند با فاکتور کیفیت توانست کاربران زیادی را مجذوب خود نماید. حمایت کاربران از برند فیلیپس موجب جلب توجه افراد سودجو به این برند و در نتیجه جعل محصولاتش شد. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید افراد سودجو با ساخت محصولاتی مشابه با برند فیلیپس به جعل جاروبرقی می پردازند. آن ها لوگو و نام شرکت فیلیپس را بر روی محصول تقلبی حک می کنند و آن را تحت عنوان جاروبرقی فیلیپس به کاربران قالب می کنند. البته تفاوت در جنس و کیفیت بدنه جاروبرقی به کاربران کمک می کند تا محصول بدل را براحتی تشخیص دهند. (بدنه جاروبرقی فیک از مواد بازیافتی ساخته شده که با ضربه می شکند)

برند ال جی

همان طور که می دانید ال جی یکی از سرشناس ترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی در ایران می باشد که کیفیت محصولاتش زبانزد خاص و عام است. متاسفانه بیشترین جعل بعد از بوش در محصولات این برند صورت می گیرد. کیفیت و کارایی بالای جاروبرقی های ال جی موجب جلب اعتماد کاربران و در نتیجه درصد بالای فروش آن شده است. همین امر کافیست تا افراد منفعت طلب به فکر جعل محصولات این برند بیفتند. همان طور که در عکس زیر مشاهده می کنید جاروبرقی با کیفیت پایین از برندی گمنام به وسیله چسپاندن برچسب و جعل لوگو به جاروبرقی باکیفیت ال جی تبدیل شده است.

نکته: گاها جاروبرقی هایی که از آن ها به عنوان محصول خام استفاده می کنند از کیفیت خوبی برخوردارند اما چون نام و اعتبار چندانی در بازار نیافته اند و یا سود کمتری دارند در نتیجه به نام های معتبر جعل می شوند.

جمع بندی نهایی مطالب

با توجه به تمام اطلاعاتی که در بالا یادآور شدیم کاربران به راحتی می توانند با روش های جعل جاروبرقی و راه های تشخیص جاروبرقی اصل از بدل آشنا شوند. به این ترتیب با وجود تعداد زیاد محصولات فیک، نیازی به نگرانی در رابطه با خرید ان ها وجود ندارد. یادتان باشد موثرترین راه برای تشخیص جاروبرقی اصل، بالا بردن سطح آگاهی و یافتن مدل در سایت اصلی و تطبیق آن با مدل موجود می باشد. بر اساس تجربیات ما کاربران سهم بالایی در جلوگیری از خرید محصولات فیک و نرسیدن افراد منفعت طلب به اهداف شومشان دارند بنابراین لازم است با آگاهی و روشن بینی تمام اقدام به خرید نمایند. همچنین این نکته حائز اهمیت می باشد که خرید از فروشگاه معتبر ضامن کیفیت کالا و خیال اسوده شماست. امیدواریم خواندن مطالب بالا شما را در خریدی مطمئن یاری رساند.

سوالات متداول

چرا این جاروبرقی فیک زیاد شده است؟

به دلیل سود زیادی که افراد جعل فروش از محصولات فیک خود به جیب می زند فروشنده های مختلف وسوسه می شوند، که به جای فروش کالای اصلی و سود کمتر محصول فیکی با سود بیشتر را به مشتری قالب کنند.

چه چیزی باعث می شود که افراد به سمت محصولات فیک سوق داده شوند؟

اصی ترین دلیلی که افراد در نهایت یک جاروبرقی فیک می خرند، نداشتن اطلاعات تخصصی و روش های تشخیص جاروبرقی اصل از بدل است، که با افزایش اطلاعات و بررسی سایت های اصلی سازنده و همچنین مشاوره با افراد دلسوز می توان از خرید فیک جلوگیری شود.

بیشتر افراد فیک فروش در کجا بساط فروشندگی خود را پهن می کنند؟

شبکه های اجتماعی به دلیل ماهیت تبلیغی زیاد و همچنین مخفی بودن اطلاعات اشخاص جایی مناسب برای فروش محصولات فیک هستند. سایت های فروشگاهی از طرفی دیگر به نیاز داشتن به نماد اعتماد جای مناسبی برای افراد جعل فروش نیستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *