نقد و بررسی تلویزیون, راهنمای خرید, راهنمای خرید تلویزیون, نقد و بررسی, وبلاگ

بهترین تلویزیون های سال

بهترین تلویزیون های سال

جدیدترین تلویزیون های 2022 در CES

هر ساله غول های تکنولوژی در سراسر جهان برای معرفی جدیدترین تکنولوژی های خود و بهترین تلویزیون های سال در لاس وگاس به رقابت می پردازند. امسال نیز در نمایشگاه CES 2022 این روال جذاب تر از هر سال دنبال شد. اصلی ترین محصولات معرفی شده در این نمایشگاه نمایشگرهای سه برند مطرح ال جی، سامسونگ و سونی بودند. تلویزیون های معرفی شده 2022 همه با کیفیت بالای تصویر 4k و 8K می باشند. ال جی با نمایشگر اولد انعطاف‌پذیر خود، سامسونگ با نمایشگرهای کیولد و سونی بهترین نمایشگرهای اولد و براویای خود را در این روز (15 دی ماه) 5 ژانویه 2022 رونمایی کردند.

نمایشگاه CES همه ساله با حضور پیشکسوت های دنیای تکنولوژی برگزار می شود و امسال نیز با وجود مهمان ناخوانده ای که داشتیم (Corona) بازهم کار خود را از سرگرفت و به میزبانی شهر لاس وگاس به معرفی تازه ترین محصولات در غرفه های جادویی خودش پرداخت.

این همایش که هر ساله در لاس وگاس برگزار می شود با معرفی های عجیب و غیرقابل پیش بینی نیز همراه بود و در آن سونی نیز از خودرو مفهومی خود پرده برداشت.

شرکت های بزرگ زیادی از جمله آمازون، فیسبوک، ال جی، لنوو، مایکروسافت، سامسونگ و سونی هر ساله در این همایش حضوری پر رنگ دارند. البته جای خالی بزرگ‌ترین غول تکنولوژی یعنی اپل همیشه خالی است. به هر حال امسال هم همانند سال های قبل شاهد صدها محصول و فناوری جدید در شاخه های مختلف تکنولوژی بودیم. محورهای اصلی این فناوری ها هوش مصنوعی،‌ فناوری های شبکه، سلامت دیجیتال، امنیت و … بود. موضوع بحث ما بیشتر روی نمایشگرهای معرفی شده توسط سه کمپانی مطرح در این زمینه یعنی ال جی، سامسونگ و سونی می باشد.

بهترین تلویزیون های سال ال جی در CES 2022

چیزی که رسانه ها پیش بینی کرده بودند درست از آب درآمد! ال جی با نمایشگر اولد C2 بار دیگر رقیبان خود را به رقابت فرا خواند. تلویزیون OLED C1 ال جی سال گذشته موج جدیدی به راه انداخت، این نمایشگر به احتمال زیاد در چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد و به احتمال زیاد امسال شاهد بهترین تلویزیون های اولد در بازار ایران خواهیم بود و با توجه به خاص بودن این نمایشگرها به احتمال زیاد قیمت بسیار بالایی خواهند داشت.

نمایشگاه CES 2022

خبر خوبی که همه را امسال در همایش CES 2022 به وجد آورد، ارتقا پردازنده های نسل آلفا بود؛ پردازنده نسل سومی ALPHA 9 با امکان پردازش عمیق قادر به بهبود کیفیت صدا و تصویر به صورت اعجاب انگیزخواهد بود.

پردازنده نسل سوم Alpha 9

یکی از قابلیت های جدیدی که در پردازنده جدید ال جی شاهد آن هستیم، تشخیص ژانر برنامه ها می باشد، این پردازنده با هوش مصنوعی قدرتمندی که دارد،‌ نور و صدا را با صحنه های فیلم هماهنگ می کند، برای مثال، این قابلیت می تواند رنگ ها را زنده‌تر و واقعی تر نشان می دهد. این پردازنده با کاهش میزان نور آبی و فیلتر کردن آن تصویری بهتر را به شما ارائه خواهد داد. از سوی دیگر این تراشه به کمک Clear Voice صدا را بسیار واضح و بدون هیچ نویزی ارائه می دهد. صدای فراگیر از دیگر ویژگی های این قابلیت است.

ال جی قصد فراگیر کردن نمایشگرهای اولد evo و گسترش آن را دارد. به نحوی که علاوه بر نمایشگرهای سایز بزرگ مینی مانیتورهایی را نیز با این قابلیت عرضه کرده است. این نمایشگرها با توانایی نصب روی دیوار سقف و هر جایی که شما بخواهید به شما امکان استفاده ای بهینه را از فضا می دهد. این نمایشگرها همانند دیگر پرچمدارهای معرفی شده در 2022 کیفیت تصویر 8k با رزولوشن 4320×7680 و 4k با رزولوشن 2160 × 3840 پیکسل را ارائه می دهند.

پردازنده آلفا 9 نسل 3

این کیفیت تصویر در اولد های معرفی شده امسال ال جی باعث بهتر شدن دایمنیگ،‌ عمق رنگ مشکی و افزایش درخشش تا 4000 نیت شده است. این یعنی مشاهده تصاویر با کیفیت باور نکردنی. ال جی امسال در این همایش نمایشگرهای اولد، نانوسل و ال ای دی با کیفیت 8k نیز عرضه کرده است.

مدل تلویزیونفناوری صفحه نمایشگیمینگ
تلویزیون ال جی C4OLED
تلویزیون ال جی B2OLED
تلویزیون ال جی C2OLED
تلویزیون ال جی G2OLED
تلویزیون ال جی Z2OLED
تلویزیون ال جی NANO75NanoCell
تلویزیون ال جی NANO77NanoCell
تلویزیون ال جی NANO79NanoCell
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO84NanoCell
تلویزیون ال جی NANO90NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80QNED
تلویزیون ال جی QNED85QNED
تلویزیون ال جی QNED90QNED
تلویزیون ال جی QNED95QNED
تلویزیون ال جی QNED99QNED
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ8100LED
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی UQ9100LED
تلویزیون ال جی LQ570LED
تلویزیون ال جی LQ630LED
بهترین تلویزیون های سال، ال جی

جدیدترین تلویزیون های سال سامسونگ در CES 2022

سامسونگ نیز همانند سال های قبل یکی از نقاط عطف این همایش به شمار می رفت. در ces 2022 امسال این شرکت کره ای از جدیدترین تلویزیون هایش رونمایی کرد که می توان گفت یکی از پر اهمیت ترین محصولات این نمایشگاه به شمار می رفتند. نمایشگرهای سامسونگ در این سال به سه دسته QLED، NeoQLED و LED تقسیم می شوند که ظاهرا تلویزیون های کیولد برای کاربران جذابیت بیشتری داشته اند.

نمایشگر چرخان یکی دیگر از تازه ترین تکنولوژی هایی بود که سامسونگ سالن را به وجد آورد، این نمایشگر که سامسونگ آن را The Sero نامیده است، به زبان کره ای به معنی عمودی می باشد و یکی از بهترین تلویزیون های سال 2022 می باشد.

قابلیت چرخش 90 درجه این نمایشگر، انعطافی چند برابری را بدان اضافه نموده است. در نهایت چیزی که بیش از همه هدف ما در این نوشته است پرداختن به نمایشگرهای کیولد و پرچمدار سامسونگ می باشد.

سه مدل کیولدی که امسال سامسونگ برای رقابت با ال جی و سونی معرفی کرده است، Q60B ،Q70B و Q80B می باشند. تلویزیون Q60B کیولد با کیفیت تصویر 4K، اولین و اقتصادی ترین تلویزیون سامسونگ با نمایشگر QLED می باشد. پردازنده قدرتمند Quantum Processor Lite 4K نیز با پردازش خود تصاویر را به معنای واقعی کلمه بی نظیر کرده است به طوری که هر کاربری را محسور خود می کند.

مدل تلویزیونفناوری صفحه نمایشگیمینگ
تلویزیون سامسونگ DU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8100LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70DQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ LS03BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeoQLED 
تلویزیون سامسونگ QN90BNeoQLED 
تلویزیون سامسونگ QN95BNeoQLED 
تلویزیون سامسونگ QN700BNeoQLED 
تلویزیون سامسونگ QN800BNeoQLED 
تلویزیون سامسونگ QN900BNeoQLED 
بهترین تلویزیون های سال، سامسونگ

تازه ترین های سونی در نمایشگاه CES 2022

چیزی که امسال سونی با آن طرفدارانش را به وجد آورد، نمایشگرهایش نبود، چیزی که هیچ کاربری انتظارش را نداشت، معرفی اولین ماشین سونی بود. سونی هدف اصلیش از معرفی این خودرو، نشان دادن تکنولوژی خود در زمینه حمل و نقل و کاربردهای آن بود. ماشینی بسیار هوشمند و مجهیز به هوش مصنوعی چیزی است که سونی به دنبال آن است. PS5 دیگر محصولی است که بسیاری از عاشقان بازی های ویدیویی و گیمرها انتظار آن را می کشیدند. این محصول با قابلیت های جدید و قدرت بالای خود کاربران را به وجد آورد.

جدید ترین تلویزیون سونی در نمایشگاه CES 2022

در نهایت نماشگرهای براویا و مستر سونی این بار با پسوند K یک سطح از مدل های سال قبل بالاتر آمده و کیفیت تصویری بالاتر، پردازنده ای قدرتمندتر و طراحی زیباتر را در خود داشتند. پشتیبانی از دوربین براویا، پردازنده XR، فناوری های دالبی VISION.ATMOS و سطح جدیدی از تصویر مواردی است که با نهایت دقت تصاویر را برای کاربر با وضوح بسیار بالا و درخشش عالی به نمایش می گذارند. برای ارائه ی صدایی متفاوت، بدون نویز و فراگیر سونی از ۴ بلندگوی بسیار قدرتمند در زیر نمایشگر استفاده کرده است.

بدنه ی آلومینیومی نمای ویژه ای به نمایشگرهای جدید سونی بخشیده است. نمایشگر سونی با سیستم عامل اندروید و پشتیبانی از Google Assistant و آمازون الکسا کنترل شما را روی نمایشگر بالا خواهد برد. با پردازنده XR تصاویر از هر نظر بهبود قابل توجهی را خواهند داشت و رفرش ریت بالا نمایشگرهای سونی را به گزینه ای خوب برای گیمرها تبدیل کرده است.

از بهترین تلویزیون های سال که در همایش CES 2022 معرفی شدند می توان به Z9K، A80K، X90K و A95K اشاره کرد. Z9K پرچمدار سونی با کیفیت تصویر 8K می باشد.

مدل تلویزیونفناوری صفحه نمایشگیمینگ
تلویزیون سونی X75KLED
تلویزیون سونی X80KLED
تلویزیون سونی X85KLED
تلویزیون سونی X90KLED
تلویزیون سونی X95KLED
تلویزیون سونی A75KOLED
تلویزیون سونی A80KOLED
تلویزیون سونی A90KOLED
تلویزیون سونی A95KOLED
تلویزیون سونی Z9KMINI-LED
بهترین تلویزیون های سال، سونی

“به فردا خوش آمدید”

ممکن است شنیدن این واژه یادآوری خاصی برای ما نداشته باشد اما جالب است بدانید این شعار نمایشگاه CES در آخرین دوره از برپایی و عبارت درج شده بر سردر این همایش بود.

نگاهی کلی

نمایشگاه CES 2022 امسال نیز همانند سال های قبل با شکوه و جلوه ی خاصی بر گزار شد،‌ حضور غول های دنیای تکنولوژی امسال نیز پر رنگ بود. اگر بخواهیم نگاهی کلی به سه برند مطرح امسال در زمینه تولید نمایشگر داشته باشیم باید بیشترین امتیاز را به ال جی برای تولید تلویزیون های اولد اختصاص بدهیم. در رده بعدی نماشگرهای کیولد سامسونگ قرار دارند که با طراحی فریم لس خود قادر به اشغال 99 درصد از قاب جلو بوده اند. سونی نیز در رده سوم قرار دارد.

اگر چه هیچ گونه نوآوری را در نمایشگرهای خود نسبت به دیگر برندها نداشته ولی همه می‌دانیم نمایشگرهای سونی همیشه بهترین تصویرها را به بیننده نمایش داده اند. نباید فراموش کرد که پرچمدارهای امسال همه قیمت هایی سرسام آور دارند. از تلویزیون EVO ال جی که قیمت بسیار بالایی دارند تا ارزانترین پرچمدار که Z9K سونی می باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *