راهنمای خرید, راهنمای خرید تلویزیون, وبلاگ

ورود مجدد تلویزیون های 2023 ال جی، سامسونگ و سونی به بازار ایران

ورود مجدد تلویزیون 2023 ال جی، سامسونگ و سونی به بازار ایران

با پشت سر گذاشتن 2022، سال 2023 با دست پر وارد شد و طبق روند هر ساله، امسال نیز در مراسم معارفه محصولات، برندهای پرقدرت دنیای دیجیتال، حضوری باشکوه داشتند و مهمترین دستاورد آن ها نیز معرفی تلویزیون های جدید بود که در آن توانایی هایشان را به رخ رقبا کشیدند. در این همایش گسترده سال 2023، بیشترین تمرکز بر روی برندهای ال جی «LG»، سامسونگ «SAMSUNG» و سونی «SONY» بود که هر سه سابقه درخشانی در تولید و ساخت بهترین تلویزیون‌های این دنیای رقابتی دارند. ورود مجدد تلویزیون 2023 ال جی، سامسونگ و سونی به بازار ایران یک نقطه آغاز برای گسترده ساختن تکنولوژی بود که پرچم آن را سه برندی که نام بردیم در دست گرفته اند؛ پس در ادامه این مطلب می خواهیم به معرفی تازه ترین دستاوردهای هر کدام از این سازنده ها در خانواده تلویزیون بپردازیم.

 در ابتدا با تلویزیون ال جی شروع می کنیم که جزو مدل‌های پرفروش بازار ایران هستند و ساخت کشور کره می باشند با مونتاژ مصر و اندونزی؛ این محصولات در دو کیفیت 4K و 8K تولید شده اند که البته ال جی بیشترین تمرکزش را روی مدل های فورکی گذاشته است، این را هم اضافه کنیم که در بین سه برند نامبرده، تلویزیون‌های ال جی قیمتی متوسط دارند.

تلویزیون های جدید ال جی، سونی و سامسونگ در سال 2023

(امضای صفحه تلویزیون) یکی از چیزهایی که هم ما و هم شما در رابطه با تلویزیون درباره آن کنجکاو هستیم استفاده تجاری یا خانگی آن هاست و برای نجات از این سردرگمی نیاز به یک مشاوره خوب دارید که برگ و باد بدون هیچ چشم داشتی این کار را برایتان انجام می دهد و شما را در خریدی ایده آل یاری می دهد! اکنون تنها کافی است تلویزیون مورد نظرتان را انتخاب کنید و کاربری آن را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

می رسیم به سامسونگ که این هم یک برند کره ای است و بیشتر از رقیب خودش (LG) تلویزیون 8K در این سال تولید کرده اما این به معنای گران‌قیمت بودن تلویزیون هایش نیست و در واقع فروش بالای این محصولات به دلیل مقرون به صرفه بودن و اقتصادی بودنشان به ویژه در مدل‌های میان رده مانند Crystal می باشد. در ادامه به بررسی سری ها و معرفی تلویزیون های سامسونگ نیز می‎‎‌پردازیم اما این را هم بدانید که سامسونگ نه تنها در این سال بلکه همواره و در سالیان قبل نیز بیش از رقبایش تلویزیون می فروشد و به نوعی رکورد فروش تلویزیون را در دست دارد.

اگر به تلویزیون های بالارده و لاکچری علاقه دارید برند سونی می‌تواند انتخاب خوبی باشد؛ اما برای خرید تلویزیون سونی باید بیش از پیش از جیبتان مایه بگذارید؛ این برند باکیفیت ترین تلویزیون‌ها را تولید می‌کند و در سال 2023 نیز طیف گسترده ای از مدل‌های پرچمدار، بالارده، میان رده و اقتصادی را با تنوع قیمتی و اندازه بالا روانه بازار ایران کرده است که در ادامه به بررسی هر کدام از این سری‌ها خواهیم پرداخت.

روند رو به رشد تلویزیون 2023 ال جی

خط تولید چشمگیر تلویزیون‌های ال جی در سال جدید، حرکتی تحسین برانگیز است که دست کاربر را برای خرید بازتر می‌گذارد؛ این برند برخلاف برخی از سازنده‌ها مانند سونی، تنوع بالایی در تلویزیون‌هایش دارد و همین باعث شده کاربر با هر بودجه‌ای بتواند به خرید تلویزیون ال جی فکر کند. در صدر جدول معرفی این مدل‌ها، تلویزیونی از خانواده کیوند با عنوان QNED80 را می‌توانیم به عنوان پرفروش ترین محصول این سال نام ببریم؛ همچنین تلویزیون‌های سری LED، اولد (OLED) و نانوسل (NanoCell) از دستاوردهای این برند کره ای هستند.

واژه “تلویزیون” بدون اینکه یادآور برند ال جی باشد ممکن نیست! این شرکت در جدیدترین تولیدات خودش و با رونمایی از تلویزیون های OLED و QNED دنیای شما را به شهر نوری زیبا تبدیل می سازد. تلویزیون ال جی بخش اعظمی از نمایشگاه CES هر ساله را تشکیل می دهد.

مدلنوع صفحه نمایش
تلویزیون ال جی UR8000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO84NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80QNED
تلویزیون ال جی G3OLED MLA
تلویزیون ال جی C3OLED Evo
تلویزیون ال جی 2023

تکامل نوآوری در تلویزیون های جدید LG

رقابت سختی که امسال ال جی را درگیر کرده، رقابت اولدهایش با QD-OLED سامسونگ و سونی است اما همانطور که میدانید این برند کم نمی‌آورد و هر سال با قابلیت های به روزتر دست به تولید تلویزیون هایش می زند. سال 2023، سال خوش یمنی برای OLED های این شرکت بود به این دلیل که پنل evo به مدل پرطرفدار آن یعنی C3 و پنل MLA به G3 راه یافت و این موفقیت بزرگی در زمینه ارتقا، بهبود کیفیت تصویر و روشنایی خواهد بود. مورد دیگری که جا دارد به آن اشاره کنیم اولد اقتصادی این شرکت؛ یعنی A3 می‌باشد که جایگزین A2 سال 2022 شده و در واقع تنها اولدی است که گیمینگ نیست اما با قیمتی کمتر عرضه شد. در یک کلام، تلویزیون‌های اولد ال جی با اولویت گیمینگ و کیفیت تصویر بالا تولید شده اند.

ارزانترین تلویزیون هایی که می‌توانید از ال جی خریداری کنید، مدل‌های LED هستند که هم قیمت مقرون به صرفه ای دارند و هم تنوع بالایی در اندازه آن‌ها مشاهده می شود؛ این تلویزیون‌ها با کیفیت 4K تولید شده اند و در سال 2023، همگی از سیستم عامل WebOS نسل جدید بهره می‌برند؛ پس خرید یک تلویزیون ال ای دی ال جی تا زمانی که گیمر نباشید کار منطقی به نظر می‌رسد.

تلویزیون ال جی 2023

اکنون به سراغ تلویزیون‌های کیوند ال جی می‌رویم که اگر خوش شانس باشید و یکی از آن ها را در منزل داشته باشید به هنر واقعی MiniLED در صفحه نمایش آن پی می برید؛ در این تلویزیون‌ها به دلیل ترکیب جادویی نقاط کوانتومی و نانوسل، رنگ‌های شفاف و زنده را حتی در تاریک ترین صحنه ها احساس خواهید کرد.

و در نهایت می‌رسیم به تلویزیون‌های نانوسل با صفحه نمایش LED که ال جی می گوید بهترین ها در سری فورکی هستند و با ذرات جادویی NANO، کیفیت تصویر باور نکردنی را به نمایشگر دعوت می‌کنند. زاویه دید گسترده و رنگ‌های شفاف از برجسته‌ترین ویژگی های تصویری این تلویزیون‌ها هستند.

سامسونگ، ستاره مجلس 2023

قیمت تلویزیون سامسونگ و کیفیت تصویر، دو محور اصلی در خرید هستند که این برند، بی قید و شرط برای هر دوی این ویژگی ها در مدل‌های جدیدش سنگ تمام گذاشته؛ به ویژه نقش آفرینی این برند کره ای در بحث قیمت، دنیای تلویزیون‌ها را متحول ساخته است. در سال 2023، سامسونگ تعداد QD-OLED هایش را دو برابر کرد و مینی ال ای دی را در تلویزیون‌های نئوکیولد در اولویت قرار داد اما مهمتر از همه این‌ها، پنل‌های کیولد (QLED) بودند که در صدر فروش قرار داشتند و تصویر را به دنیای رنگارنگ نقاط کوانتومی پیوند می‌دادند.

سامسونگ برندی است که رویای ما را به واقعیت تبدیل کرد. با تلویزیون سامسونگ می توانیم ماجراجو باشیم، زیبایی ببینیم و مانند یک ستاره در آسمان تکنولوژی بدرخشیم.

تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

لابه لای تلویزیون 2023 لاکچری و گران‌قیمت سامسونگ، جای خود دارد از مدل‌های اقتصادی این شرکت نیز اسم ببریم که تلویزیون های کریستال هستند و در دو سری 7 و 8 در این سال جدید روانه بازار رقابتی شده اند؛ این محصولات حداقل قیمت را به خود اختصاص داده اند و برای کاربرانی که به نمایشگری برای تماشای فیلم نیاز دارند گزینه‌های ایده آلی خواهند بود.

مدلنوع صفحه نمایش
تلویزیون سامسونگ CU8000LED
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ QN85CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ S95CQD-OLED
تلویزیون سامسونگ 2023

خبر خوب برای گیمرها در سال جدید ورود تلویزیون های اولد و کیولد سامسونگ به بازار ایران بود که اولدها گران‌قیمت اما کیولدها ارزان قیمت و خوش فروش ترند. فراموش نکنید که تمام تلویزیون های سامسونگ از سیستم عامل تایزن (Tizen) بهره می برند که در جزو پرطرفدارترین پلتفرم های حال حاضر تلویزیون به شمار می‌آید.

سونی، شکست ناپذیر و با اقتدار

در سال 2023، سونی یکی از برندهایی بود که نمایشگاه CES را تحریم کرد اما با معرفی جدیدترین تلویزیون‌هایش، پرنورتر از همیشه به دنیای تکنولوژی بازگشت. مدل های این برند ژاپنی در سه سری ال ای دی (LED)، اولد (OLED) و مینی ال ای دی (MiniLED) روانه بازار رقابتی شدند که همگی از سیستم عامل Google TV استفاده میکنند و با پردازنده قدرتمند XR مجهز شده اند. همانطور که در جریان هستید، این برند به اندازه سامسونگ در تولید تلویزیون 8K ماهر نیست و در این سال هم تنها یک مدل با این کیفیت تولید کرد اما نقطه قوت این تلویزیون های سونی، سازگاری آن ها با PS5 یا همان پلی استیشن 5 است و این یک دلگرمی به تمام معنا برای گیمرهاست.

سونی توانست شخصیت اصلی داستان ما شود؛ هنگامی که SONY در وصف تصویر تلویزیون هایش گفت “واقعیت هرگز به این زیبایی نیست” برخی آن را پای اغراق گذاشتند و برخی دیگر نیز انکار کردند اما امروزه یک تلویزیون سونی در هر کجا که باشد نمادی از زیبایی و واقع گرایی است.

مدلنوع نمایشگر
تلویزیون سونی X80KLED
تلویزیون سونی X85KLED
تلویزیون سونی X90KLED
تلویزیون سونی X95KNeo LED
تلویزیون سونی A80KOLED
تلویزیون سونی A95KQD-OLED
تلویزیون سونی 2022

در بحث خرید تلویزیون سونی، ابتدا به مدل QD-OLED می‌پردازیم که نقطه عطف آن روشنایی بالاست و همین این مدل را از بقیه تلویزیون‌ها متمایز می سازد؛ در کنار آن، سونی چندین تلویزیون اولد تولید کرده که امسال با پسوند «L» همراه هستند و پس از کیو دی اولد، در رتبه دوم قیمت بالا قرار دارند. اگر بخواهیم بهترین تلویزیون اولد سونی در این سال را اسم ببریم به مدل A95L می رسیم که همان QD-OLED است و رقیبی برای S95C سامسونگ نیز محسوب می‌شود.

تلویزیون های 2023 سونی در یک نگاه

در انتها تلویزیون 2023 ال ای دی (LED) سونی را داریم که پایین ترین میزان قیمت را دارا می باشند اما هنوز هم به نسبت دیگر برندها مانند سامسونگ و ال جی قیمت بالاتری دارند؛ سال 2022 مدل X85K پرفروش ترین این سری بود و به نظر می رسد با ادامه همین روند در این سال جدید نیز تلویزیون X85L بتواند جایگزین آن شود.

در پایان

خانواده جدید تلویزیون‌های 2023، با هدف روشنایی بیشتر در تصویر ایده آل، بهبود قابلیت های نرم افزاری و امکانات بازی وارد بازار ایران شدند که در این مقاله ما به سه قطب برتر تولید تلویزیون یعنی ال جی، سامسونگ و سونی پرداختیم که نهایت توانشان را در این سال به رخ کشیدند تا تلویزیون هایی مطابق سلیقه کاربران تولید کنند. اگر قصد شما خرید تلویزیونی پایین رده یا به قولی، اقتصادی است پیشنهاد ما انتخاب از بین دو برند سامسونگ و ال جی خواهد بود و برای این کار دوروبر تلویزیون های سونی نروید اما اگر می خواهید بیشتر دست به جیب شوید و تلویزیونی لاکچری و رده بالا خریداری کنید بدون شک انتخاب شما یک تلویزیون سونی خواهد بود.

بازگشت به لیست

1 نظر در “ورود مجدد تلویزیون های 2023 ال جی، سامسونگ و سونی به بازار ایران

  1. Morez گفت:

    تلویزیونهای qd-oled سامسونگ بی رقیب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *