راهنمای خرید, وبلاگ

راهنمای خرید لباسشویی در 12 گام

راهنمای خرید لباسشویی در 12 گام

لباسشویی وسیله ای است که در سالیان اخیر نقش بسزایی را در خانه ها ایفا می کند. همان طور که می‌دانیم از گذشته تا به امروز شستن لباس ها کاری دشوار و وقت گیر بوده است. با گذر زمان بشر در راستای رسیدن به رفاه بیشتر دست به اختراعات تازه ای زده است. این اختراعات با توسعه فناوری، پیچیده‌تر و بر تعداد و مدل های آن افزوده شده است به طوری که گاهی در انتخاب گزینه مناسب دچار سردرگمی می شویم. تیم برگ و باد در مطلب زیر راهنمای خرید لباسشویی مناسب جهت رفع نیاز را به شما آموزش می دهد.

ماشین لباسشویی

تاریخچه ماشین لباسشویی

در طول تاریخ انسان ها همواره بر اساس نیاز خود دست به اختراع ابزار و لوازمی جهت سهولت کارهای خود زده اند. در سال 1874 میلادی ویلیام بلک استون، بازرگان و تولیدکننده ذرت اهل ایندیانا، به دلیل علاقه زیاد برای همسرش یک هدیه تولد اختراع کرد.همسر ویلیام وقت زیادی را صرف شستن لباس ها می کرد و به دلیل سختی فراوانی که می کشید همواره خسته بود. ویلیام با دیدن این صحنه  به این فکر افتاد تا با اختراعی تحت عنوان هدیه تولد، همسرش را خوشحال کند. این هدیه ماشینی بود که کثیفی ها را از روی لباس ها می شست و پاک می کرد.

تاریخچه ماشین لباسشویی

 سال ها بعد با درک اهمیت کاربرد این وسیله در خانه ها، شرکت های زیادی دست به تولید ماشین لباسشویی زدند. حال با هم راه های انتخاب مناسب لباسشویی را بررسی می کنیم.

1. اندازه گیری ابعاد و فضای موجود

جای دادن ماشین لباسشویی همواره از غدغه های ضروری خریداران با فضاهای کوچک بوده است در نتیجه اولین گام پیشنهادی ما به شما این است که فضای موجود در آشپزخانه خود را اندازه بگیرید و متناسب با آن لباسشویی خود را انتخاب کنید تا در جای دادن آن با مشکل مواجه نشوید.

2. ظرفیت ماشین لباسشویی

برای راهنمای خرید لباسشویی لازم است تا اطلاعاتی راجع به ظرفیت آن نسبت به میزان استفاده خانوار داشته باشید تا بهترین گزینه ممکن را برگزینید. ظرفیت یک ماشین لباسشویی، بر اساس میزان لباس خشکی که در یک چرخه شستشو می‌توانید در لباسشویی بریزید، برحسب کیلوگرم تعیین می‌شود.(7 کیلو، 8کیلو، 9 کیلو، 10 کیلو، 10.5 کیلو، 12 کیلو)  به این نکته توجه داشته باشید که لباس های خشک باید 70 درصد وزن ظرفیت را داشته باشد و مابقی فضا برای گردش لباس ها وچرخش آب خالی بماند. برای مثال در لباسشویی با ظرفیت 10 کیلوگرم باید ظرفیت لباس های خشک 7 کیلو گرم باشد.

ظرفیت ماشین لباسشویی

3. هزینه در راهنمای خرید لباسشویی

گام بعدی برای خرید لباسشویی سنجش میزان بودجه خرید است. ابتدا هزینه ای را که برای خرید لباسشویی در نظر گرفته اید محاسبه کنید سپس محصول مورد نظر را بر اساس رنج قیمت مدنظر انتخاب نمایید.( لازم به ذکر است که هرچه آپشن ها و کارایی یک لباسشویی بالاتر باشد قطعا هزینه بالاتری دارد در نتیجه در پرداخت هزینه دست و دلباز باشید)

4.آشنایی با انواع لباسشویی (بر حسب نحوه عملکرد)

الف) لباسشویی های نیمه اتوماتیک

به لباسشویی هایی نیمه اتوماتیک گفته می شود که نیازمند مداخل فرد به صورت دستی می باشند. برای مثال به دلیل مجزا بودن قسمت شست و شو با خشک کن ضروریست تا فرد بعد از فرآیند شست و شو لباس ها را بیرون آورده و در قسمت خشک کن قرار دهد و یا آب مصرفی لباسشویی جهت شست و شو را شخصا در آن بریزد. این نوع لباسشویی ها دارای عملکردی ساده و راحت بوده و امکان توقف برنامه شست و شو جهت شستن دستی لکه ها و ادامه مجدد شست و شو وجود دارد. همچنین مصرف انرژی پایینی داشته و تعمیر آن ها به نسبت سایر مدل ها راحت تر و کم هزینه تر است.

لباسشویی نیمه اتوماتیک

ب) لباسشویی های تمام اتوماتیک

لباسشویی هایی تمام اتوماتیک خوانده می شوند که تمامی عملکرد های آن از جمله آبگیری، فرآیند شست و شو، عمل خشک کردن و… به صورت خودکار توسط ماشین انجام می پزیرد. این لباسشویی ها دارای عمری مفید و طولانی تر بوده و فضای کمتری را اشغال می کند. نویز و صدای تولید شده توسط آن ها به نسبت سایر مدل ها کمتر بوده به صورتی که می توان به هنگام خواب استفاده شوند. همچنین دارای برنامه های متعدد شست و شو برای انواع لباس ها ( لباس های پشمی، لباس های کتان و ..) هستند. شما می توانید این مدل لباسشویی را برای زمانی که در منزل نیستید استفاده نمایید.

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

5.انواع لباسشویی

الف) لباسشویی درب از بالا یک کاره

ارزانترین نوع لباسشویی در بازار هستند که تنها قابلیت شست و شو را دارند. درب این مدل ماشین ها در قسمت بالای ان قرار دارد. زمان شست و شو در آن ها  بسیار کمتر از سایر مدل ها بوده و امکان افزودن لباس در وسط برنامه شست و شو را برای کاربران فراهم می سازند. همچنین با داشتن ابعادی کوچک فضای کمتری را اشغال می کنند. این لباسشویی ها از نظر مصرف انرژی در سطح پایینی قرار گرفته و دارای عملکردی ساده و راحت می باشند.

ماشین لباسشویی درب از بالا

ب) لباسشویی درب از بالا دو قلو

در این مدل لباسشویی مخزن شست و شو و خشک کن به صورت جدا از هم قرار گرفته اند. درب لباسشویی در قسمت بالا بوده و ظرفیت بیشتری لباس در آن جای می گیرد. به دلیل مجزا بودن بخش خشک کن، زمان فرآیند خشک کردن لباس ها کاهش یافته و با سرعت عمل بیشتری انجام می پذیرد. همچنین این مدل نیز به کاربران امکان افزودن لباس در وسط برنامه شست و شو را می دهد. سرعت چرخش لباسشویی برای شست و شوی لباس ها بالا بوده به همین دلیل زمان کمتری لازم است. در نهایت قیمت لباسشویی دوقلو درب از بالا بسیار مناسب تر از سایر مدل ها می باشد.

ماشین لباسشویی درب از بالا دوقلو

ج) لباسشویی درب از جلو

بهترین نوع لباسشویی در حال حاضر بازار رقابت، لباسشویی درب از جلو می باشد.درب این مدل در قسمت جلویی بوده و با اندازه و ابعاد متناسب به راحتی در هر مکانی جای خود را باز می کند. قدرت شست و شوی این لباسشویی ها بسیار بالاست و در عین حال مصرف انرژی بهینه ای دارند.در لباس شویی های درب از جلو برای شست و شوی لباس هایی با جنس و نوع متفاوت برنامه های متعددی وجود دارد. این برنامه ها متناسب با جنس و زمان شست و شو انتخاب می شود. میزان تولید نویز و صدا توسط آن ها در حداقل میزان ممکن قرار دارد. شما می توانید این مدل لباسشویی را برای زمانی که در منزل نیستید و یا به هنگام خواب تنظیم نمایید.

6.انواع لباسشویی بر حسب نوع چرخش

الف) اتصال مستقیم به موتور( بدون تسمه):

این نوع لباسشویی ها حرکت کمتری دارند در نتیجه سر و صدای کمتری ایجاد می کنند. همچنین طول عمر با دوام تری دارند و کمتر دچار خرابی و شکستگی می شوند. به دلیل کنترلی که روی درام و چرخش دارند اجازه تنظیمات و آپشن های متنوع را می دهند. این لباسشویی ها با طراحی خاصی که بر روی موتور آن ها به کار گرفته شده، متناسب با ظرفیت و برنامه کاربردی، قادر به شست و شو می باشند.

ب) اتصال غیرمستقیم به موتور( تسمه دار):

لباسشویی های تسمه دار از طریق یک تسمه به موتور وصل هستند و چرخش از طریق آن از موتور به سیکل چرخش منتقل می شود. تنوع برنامه شست و شو در این مدل کمتر بوده و میزان صدای تولید شده بسیار بالاتر است.

ماشین لباسشویی تسمه ای

7. مصرف انرژی

از جمله آیتم های مهم و راهنمای خرید لباسشویی مناسب توجه به مصرف انرژی دستگاه است. برای بررسی مصرف انرژی باید به برچسپ انرژی روی محصول توجه نمایید. برچسب انرژی به شما نشان می‌دهد که لباسشویی منتخب شما تا چه اندازه مقرون‌ به ‌صرفه است. رتبه بندی مصرف انرژی مابین A تا G است به صورتی که ماشین های لباسشویی دارای رتبه A، بهترین کارایی و بهره‌وری انرژی را دارند. بعلاوه سازندگان مدل‌های جدید به‌صورت مداوم در حال بالا بردن کارایی هستند به ‌طوری‌ که رتبه‌بندی‌های جدیدی به برچسب انرژی افزوده شده است. شما بر روی برخی از جدیدترین مدل‌های ماشین لباسشویی می‌توانید رتبه‌بندی‌های A+، A++  و A+++ را مشاهده کنید که بهترین کارایی حال حاضر هستند.

برچسب مصرف انرژی در ماشین لباسشویی

8. جنس بدنه

درام از جمله قسمت های مهم و اصلی لباس شویی است. دو ویژگی اساسی قیمت و کیفیت در ساخت مواد اولیه درام، نقش بسزایی دارند. هرچه مواد استفاده شده در ساخت درام با کیفیت تر باشد دوام آن بالاتر است.همچنین این مساله به صورت مستقیم در قیمت آن نیز موثر است. انواع جنس درام شامل:

الف) پلاستیک یا پورسلین: مورد استفاده در لباس شویی با کیفیت پایین تر و ارزان تر

ب) استیل ضد زنگ: مورد استفاده در لباس شویی با کیفیت بالاتر و گران تر

لباسشویی با بدنه استیل ضد زنگ

9. رنگ بدنه

  • (استیل ضد زنگ): امروزه بیشترین طرفدار را در بازار به خود اختصاص داده که با رنگ خاص و جذاب خود زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان می کند.
  • (سفید): به راحتی با لوازم آشپزخانه شما ست می شود و از رنگ های دیگر ارزانتر است.
  • (سیاه): به تازگی در بازار بیشتر دیده می شوند و یک انتخاب سخت برای آشپزخانه های خاص به حساب می آید.
  • (طرحدار با رنگ های متنوع): یک انتخاب خاص متعلق به آشپزخانه ای خاص برای افرادی خاص

10. برنامه ها و قابلیت های شست و شو

(فناوری آکوافیوژن):

در لباسشویی های موجود در بازار که دارای سیستم صرفه‌جویی مصرف مواد شوینده نیستند، حجم زیادی از مواد شوینده، حین چرخه شستشو از بین می‌رود. اما فن‌آوری آکوافیوژن از خروج آب داخل محفظه تا پایان چرخه شستشو جلوگیری می‌کند وامکان بیشترین استفاده ممکن از مواد شوینده را به شما می دهد.

(قابلیت شست و شوی سریع):

زمان در شستشو اهمیت فراوانی دارد زیرا هرچه زمان یک شستشو کمتر باشد میزان مصرف انرژی و استهلاک وسیله کمتر است. با استفاده از قابلیت شست و شوی سریع، بیشترین حجم لباس را در کمترین زمان ممکن شست و شو دهید.

امکان شستشوی سریع

(شست و شوی ضد آلرژی یا pet hair removal ):

این قابلیت با شستشوی دقیق لباس ها علاوه بر تمیزی، آن ها را نیز ضد غفونی می کند. بنابراین بسیاری از خانواده هایی که از حیوانات خانگی مختلفی نگهداری میکنند و لباس این حیوانات را در لباسشویی خود می شویند دیگر نیازی نیست نگران آلرژی باشند کافیست از برنامه ضدآلرژی لباسشویی استفاده نمایند تا لباسها کاملا ضد عفونی شوند و هیچ اثری از آلرژی باقی نماند.

تابع شستشوی ضد آلرژی

(قابلیت شست و شوی لباس های خاص):

با استفاده از این قابلیت لباس هایی با بافت خاص مانند لباس های پشمی، نخی و یا کاموایی با حساسیت بسشتری شسته می شوند و هیچ آسیبی به بافت آن ها وارد نمی شود.

(قابلیت تاخیر در شست و شو):

شاید شما هم جزو افرادی باشید که برای صرفه جویی در مصرف انرژی، شست و شوی لباس ها را به ساعات آخر شب موکول می کنید. در این صورت با وجود قابلیت تاخیر، می توان شست و شوی لباس ها را برنامه ریزی نمود و حتی آن را تا 19 ساعت به تاخیر انداخت.

(فناوری ActiveWater):

این فناوری به کمک سنسور تشخیص بار و مقدار کثیفی، میزان آب مورد نیاز برای انجام کامل شستشو را تعیین می کند.

فناوری اکتیو واتر

(قابلیت AquaStop ):

در لباسشویی برای جلوگیری از خرابکاری های ناشی از نشت آب سیستم AquaStop را که متشکل از شیلنگ دو جداره، شیر ایمنی و همچنین شیار با سوئیچ شناور قرار داده و در مقابل آسیب ها و نشت های احتمالی آب تضمین ارائه می دهد. در صورت نشت آب از هر جایی در لباسشویی، این سیستم امنیتی ۲۴ ساعته آب را قطع کرده و مانع نشت آن می شود.

(تکنولوژی EcoBubble در راهنمای خرید لباسشویی ):

لباسشویی، آب و مواد شوینده را قبل از آغاز چرخه‌ی شستشو با هوا ترکیب می‌کند. نتیجه ی این ترکیب کفی را درست می کند که سریع‌تر از کف‌های معمولی به بافت لباس‌ها نفوذ و آلودگی موجود برروی لباس را از بین می برد. با استفاده از این فناوری می‌توان لباس‌ها را حتی با آب سرد هم با کیفیت همانند آب گرم شستشو داد و تمیز نمود.

فناوری EcoBubble

فناوری Bubble Soak:

با استفاده از این ویژگی لباس‌ها به طور کامل در آب خیس شده و باعث شل و جدا شدن لکه‌های سخت از لباس می شود.

(فناوری  Eco Hybrid):

فناوری Eco Hybrid با داشتن رده انرژی A ، غیر از صرفه‌جویی در مصرف آب، مدت زمان لازم برای خشک شدن لباس‌ها را نیز کاهش می دهد.

( فناوری TrueSteam):

در این فناوری به صورت همزمان از سه فناوری استفاده شده است.1) قابلیت «ضد آلرژی» که تا 99.9 درصد از آلرژن‌های لباس را از بین می‌برد و باکتری‌ها را می‌کشد. 2) قابلیت «بخارشوی» که چروک و بوی نامطبوع لباس‌ها را از بین می‌برد .3) قابلیت «نرم‌کننده با بخار» که از مواد شیمیایی استفاده نکرده و فقط از بخار استفاده می‌کند(ایده آل برای لباس بچه و افرادی که پوستشان حساس است).

شستشو با بخار

(موتور اینورتر):

موتور Inverter Direct Drive با بهره گیری از سیستم حذف تسمه باعث می شود که شما علاوه بر رضایت تمام از شست و شو و تمیزی کامل و بی نقص لباسها، از ویژگی بی لرزش بودن و بی صدا بودن نسبت به دیگر مدلهای لباسشویی تسمه ای بهره مند شوید.

(سیستم  VarioPerfect در راهنمای خرید لباسشویی):

این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا همزمان با مصرف بهینه انرژی ، سرعت بالا را نیز داشته باشید. به این صورت که یکی از دو تابع SpeedPerfect یا EcoPerfect را از فهرست انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید زمان شستشو را تا 65٪ كم و یا مصرف انرژی را تا 50٪ كاهش دهید. لازم به ذکر است که در هر دو مورد عملکرد لباسشویی تغییری نکرده و به بهترین نحو ممکن شست و شو انجام می پزیرد.

(قابلیت شست و شو مناسب یا AntiStain ):

لکه ها همواره از یک نوع نیستند در نتیجه نحوه پاک کردن، دمای شست و شو و… آن ها یکسان نیست. انتخاب برنامه شستشوی مناسب برای هر لکه می تواند بسیار گیج کننده باشد. دستگاههای شستشوی خودکار به شما کمک می کنند لکه ها را با اطمینان و ملایمت از بین ببرید. اتوماسیون لکه ها تا 16 مورد از سخت ترین لکه ها را از بین می برد (از شکلات گرفته تا چمن).ماشین لباسشویی قبل از شروع برنامه، شستشوی انتخابی ، دما ، حرکت درام و زمان خیساندن را با لکه های مربوطه تنظیم می کند. به این ترتیب بدون توجه به نوع لکه ها به نتایج عالی برسید.

(قفل کودک در راهنمای خرید لباسشویی):

کودکان همواره از کنجکاوی خاصی برخوردار بوده و دوست دارند که با وسایل مختلف بازی کنند همین امر در بیشتر مواقع برایمان گران تمام میشود. در لباس شویی ها دکمه قفل کودک موجب غیرفعال شدن سایر دکمه ها شده و دستکاری آن ها در برنامه شست و شو تاثیری ندارد.

11. برند های معتبر تولید کننده لباسشویی

12.فروشگاه معتبر آخرین راهنمای خرید لباسشویی

در سال های اخیر تعداد زیادی جنس تقلبی به بازار فروش ماشین لباسشویی تزریق شده است بنابراین خرید از فروشگاه معتبری که بتوان با اطمینان از اصل بودن و کیفیت بالای محصول خرید کرد کار بسیار دشواری است. شرکت برگ و باد به شما این اطمینان را می دهد تا به بهترین شکل ممکن پاسخگوی اعتماد شما باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *