وبلاگ, آموزش

نکاتی اساسی برای افزایش عمر ماشین لباسشویی

نکاتی اساسی برای افزایش عمر ماشین لباسشویی

برای افزایش عمر ماشین لباسشویی تا به حال چه کاری کرده اید؟ قیمت ماشین لباسشویی ارزان نیست. اگر شما بخواهید از جدیدترین ویژگی های جذاب استفاده کنید تا زندگی راحت تری را داشته باشید، این قیمت حتی می تواند بیشتر هم شود. برای استفاده بیشتر از سرمایه ای که برای خرید ماشین لباسشویی صرف کرده اید؛ باید به فکر ایده های افزایش دهنده طول عمر ماشین لباسشویی باشید. برای دست یافتن به این هدف ما در ادامه نکاتی اساسی برای افزایش عمر ماشین لباسشویی را بیان خواهیم کرد.

اولین کاری که بعد از تحویل ماشین لباسشویی جدید خود باید انجام دهید این است که آن را تنظیم کنید. نحوه راه‌اندازی ماشین لباسشویی مشخص می کند که طول عمر دستگاه و ایمنی آن تا چه اندازه موثر است. معمولا شرکتی که تکنسین خود را برای نصب ماشین لباسشویی به محل اعزام می کند؛ شما باید اطمینان حاصل کنید که این تکنسین کار خود را به درستی انجام داده است.

مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که ماشین لباسشویی را در حمام نصب نکنید؛ این کار برای خانواده شما و به ویژه کودکانتان بسیار خطرناک است؛ علاوه بر این، پاشیدن آب به دستگاه می تواند باعث کاهش عمر ماشین لباسشویی شما شود.

مورد بعدی این است که ماشین لباسشویی خود را روی یک سطح صاف قرار دهید تا از لغزش و افتادن ماشین لباسشویی جلوگیری کنید. ماشین لباسشویی را روی یک سطح صاف نصب کنید؛ تعادل دستگاه خود را می توانید با استفاده از برنامه های اندروید و یا گذاشتن یک سیب ارزیابی کنید. نصب روی سطح شیب دار و به ویژه در حمام یا روی فرش می تواند لغزش زیادی ایجاد کند و به راحتی به ماشین لباسشویی شما آسیب وارد می کند.

راهکار های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

اطمینان حاصل کنید که پایه های ماشین لباسشویی روی یک سطح قرار دارند. این کار را می توانید با فشار دادن گوشه های مقابل ماشین لباسشویی به سمت پایین انجام دهید. ماشین لباسشویی نباید تکان بخورد.

اگر ماشین لباسشویی شما تکان می خورد این بدان معناست که یا پایه لباسشویی روی سطح قرار ندارد و یا آسیب دیده است. پایه های ماشین لباسشویی خود را بررسی و تعمیر کنید.

اگر لوله کشی آب قدیمی است و یا هیچ لوله کشی برای اتصال دائمی ماشین لباسشویی وجود ندارد؛ لوله کشی مناسب را در نظر بگیرید، ممکن است این کار به هزینه زیادی نیاز داشته باشد اما با یک بار هزینه کردن می توانید برای مدت طولانی تری از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید و خرید یک دستگاه جدید را به تعویق بیندازید.

نکات مراقبت روزانه از ماشین لباسشویی

بعد از راه‌اندازی و استفاده از ماشین لباسشویی این نکات ساده را دنبال کنید تا مطمئن شوید که ماشین لباسشویی شما بدون مشکل برای سال های سال کار خواهد کرد.

از استفاده از آب سخت (اب آهکی یا آب چاه) برای شستن لباس ها خودداری کنید. آب سخت آبی است که ماده معدنی و نمک زیادی را در خود دارد و می تواند به ماشین لباسشویی شما اسیب برساند. همچنین آب سخت از کف کردن مواد شوینده خودداری کند و این بدان معناست که لباس ها به درستی شسته نمی شوند. اگر استفاده از آب سخت تنها راه حلی است که پیش رو دارید؛ از نرم کننده آب استفاده کنید تا آب سخت به آب نرم تبدیل شود.

لباس های مرطوب را در بالای ماشین لباسشویی قرار ندهید. برخی افراد لباس های شسته شده را از مخزن ماشین لباسشویی بیرون می آورند و به طور موقت آن را در بالای ماشین می گذارند. این لباس ها هنوز کمی مرطوب هستند و می توانند به دکمه های صفحه کنترل آسیب برسانند.

قبل از انداختن لباس ها در دستگاه جیب های آن را بررسی کنید و هر گونه کلید؛ پول خرد؛ گوشی و غیره را بیرون بیاروید.

لباس های شسته شده را برای مدت طولانی در ماشین لباسشویی باقی نگذارید. اگر می خواهید لباس های کثیف را یک شب بخیسانید تا لکه های سر سخت آن از بین برود؛ به جای وان ماشین لباسشویی آن را در یک تشت بخیسانید.

هرگز در ماشین لباسشویی بیش از حد لباس قرار ندهید. این کار باعث می شود که به موتور ماشین لباسشویی فشار زیادی وارد شود و باعث کاهش عمر ماشین لباسشویی می شود. قبل از خرید ماشین لباسشویی برای استفاده برای حداقل 3 سال آینده برنامه ریزی کنید. اگر انتظار دارید که فرد یا افراد دیگری به زودی به جمع خانواده شما اضافه شوند؛ دستگاهی با اندازه بزرگتر را تهیه کنید چون شما برای حداقل سه سال آینده نمی توانید ماشین لباسشویی خود را عوض کنید.

نکات لازم برای دوام و طول عمر ماشین لباسشویی

از استفاده زیاد از مواد شوینده خودداری کنید. استفاده از مواد شوینده بیشتر به تمیز کردن لباس ها کمک نمی کند بلکه باعث می شود که لباس های شما لک شوند. در واقع مواد شوینده بیش از حد می تواند کف زیادی ایجاد کند که می تواند در سیستم تخلیه ماشین لباسشویی جمع شود و به آن آسیب برساند. همیشه از مواد شوینده به اندازه توصیه شده روی جعبه شوینده یا کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که رعایت این نکته موجب افزایش عمر ماشین لباسشویی می شود.

فیلتر ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید. تمیز کردن فیلترهای پر از پرز نه تنها به افزایش عمر ماشین لباسشویی کمک می کند؛ بلکه باعث می شود که پرزها و نخ ها به لباس های شما نچسبند.

نکات نگهداری منظم برای افزایش عمر ماشین لباسشویی شما

ماشین لباسشویی را به طور مرتب با شوینده های ملایم تمیز کنید. به یاد داشته باشید که قبل از تمیز کردن دستگاه خود را از برق جدا کنید و آن را از بیرون و داخل تمیز کنید. کثیفی های جمع شده در لبه های درب را هم پاک کنید. تعدادی از ماشین های لباسشویی دارای یک برنامه خود تمیز کننده هستند که با اجرای آن، وان فقط با آب و مواد شوینده و بدون لباس اجرا می شوند. اگر چینین برنامه ای ندارید؛ فقط از یک برنامه شستشوی منظم استفاده کنید اما از لباس استفاده نکنید. با این کار وان از داخل تمیز می شود.

در نهایت داخل و خارج دستگاه را با استفاده از پارچه خشک کنید تا از آسیب های ناشی از رطوبت جلوگیری کنید.

همه لوله ها، اتصالات؛ شیلنگ ها و شیرها را به طور منظم بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که انها نشت نمی کنند. اگر لوله نشت می کند این می تواند بسیار خطرناک باشد، فورا آن را عوض کنید.

هر سه ماه یکبار با یک سرویس دهنده مجاز ماشین لباسشویی تماس بگیرید تا ماشین لباسشویی را سرویس کند و هرگز خودتان دستگاه را باز نکنید.

جمع بندی

شاید مطالب گفته شده در بالا کمی زیاد به نظر برسند اما با چند بار انجام و تمرین این نکات؛ به آنها عادت خواهید کرد. با استفاده از نکاتی اساسی برای افزایش عمر ماشین لباسشویی که در بالا گفته شد شما می توانید به راحتی از دستگاه خود برای مدت طولانی تری استفاده کنید. حتی اگر به اندازه کافی بودجه برای خرید ماشین لباسشویی جدید دارید, چرا این پول را پس انداز نمی کنید تا با آن چیز دیگری را خریداری کنید؟

familygizmos

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *