نقد و بررسی, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی UQ8000

بررسی تلویزیون ال جی UQ8000

ال جی از برندهایی بوده که همواره به دنبال خلق نوآوری های جدید برای زندگی هرچه بهتر کاربرانش می باشد. در بررسی تخصصی تلویزیون ال جی UQ8000 متوجه خواهید شد، راه یافتن تکنولوژی های جدید به این تلویزیون چندان دور نبوده و همچنان ال جی برای این مدل خلاقیت هایی به کار برده است که با قیمتی اقتصادی می توانید از یک تلویزیون فورکی و در عین حال هوشمند بهره‌مند شوید. از آنجایی که برند با هیبت LG تلویزیون های اولد و نانوسل با کیفیتی تولید می کند، این بار نیز به ساخت یک سری از تلویزیون ها پرداخته است که هم از امکانات هوشمندی برخوردار اند، هم اینکه با قیمتی نه چندان زیاد به فروش می رسند. UQ8000 نیز جدید ترین عضو تلویزیون های سری UQ ال جی می باشد که در گروه مدل های فورکی قرار گرفته و بهتر است بگوییم این مدل نسخه آپدیت شده مدل 2021 یعنی UP8000 است که در 2022 با نام UQ8000 از آن یاد می شود و در رابطه با برخی مشخصات اندکی بهبود را تجربه می کند.

 معرفی کوتاه از تلویزیون سری 8 ال جی

UQ80 به عنوان یک تلویزیون فورکی که از فناوری صفحه LED بهره می برد، بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند با قیمتی اقتصادی از یک تلویزیون هوشمند بهره‌مند شوند. ال جی تلویزیون سری UQ را در مدل های UQ8000 ،UQ9000 و UQ7000 ساخته است، تنوع در سایز بندی مدل UQ8000 منجر شده کاربران انتخاب راحت تری برای خرید این تلویزیون داشته باشند و بتوانند آن را با توجه به سلیقه شخصی و گنجایش نشیمن خود تهیه کنند.

 شاید برای همه شما جای سوال باشد که دلیل قیمت پایین و اقتصادی این تلویزیون چه می تواند باشد! در حالی که UQ80 بدور از تکنولوژی و فناوری های تصویری جدید و بروز نبوده و از سطح کیفیت 4K با پردازنده اختصاصی α5 Gen 5 AI Processor 4K بهره می برد که بستری مناسب برای ارائه و نمایش سطوح عالی از تصاویر فراهم ساخته اند.

تلویزیون UQ8000 ال جی همانند یک جعبه شگفت انگیز، سطح جدیدی از تجربه خلقی را برایتان قابل روئیت می سازد که بدون پرداخت کمترین هزینه از نمایشگری ایده آل با کیفیت تصاویر حیرت برانگیز بهره‌مند می شوید.

UQ8000 برای هرکسی که کیفیت تصویر را در اولویت قرار می دهد ایده آل بنظر می رسد و با ویژگی هایی همچون HLG ،HDR10 این اجازه را می دهد، تا کوچک ترین و پیچیده‌ترین جزئیات را در هر محتوایی مشاهده کنید که به لطف رزولوشن فورکی، خود یک قهرمان کیفیت تصویر شناخته شده است و تجربه ی تماشایی یکنواخت و شفاف را تضمین می کند.

اگر بخواهیم به نقاط ضعف این تلویزیون اشاره کنیم، باید گفت از نظر سیستم صدا کمی ضعیف وارد عمل شده است؛ به طوری که از بلندگوهای 2.0 کاناله بهره می برد و قدرت خروجی آنها سرجمع به 20 وات می رسد، البته این ضعف به لطف حضور فناوری Dolby Atmos ،Dolby Digital کمی جبران شده است که به تقویت صدای بلندگو ها می پردازد تا تجربه شنیداری رسا تری ارائه دهد.

 تلویزیون ال جی UQ80 با وجود ویژگی هایی همچون رفرش ریت تصویر 60 هرتز، تاخیر ورودی کم و حالت های ALLM ،HGIG ،eARC نمی توان آن را برای گیم پلی انتخاب نکرد و تا حدودی از پس نمایش بازی های پر تحرک و بازی های سریع و هیجانی بر می آید. UQ80 تمامی امکانات هوشمند خود را بر پایه سیستم عامل تازه‌نفس Webos 22 یا همان «WebOs 6.0» اجرا می کند که توسط آن دسترسی به تمامی امکانات هوشمند تلویزیون راحت تر صورت می گیرد.

هرآنچه که باید در مورد UQ80 بدانید!

قبل از هر چیزی باید به زاویه دید گسترده تلویزیون UQ8000 ال جی اشاره کنیم که به لطف استفاده از پنل IPS بوده و مهم ترین مزیت آن ایجاد زاویه دیدی گسترده است تا از نقاط مختلف دیدن تصاویر درست مانند مرکز واضح و شفاف دیده شود؛ سپس نمایش را به کمک تکنولوژی Direct LED و وضوح تصویر فورکی نشان می دهد، این یعنی سطح وضوح و روشنایی آن 4 برابر بیشتر از تلویزیون معمولی و FULL HD می باشد.

از طراحی تا درگاه های ارتباطی

قطعا در بررسی تخصصی تلویزیون ال جی UQ8000 به این نکته مهم پی می برید و متوجه خواهید شد، قرار دادن این تلویزیون در هر محیطی دکوراسیون تان را به بهترین شیوه بهبود می بخشد و فضایی رویایی و دنج فراهم می سازد. تقریبا دور تا دور تلویزیون اندکی حاشیه دیده می شود که تنها ضخامتی چند میلی متری دارند و تلویزیون را طوری جلوه داده اند که کاملا بی حاشیه به چشم می آید.

 این لبه های باریک از 3 طرف ضخامت کمی دارند ولی در قسمت پایینی و عریض تلویزیون کمی این ضخامت بیشتر شده و این نیز از ظرافت و زیبایی تلویزیون نمی کاهد و حالتی حفاظتی به صفحه پنل تلویزیون داده است.

پایه ها نیز در قسمت عریض و در انتهای تلویزیون نصب شده اند و حالتی دو شاخه ای دارند که برای استحکام بیشتر از فلز ساخته شده اند. عرض پایه ها تقریبا به اندازه تلویزیون است، بنابراین با قرار دادن آن بر روی میز یا هر سطوح دیگری در راستای پهنا جایی نمی گیرند و بدون گرفتن کم‌ترین فضای ممکن جلوه ای زیبا و ساده ایجاد می کنند.

بدنه تلویزیون ال جی UQ8000 به یک رنگ مشکی براق آغشته شده است و در هماهنگی کامل با سایر لوازم خانه تان قرار می گیرد؛ پنل پشت تلویزیون از نمای کناری نیز صاف و یکدست می باشد، البته دارای سواخ های ریزی است که به وسیله آن می توانید تلویزیون را توسط یک مانت 300×300 میلی متری بر روی دیوار نصب کنید.

در همین بخش شکاف کوچکی وجود دارد که تمامی پورت های تلویزیون را می توانید در آن پیدا کنید، این درگاه های ارتباطی شامل؛ 4 پورت HDMI و 2 پورت USB خروجی اپتیکال، پورت اترنت، می باشند که پذیرای اتصال سایر دستگاه های خارجی هستند و در صورت اتصال مانعی برای نصب روی دیوار ایجاد نمی کنند.  

سایزهای تلویزیون ال جی UQ80
تلویزیون ال جی 43UQ8000
تلویزیون ال جی 50UQ8000
تلویزیون ال جی 55UQ8000
تلویزیون ال جی 65UQ8000
تلویزیون ال جی 75UQ8000
تلویزیون ال جی 86UQ8000

سطح کیفیت و روزلوشن تصاویر UQ80

یکی از ویژگی هایی که به این تلویزیون برتری داده است، زاویه دید وسیع آن است که از یک پنل IPS با فناوری LED و نرخ نوسازی 60 هرتز بهره می برد؛ این پنل از پیشرفت قابل توجه ای به نسبت پنل VA برخوردار است و وضوح و دقت رنگ بیشتری ارائه می دهد.

UQ80 علاوه بر زاویه دید گسترده اش، محتوا را در سطح کیفیت فورکی نمایش می دهد که رزولوشن تصاویر در آن به 3840×2160 پیکسل می رسد.

ال جی ادعا می کند برای این تلویزیون از قدرتمند ترین پردازنده خود یعنی α5 Gen 5 استفاده کرده است که این تراشه هوشمند با استفاده از جدید ترین الگوریتم های یادگیری عمیق هر فریم از محتوای اصلی را تجزیه و تحلیل می کند و در نهایت نویز های اضافی را از آن می گیرد، تا هر نمایشی را به روان ترین شکل ممکن نمایش دهد.

UQ80 علی رغم اینکه از سطح کیفیت تصویر عالی بهره می برد، از استاندارد سینمای HDR که شامل (HDR10 و HLG) است پشتیبانی می کند؛ اما برخلاف سایر تلویزیون های ال جی با Dolby Vision سازگاری ندارد و می تواند ضعف کوچکی برای بخش تصویری آن به حساب آید.

برترین دیگری که در این نمایشگر ال جی دیده می شود، روکش نیمه براقی است که بر روی پنل صفحه نمایش کشیده شده است؛ به عبارتی از خاصیت reflections بهره می برد که تا حد زیادی از انعکاس نور صفحه جلوگیری به عمل می آورد؛ تا هنگام تماشا تصاویر هیچ هاله ای بر روی صفحه پنل تلویزیون قرار نگیرد.

تاخیر ورودی کم تلویزیون ال جی UQ80

یکی از مشکلاتی که در تلویزیون برای گیمرها می تواند آزار دهنده و طاقت فرسا باشد، کم بودن تاخیر ووردی یا همان (Input lag) است؛ تاخیر ورودی در تلویزیون عبارت است از تاخیر بین زمانی که دکمه ای روی کنترل از راه دور فشار می دهید تا عملکردی که روی صفحه اجرا می شود.

تلویزیون UQ8000 ال جی نیز زمانی که Game Optimizer روی آن فعال باشد تاخیر ورودی بسیار کمی دارد، هرچند به نسبت تلویزیون هایی با نرخ ورودی 120 هرتز چندان تعریفی نبوده، اما باز می تواند از پس نمایش صحنه های پر تحرک بدون تاخیری زیاد برآید و هر نمایش پر هیجانی را بدون لکنت و بریدگی تصاویر نمایش دهد.

مشخصات تلویزیون ال جی UQ80

سایزها43،50،55،65،70،75،86 اینچ
نوع پنل IPS
عمق رنگ10bit
رزولوشن تصویر 3840×2160 پیکسل
فناوری رنگ HDR Dynamic Tone Mapping
پردازنده تصویرα5 Gen 5 AI Processor 4K
تکنولوژی صفحه Backlight LED
ورودی های HDMI2 پورت HDMI2.1 و 2 پورت HDMI eARC
ویژگی های بازیGame Optimizer
ALLM (Auto Low Latency Mode)
رفرش ریت تصویر60Hz Native
گیرندهDVB-C/C2 ،DVB-S/S2 ،DVB-T/T2
سیستم عامل webOS 6.0

قدرت صدای بلندگوهای UQ8000

میزان صدا و تجربه صوتی تلویزیون UQ8000 ال جی در تمامی سایزها یکسان بوده و همگی از بلندگوهای 2.0 کاناله بهر می برند که سرجمع خروجی آنها 20 وات می باشد؛ بلندگوها همانند سایر تلویزیون های دیگر در بخش بالا و زیرین تلویزیون تعبیه شده اند که صدا را از بالا به پایین پرتاب می کنند.

البته در تلویزیون UQ80 تکنولوژی صدای Dolby Digital به دنبال تقویت کردن بلندگوهای تلویزیون بوده که قبلاً با نام AC-3 شناخته می شد، دالبی یک تکنیک رمزگذاری صوتی دیجیتال است که میزان داده های مورد نیاز برای تولید صدای با کیفیت بالا را کاهش می دهد، تا تجربه صوتی فراگیر تر و رسا تری ایجاد کند و سیستم شنوایی انسان را فریب دهد.

WebOs6.0 یار و یاور تلویزیون 2022 ال جی

LG در رابطه با امکانات هوشمند تلویزیون هایش همچنان به سنت خود وفادار بوده و از رابط کاربری جذاب و سریع WebOs پشتیبانی به عمل می آورد. تلویزیون UQ8000 ال جی نیز از نسخه 2022 رابط کاربری (WebOS6.0) بهره می برد. ظاهر نسخه ی جدید وب او اس کاربری سریع و روانی دارد که حین آنجام کار با آن با تاخیری مواجه نمی شوید.

تمامی اَپ های سرگرم‌کننده مانندNetflix ،youTub Amazon Prime به صورت پیش فرص در تلویزیون ال جی یوکیو 80 تعیین و نصب شده اند که دسترسی فوری به بیش از 300+ کانال رایگان LG را، از کمدی گرفته تا فیلم و ورزش، امکان‌پذیر می کند. webOS 22 یا همان 0.WebOs6. رابط کاربری (UI) یعنی مشابه رابط کاربری 2021 دارد، با این تفاوت قابلیت جدیدی برای پیکربندی حداکثر شش پروفایل کاربری مختلف در بطن خود جای داده است که می توانید محتوای مورد علاقه خود را بر اساس علایق و توصیه هایی لازم صادر کنید و به جست جو آنها بپردازید.

 کنترل از راه دور LG ThinQ در UQ80

تلویزیون ال جی UQ8000 از هوش مصنوعی با نام آشنای LG ThinQ بهره می برد که یک مدیر حرفه ای جهت کنترل از راه دور برای این تلویزیون به حساب می آید. با استفاده از این فناوری می توان به تمامی دستگاه های هوشمند خانه تان نظات داشته باشید و تغییرات لازم را بسته به نیاز خود اعمل کنید.

ThinQ به صورت برنامه ای هوشمند بر روی گوشی های همراه نصب می شود و بدون دخالت دست و با استفاده از فرمان صوتی دستورات لازم را انجام می دهد. مهم ترین مزیتش این است مشتریان می توانند از طریق کنترل تلویزیون که میکروفون های داخلی در آن تعبیه شده است، به عنوان یک کنترل مرکزی استفاده کنند و با اتصال سایر لوزام خانه تان به این برنامه هوشمند از دور کنترل و مدیریت آن را بدست آورند.

حضور پر نقش دستیار های صوتی

از دیگر ویژگی های هوشمند تلویزیون UQ80 ال جی می توان به حضور پر نقش دستیار های صوتی Google Assistant / Alexa Built-In اشاره کرد که بدون دخالت دست فرمان شما را اجرا می کنند. الکسا به نسبت دستیار صوتی گوگل عملکرد یکسانی دارد و فرمان شما را از طریق میکروفون داخلی که در ریموت کنترل هوشمند این تلویزیون قرار داده شده، دریافت می کند و دستورات شما را بدون وقفه انجام می دهند. بنابراین به شما کمک می کنند تا با استفاده از فرامین صوتی خود تمامی عملیات مربوط به دستگاه را انجام دهید.

مزایا و معایب تلویزیون ال جی UQ80

  • از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی نمی کند
  • روشنایی کم HDR
  • نسبت کنتراست پایین
  • زوایای دید گسترده
  • زمان پاسخگویی عالی
  • سیستم عامل WebOS 22 با کاربری آسان
  • ریموت جادویی با قابلیت کنترل صدا
  • ویژگی بهینه‌ساز بازی
  • از حالت تاخیر کم خودکار پشتیبانی می کند

نتایج کلی بررسی تخصصی تلویزیون ال جی UQ8000

می دانید که تلویزیون ال جی UQ80 جدیدترین عضور تلویزیون های سری 8 ال جی است که در اندازه های مختلفی در 2022 عرضه بازار رقابت ها شد. ازآنجایی که از هیچ تکنولوژی خاصی مانند صفحه نمایش های اولد و نانوسل بهره نمی برد، در نوع خود بی نظیر بوده و سطح نمایش عالی دارد.

UQ80 به دلیل پشتیبانی از نرخ نوسازی 60 هرتز و فرمت های تصویری و متعدد HDR ، تاخیر ووردی کم می تواند به یک گزینه مناسب و نه چندان ایده آل برای بازی تبدیل شود. البته در محدوده ی قیمت اقتصادی و کم این تلویزیون، همین قدر امکانات و کارایی را می توانید از یک این مدل تلویزیون انتظار داشته باشید. پس برای خرید و اطلاع از قیمت دقیق این محصول می توانید از طریق سایت برگ و باد اقدام به خرید نمایید و با کمترین هزینه و نازلتزین قیمت از یک خرید مطمئن بهره‌مند شوید.

.

مشاهده منبع:  tvreviewland

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *