وبلاگ, آموزش

اقلامی که نباید با ماشین لباسشویی شسته شوند

اقلامی که نباید با ماشین لباسشویی شسته شوند

برای استفاده از ماشین لباسشویی باید ها و نبایدهایی وجود دارد که باید مد نظر گرفت؛ به طور مثال شما نباید آیتم های زیر را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید.

یکی دیگر از چیزهایی که نباید با ماشین لباسشویی شست، لباس های تزئین شده است. تزئیات دوخته شده به راحتی در ماشین ظرفشویی پاره می شوند و حتی در صورتی که از چسب برای چسباندن این تزئینات استفاده کرده باشید؛ آب گرم می تواند چسب را خراب کند. شستن با دست این لباس ها مطمئن ترین روش شستشو است که باعث می شود لباس های شما همیشه درخشان و سالم باقی بمانند.

لباس شنای خود را با دست و با استفاده از آب ولرم بشویید. قرار دادن لباس شنا باعث می شود که آنها سریعتر فرم و انعطاف پذیری که دارند را از دست بدهند چونکه در برابر گرما مقاوم نیستند. بعد از شستن لباس های شنای خود با دست؛ آنها را آویز کنید تا خشک شود.

شستن لباس های زیر می تواند باعث بد فرم شدن آنها شود؛ علاوه بر این قلاب موجود در آنها می توانند در سیلندر دستگاه گیر بیافتند یا ممکن است به لباس های دیگر گیر کند و لباس های شما را پاره کنند. بهتر است لباس های زیر را با دست بشویید و یا قبل از قرار دادن آنها در داخل لباسشویی آنها را در کیسه لباس قرار دهید.

در حای که می توانید برخی از کفش های کتانی را در ماشین لباسشویی بشویید؛ کفش های مخصوص دو یا کفش هایی که دارای تکه های چرم هستند را هرگز در ماشین لباسشویی نشویید. قرار دادن این دسته از کفش ها منجر به کنده شدن تکه های چرمی می شود. در عوض سعی کنید کثیفی ها را با استفاده از مسواک و صابون تمیز کنید.

پلیورها و ژاکت های ساخته شده از مواد پشمی یا مخمل می توانند به راحتی در حین شستشو با ماشین لباسشویی خراب شوند. پارچه های ظریف تحمل حرکات خشن ماشین لباسشویی را ندارند و ممکن است حتی از لحاظ اندازه کوچکتر شوند. سعی کنید با استفاده از کیسه لباسشویی مشبک به کاهش اصطکاک پارچه کمک کنید و فراموش نکنید که آنها را با استفاده از هوا خشک کنید.

لباس های توری اغلب نازک هستند؛ بنابراین جای تعجب نیست که این لباس ها با روشی ایمن در ماشین لباسشویی شسته نمی شوند. این لباس های ظریف بهتر است به صورت دست تمیز شوند. از آب سرد استفاده کنید و از شستشوی سنگین خودداری کنید. در صورتی که باز هم تمایل دارید لباس های توری خود را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید آنها را در کیسه مشبک قرار دهید تا به چیزی گیر نکنند و پاره نشوند و به جای استفاده از خشک کن؛ آنها را در معرض هوا خشک کنید.

بالش های فومی از جمله بالش های طبی با شستن در ماشین لباسشویی به راحتی خراب می شوند. در صورت خیس شدن فوم ها شما قط آجرهای مرطوبی را تحویل خواهید گرفت و بعد از شروع چرخش درام ممکن است که تکه تکه شوند. در صورت لزوم می توانید آنها را تمیز کنید اما هرگز آنها را در ماشین لباسشویی قرار ندهید.

استفاده از مواد شوینده بیش از حد – برخی از کاربران تصور می کنند که استفاده از مواد شوینده بیشتر به معنای لباس های تمیزتر است؛ اما این درست نیست. در حقیقت؛ اضافه کردن مواد شونیده زیاد می تواند لباس های شما را خراب کند. مواد شوینده بیش از حد به طور کامل پاک نمی شود و لباس های شما لکه های سفیدی را ایجاد می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *