وبلاگ, راهنمای خرید, نقد و بررسی

یخچال فریزر بالا پایین یخچال ساید بای ساید و دوقلو

یخچال فریزر بالا پایین یخچال ساید بای ساید و دوقلو

آیا با تفاوت یخچال فریزر بالا پایین؛ یخچال ساید بای ساید یا دوقلو آشنایی دارید؟ همانطور که مستحضر هستید، یخچال فریزرهای موجود در بازار بر اساس سبک های مختلفی طراحی شده اند به طوری که شما می توانید انواع یخچال فریزر بالا پایین؛ ساید یا دوقلو، درب فرانسوی و غیره را در بازار شاهد باشید. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایا و معایب یخچال فریزر بالا پایین؛ یخچال ساید بای ساید یا دوقلو صحبت کنیم تا بتوانید بر حسب نیاز خود؛ بهترین گزینه را انتخاب کنید.

یخچال فریزر ساید بای ساید

از دهه 1980 به بعد استفاده از یخچال فریزر ساید بای ساید از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است. یخچال های ساید بای ساید به طور کلی از دو قسمت تشکیل شده است که در قسمت راست، یخچال و در سمت چپ، فریزر قرار گرفته است. با این وجود می توان دستگاه هایی که فریزر در راست و یخچال در چپ قرار گرفته است را می توان شاهد بود. در این دستگاه ها معمولا فریزر باریک تر بوده و شاید به سختی بتوان ظرف های بزرگ غذا را در آن جای داد.

مزایا

  • از فضای عمودی استفاده می کند.
  • نگهداری ظرف های بلند در آن ساده است.
  • اکثر مدل ها دارای دستگاه های توزیع کننده آب و یخ هستند.
  • برای آشپزخانه های باریک مناسب هستند.

معایب

  • ظروف بزرگ و پهن کمتری را در خود نگه می دارد
  • در اندازه های کمتری موجود است.
  • دستیابی به قفسه های بالا ممکن است دشوار باشد.
  • بهره وری انرژی کمتری دارد.

یخچال فریزر بالا پایین

یخچال فریزر بالا هم از دو قسمت تشکیل شده است که فریزر در قسمت بالا و یخچال در قسمت پایین قرار می گیرد. این در حالی است که یخچال فریزر پایین؛ فریزر در قسمت پایین قرار گرفته و یخچال در قسمت بالا قرار گرفته است. این دستگاه ها از طراحی سنتی تری برخوردار هستند و در مقایسه با یخچال های ساید بای ساید از قیمت پایین تری برخوردار است.

مزایا

  • غذا به راحتی در دسترس است.
  • فریزر می تواند ظروغ با عرض های مختلف را در خود جای دهد.
  • مواد غذایی را می توان در فریزر قرار دارد.
  • بهره وری انرژی بیشتری دارد.
  • در اندازه های مختلفی در دسترس است.
  • برای آشپزخانه های کوچک مناسب است.
یخچال فریزر بالا پایین

معایب

  • برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند مناسب نیست.
  • دستگاه توزیع آب و یخ روی قیمت تاثیر می گذارد.

یخچال دوقلو

یخچال های دوقلو شبیه به ساید بای ساید هستند با این تفاوت که یخچال و فریزر دارای دو سیستم جداگانه هستند که در یک مجموعه قرار گرفته اند. یخچال های دوقلو نسبت به ساید بای ساید فضای بیشتری را ارائه می دهند و برای خانواده هاییکه جمعیت بیشتری دارند ایده آل است. هر کدام از بخش های یخچال و فریزر دارای موتور و کمپرسور جداگانه هستند و در نتیجه در صورت نیاز به تعمیر؛ سریعتر و با هزینه کمتری تعمیرات انجام خواهد شد.

مزایا

  • دارای فضای بیشتری برای نگهداری مواد غذایی است.
  • دسترسی به مواد غذایی راحت تر است.
  • دو موتور کمپرسور جداگانه
  • جابجایی ساده
  • ارزان‌تر از ساید بای ساید
یخچال فریزر دو قلو

معایب

  • فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال می کند.
  • مصرف برق زیاد
  • طراحی نه چندان جدید

مقایسه یخچال ساید بای ساید با یخچال فریزر بالا پایین

در هنگام خرید یخچال گزینه های زیادی وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

فضا

انتخاب یخچال ساید بای سایذ؛ فضای عمودی زیادی برای نگهداری بطری ها یا شیشه ها در اختیارتان قرار می دهد. با این حال؛ یک ساید بای ساید؛ به دلیل طراحی باریکی که دارد؛ امکان نگهداری وسایل و آیتم های پهن تر مانند تابه را فراهم نمی آورد. علاوه بر این، اگر فضای محدودی برای باز شدن درب ها داشته باشید؛ یک مدل ساید بای ساید ممکن است ایده آل باشد؛ چون فضای بیشتری را برای باز کردن در اختیارتان قرار می دهد. این مدل همچنین نگهداری ظروف با ارتفاعات مختلف را در فریزر فراهم می آورد.

در مقایسه؛ در یخچال فریزر بالا پایین فضای افقی بیشتری در دسترس است که می توان آیتم های پهن تر (مانند جعبه پیتزا یا ظروف کلوچه) را در آن قرار دارد. آیتم ها را می توان روی هم چید و این به شما امکان می دهد تا موارد بیشتری را نسبت به ساید بای ساید نگهداری کنید. در حالی که این مورد یک مزیت محسوب می شود؛ به این معنا هم می تواند باشد که برای جستجوی غذا باید زمان بیشتری را اختصاص دهید. ممکن است هنگام جستجوی غذا، فراموش کنید که کالایی که داشته اید را دوباره در یخچال قرار دهید و یا باید دوباره دستگاه خود را کاملا مرتب کنید. این دستگاه ها بهترین یخچال ها برای آشپزخانه های کوچکتر هستند چون در اندازه های کوچکتری هم ارائه می شوند.

نصب و راه‌اندازی

یخچال و فریزرها در هر اندازه و مدلی که باشند؛ وسایلی سنگین هستند که جابجا کردن آنها دشوار است. تحویل و نصب توسط متخصصان احتمالا بهترین انتخاب شما، برای اطمینان از آسیب ندیدن منزل و پیکربندی صحیح آنها است. اگر یک یخچال با ویژگی های اضافی مانند یخ ساز و توزیع آب خریداری کرده اید؛ به یک خط آب اختصاصی نیاز دارید. این کار بهتر است توسط یک متخصص انجام شود و ممکن است به لوله کشی اضافی نیاز داشته باشید.

بهره وری انرژی

یخچال فریزر یکی از لوازم خانگی است که مصرف انرژی بالایی دارد؛ بنابراین در هنگام خرید یخچال، بهره وری انرژی بسیار حائز اهمیت است. یخچال های ساید بای ساید به دلیل موقعیتی نسبی فریزر نسبت به کمپرسور؛ بهره وری کمتری دارند. یک فضای عمودی بزرگتر وجود دارد که باید سرد شود و کمپرسور باید بیشتر کار کند تا هوا را به گردش آورد و رطوبت را بیرون بکشد.

به طور بلعکس؛ یخچال فریزر بالا پایین بهره وری بیشتری دارند چون فضای اشغال شده نسبتا کمتری دارند و کمپرسور به تلاش کمتری نیاز دارد. با این حال؛ کمپرسور به طور معمول در نزدیکی ته یخچال قرار دارد و هنگام کار گرما تولید می کند. مقداری گرما به قسمت فریزر منعکس می شود؛ این بدان معناست که کمپرسور باید بیشتر کار کند تا فضا را خنک کند و دما را ثابت نگه دارد. کارآمدترین گزینه فریزر بالا است. با این حال، این مورد کمتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد، چون دارای قابلیت های سطح بالای کمتری هستند و بندرت در اندازه های بزرگ عرضه می شوند.

مورد دیگری که باید در نظر گرفت این است که یخ ساز و توزیع آب؛ انرژی بیشتری مصرف می کنند. اگر صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه هدف اصلی شما است؛ از این دو گزینه صرف نظر کنید.

مقایسه یخچال ساید بای ساید با بالا پایین

دمای متغیر

تنظیمات دمای متغییر ویژگی است که به شما امکان می دهد تا محدوده دمای یخچال خود را کنترل کنید. هر دو یخچال فریزر ساید بای ساید و یخچال فریزر بالا پایین دارای یک کنترل دمای متغییر هستند که به صورت دستی قابل تنظیم هستند. بعضی از مدل ها دارای سنسورهایی هستند که بسته به نوع غذا؛ دما را به طور خودکار تنظیم می کنند. اما اینها به میزان قابل توجهی قیمت را افزایش می دهند. برخی از یخچال فریزر بالا پایین یک کشو بین محفظه های فریزر و یخچال فراهم می آورند. این منطقه در کنترل دما انعطاف پذیری دارند و می توان برای سرد نگه داشتن نوشیدنی ها یا گوشی غذاهای خوشمزه مورد استفاده قرار گیرد.

موارد استفاده

یخچال های ساید بای ساید برای آشپزخانه های باریک بهترین گزینه هستند و از فضای عمودی استفاده می کنند. یخچال فریزر بالا دسترسی به یخچال را بهینه می کنند و غذا را در تیررس چشم نگه می دارند. از آنجا که فریزرها کمتر استفاده می شوند؛ این امر باعث می شود که زندگی روزمره شما راحت تر می شود. اگر مشل حرکتی یا خم شدن دارید ممکن است یخچال فریزر بالا پایین یک راه حل ایده آل نباشد.

طراحی ظاهری

یخچال فریزر ساید بای ساید به طور معمول با درب هایی به سبک فرانسه ارائه می شوند. این دستگاهها با پایانه های سفید، سیاه و فولادی ارائه می شوند. این یخچال ها همچنین می توانند در آشپزخانه شما تعبیه شوند و دارای فضای خارجی متناسب با کابینت شما هستند.

یخچال فریزر بالا پایین در رنگ های سفید، مشکی و استیل ضد زنگ موجود هستند و همچنین می توانند به صورت توکار ساخته شوند تا متناسب با کابینت شما باشند. این دستگاه ها دارای درب های فرانسوی یا یک درب منفرد است. در برخی از مدل های رده بالاتر؛ یک کشوی اضافی بین یخچال و فریزر وجود دارد. این مدل ها چهار درب را ارائه می دهند و محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

یخ ساز و توزیع آب

هر دوی یخچال فریزر ساید بای ساید و بالا پایین می توانند آب و یخ را از طریق درب خود توزیع کنند. با این حال، فقط مدل های فریزر پایین دارای درب های فرانسوی این ویژگی را ارائه می دهند. ویژگی یخ ساز و توزیع آب در مدل های سطح بالاتر وجود دارد و به یک خط آب اختصاصی نیاز دارد. بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل راحتی کار؛ توزیع آب و یخ را انتخاب می کنند.

مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو

سیستم خنک‌کننده یخچال های دوقلو دو اواپراتور جداگانه و کنترل الکترونیکی دقیقی را کنترل می کند. این امر به حفظ دمای مطلوب در یخچال و فریزر کمک می کند و اجازه نمی دهد تا بوی غذاها با هم ترکیب شود.

بهره وری انرژی

مقدار کافی هوای خنک در هر محفظه مستقل از دیگری انجام می شود. سنسورهای دما تشخیص می دهند که کدام محفظه به خنک‌کنندگی نیاز دارد و یخچال و فریزر را قادر می سازد فقط در حالتی که محفظه به هوای خنک نیاز دارند؛ از برق استفاده کنند.

حفظ دما و رطوبت ایده آل

از آنجا که هوای خنک یخچال به فریزر نمی رسد؛ محفظه یخچال و فریزر رطوبت بالایی را حفظ می کند. اواپراتورهای جداگانه به هر محفظه اجازه می دهد تا درجه حرارت ایده آل خود را حفظ کنند.

مقایسه یخچال دو قلو با ساید

بدون ترکیب شدن بوها

از آنجا که هوای خنک برای رسیدن به دو محفظه از طریق مجاری یکسانی عبور نمی کنند؛ بوها جدا می شوند و بوهای غذا به هم انتقال داده نمی شوند.

  • قیمت یخچال فریزر دوقلو کمتر از ساید بای ساید است.
  • یخچال دوقلو دارای دو موتور جداگانه است در حالی که ساید بای ساید تک موتوره است.
  • یخچال های دوقلو نسبت هب یخچال ساید بای ساید برق بیشتری مصرف می کند.
  • ساید بای ساید امکاناتی مانند قفل کودک؛ محفظه بار؛ محفظه مخصوص نگهداری میوه و سبزیجات؛ سیستم سرمایش سریع؛ سیستم انجماد سریع؛ فیلتر آب؛ فیلتر هوا؛ آب سرد کن؛ یخساز؛ سیستم اتوماتیک ذوب برفک و غیره را ارائه می دهد.
  • یخچال ساید بای ساید فضای کمتری را اشغال می کند.
  • ساید بای ساید فریزر کوچکتری را نسبت به یخچال دوقلو دارد.
  • ساید بای ساید برای خانواده های کم جمعیت مناسب است و دوقلو برای خانواده های پرجمعیت.
  • ساید بای ساید ظاهر زیباتر و مدرن تری دارد.
  • یخچال های دو قلو دو درب دارند اما ساید بای ساید دو تا چهار درب دارند.

منبع: fixr و samsung

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *