آموزش, وبلاگ

روش هایی برای کاهش مصرف برق کولر گازی

روش هایی برای کاهش مصرف برق کولر گازی

در این مقاله قصد داریم به بررسی روش هایی برای کاهش مصرف برق کولر گازی بپردازیم. در ماه های گرم تابستان پیش می آید که کولر گازی شما برای خنک نگه داشتن هوا دائما کار می کند. در این مدت احتمالا با افزایش مصرف برق و سنگین شدن قبض برق خود مواجه می شوید.

اگر می خواهید روش های کاهش مصرف برق کولر گازی را یاد بگیرید جای درستی آمده اید چون در ادامه ما روش های انجام این کار را توضیح خواهیم داد.

فانتوم لود را به حداقل برسانید

شاید سوال کنید که فانتوم لود چیست؟ فانتوم لود یک وسیله یا دستگاه الکترونیکی است که وقتی واقعا خاموش است انرژی مصرف می کند. فانتوم لود در همه جای خانه شما کمین کرده است و شما هرگز به آن فکر نمی کنید چون برای شما کاملا واضح نیست که توستر؛ تلویزیون و حتی شارژر گوشی شما در حال مکش برق هستند که حتی اگر این دستگاه ها خاموش باشند و یا از آنها استفاده نشود باز هم برق مصرف می کنند.

بسیاری از لوازم خانگی ها و گجت ها در واقع این طور طراحی شده اند؛ چون دارای نمایشگرها و حالت آماده به کار (یا استراحت) هستند. هنگامی که در اتاق های خانه خود به دنبال این دستگاه ها هستید؛ آشپزخانه و اتاق نشیمن خود را فراموش نکنید. اتاق هایی که دارای تلویزیون هستند می توانند هزینه های ماهیانه قابل توجهی را برای شما به همراه داشته باشند و با افزایش تعداد فناوری هایی که در خانه های مدرن استفاده می شود فانتوم لود ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کنند.

با این حال، روش هایی وجود دارد که شما می توانید مصرف این دستگاه ها را متوقف کنید. با استفاده از دستگاه های خاص مشخص کنید که هر وسیله یا لوازم خانگی شما چه میزان برق مصرف می کند. در صورت امکان دستگاه های خود را از برق جدا کنید تا اطمینان حاصل شود که در حین استفاده نکردن هم برقی مصرف نمی شود.

از خرید کولرگازی هایی که برق زیادی استفاده می کنند خودداری کنید

اگر به دنبال لوازم خانگی جدید و از جمله کولر گازی هستید قبل از خرید مطمئن شوید که دستگاه مد نظر شما از برچسب Energy Star آژانس حفظات از محیط زیست برخوردار است. دستگاه هایی که از این برچسب استفاده می کنند بین 10 تا 50 درصد انرژی کمتری نسبت به نمونه های معمول خود مصرف می کنند. قیمت محصولاتی که دارای برچسب Energy Star هستند به طور کلی کمی بیشتر از سایر محصولات است اما صرفه جویی انرژی که در طول زمان برای شما فراهم می آورند بازگشت سرمایه خیلی سریعی را به همراه خواهد داشت.

روش های کاهش مصرق انرژی

برای کاهش مصرف برق کولر گازی یک ترموستات قابل برنامه ریزی نصب کنید

امروزه با استفاده از ترموستات های قابل تنظیم می توانید به راحتی دمای خانه خود را مطابق با برنامه و نیاز خود تنظیم کنید. به عنوان مثال می توانید دستاه را تنظیم کنید که در ساعت 7 صبح ترموستات را به 76 درجه تنظیم کند. و با رفتن به محل کار در ساعت 9 صبح؛ هنگام خروح از خانه دما را به 80 درجه تنظیم کنید. وقتی کار تمام می شود و ساعت 6 عصر به خانه می رسید می توانید دما را روی 78 درجه تنظیم کنید.

نکته اصلی این است که با استفاده زا یک برنامه ریزی برای ترموستات خود؛ می توانید در مصرف برق خود صرفه جویی کنید. به این فکر کنید که اگر بخواهید می توانید یک برنامه برای هفته های کاری؛ تعطیلات یا سفر و تعطیلات آخر هفته داشته باشید. شما می توانید از دستگاه هایی که دارای ترموستات قابل برنامه ریزی از طریق Wi-Fi است استفاده کنید و از طریق گوشی هوشمند خود مصرف برق را نظارت و مدیریت کنید.

از پنکه برای خنک سازی بیشتر استفاده کنید

در ماه های تابسات می توانید از پنکه سقفی یا پنکه های ثابت استفاده کنید. استفاده از این پنکه ها در ائایل شب یا روز به خنک سازی خانه و خانواده کمک می کند. شما از میزان کارایی این نوع فن ها و پنکه ها تعجب خواهید کرد. استفاده از هر دو نوع پنکه می توانید هزینه های کولر گازی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. با انجام ایت کار می توانید در هزینه های خنک سازی خود 7 تا 10 درصد کاهش داشته باشید.

تمام درزها را ببندید تا به کاهش مصرف برق کولر گازی کمک کنید

گزارش های اخیر نشان می دهد که موثرترین روش برای صرفه جویی در مصرف برق این است که درزهای موجود در خانه را که باعث ورود هوای گرم و خروج هوای خنک می شود را ببندید. وجود این درزها باعث کاهش کارایی و در نتیجه افزایش قبض برق ماهیانه شما می شود.

پنجره های خود را کارآمدتر کنید

به طور کلی هوای خنک می تواند از پنجره های شما خارج شود؛ شما می توانید پنجره های خود را به پنجره های دو جداره یا سه جداره که بسیار بهتر و کارآمدتر هستند تغییر دهید. اگر چه استفاده از این پنجره ها می توان هزینه بر باشد اما به طور قابل توجهی در هزینه های شما صرفه جویی می کند و حتی در تابستان هوای گرم خارج نمی شود و شما گاز کمتری را استفاده می کنید.

در بین هر پنل شیشه ای یک عایق هوا وجود دارد که مانع از ورود هوای گرم در تابستان و هوای سرد در زمستان می شود و شما به راحتی می توانید دمای خانه خود را تنظیم کنید.

عملکرد شیشه های دوحداره

برای کاهش مصرف برق کولر گازی ؛ عایق بندی خانه خود را بهبود ببخشید

از آنجا که اکثر انرژی در اکثر خانه ها به گرما یا سرما تبدیل می شود؛ بدیهی است که یکی از کارهایی که باید انجام دهید بهبود عایق بندی خانه است. این کار را می توانید به یکی از دو روش استفاده از خمیر بتونی فایبرگلاس یا عایق کف اسپری جدید انجام دهید. برای دریافت ایده هایی در مورد بهترین روش عایق سازی خانه خود با یک متخصص مشوری کنید.

تنظیم دمای بالاتر کولر گازی در شب

مهم نیست که در کجای این کره خاکی زندگی می کنیم؛ هنگام شب, دما کاهش پیدا می کند. در نتیجه از آنجا که خانه شما در حال خنک شدن است؛ به دمای کمتری نسبت به طول روز نیاز ندارید. بنابراین در افزایش دمای کولر گازی خود احتیاط نکنید چون به دلیل استفاده کمتر از جریان برق؛ صورت حساب کلی شما کاهش پیدا می کند.

کولر گازی خود را به صورت مرتب سرویس کنید

تعمیر و نگهداری مناسب همان چیزی است که شما برای نگهداری از کولر گازی خود به بهترین شکل نیاز دارید. دور نگه داشتن کولرگازی از انسداد هوا، بسیار مهم است. تعویض فیلترها به طور منظم یکی از مهمترین کارهایی است که یک صاحب خانه می تواند انجام دهد چون فیلترهای شما آلوده شده (کیفی یا موی حیوانات خانگی) است و کولر گازی برای خنک سازی بهتر باید بیشتر کار کنید. این امر می تواند به سرعت منجر به تعمیرات هزینه بر شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *