اصل از بدل, وبلاگ

روش های تشخیص ماشین لباسشویی اصل از بدل (تقلبی)

روش های تشخیص ماشین لباسشویی اصل از بدل (تقلبی)

همان طور که می دانید همه ما به طور ذاتی خواهان بهترین ها هستیم و این امر ریشه در ذات کمال گرایی انسان ها دارد. موضوع ایده ال گرایی به حدی فراگیر بوده که تمامی جوانب زندگی را در بر می گیرد. برای مثال در خرید لوازم خانگی همواره در تلاش برای خرید محصولاتی با کیفیت می باشیم. یکی از لوازمی که در انتخاب آن دقت فراوانی به خرج می دهیم ماشین لباسشویی است. از آن جایی که لباس شویی ها از جمله لوازم ضروری و پر کاربرد در خانه ها بشمار می آیند بنابراین کیفیت آن ها نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. برندهای معتبری در دنیا وجود دارد که در زمینه تولید ماشین های لباسشویی فعالیت می کنند. این برندها عبارت اند از بوش، سامسونگ، ال جی، دوو، بکو و … . بدون شک کیفیت و کارکرد محصولات این برندها انکار نشدنی بوده به همین دلیل نام و اوازه شان در سراسر دنیا پیچیده است.

با اثبات شدن کیفیت محصولات برندهای معتبر، اعتماد کاربران بیشتر شده و در نتیجه همواره به دنبال لوازمی تولید شده توسط این شرکت ها می باشند. در این میان افرادی سودجو و منفعت طلب برای رسیدن به اهداف شخصی از نام و آوازه برندهای معتبر جهانی سو استفاده می کنند تا محصولات بی کیفیت خود را به فروش برسانند. امروزه یکی از بزرگترین دغدغه های خرید لوازم خانگی تشخیص اصل از بدل می باشد. ما کارشناسان برگ و باد چندی قبل به صورت جامع و کامل در رابطه با تشخیص لوازم خانگی اصل از بدل مقاله ای ارائه نموده ایم. حال در این مقاله قصد داریم تا به کمک تجربیات چند ساله خود، شما را با روش های تشخیص ماشین لباسشویی اصل از بدل آشنا کنیم.

لباسشویی فیک چیست؟

به طور کلی لوازمی را فیک یا تقلبی می خوانیم که با ویژگی های اصلی خود در تناقض باشند. برای مثال جا زدن محصولی از برند بی کیفیت با نام و لوگوی برند باکیفیت فیک یا جعل محسوب می شود. در رابطه با ماشین لباسشویی ها نیز باید بگوییم که تناقض اصل محصول در نام، لوگو، ظرفیت و هر چیز دیگری که متعلق به محصول نباشد جعل یا فیک لباسشویی به حساب می آید. متاسفانه امروزه در بازار خرید و فروش لوازم خانگی با در صد بالایی از محصولات بدل مواجه می شویم. افراد سودجو با توجه به قانون بین المللی کپی رایت که در ان کپی کردن بخشی از ماهیت یک محصول بلا مانع است، به تولید محصولاتی مشابه به محصولات اصلی می پردازند. به این ترتیب آن ها با سواستفاده از ناآگاهی و بی توجهی کاربران محصولات تقلبی خود را به عنوان محصولات اورجینال جا زده و به خریداران قالب می کنند. در این گونه موارد از دید ما مقصر اصلی خرید محصولات فیک، کاربران ناآگاه هستند زیرا با نداشتن اطلاعات کافی اقدام به خرید نموده و در نتیجه افراد سودجو از موقعیت سواستفاده می نمایند.

نمونه هایی از جعل ماشین لباسشویی

جعل نام و مشخصات

در این نوع جعل، افراد سود جو محصولاتی را که 80 الی 90 درصد مشابه محصولات اورجینال می باشند، وارد بازار می کنند. سپس با پاک کردن نام و مشخصات لباسشویی آن را به محصولی خام تبدیل می نمایند. با سفارش مشتری و تعیین مدل از طرف آن ها افراد سودجو نام و مشخصات لباسشویی با برند معتبر را بر روی لباسشویی خام حک می کنند. به این ترتیب محصولی بی کیفیت را به محصولی معتبر تبدیل نموده و با هزینه ی بسیار بالا به شما می فروشند.

جعل لوگو و بسته بندی

افراد و شرکت های کلاهبردار با مهارت تمام و به کمک امکانات پیشرفته لوگوی محصولات معتبر را جعل می کنند تا در مواقع لازم بر روی محصولات خام بچسپانند. این لوگوها در برخی مواقع با چنان دقتی جعل می شوند که به سختی قابل تشخیص می باشند. از طرفی دیگر نوع بسته بندی و چاپ نام و مشخصات بر روی کارتن محصولات جزو اقدامات بی عیب و نقص کلاهبرداران برای فریب کاربران است.

جعل ظرفیت لباسشویی

علاوه بر جعل نام و لوگو نوع دیگری از جعل کردن وجود دارد که در آن ظرفیت لباسشویی را تغییر می دهند. به این صورت که با چسپاندن لیبل هایی بر روی محصول، ان را به مدلی بالاتر با ظرفیت بیشتر تبدیل می نمایند. برای مثال لباسشویی 8 کیلو را به لباسشویی با ظرفیت بالاتر مثلا 10 کیلو تبدیل می نمایند. در این نوع جعل گاها نام و لوگو تغییر نمی کند بلکه لزوما ظرفیت لباسشویی مد نظر کلاهبرداران است. ( هرچه ظرفیت درام یک لباسشویی بالاتر باشد هزینه پرداختی نیز بیشتر خواهد بود)

جعل رنگ لباسشویی و اختراع مدل ساختگی

لازم است در این روش به تمامی جعل کاران و کلاهبرداران تبریک گفت. زیرا این نوع جعل یکی از عجیب ترین و خفن ترین روش هایی بوده که تا به حال دیده ایم. در این روش کاربران نا آگاه با داشتن کمترین اطلاعات با افراد سودجو تماس می گیرند و لباسشویی با رنگ و برند مشخص در خواست می کنند برای مثال لباسشویی مشکی رنگ سامسونگ!! بدون مدل بدون اطلاعات تکمیلی!! کلاهبرداران خلاق نیز مدل خام لباسشویی سیاه رنگ را به برند سامسونگ تغییر داده و می فروشند. نکته بسیار جالب این خرید و فروش ان بوده که مدل ساختگی به هیچ عنوان نه فقط در سایت بلکه در کل شرکت سامسونگ نیز دیده نشده است!!!

عوامل تاثیرگذار بر خرید اشتباه لباسشویی

یافتن محصولی ارزان قیمت

فشارهای اقتصادی و بالا رفتن سرسام آور قیمت محصولات موجب شده است تا مردم به دنبال محصولی ارزان قیمت تر باشند. این در حالیست که همزمان با قیمت کمتر، خواستار برند معتبر و کیفیت بالا نیز می باشند. به عبارتی افراد به دنبال محصولی اصل با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت و هزینه هستند. از این رو به آسانی طعمه افراد سودجویی خواهند شد که از برندهای تقلبی محصولاتی مشابه لوازم اورجینال ساخته و قیمت مناسبی برای آن تعیین می نمایند. برای مثال شما می خواهید لباسشویی با مشخصات و کیفیت بالا از برند بوش را خریداری نمایید. از چندین فروشگاه معتبر قیمت گرفته اید و همگی در یک رنج قیمت بوده اند. اما به طور اتفاقی با فروشگاهی تماس خواهید گرفت که قیمت لباسشویی را 1 الی 2 میلیون کمتر از سایر فروشگاه ها اعلام می کند. بدون شک این فروشگاه فیک فروش است زیرا همچین اختلاف فاحشی ممکن نیست مگر این که سود دریافتی از فروش به اندازه ای باشد که یک میلیون کمتر مشکلی ایجاد ننماید.

نکته: اگر پرداخت هزینه لباسشویی هایی با برند معتبر برایتان سنگین تمام می شود، توصیه ما به شما این است که به دنبال محصولاتی با کیفیت بالا و هزینه مناسب تر باشید. برای مثال با وجود این که برندهایی همچون بکو و دوو در بازار جدید تر هستند اما از کیفیت بالایی برخوردارند.

نداشتن اطلاعات کافی از محصول

تجربه ثابت نموده افرادی که با آگاهی و اطلاعات کامل با فروشگاهی تماس می گیرند کمتر در معرض کلاهبرداری هستند. بنابراین خریداران عزیز قبل از خرید لباسشویی در مورد مدل و مشخصات آن به خوبی تحقیق کنید. نحوه گفتار و اطلاعات شما باعث می شود تا هنگامی که با فروشگاهی تماس می گیرید به آن ها بفهمانید که مهارت لازم را در تشخیص محصولات دارید. به این ترتیب فروشگاه های جعلی دنبال دردسر نبوده و جرات فروش لباسشویی فیک را به شما ندارند. داشتن اطلاعات در رابطه با لباسشویی علاوه بر این که شما را از خرید محصول جعل در امان نگه می دارد، موجب می شود تا از پرداخت هزینه گزاف بابت محصولی بی امکانات خودداری کنید.

خرید از فروشگاه های نامعتبر

اگر قصد خرید لباسشویی به صورت آنلاین را دارید حتما فروشگاه مورد نظر را با دقت فراوان و ریزبینانه انتخاب کنید. برخی از فروشگاه های آنلاین تنها یک پیج تلگرام یا اینستاگرام دارند که هیچ کدام به صورت قانونی قابل پیگیری نیستند. توصیه ما به شما این است که از فروشگاهی خرید کنید که دارای نماد اعتماد یا سایت و نام و نشانی معتبر باشد. تجربه کاری نیز از نکات مثبتی بوده که به فروشگاه اعتبار می بخشد.

نکته: دقت داشته باشید که تعداد ممبرهای بالا در تلگرام نشان از اعتبار فروشگاه نیست. زیرا تعداد زیادی از ان ها فیک می باشد.

پرداخت کل مبلغ

به هنگام خرید لباسشویی کل هزینه محصول را پرداخت نکنید. بسیاری از فروشگاه های معتبر از شما می خواهند که بیعانه ای پرداخت نمایید سپس در زمان تحویل کالا مابقی مبلغ را حساب کنید. این روش معقولانه ترین نوع خرید و فروش می باشد. یادتان باشد پرداخت کل هزینه امکان کلاهبرداری را افزایش می دهد. برای مثال شما قصد خرید لباسشویی دارید و کل هزینه را به فروشگاه پرداخت می نمایید. هنگام تحویل کالا متوجه می شوید که محصول خریداری شده فیک می باشد. در این حالت شما هیچ راه بازگشت و پیگیری ندارید.

پیشنهاد های غیر منطقی برای جلب اعتماد مشتری

بسیاری از فروشگاه های جعلی توان رقابت با فروشگاه های معتبر را ندارند بنابراین به پیشنهاد های غیر منطقی برای جلب اعتماد مشتری ها متوسل می شوند. یکی از پیشنهادهایی که اخیرا رایج شده است تحویل لباسشویی درب منزل بدون دریافت بیعانه می باشد. اگر اندکی تامل کنید متوجه خواهید شد که سود فروش محصولات اصل بسیار کمتر از محصولات فیک می باشد بنابراین اگر فروشگاه های اصلی بخواهند هزینه 500 تومانی باربری را بدون فروش متقبل شوند محصول سودی نخواهد کرد. فروشگاه های جعلی با ارسال بدون بیعانه محصول اعتماد کاربران را جلب می نمایند سپس اگر حقه ان ها بگیرد سودی 3 الی 4 میلیونی نصیبشان می شود و اگر حقه فروش لباسشویی نگیرد، پیشنهاد فروش با 1 الی 2 میلیون کمتر را به مشتری می دهند تا او را به طمع بیاندازند.

روش های تشخیص ماشین لباسشویی اصل از بدل

متاسفانه در سال های اخیر کاربران زیادی گرفتار تله ی کلاهبرداران جعل فروش شده اند. همان طور که گفتیم لباسشویی بدل به حساب می اید که با ویژگی ها و خصوصیات اصل خود در تناقض باشد. برای مثال افراد سودجو لباسشویی با ماهیت و برند بی کیفیت مانند ایوولی را به لباسشویی با برند با کیفیت و نامدارال جی تبدیل می کنند تا فروش و سود بیشتری کسب نمایند. بدون شک هر کاربری به هنگام خرید لباسشویی مضطرب می شود که محصولی تقلبی را خریداری ننماید. در این متن ما تصمیم داریم تا با تجربیات چندین ساله و از دید شما کاربران گرامی روش های تشخیص لباسشویی اصل از بدل را آموزش دهیم. امید است با خواندن این مطالب هیچ کاربری در دام سودجویان نیفتد.

روش اول: شناخت کلی لباسشویی و مقایسه با سایت اصلی

از اولین اقداماتی که هر کاربر قبل از خرید لباسشویی موظف است بررس نماید، اطلاعات و مشخصات کلی محصول در سایت اصلی تولیدکننده می باشد. بدون شک محصولی که شما مدنظر دارید دارای کد، مشخصات و عکس هایی از زوایای مختلف می باشد.

– از فروشنده بخواهید کد و نام کامل لباسشویی را برای شما ارسال نماید.

– کد لباسشویی را در گوگل سرچ کرده و سایت اصلی را پیدا کنید.

– مشخصات دقیق و کامل محصول را در سایت اصلی مطالعه نمایید.

– از زوایای مختلف عکس های لباسشویی را به دقت بررسی کرده و به جزئیات آن توجه کنید.

– از فروشنده بخواهید تا عکس های طبیعی محصول خود را برای شما بفرستد.

– به دقت عکس ها را با هم مطابقت دهید. (حتی کوچک ترین جزئیات)

– در صورت همخوانی کامل با خیال راحت محصول را خریداری نمایید.

این روش از ساده ترین و راحت ترین راه حل های ممکن برای تشخیص ماشین لباسشویی اصل از بدل می باشد. اما اشکالات ریز و درشتی نیز دارد برای مثال ممکن است افراد سودجو عکس هایی از پیش گرفته شده را برای شما ارسال نمایند. بنابراین تا جای ممکن از ان ها بخواهید عکس با لوگوی سایتشان را در اختیارتان بگذارند.

نکته مهم: برخی برندها محصولاتی را مخصوص کشوری می سازد ( برای مثال شرکت بوش برخی از محصولاتش را با ویژگی های منحصر بفرد تنها برای کشور امریکا تولید می کند). این به معنای جعل بودن کالا نیست.

روش دوم: اطمینان حاصل کردن از اعتبار فروشگاه

شما برای خرید لباسشویی مبلغ بالایی را هزینه می کنید بنابراین بدون هیچ ممانعتی با چندین فروشگاه تماس بگیرید. از ویژگی ها و قیمت محصول سوال بپرسید. از آن ها عکس واقعی لباسشویی و همچنین ادرس های دقیق خود فروشگاه مانند سایت، تلگرام و اینستاگرام را پرس و جو کنید. اگر با فروشگاهی از طریق سایت اشنا شدید نماد اعتماد، تلفن ثابت وادرس دقیق محل فروشگاه را بررسی نمایید. تجربه ثابت کرده است که فروشندگان اجناس فیک مکان و شماره تلفن ثابتی نداشته تا رد پایی از خود بر جای نگذارند.

روش سوم: توجه به جزئیات خرید مانند قیمت، مشخصات و…

بعد از ان که مدل لباسشویی را انتخاب نموده و از خرید ان مطمئن شدید با چندین فروشگاه تماس بگیرید تا رنج قیمت محصول دستتان بیاید. اگر قیمت محصول مدنظر در یک بازه و رنج قیمت و یا با تفاوت 100 تا 300 هزار تومانی باشد مقبول است اما اگر اختلاف قیمت به 1 الی 2 میلیون تومان رسید قطعا کالا فیک می باشد.( بهانه هایی همچون ما بدون واسطه می فروشیم، قیمت مربوط به خرید قبلی است، شعار ما سود کمتر فروش بیشتر را از هیچ فروشنده ای نپذیرید).

همچنین از هر فروشنده جزئیاتی در رابطه با لباسشویی را پرس و جو کنید. زیرا برخی از فروشگاه های فیک محصولی من درآوردی را به شما قالب می کنند که در هیچ کجا همچین موردی تولید نشده است. برای مثال شما لباسشویی سامسونگ را در رنگ مشکی می خواهید، تمامی فروشگاه ها وجود همچین مدلی را انکار می کنند. در این میان فروشگاهی وعده همچین محصولی را به شما می دهد. بدون شک فروشگاه جعل فروش است.

روش چهارم: دقت در بسته بندی و جزئیات لوگو و چاپ

لباسشویی که شما قصد خرید آن را دارید از یک برند معتبر با اوازه جهانی می باشد. مطمئنا چنین شرکتی از طراحان ماهر جهت طراحی لوگو، کیفیت چاپ و کیفیت بسته بندی استفاده می کند. بنابراین با دیدن لوگو چاپی، برچسب های زیاد و بسته بندی بی کیفیت از فیک بودن کالا مطمئن شوید. در این میان برخی از لباسشویی ها به حدی تابلو جعل شده اند که لوگوی شرکت را بر روی بدنه به صورت نوشتاری چاپ نموده اند و با ناخن قابل کندن می باشد. و یا بر روی بسته بندی برخی کالاها نام تکنولوژی هایی حک شده است که هیچ ارتباطی به مدل یا حتی برند محصول ندارد. همچنین برخی از برچسب ها دارای نشان پرچم کشور سازنده می باشد. بدون شک هیچ شرکت معتبری در تولید محصولاتش از پرچم کشوری استفاده نمی کند در نتیجه محصول فیک است.

نکته مهم: هر حک شدن مشخصاتی نشان بر اصل بودن کالا نیست.

روش پنجم: ارائه کارت های گارانتی

در تعریف کارت های گارانتی باید بگوییم که این کارت ها تضمین کننده کیفیت قطعات و اصالت کالا می باشند. بنابراین فروشگاه های معتبر با ارائه چنین خدماتی کیفیت لباسشویی را تا حد زیادی تضمین می کنند. بسیاری از فروشگاه های جعل فروش به بهانه هایی همچون کارت گارانتی فقط خرج اضافیه! اصلا این برگه هیچ ارزشی نداره، الکیه و… از ارائه این کارت ها خودداری می کنند. اما همه ما می دانیم که گارانتی ضامن معتبر کیفیت کالاست بنابراین از گرفتن آن ممانعت نکنید.

برند بوش

همان طور که می دانید بوش یکی از سرشناس ترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی در ایران می باشد که کیفیت محصولاتش زبانزد خاص و عام است. متاسفانه بیشترین جعل محصولات در این برند صورت می گیرد. در تصویر لباسشویی زیر فروشندگان سودجو با تبدیل برند کیفیت پایین یونیوا به بوش سود هنگفتی به جیب می زنند. کاربران باید با شناخت کامل از خصوصیات و ویژگی هایی که در سایت اصلی وجود دارد مدل ها را با هم مقایسه نموده و به جعل بودن ان پی ببرند.

برند ال جی

ال جی یکی از خوشنام ترین و معتبرترین برندهای بازار در نزد ما ایرانیان می باشد. این شرکت سال های زیادی با تولید محصولات با کیفیت اعتبار خود را به کاربران سر تاسر دنیا اثبات نموده است. همین امر نیز موجب شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. متاسفانه افراد سودجو از محبوبیت برند ال جی سواستفاده نموده و محصولات کیفیت پایین خود را با نام و لوگوی این برند معتبر جعل می کنند. برای مثال در تصاویر زیر مشاهده می کنید که لباسشویی تازه ساخت ایوولی با چه مهارتی و با کمک تغییر لوگو و برچسب به لباسشویی ال جی تبدیل شده است.

برند سامسونگ

آوازه ی کیفیت و کارایی محصولات تولید شده توسط شرکت معتبر سامسونگ همواره بر سر زبان ها بوده است. گاها پیش آمده که کاربران با شنیدن نام سامسونگ به انتخاب خود مطمئن شده و با خیال آسوده اقدام به خرید نموده اند. واین اعتبار دقیقا چیزی است که افرادی منفعت طلب و از خدا غافل به دنبال آن هستند تا محصولات تقلبی خود را به جای تولیدات باکیفیت سامسونگ به خریداران قالب کنند. در تصاویر زیر مشاهده می کنید که چگونه برند های نامعتبر را با تغیرات بسیار ساده به برند معتبر سامسونگ تبدیل نموده اند و از فروش ان سود های میلیونی به جیب می زنند.

نکته: گاها لباسشویی هایی که از آن ها به عنوان محصول خام استفاده می کنند از کیفیت خوبی برخوردارند اما چون نام و اعتبار چندانی در بازار نیافته اند و یا سود کمتری دارند در نتیجه به نام های معتبر جعل می شوند.

جمع بندی مطالب

با توجه به مطالب بالا به این نتیجه می رسیم که دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با خرید محصولات بدل نیست. زیرا با وجود تعداد زیاد این محصولات در بازار می توان به راحتی با راه های تشخیص ماشین لباسشویی اصل از تقلبی ، محصول تقلبی را شناسایی کرده و از خرید آن ها ممانعت کنیم. بدون شک موثرترین راه برای تشخیص لباسشویی اصل از بدل، بالا بردن سطح آگاهی و یافتن مدل در سایت اصلی و تطبیق آن با مدل موجود می باشد. همچنین به کمک مطالب بالا که بر اساس مستنداتی از تجربیات چند ساله کارشناسان برگ و باد تهیه شده است، می توانید با روش های جعل لباسشویی و چگونگی تشخیص آن ها آشنا شوید. به این ترتیب سطح آگاهی و اطلاعاتتان را افزایش می دهید و در برابر حیله کلاهبرداران در امان خواهید ماند. این نکته مهم را همیشه به یاد داشته باشید که خرید از فروشگاه معتبر ضامن کیفیت کالا و خیال اسوده شماست. به امید روزی که کاربران آگاه تمام حیله های افراد سودجو را نقش بر آب سازند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *