وبلاگ, اصل از بدل

روش های تشخیص ماشین ظرفشویی اصل از بدل

روش های تشخیص ماشین ظرفشویی اصل از بدل

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشغله کاری، افراد به دنبال راهی برای آسان نمودن امور روزمره خود می باشند. شستن ظرف ها از جمله کارهای وقت گیری است که کاربران در طول شبانه روز با ان سرو کار دارند بنابراین ماشین های ظرفشویی در راستای زندگی آسان تر تولید شدند. در واقع ماشین ظرفشویی یک دستگاه مکانیکی برقی است که برای شستن و تمیز کردن ظرف‌ها کاربرد دارد. این ماشین برای اولین بار توسط بانویی ثروتمند به نام جوزفین کاکرن در سال ۱۸۸۶ اختراع و در نمایشگاه جهانی شیکاگو در ۱۸۹۳ به نمایش گذاشته شد. در حال حاضر ظرفشویی ها از نظر امکانات و قابلیت های متنوع پیشرفت چشمگیری داشته اند. از طرفی برندهای معتبر جهانی مانند بوش، سامسونگ، ال جی، دوو، بکو و … به تولید این ماشین پرداخته اند. بدون شک کاربران با شنیدن نام این برندها به کیفیت و کارایی محصول اعتماد می کنند.

اعتماد بی چون و چرای کاربران به محصولات باکیفیت برندهای معتبر موجب شده است تا افرادی سودجو و منفعت طلب از نام و اعتبار این برندها سواستفاده کنند. به این صورت که با جعل محصولاتی مشابه با تولیدات شرکت های اورجینال و چسپاندن لوگوی این برندها بر روی محصولات بی کیفیت خود اقدام به فروش می نمایند. امروزه یکی از بزرگترین معضلات خرید ماشین ظرفشویی، تشخیص اصل از بدل می باشد. ما به عنوان افرادی با تجربه در این زمینه چندی قبل به صورت جامع و کامل در رابطه با تشخیص لوازم خانگی اصل از بدل مقاله ای ارائه نموده ایم. حال در این مقاله قصد داریم تا به کمک تجربیات چند ساله خود شما را با روش های تشخیص ماشین ظرفشویی اصل از بدل آشنا کنیم.

ماشین ظرفشویی بدل چیست؟؟

به طور کلی در معنای عامیانه چیزی را بدل می خوانیم که از روی مدل اصلی کپی شده، در حالی که با اصل آن در تناقض است. برای مثال طلای بدل در واقع به چیزی گفته می شود که از روی مدل اصلی طلا عینا کپی شده است اما در ماهیت واقعی با ان در تضاد می باشد. در تولید ماشین های ظرفشویی نیز محصولی را بدل می خوانیم که از روی ظاهر، لوگو و نام محصول اصلی با برند معتبر کپی شده باشد در حالی که در اصالت و کیفیت قطعات متفاوت از آن است. متاسفانه امروزه در بازار خرید و فروش لوازم خانگی با در صد بالایی از محصولات بدل مواجه می شویم. افراد متقلب با هزاران ترفند و حیله محصولات بی کیفیت و مشابه با ظرفشویی های اصلی را به خریداران قالب می کنند. اگر چه دام های پهن شده توسط افراد حیله گر فراوان است اما بدون شک هیچ کاربر آگاه و با اطلاعاتی گرفتار آن ها نمی شود.

نمونه هایی از جعل ماشین ظرفشویی

جعل نام و مشخصات

به هنگام خرید ظرفشویی اولین چیزی که با آن مواجه می شویم نام و ظاهر محصول می باشد. از این رو افراد سودجو در تلاش اند تا از نظر ظاهری محصولی مشابه با محصول اصلی تولید نمایند. به این ترتیب کاربران در نگاه اول فریب ظاهر تولیدات جعل را خورده و در دام حیله گران می افتند. علاوه بر آن اعتبار یک محصول تا حد زیادی بر گرفته از نام و مشخصات آن می باشد. به همین دلیل افراد جعل کار با سواستفاده کردن از نام شرکت های معتبر، برای محصولات بی کیفیت خود اعتبار می خرند.

جعل لوگو و بسته بندی

لوگو از مهم ترین مشخصه هر ظرفشویی می باشد که تا حد زیادی معرف محصول، شرکت سازنده و میزان اعتبار آن در بازار است. از این رو افراد متقلب توجه خاصی به ساخت و جعل لوگو نشان می دهند. این افراد با بکارگیری ابزارهای پیشرفته ای چون لیزر و سوزن های حکاکی با چنان دقت و مهارتی لوگوی برند های معتبر را جعل می کنند که در برخی مواقع تشخیص کپی بودن آن برای خود ما نیز سخت می شود. همچنین طراحی و چاپ مشخصات بر روی بسته بندی محصولات از جمله اقدامات ماهرانه ای است که برای کاربران ناآگاه مو لای درزش نمی رود.

جعل ظرفیت ماشین ظرفشویی

علاوه بر جعل نام و لوگو نوع دیگری از جعل کردن وجود دارد که در آن ظرفیت ظرفشویی را تغییر می دهند. به این صورت که با چسپاندن لیبل هایی بر روی محصول، ان را به مدلی بالاتر با ظرفیت بیشتر تبدیل می نمایند. برای مثال ظرفشویی 12 نفره را به ظرفشویی با ظرفیت بالاتر مثلا 14 نفره تبدیل می نمایند. در این نوع جعل گاها نام و لوگو تغییر نمی کند بلکه لزوما ظرفیت ظرفشویی مد نظر کلاهبرداران است.( هرچه ظرفیت سبد یک ظرفشویی بالاتر باشد هزینه پرداختی نیز بیشتر خواهد بود).

جعل ماهیت و ارائه مدل ساختگی

در این نوع جعل که شاهکار روش های جعل کردن است، محصولی را که افراد سودجو با نام شرکت های معتبر ارائه می دهند اصلا وجود ندارد. آن ها حتی زحمت جعل محصولی مشابه با محصول اصلی را به خود نمی دهند بلکه مدلی را که در اختیار دارند تنها با جعل نام و مشخصات به محصولی تولید شده از برند نام اشنا تبدیل می کنند. برای مثال ظرفشویی بی کیفیت از برندهای گمنام را به نام شرکت بوش و مدل SMS45M82E به شما می فروشند. هنگامی که مدل SMS45M82E را در گوگل سرچ می کنید چنین محصولی در هیچ کجای تولیدات بوش وجود ندارد.  یعنی عملا مدلی ساختگی را به شما ارائه می دهند.

عوامل تاثیرگذار بر خرید اشتباه ظرفشویی

یافتن محصولی ارزان قیمت

متاسفانه شاخص قیمت از تاثیرگذارترین عواملی است که به هنگام خرید ظرفشویی مورد توجه کاربران مخصوصا ما ایرانیان قرار می گیرد. دلیل این امر نیز ریشه در فشارهای اقتصادی و تغییرات ناگهانی قیمت دارد. افراد همواره به دنبال محصولی با کیفیت اما ارزان قیمت می باشد. همین امر نیز مقدمه خوبی برای افتادن در دام افراد سودجویی می باشد که محصولات فیک خود را به جای محصولات اورجینال قالب می کنند. برای مثال شما می خواهید ظرفشویی با مشخصات و کیفیت بالا از برند بوش را خریداری نمایید. از چندین فروشگاه معتبر قیمت گرفته اید و همگی در یک رنج قیمت بوده اند. اما به طور اتفاقی با فروشگاهی تماس خواهید گرفت که قیمت ظرفشویی را 1 الی 2 میلیون کمتر از سایر فروشگاه ها اعلام می کند. بدون شک این فروشگاه فیک فروش است زیرا همچین اختلاف فاحشی ممکن نیست مگر این که سود دریافتی از فروش به اندازه ای باشد که یک میلیون کمتر مشکلی ایجاد ننماید.

نکته: اگر پرداخت هزینه ظرفشویی هایی با برند معتبر برایتان سنگین تمام می شود، توصیه ما به شما این است که به دنبال محصولاتی با کیفیت بالا و هزینه مناسب تر باشید. برای مثال با وجود این که برندهایی همچون بکو و دوو در بازار جدید تر هستند اما از کیفیت بالایی برخوردارند.

نداشتن اطلاعات کافی از محصول

مهم ترین عاملی که موجب انتخاب اشتباه به هنگام خرید ظرفشویی خواهد شد نداشتن اطلاعات کافی از محصول و ناآگاهی کاربران می باشد. کاربران بی اطلاع مانند افراد نابینایی می مانند که با پهن کردن هر دام و یا چاله ای گرفتارش می شوند. بنابراین توصیه ما به کاربران این است که قبل از اقدام به خرید آرشیوی از مشخصات و عکس های محصول تهیه نمایند. داشتن اطلاعات کافی در مورد ظرفشویی مورد نظر علاوه بر افزایش اعتماد بنفس خریدار موجب می شود هنگام تماس با فروشگاه و پرسیدن سوالات تخصصی به فروشنده این ذهنیت القا شود که که قوه تشخیص ظرفشویی اصل از بدل را دارید. در نتیجه فروشگاه های جعلی دنبال دردسر نبوده و جرات فروش ظرفشویی فیک را به شما ندارند. به این ترتیب شما می توانید از حیله افراد سودجو و خرید محصول بدل در امان باشید.

خرید از فروشگاه های نامعتبر

انتخاب درست فروشگاه و اطمینان از اعتبار آن اهمیت فراوانی دارد. اگر شما قصد خرید حضوری دارید کافیست پرس و جو کرده و فروشگاهی مطمئن و با سابقه را انتخاب کنید. اما اگر قصد خرید به صورت اینترنتی را دارید لازم است تا دقت و وسواس بیشتری به خرج دهید. خوشبختانه در سال های اخیر وزارت صنعت معدن و تجارت برای جلوگیری از جرایم اینترنتی به سایت های معتبر نماد اعتماد اهدا می کند تا اعتبار سایت برای کاربران ثابت شود. به یاد داشته باشید از مکان هایی خرید کنید که به شما امکان پیگیری می دهند. برخی از فروشگاه ها تنها در کانال تلگرام و پیج اینستاگرام فروش دارند که هر دو قابل پیگیری نیستند.

نکته: دقت داشته باشید که تعداد ممبرهای بالا در تلگرام نشان از اعتبار فروشگاه نیست. زیرا تعداد زیادی از آن ها فیک می باشد.

پرداخت کل مبلغ

شما بابت خرید ظرفشویی هزینه بسیار بالایی پرداخت می کنید بنابراین حق دارید که قبل از پرداخت هزینه، محصول را دیده و از کیفیت آن مطمئن شوید. فروشگاه های معتبر که ریگی به کفششان نیست به کاربران این امکان را می دهند تا با پرداخت بیعانه ای ناچیز سفارش خود را ثبت نمایند سپس به محض دریافت محصول و اطمینان از سلامت آن مابقی هزینه را تسویه نمایند. اما برخی از فروشگاه های نامعتبر از ترس برگشت محصولاتشان کاربران را مجبور به پرداخت کل هزینه می کنند تا راه بازگشتی نداشته باشند. برای مثال شما قصد خرید ظرفشویی دارید و کل هزینه را به فروشگاه پرداخت می نمایید. هنگام تحویل کالا متوجه می شوید که محصول خریداری شده فیک می باشد. در این حالت شما هیچ راه بازگشت و پیگیری ندارید.

  • پیشنهاد های غیر منطقی برای جلب اعتماد مشتری

فرآیند ارسال محصول به این صورت است که:

 1-5- فروشگاه بیعانه ای برای تحویل ظرفشویی از فروشنده دریافت می کند.

2-5- محصول را توسط شخص باربر به محل مورد نظر ارسال می کند.

3-5- باربر هزینه ای (مثلا 500 هزار تومان) بابت جابه جایی دریافت می کند.

4-5- اگر خریدار محصول را بپذیرد مابقی پول را پرداخت نموده و اگر محصول را به دلایل غیر منطقی ( مثلا دلایل سر کاری که به کرار اتفاق می افتد، پشیمانی از خرید و یا…) باز گرداند هزینه باربری را باید متقبل شود. بدون شک هیچ فردی حاضر نیست ضرری الکی را بپذیر مگر کاسه ای زیر نیم کاسه باشد.

حال در این میان فروشگاه های جعل فروش برای جلب اعتماد کاربران به دادن پیشنهادهای غیرمنطقی متوسل می شوند. یکی از پیشنهادهایی که اخیرا رایج شده است تحویل ظرفشویی درب منزل بدون دریافت بیعانه می باشد. اگر اندکی تامل کنید متوجه خواهید شد که سود فروش محصولات اصل بسیار کمتر از محصولات فیک می باشد بنابراین اگر فروشگاه های اصلی بخواهند هزینه 500 تومانی باربری را بدون فروش متقبل شوند محصول سودی نخواهد کرد. فروشگاه های جعلی با ارسال بدون بیعانه محصول اعتماد کاربران را جلب می نمایند سپس اگر حقه آن ها بگیرد سودی 3 الی 4 میلیونی نصیبشان می شود و اگر حقه فروش ظرفشویی نگیرد، پیشنهاد فروش با 1 الی 2 میلیون کمتر را به مشتری می دهند تا او را به طمع بیاندازند.

روش های تشخیص ماشین ظرفشویی اصل از بدل ( تقلبی)

یکی از بزرگترین معضلاتی که امروزه کاربران به هنگام خرید ظرفشویی با آن مواجه هستند تشخیص کالای اصل از بدل می باشد. با افزایش تعداد و تنوع محصولات فیک در بازار و همچنین بالا رفتن قیمت محصولات ، نگرانی بابت خرید محصول اصل نیز بیشتر می شود. افراد سودجو به کمک هر حقه و حیله ای سعی دارند تا محصولات بی کیفیت خود را به جای تولیدات برندهای معتبر به فروش برسانند. طبیعی است که کاربران نگران خرید محصولی بی کیفیت با پولی هنگفت باشند. در این مقاله ما در نظر داریم تا با آرشیوی از دیده ها و تجربیاتمان راهنمای شما باشیم که با روش های تشخیص ظرفشویی اصل از فیک آشنا شوید و از خرید محصولات بدل در امان بمانید.

روش اول: شناخت کلی ظرفشویی و مقایسه با سایت اصلی

از اولین اقداماتی که هر کاربر قبل از خرید ظرفشویی موظف است بررس نماید، اطلاعات و مشخصات کلی محصول در سایت اصلی تولیدکننده می باشد. بدون شک محصولی که شما مدنظر دارید دارای کد، مشخصات و عکس هایی از زوایای مختلف می باشد.

  • – از فروشنده بخواهید کد و نام کامل ظرفشویی را برای شما ارسال نماید.
  • – کد ظرفشویی را در گوگل سرچ کرده و سایت اصلی را پیدا کنید.
  • – مشخصات دقیق و کامل محصول را در سایت اصلی مطالعه نمایید.
  • – از زوایای مختلف عکس های ظرفشویی را به دقت بررسی کرده و به جزئیات آن توجه کنید.
  • – از فروشنده بخواهید تا عکس های طبیعی محصول خود را برای شما بفرستد.
  • – به دقت عکس ها را با هم مطابقت دهید. (حتی کوچک ترین جزئیات)
  • – در صورت همخوانی کامل با خیال راحت محصول را خریداری نمایید.

این روش از ساده ترین و راحت ترین راه حل های ممکن برای تشخیص ظرفشویی اصل از بدل می باشد. اما اشکالات ریز و درشتی نیز دارد برای مثال ممکن است افراد سودجو عکس هایی از پیش گرفته شده را برای شما ارسال نمایند. بنابراین تا جای ممکن از آن ها بخواهید عکس با لوگوی سایتشان را در اختیارتان بگذارند.

نکته مهم: برخی برندها محصولاتی را مخصوص کشوری می سازد ( برای مثال شرکت بوش برخی از محصولاتش را با ویژگی های منحصر بفرد تنها برای کشور امریکا تولید می کند). این به معنای جعل بودن کالا نیست.

روش دوم: اطمینان حاصل کردن از اعتبار فروشگاه

شما برای خرید ظرفشویی مبلغ بالایی را هزینه می کنید بنابراین بدون هیچ ممانعتی با چندین فروشگاه تماس بگیرید. از ویژگی ها و قیمت محصول سوال بپرسید. از آن ها عکس واقعی ظرفشویی و همچنین آدرس های دقیق خود فروشگاه مانند سایت، تلگرام و اینستاگرام را پرس و جو کنید. اگر با فروشگاهی از طریق سایت اشنا شدید نماد اعتماد، تلفن ثابت و آدرس دقیق محل فروشگاه را بررسی نمایید. تجربه ثابت کرده است که فروشندگان اجناس فیک مکان و شماره تلفن ثابتی نداشته تا رد پایی از خود بر جای نگذارند.

روش سوم: توجه به جزئیات خرید مانند قیمت، مشخصات و…

بعد از ان که مدل ظرفشویی را انتخاب نموده و از خرید آن مطمئن شدید با چندین فروشگاه تماس بگیرید تا رنج قیمت محصول دستتان بیاید. اگر قیمت محصول مدنظر در یک بازه و رنج قیمت و یا با تفاوت 100 تا 300 هزار تومانی باشد مقبول است اما اگر اختلاف قیمت به 1 الی 2 میلیون تومان رسید قطعا کالا فیک می باشد.( بهانه هایی همچون ما بدون واسطه می فروشیم، قیمت مربوط به خرید قبلی است، شعار ما سود کمتر فروش بیشتر را از هیچ فروشنده ای نپذیرید).

همچنین از هر فروشنده جزئیاتی در رابطه با ظرفشویی را پرس و جو کنید. زیرا برخی از فروشگاه های فیک محصولی من درآوردی را به شما قالب می کنند که در هیچ کجا همچین موردی تولید نشده است. برای مثال شما ظرفشویی سامسونگ را در رنگ مشکی می خواهید، تمامی فروشگاه ها وجود همچین مدلی را انکار می کنند. در این میان فروشگاهی وعده همچین محصولی را به شما می دهد. بدون شک فروشگاه جعل فروش است.

روش چهارم: دقت در بسته بندی و جزئیات لوگو و چاپ

ظرفشویی که شما قصد خرید آن را دارید از یک برند معتبر با آوازه جهانی می باشد. مطمئنا چنین شرکتی از طراحان ماهر جهت طراحی لوگو، کیفیت چاپ و کیفیت بسته بندی استفاده می کند. بنابراین با دیدن لوگو چاپی، برچسب های زیاد و بسته بندی بی کیفیت از فیک بودن کالا مطمئن شوید. در این میان برخی از ظرفشویی ها به حدی تابلو جعل شده اند که لوگوی شرکت را بر روی بدنه به صورت نوشتاری چاپ نموده اند و با ناخن قابل کندن می باشد. و یا بر روی بسته بندی برخی کالاها نام تکنولوژی هایی حک شده است که هیچ ارتباطی به مدل یا حتی برند محصول ندارد. همچنین برخی از برچسب ها دارای نشان پرچم کشور سازنده می باشد. بدون شک هیچ شرکت معتبری در تولید محصولاتش از پرچم کشوری استفاده نمی کند در نتیجه محصول فیک است.

نکته مهم: هر حک شدن مشخصاتی نشان بر اصل بودن کالا نیست. زیرا بسیاری از محصولات فیک با لیزرهای حرفه ای حکاکی می شوند.

روش پنجم: ارائه کارت های گارانتی

در تعریف کارت های گارانتی باید بگوییم که این کارت ها تضمین کننده کیفیت قطعات و اصالت کالا می باشند. بنابراین فروشگاه های معتبر با ارائه چنین خدماتی کیفیت ظرفشویی را تا حد زیادی تضمین می کنند. بسیاری از فروشگاه های جعل فروش به بهانه هایی همچون کارت گارانتی فقط خرج اضافیه! اصلا این برگه هیچ ارزشی نداره، الکیه و… از ارائه این کارت ها خودداری می کنند. اما همه ما می دانیم که گارانتی ضامن معتبر کیفیت کالاست بنابراین از گرفتن آن ممانعت نکنید.

راهنمای تصویری تشخیص ظرفشویی اصل از تقلبی

برند سامسونگ

کیفیت بالای محصولات برند سامسونگ در طول سال ها سابقه ی کاری موجب شده است تا کاربران بیش از حد به این شرکت اعتماد داشته باشند. همین اعتماد نقطه شروعی برای افراد سودجو بوده تا با جعل محصولات مشابه با برند سامسونگ اقدام به فروش محصولات بی کیفیت خود بنمایند. برای مثال در عکس زیر ظرفشویی از برند ارزان قیمت و کیفیت پایین ایوولی با تغییر لوگو و برچسب به ظرفشویی از برند معتبر سامسونگ تبدیل شده است. کاربران ناآگاه بدون توجه به جزئیات در دام افراد متقلب گرفتار می شوند.

برند بوش

بوش یکی از معتبرترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی در آلمان است که امروزه شهرت جهانی دارد. کیفیت بالا، طراحی های استاندارد و قابلیت های کاربردی موجب شده است تا این شرکت به یکی از محبوب ترین برند ها نزد کاربران تبدیل شود. همین امر برای افراد سودجو کفایت می کند تا از محبوبیت برند به نفع خود سواستفاده کنند. این افراد با جعل محصولاتی مشابه و حتی غیر مشابه به تولیدات بوش اقدام به کلاهبرداری از کاربران می نمایند. به علاوه بر اساس مستندات و مشاهدات بیشترین جعل ظرفشویی نیز در برند بوش صورت می گیرد. همان طور که در عکس زیر مشاهده می نمایید ظرفشویی سفید رنگ یونیوا ابتدا به رنگ مشکی درآمده سپس با چسپاندن برچسب و تغییر لوگو به برند بوش تبدیل شده است.

برند ال جی

کمتر کسی در دنیا وجود دارد که با نام ال جی آشنا نباشد. این برند خوشنام با بیش از نیم قرن تجربه محصولات باکیفیتی را هر ساله به کاربران خود ارائه می نماید. بروز بودن و استفاده از جدیدترین قابلیت ها باعث شده است تا شرکت ال جی طرفداران زیادی داشته و کاربران همواره بدنبال محصولی تولید شده توسط این برند باشند. متاسفانه افراد منفعت طلب نیز از این موقعیت سو استفاده نموده و به جعل محصولاتی با نام و برند ال جی می پردازند. در عکس زیر به وضوح دیده می شود که برند جدید و گمنام میدیا به برند معروف و کاربرپسند ال جی تبدیل شده است.

نکته: گاها ظرفشویی هایی که از آن ها به عنوان محصول خام استفاده می کنند از کیفیت خوبی برخوردارند اما چون نام و اعتبار چندانی در بازار نیافته اند و یا سود کمتری دارند در نتیجه به نام های معتبر جعل می شوند.

جمع بندی نهایی مطالب

بدون شک شما برای خرید ماشین ظرفشویی هزینه زیادی می پردازید بنابراین طبیعی است که به هنگام خرید، نگران اصل یا بدل بودن ماشین ظرفشویی باشید. متاسفانه تعداد محصولات فیک در بازار و تنوع راه های جعل آن هر روز بیشتر می شود. بنابراین هر کاربر موظف است تا با آگاهی تمام به یادگیری روش های تشخیص ماشین ظرفشویی اصل از بدل بپردازد. در این مقاله ما سعی بر آن داشته ایم تا با در نظر گرفتن تمامی جوانب مطلبی جامع و کامل جهت راهنمایی کاربران تهیه نماییم. امید است تا کاربران با خواندن مطالب فوق سطح آگاهی و اطلاعات خود را بالا برده و از حیله افراد سودجو در امان بمانند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *