نقد و بررسی, راهنمای خرید, راهنمای خرید تلویزیون, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

تلویزیون های اولد 2023 – 2022

تلویزیون های اولد 2022 و 2023

تلویزیون های اولد: شرکت ال جی جزئیات مربوط به تلویزیون های 2023 خودش را در دی ماه امسال اعلام کرد؛ اگرچه این جلسه مطبوعاتی تا حدودی مبهم بود اما بنظر می رسد 5 مدل از این تلویزیون OLED باشند که شامل: A3، B3، C3، G3 و Z3 می باشند. در ابتدا می خواهیم به بررسی OLED بپردازیم و اینکه چه تفاوتی با LCD و LED ها دارد؟! اولدها به دلیل اینکه به طور مستقیم نور تولید می کنند وضوح و روشنایی بیشتری به نسبت سایر تلویزیون ها دارند یعنی اگر هر تلویزیون LCD سطحی از تصویر را می تواند کنترل کند، اولد برای هر پیکسل به طور مجزا نور ساطع خواهد کرد و این رنگ های مشکی را بسیار زیبا و سفیدها را کاملا درخشان نشان خواهد داد؛ در واقع عملکرد یک صفحه نمایش اولد به کمک روشن و خاموش شدن پیکسل ها انجام می شود.

یکی دیگر از مزیت های استفاده از اولد در تلویزیون های جدید نازک و سبک‌تر شدن دستگاه است یعنی چون تلویزیون به پنل جداگانه برای تولید نور نیاز ندارد ضخامت بدنه به طور چشمگیری کاهش یافته به طوری که در چند سال اخیر شاهد تولید تلویزیون های 7 میلی‌متری نیز بودیم و این یکی از زیبایی‌هایی است که همه ما در خرید تلویزیون به دنبال آن هستیم. تلویزیون‌های اولد 2023 ال جی به دلیل وضوح عالی، مصرف پایین انرژی و مدت زمان پاسخ دهی بسیار سریع کاملا مناسب گیمرها هستند پس اگر به بازی‌های کامپیوتری و یا حتی فیلم‌های سینمایی علاقه دارید فراموش نکنید که تلویزیون‌های اولد 2023 ال جی برای شما ساخته شده‌اند.

تصویری از تلویزیون های اولد 2022-2023

همانطور که اشاره کردیم اولدها رنگ مشکی را بسیار فوق‌العاده نمایش می‌دهند و این به دلیل کنترل خوبی است که بر روی پیکسل‌ها دارند؛ همچنین رنگ سفید در این پنل‌ها درخشندگی شگفت انگیزی خواهد داشت؛ پس این پنل موجب بهبود کنتراست نیز خواهد شد. تلویزیون‌های اولد ال جی جزو پر طرفدارترین‌های بازار دیجیتال هستند و جالب است بدانید تنها برندی که تمرکز بالایی بر روی فناوری OLED داشته همین برند LG می‌باشد.

مشخصات تلویزیون‌های اولد

ال جی در حال برنامه ریزی برای توسعه خط تولید تلویزیون‌هایش در سال 2022 می‌باشد! این مدل‌ها با عنوان A2، B2، C2 و G2 عرضه و روانه بازار خواهند شد. مدل جایگزین C1 که C2 میباشد به عنوان تلویزیون مقرون به صرفه در این سال معرفی شده است؛ محدوده اندازه این تلویزیون 42 تا 83 اینچ است؛ هر چند شنیده‌ها حاکی از آن است که مدل 97 اینچی آن نیز عرضه خواهد شد اما هنوز خبری از آن نیست؛ همچنین تلویزیون G2 که مدل ارتقا یافته OLED EVO G1 است نیز در اندازه بزرگ 83 اینچی تولید خواهد شد. در کنار این، دو تلویزیون A2 و B2 جایگزین مدل های سال قبل یعنی A1 و B1 شده‌اند. در جدول زیر اندازه های تعین شده برای اولدهای 2022 ال جی نشان داده شده است:

مدل42 اینچ48 اینچ55 اینچ65 اینچ77 اینچ83 اینچ
OLED A3
OLED B3
OLED C3
OLED G3
OLED A2  
OLED B2   
OLED C2
OLED G2  

ال جی هر ساله با تلویزیون های اولد در نسل جدید کاربرانش را سورپرایز می کند و امسال نیز با ارتقای مدل های گذشته انتخاب های بیشتری جلو روی ما قرار داده است. تلویزیون ال جی C3 از بهترین و پرفروش ترین اولدهای 2023 است که امسال با پنل Evo روانه بازار شد. در کنار این، می توانیم از پرچمدار اولدهای سال 2022 نام ببریم که تلویزیون ال جی G2 است و در سال جدید با اضافه شدن پنل MLA به آن، این شرکت هنرنمایی دیگری رو کرد. به یاد داشته باشید هر دوی این تلویزیون ها گیمینگ های حرفه ای هستند و از نظر نمایش بی نقص تصویر نیز کارشان حرف ندارد. در سال جدید ال جی تلویزیون CS3 را به محفل اولدهایش اضافه کرده که می توان گفت ارتقا یافته مدل CS سال گذشته می باشد و با رفرش ریت 120 هرتز یک گیمینگ واقعی می باشد.

Game Optimizer

تلویزیون های OLED ال جی در سال 2023 به عنوان بهترین تلویزیون های گیمینگ شناخته شده اند و پشتیبانی از ویژگی های نسل جدید مانند ورودی 120 هرتز فورکی، VRR، FreeSync و Nvidia GSync صحت این قضیه را اثبات کرده اند. در این جا ما با ویژگی جدید از تلویزیون های گیمینگ ال جی آشنا شدیم که Game Optimizer نام دارد و برای شناسایی و طبقه‌بندی بازی ها بر اساس سبک بازی طراحی شده است به عنوان مثال در یک کادر تنظیمات شما می توانید کنتراست و وضوح را تنظیم کنید؛ جزئیات و سایه ها را بر اساس بازی کم و زیاد کنید و یا حتی نقش آفرینی بازی ها را در دست بگیرید.

قابلیت Game optimizer در تلویزیون های ال جی

در بخش دیگری از تلویزیون های اولد 2023 یک صفحه مشترک وجود دارد که تمام گزینه های تنظیم بازی مانند VRR، تاخیر ورودی و تنظیمات مربوط به ژانر را در یک مکان جمع می کند تا دسترسی به آن‌ها راحت‌تر از همیشه باشد. تلویزیون‌های جدید 2023 ال جی ازGoogle Stadia پشتیبانی می‌کنند؛ این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد بدون استفاده از سخت افزارهای گران‌قیمت، بتوانند بازی مورد نظر را تنها در کروم جستجو کنند و بازی کنند. تنها چیزی که این سرویس پیشرفته نیاز دارد اتصال پر سرعت به اینترنت و مرورگر کروم آپدیت شده است.

در ادامه بخوانید:
تلویزیون های اولد 2022-2023

صفحه اصلی جدید (WebOS 2023)

ال جی در تلویزیون های اولد 2023 خودش، صفحه اصلی پلت فرم را به روز رسانی کرده تا کاربران بتوانند سلایق شخصی خودشان را در چیدن برنامه ها اعمال کنند و سریعتر از همیشه به آنچه که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

رابط کاربری آسان سیستم عامل WebOs

در صفحه اصلی این سیستم عامل WebOS شما می توانید تاریخچه‌ای از آنچه جستجو کرده‌اید را مشاهده کنید؛ همچنین نوار افقی معمول که در ابتدای روشن شدن تلویزیون ظاهر می‌شود اکنون برنامه‌های بیشتری رادر خودش جای می‌دهد. از جمله آیکن‌هایی که روی صفحه اصلی این پلت فرم می‌توانید مشاهده کنید برنامه‌های پیشنهادی برای شما و وضعیت آب و هوا می‌باشند.

پایه متفاوت ایستاده

از جمله آپشن‌هایی که ال جی در تلویزیون های 2023 خودش گسترده ساخته پایه ایستاده و فوق‌العاده شیک آن می باشد؛ این نوع پایه در اندازه های 55 و 65 اینچ تلویزیون های ال جی قابل مشاهده است که ظاهری مدرن و شیک نه تنها به تلویزیون بلکه برای اتاق نشیمن شما نیز به ارمغان می آورد. از مزیت‌های اصلی این پایه ایستاده ارگونومیک بودن آن است یعنی اجازه نمی‌دهد تلویزیون بیش از حد استاندارد خودش به دیوار نزدیک شود و این در وسط یا گوشه‌های اتاق نمایی بسیار شیک و زیبا به منزل شما می‌بخشد.

بهترین تلویزیون‌های مناسب گیم ال جی در سال 2023 شامل مدل‌های زیر هستند:

تلویزیون ال جی اولد G3

با توجه تفاسیر بالا متوجه شدیم که G3 پرچمدار فورکی‌ها در بین مدل های OLED است و این نیز به دلیل برخورداری از پنل فوق درخشان Evo MLA می‌باشد. تلویزیون های اولد موجود در بازار از روشنایی 700 تا 800 نیت برخوردار هستند و این در حالی است که تلویزیون g3 ال جی با این پنل پیشرفته، روشنایی آن به 1400 نیت هم رسیده و این موجب خوشحالی طرفداران ال جی شده است.

تلویزیون ال جی اولد G3

تلویزیون اولد ال جی 3 در اندازه های 55، 65 و 77 اینچ تولید شده و تصویر در آن به طور قابل توجهی ارتقا یافته است و این را در حین مقایسه با پرچمدار سال 2022 (تلویزیون G2) دریافتیم. مورد دیگری که در تلویزیون اولد G3 بسیار خودنمایی می‌کند طراحی زیبا و چشم نواز آن است؛ G3 بدنه بسیار نازکی دارد و این به زیبایی آن افزوده است؛ همچنین پایه‌ای که ال جی به عنوان استند جدید از آن اسم برده در این تلویزیون قابل جایگذاری و استفاده می‌باشد.

بیشتر بخوانید:
بهترین و پرفروش ترین تلویزیون های ال جی

تلویزیون اولد ال جی C3

همانند مدل سال گذشته، ال جی بزرگترین اندازه تلویزیون هایش را در سری C جایگذاری کرده است؛ تلویزیون C3 که عضو دیگری از خانواده اولدهای 2023 می باشد در اندازه های 83، 77، 65، 55، 48 اینچ تولید و روانه بازار شده است. این تلویزیون از جدیدترین پردازنده سری آلفا 9 نسل 6 بهره می‌برد که به کمک آن می‌تواند نه تنها چهره، بلکه صحنه‌ها را نیز شناسایی کند. با استفاده از این پردازنده هوشمند، صفحه نمایش تلویزیون C3 از هر گونه بهبود و ارتقای کیفیت تصویر دریغ نمی‌کند و روشنایی بیشتری را به نسبت پردازنده تلویزیون سری قبل یعنی تلویزیون ال جی C2 به محتوای تصویری می‌بخشد.

تلویزیون ال جی C

طبق عادت امسال، در تلویزیون C3 از جدیدترین نسخه وب او اس یعنی 7.0 استفاده شده و به واسطه پشتیبانی از قابلیت هایی مانند G-SYNC، FreeSync و Game Optimizer به یکی از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ 2023 تبدیل شده است.

تلویزیون های اولد سونی

تکنولوژی OLED که جزو فناوری های پر کاربرد و مهم در چند دهه اخیر به شمار می‌آید، به تلویزیون‌های سونی نیز راه یافت. این شرکت اولین تلویزیون اولد خودش را در سال 2017 با عنوان A1 معرفی کرد که از سری براویا بود و با تمام امکانات تصویری شگفت انگیز در اختیار کاربران قرار گرفت. در نمایشگاه CES این بار سونی دو تلویزیون دیگر با پنل OLED معرفی کرد که A95L و A80L بودند. این برند ادعا دارد که peak luminance در این اولدهای جدید به طرز قابل توجهی بهبود یافته است.

تلویزیون های اولد سونی سال 2023

اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم باید بگوییم که سونی در این تلویزیون ها از پنل WRGB استفاده کرده است که برای نمایش رنگ سفید سیستمی پیچیده دارد به این ترتیب که وقتی جریان از رنگ‌های قرمز و سبز و آبی عبور کند رنگ سفید تولید می‌شود و این نور سفید تولید شده منجر به تولید دوباره رنگ‌های اصلی خواهد شد و در نتیجه درخشندگی فوق العاده‌ای برای هر رنگ در صفحه ایجاد خواهد شد. در ادامه به بررسی این دو تلویزیون متفاوت سونی به تفصیل خواهیم پرداخت.

در پایان

یک تلویزیون OLED می‌تواند شما را با دنیای جدیدی از تصاویر رنگارنگ و زیبا آشنا سازد که تا بحال تجربه نکرده‌اید! استفاده از پنل‌های اولد در تلویزیون‌ها تنها چند دهه است که مرسوم شده اما در همین مدت کوتاه توانسته کاربران را مشتاق داشتن این تلویزیون‌ها سازد. ال جی اولین و برجسته‌ترین برند تولید کننده پنل و تلویزیون‌های اولد است که امسال نیز در نمایشگاه CES از تلویزیون‌های اولد رونمایی کرد که شامل A3، B3، C3، G3 و Z3 می‌باشند؛ اگرچه تا بحال این شرکت از مدل‌هایی مانند Z3 رونمایی نکرده و هیچ اطلاعاتی را در اختیار کاربرانش قرار نداده است اما با این وجود در دسته اولدهای 2023 ال جی جای می‌گیرد. جالب است بدانید که به غیر از A3 تمامی اولدهای ال جی گیمینگ به شمار می‌آیند و این خبر خوبی برای گیمرهای حرفه‌ای و مبتدی می‌باشد. در میان تلویزیون‌های اولد 2023 تنها Z3 ال جی از کیفیت تصویر 8K بهره می‌برد و در بقیه تلویزیون‌ها شما محتوای تصویری را با وضوح 4K مشاهده خواهید کرد و از آنجایی که هنوز محتوای 8K به درستی در اختیار کاربران قرار نگرفته است این می‌تواند یک مزیت به حساب بیاید.

سونی برند دیگری است که امسال نیز در تلویزیون هایش از این پنل ال جی استفاده کرده است به این دلیل می گوییم LG چونکه سونی قادر به تولید OLED نمی‌باشد و این پنل‌ها را از یک شرکت سازنده متعلق به ال جی خریداری می‌کند؛ پس می‌توانیم بگوییم ال جی تنها تولید کننده پنل OLED در جهان است. تلویزیون‌های اولد سونی در 2023 تنها در دو مدل A95L و A80L تولید شده‌اند که A95L را می توان بالارده و A80L را میان رده به شمار آورد. هر دوی این تلویزیون‌ها کیفیت تصویر فورکی را پشتنیبانی می‌کنند و می‌توان آن‌ها را به عنوان تلویزیون‌های گیمینگ سونی خریداری کرد. در انتها خوشحال خواهیم شد انتقادات و پیشنهادات خودتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و یا جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر در رابطه با تلویزیون های اولد 2023 با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی برگ و باد تماس بگیرید.

منبع ال جی: cnettechradar

منبع سونی: cnetflatpanelshd

سوالات متداول

ویژگی های تلویزیون اولد کدامند؟

تلویزیون های اولد به دلیل اینکه پنل جداگانه برای تولید نور ندارند ضخامت آن ها بسیار کم شده و این به دلیل تولید نور در هر نقطه از تصویر است. اولدها به نسبت دیگر تلویزیون ها مصرف انرژی بسیار پایینی دارند؛ همچنین کیفیت تصویر در این پنل ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. تلویزیون های OLED به ویژه اولدهای ال جی به دلیل مدت زمان پاسخدهی بسیار بالا مناسب گیم و بازی های کامپیوتری می باشند. ویژگی مهم این پنل ها در مقایسه با دیگر پنل های LED و LCD نمایش رنگ مشکی در بهترین حالت ممکن و با بالاترین وضوح است.

تلویزیون های اولد بهتر هستند یا کیولد؟

تلویزیون های اولد به دلیل نداشتن پنل جداگانه نور پس زمینه هم طراحی زیباتری دارند و هم مصرف آن ها پایین تر است پس تا حدودی می توان گفت که اولدها بهتر اند؛ اما تلویزیون های کیولد به دلیل د اشتن حسگر تنظیم نور در محیط های روشن قادر به ارائه کیفیت تصویر بهتری هستند. در مجموع اولدها تلویزیون های مقرون به صرفه تری هستند.

نرخ رفرش 60 هرتز برای تلویزیون های فورکی کافی است؟

نرخ رفرش بالاتر در هر تصویر به معنای تازه سازی بیشتر و حرکت روان بر روی صفحه نمایش است و تمام تلویزیون ها برای نمایش تصویری استاندارد باید حداقل از رفرش 60 هرتز پشتیبانی کنند اما امسال تلویزیون های فورکی ال جی و سونی با نرخ رفرش 120 هرتز ارائه شدند که حرکتی صاف و روان را بر روی صفحه نمایش برای تصویر رقم می زنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *