نقد و بررسی, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی G2

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی G2

بار دیگر با یک اثر هنری در سال 2022 روبرو هستیم؛ تلویزیون ال جی G2 یک شاهکار مدرن و سرمایه گذاری جدی در دنیای تلویزیون ها به حساب می آید. مردم امروزه زمان زیادی از روزشان را با گوشی های هوشمند سر می کنند، در حالیکه تلویزیون ها هم هنوز جعبه ای محبوب در هرخانه به حساب می آیند و حضور پرافتخاری دارند. در هر صورت مهم نیست که به تماشای فیلم علاقه مند باشید و یا به انجام بازی های ویدئویی؛ اگر بخواهید زیر سقف خانه تان یک جعبه جادویی داشته باشید و شبتان را با سرگرمی های بی وقفه بگذرانید، می توانید به سراغ این تلویزیون اولد ال جی G2 بروید و آن را مهمان ویژه خانه های خود کنید. تلویزیون LG OLED G2 به جهت استفاده افرادی طراحی شده که به بازی و گیم علاقه مند هستند؛ زیرا بالا ترین استانداردهای بازی را در بطن خود جای داده است و در سطح حرفه ای انجام بازی های پر هیجان و پر تحرک را امکان‌پذیر می سازد.

این کمپانی برای سال 2024 تلویزیون ال جی G4 را تولید کرده که هم از میکرولنز برای روشنایی بالاتر استفاده کرده و رفرش ریت تلویزیون را با قابلیت 144 هرتز تولید کرده است.

یکی از شگفتی های ال جی در تولید تلویزیون های اولدش این است که هر ساله با همان نام، اما اعدادی متفاوت آن ها را روانه بازار می کند به عنوان مثال، تلویزیون ال جی G در سال 2021 با عنوان G1 و در سال 2022 با عنوان G2 معرفی شده است و هر دو در دسته تلویزیون های ال جی سری G قرار گرفته اند که باید ببینیم با ورود سال جدید، ال جی این ترتیب اعداد را ادامه می دهد یا خیر؟

شرکت کره‌ای ال جی در سال 2024 پیشرفته‌ترین تی‌وی گیمینگ بازار را با نام تلویزیون ال جی C4 وارد بازار نموده که با پنل EVO و رسپانس تایم 0.1 ثانیه یکی از بهترین نمایشگر‌های سال 2024 شده است.

سایزهای تلویزیون ال جی G2
تلویزیون ال جی 55G2
تلویزیون ال جی 65G2
تلویزیون ال جی 77G2
تلویزیون ال جی 83G2

تلویزیون ال جی G2 سزاوار نام بهترین تلویزیون گیمینگ بوده که در این بازار پر رمز و راز حرف اول را می زند، G2 از راه های جدیدی به دنیای تکنولوژی سر زده و تمامی توقعات شما از یک تصویر حیرت برانگیز را برآورده می سازد؛ تا چشمان کاربر را با قدرت و کیفیت تصاویر باورنکردنی اش به حیرت بی اندازد.

معرفی کوتاه تلویزیون ال جی G2

تلویزیون اولد ال جی G2 مدل پرچمدار 2022 بوده که پایه ای ثابت برای ارائه کنتراست و وضوح چشمگیر به حساب می آید و ایده های بسیاری قوی تری نسبت به مدل های همرده خود پیاده‌سازی نموده است، OLED G2 به اوج روشنایی خود رسیده و حالت هایی از پیش تعیین شده را در خود دارد، تا هر دم یاد آور تلویزیون های سونی باشیم. اگر ارائه ایده با نیت خلاقانه ای باشد، ال جی در این زمینه کاملا پا به پای سونی ایستاده است و با بکار گرفتن پنل OLED evo برای این تلویزیون، توانسته سطوح بی نظیری از رنگ های مشکی و عمیق را ایجاد کند و هرچیزی را جذاب تر و دیدنی تر جلوه دهد؛ به طوری که به اثبات رسانده تنها تلویزیون های QLED می توانند به پای این مدل برسند. همچنین با وجود این پنل و تولید طیف گسترده ای از رنگ ها، 131.75 درصد اولد جی 2 فضای رنگی گسترده ای ایجاد می کند که این از استاندارد رنگ های پایه نیز بیرون زده است.

تلویزیون ال جی G در هر دو سال، ویژگی های قابل تحسینی دارد که آن را به بهترین مدل سال مبدل ساخته اند؛ به عنوان مثال از کیفیت تصویر فورکی با پنل 120 هرتز بهره می برد تا هر دم میزبان کنسول های سری جدید XBOX باشد و بتواند از پس یک بازی پر هیجان برآید. وقتی صحبت از تاخیر ورودی کم این تلویزیون به میان آمد، می توان گفت نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه دارد و در اسرع وقت خواسته شما را پردازش می کند؛ اولد G2 از هر نرخ ورودی پشتیبانی می کند که این باعث شده گیمرها با این جعبه جادویی با کمترین تاخیر ورودی به انجام بازی های خود بپردازند و با خرید آن حس رضایت کامل را بدست آورند.

بعد از کیفیت تصویر و نرخ نوسازی بالای این OLED G2، نوبت به سیستم صدای آن می رسد که قدرت صوتی آن چیزی کم‌تر از یک ساندبار نمی باشد و به کمک بلندگو های 4.1 کاناله، صدایی 60 واتی در کل فضا انتشار می دهد. G2 علاوه بر این میزان صدای طنین اندازش؛ مجموعه ای از فناوری های تقویت کننده صدا را پشتیبانی می کند تا از تمام جهت به صدای دل نواز این تلویزیون گوش فرا دهید و نهایت لذت را با آن کسب کنید. برای دسترسی به امکانات هوشمند این تلویزیون، WebOs در این OLED G2 حضور پیدا نموده که بیشترین مقدار طراحی شبیه به مدل سال قبل یعنی G1 دارد؛ اما در این تلویزیون از نسخه ارتقاء یافته تر استفاده شده و کاربری آسان تر و راحت تری دارد.

نگاهی به تلویزیون های ۲۰۲۳ ال جی سری G3
تلویزیون ال جی 55G3
تلویزیون ال جی 65G3
تلویزیون ال جی 77G3
تلویزیون ال جی 83G3

اوج جذابیت در طراحی تلویزیون ال جی G

تلویزیون OLED G2 مدل جایگزین OLED G1 در 2021 به حساب می آید؛ بنابراین جای تعجب نیست که DNA مشترکی از نظر طراحی و امکانات با هم داشته باشند. OLED G2 این نام را بر اساس طراحی اش به خود گرفته و با قرار دادن آن در هر محیطی همانند یک اثر هنری ظاهر می شود. ال جی با توجه به اقلیت ها و سلیقه های مختلف آن را در مدل های 55، 65، 77، 83 و 97 اینچ به فروش می رساند. ما مدل 55 اینچ آن را برای بررسی در اختیار داریم که ابعاد آن با پایه به 1221.74×756.92×243.84 میلی متر می رسد و وزن آن 21.31 کیلوگرم اندازه گیری شده است.

 قیمت های این اولد ال جی از 2.199.99 دلار شروع می شود تا 24.999 دلار که رقم بالایی می باشد؛ ولی در ازای پولی که برای خرید آن پرداخت می کنید شما از یک جعبه جادویی با طراحی حیرت برانگیز بهره‌مند می شوید. تلویزیون اولد ال جی G2 بافت بسیار ظریف و نازکی دارد و کاملا بدون حاشیه می باشد؛ عمق بسیار کم و 1 اینچی آن تمامی تجهیزات و قطعات بکار گرفته شده برای تلویزیون را در خود جای داده و لازم است در اینجا از طراحان ماهر و کاربلد این تلویزیون تقدیر و تشکر شود که توانسته اند تا این حد تلویزیونی با کیفیت و در عین حال ظریف طراحی کنند.

LG OLED G2 برای قرار گرفتن روی سطوح مختلف، بر روی یک پایه فلزی و نقره ای رنگ مستقر می شود و بنظر می رسد جدا نمودن آن راحت باشد؛ چراکه ال جی آن را برای آویزان کردن بر روی دیوار طراحی نموده و به وسیله براکت اختصاصی که در جعبه اش قرار داده اند، می توانید آن را بر روی دیوار نصب کنید و چشم اندازی زیبا به محیط خود ببخشید. پشت تلویزیون G2 ال جی نیز چندین شکاف دیده می شود؛ دریکی از این شکاف ها، مجموعه ای متنوع از درگاه های ارتباطی مستقر شده اند که سرجمع 4 پورت HDMI با 3 پورت USB، درگاه Satellite IN، خروجی اپتیکال و درگاه اتصال کابل LAN می باشد که مهم ترین پورت های این تلویزیون هستند و در این قسمت کار گذاشته شده اند، تا نمای ساده و مدرن تلویزیون به همان حالت خود حفظ شود.

تلویزیون ال جی G2، سزاوار بالاترین سطح کیفیت

کیفیت تصاویر حیرت برانگیز OLED G اصلی ترین ویژگی این تلویزیون ها بوده که با استفاده از پنل چشمگیر OLED evo کنتراست و وضوح استثنائی ارائه می دهد؛ این پنل در نوع خود بی نظیر است و بهترین تصاویری که یک تلویزیون می تواند داشته باشد را ارائه می دهد؛ همچنین فاقد نقاط کوانتومی بوده و به تقویت و تثبیت رنگ ها می پردازد، تا برخی از چشم گیرترین رنگ هایی که تا به حال در تلویزیون خود ندیده اید را مشاهده نمایید.

OLED G2 علاوه بر این سطح کیفیت؛ از نرخ نوسازی 120 هرتز با وضوح فورکی بهره می برد که تعداد پیسکل های آن به 3841×2160 می رسد؛ بنابراین می توان آن را به عنوان برترین تلویزیون گیمینگ ال جی تلقی کرد و تضمین خواهد کرد که تمامی پورت های HDMI آن با پهنای باند بالا می توانند برای اتصال به کنسول های نسل جدید آماده شوند و بدون پارگی تصاویر، تجربه یک بازی روان و بدون لکنت را به شما بدهند.

α9 Gen 5 AI Processor نیز به عنوان اصلی ترین تراشه پردازش تصاویر، در این تلویزیون حضور پیدا نموده است که از جدیدترین الگوریتم های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل محتوا استفاده می کند و به ارتقاء کیفیت تصاویر می پردازد؛ این تراشه ابتکاری، علاوه بر تصویر، صدا را نیز بهبود می بخشد و کیفیت آن را افزایش می دهد، تا از تجربه دیداری و شنیداری این تلویزیون نهایت لذت را بدست آورید.

LG OLED G2 مناسب گیم و بازی

در حال حاضر یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ موجود در بازار، LG OLED G2 می باشد که با نرخ نوسازی 120 هرتز تضمین می کند در هر رقابت برنده اصلی بازی شوید. این جعبه جادویی به لطف بهره‌گیری از 4 پورت HDMI 2.1 و پشتیبانی از استاندارد های G-SYNC ،FreeSync Premium وضوح و سرعت عالی ارائه می دهد و می تواند هر دم برای اتصال به کنسل های بازی مانند پلی استیشن 5 و سری جدید ایکس باکس، آماده شود. Response Time که از مزیت های اصلی تلویزیون برای انجام یک بازی پر تحرک و بدون تاخیری می باشد، در این اولد ال جی 1 میلی ثانیه تعیین شده است.

این یعنی ارسال درخواست شما کمتر از 1 ثانیه طول می کشد تا اجرا شود؛ اما پیش از هر چیز برای بدست آوردن این نتیجه مطلوب و کم‌ترین تاخیر ورودی، باید از کابل مناسب استفاده شود و حالت تصویر تلویزیون را روی Game Optimizer قرار داده دهید، تا نتیجه عالی و سریعی از بازی با این تلویزیون اولد ال جی G2 بدست آورید.

کارایی و امکانات تلویزیون ال جی 2022

Art Gallery یکی از کارایی‌های بسیار جالب و زیبای تلویزیون G2 است، با استفاده از این فناوری شما می‌توانید برای اوقاتی که نمی‌خواهید تلویزیون ببینید هر عکسی را روی آن بگذارید و از تلویزیون تان به عنوان یک قاب عکس بزرگ یا تابلوی نقاشی استفاده کنید و آن را روی پایه‌های استدیو قرار دهید، این تلویزیون‌ها مجهز به پیکسل‌های Self Lit است که کیفیت تصاویر را بالا می‌برد. ال جی G2 دارای کاربردهای دیگری از جمله پردازنده هوشمند آلفا، قابلیت ضبط هر برنامه‌ای که یکی از مهمترین آن ضبط کردن همزمان یک برنامه بدون نگه داشتن و در حالی که ضبط می‌شود می‌توانید به تماشای یک فیلم یا گوش دادن به آهنگ مورد علاقه خود بپردازید، حتی زمانیکه در خانه نیستید آن را روی ساعت مشخص تنظیم کرده و برنامه را ضبط می‌کند. سازگاری با محیط زیست، فناوری UItra Luminance pro، که مناسب ترین حالت برای بازی‌های ویدیویی است، قابلیت اتصال به گوشی و wifi، مخفی کردن منو، رمز گذاری روی تلویزیون، همکاری با دستگاه‌های اپل، جت هدفون و فناوری Al picture pro محتواهای چند رسانه‌ای را نمایش می‌دهد.

تنوع در برنامە‌ها، هشدار ورزشی برای علاقه مندان به ورزش و حتی زمان نگاه کردن به برنامه‌های دیگر نتایج بازی‌ها را به شما اعلام می‌کند، مرورگر اینترنت، علاوه بر این دارای 4 پورت HDMI 2.1 و قابلیت‌های فراوان دیگری است. قیمت تلویزیون ال جی G2 با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد در رده متوسط بە بالا قرار دارد یعنی برای خرید یک دستگاە عالی باید هزینە کنید اما با توجه به اندازه و کارایی بیشتر قیمت آن بالا می‌رود و در نتیجه قیمت بعضی از آن‌ها مقداری زیاد است. اگر زیاد به بازی علاقه مند هستید و بیشتر زمان خود را به بازی کردن اختصاص می‌دهید و نشستن روبه روی کامپیوتر خسته کننده است قطعاً به تلویزیون مناسبی هم نیاز خواهید داشت پس ال جی G2 انتخاب عالی است که با کمک Game optimizer تنظیمات بازی‌ را در اختیارتان قرار می‌ دهد و برای تجربه آن با سرعت بالا کافیست Input Lag boost را فعال کنید و روی مبل به راحتی بنشینید لذت ببرید. یکی از امکانات عالی آن LG voice search است که شما فقط با گفتن و به زبان آوردن برنامه دلخواهتان آن را در اختیار خواهید داشت در حالی که فناوری Speech to Text صداها را به متن تبدیل می‌کند.

در این تلویزیون اولد ال جی هنگام تماشای ویدیوهای HDR می‌توانید آن را روی حالت cinema home یا cinema user تنظیم کنید. به طوری که دیگر نگران کوچک بودن نشیمن خود نباشید; زیرا G2 کوچک و بزرگ بودن اتاق را تشخیص می‌دهد و صدا را با توجه به ابعاد محیط تنظیم می کند، مثلاً اگر اتاق بزرگ باشد تن صدا هم بالاتر می‌رود. علاوه بر این با استفاده از Magic Tap می‌توانید به راحتی گوشی‌های ال جی خود را به تلویزیون وصل کنید و هر چیزی که در گوشی شما است را می‌توان روی تلویزیون پخش کرد و یا برعکس با قرار دادن گوشی روی کنترل می‌توانید هر چیزی را بخواهید به گوشیتان منتقل کنید. ال جی محتواهای HDR را تا 800 نیت و محتواهای معمولی را تا 400 نیت روی صفحه نمایش ارائه می دهد.

فیلم ساز در تلویزیون حالتی است کە صحنه های فیلم را با کیفیت اصلی نمایش می دهد و هیچ تغییری در رنگ و افکت های فیلم ایجاد نمی کند. با کلیک بر روی گزینه Home در قسمت پایین آیکن‌هایی را می‌بینید و در بالای آن نوار فیلم و برنامه‌های دیده شده در قبل و برنامه‌های زنده را مشاهده می‌کنید که همان تاریخچه است. ال جی G2 بعد از مدتی نیاز به بروز رسانی های دارد، در حالی که به روز کردن آن کار ساده ای است و در چند دقیقه انجام می‌شود. قبل از هرکاری تشخیص دادن مدل تلویزیون مدنظر است اگر تلویزیون هوشمند باشد از فناوری home, setup یا support استفاده می‌کنیم در غیر این صورت از Menu, customer و … کمک می‌گیریم.

برای این کار وب سایت را باز کرده و مدل تلویزیون را سرچ می کنید و بعد از پیدا کردن گزینه Drivers and software را انتحاب نموده و نسخه جدید آن را دانلود کنید، اگر می‌خواهید دانلود زودتر انجام شود تلویزیون را به اینترنت وصل کنید البته به روز رسانی به چند روش امکان‌پذیر است. برای به روز رسانی به روش خودکار از کابل استفاده کرده و باید آن را به مودم وصل کنید و نسخه را دانلود نمایید.

انتشار صدایی غوطه ور کننده

با بررسی تخصصی تلویزیون ال جی G، دریافتیم خبری از ساندبار اختصاصی نیست؛ ولی در ازای آن ال جی از بلندگوهای قدرتمندی استفاده نموده که صوتی رسا و فراگیر در کل فضا انتشار می دهند؛ این بلندگو ها 4.2 کاناله هستند و قدرت صدای آنها به 60 وات می رسد و از چند جهت صدا را به بالا و پایین شلیک می کنند تا به دغدغه شما برای شنیدن فیلم و نمایش های مورد علاقه تان را پایان دهند.

در کنار این میزان صدای طنین انداز، اسپیکر های تلویزیون G ال جی از فناوری صدای Dolby Atmos پشتیبانی می کنند؛ براساس ادعای ال جی این فناوری می تواند بلندگوهای تلویزیون را تقویت کند و صدایی سه بعدی ارائه دهد.

به گفته ال جی، طراحی گالری و هنری این تلویزیون اولد G2 دیوار را در آغوش خود پنهان می کند و برای تعادل نهایی بهترین تجربه سرگرم‌کننده را به ارمغان می آورد.

WebOS، پایه ثابت تلویزیون G ال جی

تلویزیون اولد ال جی G2 با وجود محیط جذاب و سرگرم‌کننده اش در دسته ی تلویزیون های هوشمند قرار گرفته است؛ به صورت پیش فرض سیستم عامل WebOs تازه‌نفس در این تلویزیون حضور پیدا نموده که ظاهر مینیمال و شایسته ای دارد و به نسبت نسخه قبلی خود یعنی OLED G1، تغیرات جزئی به خود گرفته است که به کمک استریم های رایگان مانند Netflix ،Disney+ می توانید طیف گسترده ای از برنامه های پخش جریانی را انتخاب کنید و فیلم و سریال های مورد علاقه خود را به صورت آنلاین پخش کنید. در کنار این آپ های پیش فرض فروشگاه ال جی نیز برنامه های گوناگونی در اختیار تان قرار می دهد، محبوب ترین آنها فیلیمو و یوتیوب می باشد و برای پخش فیلم و آموزش های آنلاین بهترین گزینه هستند.

تلویزیون G2 ال جی علاوه بر سطح دسترسی آسانش، برای دستیابی راحت تر به محتوا های داخلی و انتخاب این برنامه ها، از دستیار های صوتی Alexa Built-in کمک گرفته است؛ این دستیارهای صوتی خواسته تان را توسط صدای کاربر و در زمان کوتاهی انجام می دهند و بدون جستجو کردن های خسته کننده بیشترین تماشا را در اختیار قرار می دهند. همچنین LG OLED G2 با فناوری Airplay2 سازگار است و بی شک انتقال محتوا به گوشی های آیفون و IOS را بدون محدودیت انجام می دهد و می توانید هر محتوای اعم از فیلم، عکس و ویدئو را در صفحه نمایش بزرگ این تلویزیون به اشتراک بگذارید.

مزایا و معایب تلویزیون اولد ال جی G2

مزایا

  •  کیفیت تصاویر عالی همراه با وضوح و کنتراست بالا
  • مجهز به پنل OLED evo
  • مجهز به بلندگو های قدرتمند و انتشار صدایی رسا
  • مناسب گیمینگ، با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • ریموت کنترل هوشمند و جادویی

معایب

  • قیمت بالا
  • سطح روشنایی متوسط

نتایج کلی:

در بررسی تخصصی تلویزیون ال جی G2 به این نتیجه رسیدیم اولد جی 2، در کنار بسیاری از قابلیت های تصویری توانسه جایگاه ویژه ای در 2022 به نام خود ثبت کند. این اولد ال جی محبوب ترین مدل سال شناخته شد و در حال حاضر نیز به عنوان یک تلویزیون گیمینگ برای انجام بازی از آن یاد می شود که قیمت نسبتا بالایی دارد.

تلویزیون اولد ال جی G2 در زمینه ی سطح روشنایی تفاوت فاحشی با مدل سال قبل خود یعنی OLED G1 ندارد و در رابطه با پردازنده و رابط کاربری اش اندکی بهبود را تجربه می کند. OLED G2 کماکان از نظر قابلیت های گیمینگ ماقبل بهترین کنسول های بازی قرار گرفته و حرف چندانی برای گفتن دارد که همین موضوع منجر به بی همتا بودن آن شده، تا در کیفیت عالی و نرخ نوسازی بالا بهترین تجربه دیداری از بازی را ارائه دهد.

reviewed.com :مشاهده منبع

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “بررسی تخصصی تلویزیون ال جی G2

  1. علی گفت:

    سلام با تشکر از شما لطفا قیمت

    1. برگ و باد گفت:

      سلام برای قیمت به بخش فروشگاه بروید و با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *