نقد و بررسی, نقد و بررسی تلویزیون

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C2

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C2

شرکت ال جی با تغییرات تدریجی و جامع، تلویزیون های اولد 2022 را روانه بازار کرد و در این بخش نیز، ما به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C2 می پردازیم تا بدانیم آیا این تلویزیون می تواند پا جای پای C1 بگذارد یا خیر؟! ال جی سالهاست به دنبال خلق نوآوری های جدید برای زندگی بهتر کاربرانش بوده و در هر بار تولیدات خود به خلق جدیدترین فناوری ها می پردازد، تا عصر جدیدی از زندگی را برای کاربرانش رقم بزند. ال جی در این چند سال گذشته محدوده تلویزیون هایی طراحی نموده که آنها را با ویژگی ها و قابلیت های جدیدی نام می برند، این برند هر ساله مدل های سری C را با حروفی مختص و منحصر بفرد نامگذاری می کند؛ به عنوان مثال در سال 2021، عدد “1” پس از نام مدل آمده و در سال 2022 آنها را با عدد “2” معرفی کرد مانند C2. اکنون در کنار این مدل، شما می توانید به سایز اولدهای این برند مانند G2 ،C2 ،B2 ،A2 دسترسی داشته باشید که C2 می تواند نقطه شروع عالی برای بررسی ویژگی های این مدل باشد. C2 خیلی بهتر از مدل های قبلی خود یعنی C1 و CX بوده و در آن فناوری هایی بکار برده شده که قابل تحسین است.

(این شرکت کره‌ای در سال 2024 جدید‌ترین اولد سری C را با نام تلویزیون ال جی C4 وارد بازار کرده است که با کمک پنل EVO روشنایی بیشتری دارد.)

مدل پرچمدار تلویزیون ال جی C2، هنری ترین نمایشگر 2022 بوده که هم اکنون رقیبی شایسته برای آن پیدا نشده است؛ ال جی برای تصاویر OLED C از راه های مختلفی به دنیای تکنولوژی سر زده است که چشمان انسان را از زیبایی های طبیعت به حیرات می اندازد و همانند یک ستاره نوظهور شکوفا می شود.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C2

 ال جی بعد از آخرین تولید خود در 2021، به طراحی و ساخت این مدل تلویزیون یعنی C2 پرداخت که در صدر مدل های OLED قرار گرفته و بستری مناسب برای ارائه تصاویری جذاب و نایاب فراهم ساخته است. با خرید این تلویزیون و در ازای پولی که برای تهیه آن پرداخت می کنید، شما از یک تلویزیون گیمینگ با یک پلتفرم هوشمند و جامع بهره‌مند می شوید. C2 در دسته تلویزیون های ال جی C قرار گرفته که هر ساله با اعداد مختلفی روانه بازار می شوند.

طراحی نازک آن که به اندازه یک تیغ بوده جلوه ای رویایی به محیط نشیمن شما می بخشد؛ از ویو و نمای جذابی که به محیط نشیمن شما می دهد گرفته، تا نمایش محتوا هایی با سطح بالاتر از فورکی که ثابت کرده یکی از بهترین تلویزیون هایی است در این عصر از زندگی می توانید خریداری کنید.

با بررسی تلویزیون ال جی C2 می توان فهمید، جدید ترین نسل تراشه LG را در خود جای داده است؛ Alpha A9 که از نسل 5 پردازنده ها بوده به نسبت مدل های قبلی بهبود هایی به خود گرفته که علاوه بر تصویر صدا را نیز ارتقاء می دهد. همچنین با بهره‌گیری از نرخ نوسازی 120 هرتز، توانسته جایگاه ویژه ای برای خود میان تلویزیون های گیمینگ تعیین کند.

بنابراین اگر جزء افرادی هستید به بازی علاقه دارید و فناوری هایی می خواهید که شما را برنده رقابت های سخت اعلام کند، تلویزیون ال جی OLEDC2 با حالت های گرافیکی Nvidia G-Sync و پشتیبانی از ورودی HDMI 2.1 روان ترین تجربه بازی را به شما می دهد؛ به خصوص به کاربرانی که دارای جدیدترین کنسول های بازی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس های سری X هستند.

نگاهی به تلویزیون 2023 ال جی سری C3
تلویزیون ال جی 42C3
تلویزیون ال جی 48C3
تلویزیون ال جی 55C3
تلویزیون ال جی 65C3
تلویزیون ال جی 77C3
تلویزیون ال جی 83C3

نوآوری ال جی برای طراحی تلویزیون ال جی C

ال جی با طراحی تلویزیون اولد C انتخاب ایده آلی جلو شما قرار داده است؛ چراکه آن را از سایز 42 تا 83 اینچ طراحی نموده، تا بتوانید از کوچکترین اندازه آن برای انجام بازی و بزرگ‌ترین سایز آن برای سالن ها و همایش های بزرگ استفاده کنید. وقتی برای خرید یک تلویزیون هزاران دلار پرداخت می کنید، پس انتظار دارید پایه های آن مطابق با صفحه نمایش باشد و چشم اندازی باشکوه در محیط شما ایجاد کند.

در این بخش از بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C2، دریافتیم که پایه آن با روکش فلزی آغشته شده و بنظر می رسد، پیچیده‌ترین پایه ای بوده که نصب آن کمی دقت می خواهد و دستورالعمل نصب آن در دفترچه راهنما تلویزیون درج شده است؛ اما بدتر از آن باید جلو تلویزیون نصب گردد که در صورت استفاده از نوار صوتی باید آن را چند اینچ دور تر از صفحه نمایش قرار دهید و برای آن جایی مناسب تعیین کنید.

تلویزیون ال جی C2 از نمای کناری تفاوت چندانی با OLED C1 ندارد؛ هر دو مدل بر روی یک پایه قرار می گیرند و حس پایداری خوبی به تلویزیون می دهند. پنل استفاده شده در این تلویزیون به خودی خود نازک و باریک است که استفاده از فناوری OLED منجر شده تا این حد ضخامت تلویزیون باریک و ظریف باشد، باید گفت ضخامت آن تقریبا نصف یک گوشی آیفون 13 است که البته بخش ضخیم تری در قسمت پشت تلویزیون دیده می شود و جای بلندگو ها و دیگر اجزای تلویزیون می باشد.

LG OLED C2 در اطراف و پشت تلویزیون شکاف کوچکی دارد که تمامی پورت های ورودی و خروجی را در آن پیدا خواهید کرد؛ در این شکاف از 4 پورت HDMI که تمامی آنها از استاندارد 2.1 بهره می برند، جای گذاری شده، همچنین به 3 ورودی USB با پورت اترنت و خروجی اپتیکال مجهز شده است و همه آنها با یک درپوش پلاستیکی و مشکی رنگ پوشانده شده اند، تا نمای صاف و یکدست تلویزیون ال جی C2 حالت سادگی و یکنواختی خود را حفظ کند.

طراحی برازنده یک OLED گران قیمت

تلویزیون ال جی C1 از طراحی شیک و منحصر به فردی برخوردار است. شیشه مشکی براق، قاب پشتی تلویزیون از دو قسمت بالا و پایین است و جنس این دو با هم فرق دارد، جنس قسمت بالایی از فلز و قسمت پایینی از پلاستیک است. یک قسمت مخصوص در پشت تلویزیون مخصوص کابل‌ها و ورودی‌ها تعبیه شده است. ابعاد در اتصال به دیوار 300 در 200 میلی متر می‌باشد. حاشیه‌های تلویزیون زیاد ضخیم نیستند که باعث حواس پرتی شما در هنگام تماشای تلویزیون بشوند اندازه آن 0.9 سانتی متر می‌باشد.

ضخامت کلی تلویزیون 4.7 سانتی متر است که این ضخامت بیشتر در قسمت پایین نمایان است و نیمه بالا ضخامت کمتر از یک گوشی هوشمند را داراست. طراحی باریک و زیبایی این تلویزیون سبب شده که اگر روی دیوار نصب کنید فاصله زیادی ایجاد نکند و مانند یک تابلو زیبا روی دیوار نمایان شود. کیفیت ساخت c1 مثل مدل cx است و از مواد عالی و درجه یک ساخته شده است. استفاده از فلز باعث شده این تلویزیون ظاهری زیبا و دلنشین داشته باشد و زیبایی چشم نوازی به بیننده بدهد. اما قاب پایین تلویزیون از پلاستیک است و از مواد معمولی ساخته شده است. پس طراحی تلویزیون ال جی مدل c1 از دیگر مدل‌ها شیک تر و جذاب تر است و همچنین کیفیت بیشتری دارد.

کیفیت تصاویر حیرت برانگیز OLED C2

دقت رنگ و وضوح، از اصلی ترین ویژگی های تصویری این تلویزیون ال جی OLED C2 به حساب می آیند. C2 یک تلویزیون بسیار زیبا با روشنایی و کنتراست عالی می باشد که از پنل Self-Lighting OLED با تکنولوژی Pixel Level Dimining بهره می برد و عصر جدیدی از نور پردازی را به کمک پیکسل های درخشان ایجاد می کند.

صفحه نمایش شیشه ای و براق تلویزیون OLED C2 در مقایسه با مدل OLED C1 کمی براق‌تر است و تابش خیره کننده ای دارد؛ یعنی نمی تواند از پس بازتاب های زننده بربیاید و قطعا یک امتیاز منفی برای این تلویزیون به حساب می آید.

از آنجایی که هر دو تلویزیون ال جی C از کیفیت تصویر 4K با پنل 120 هرتز بهره می برند؛ حرکات پر جنب و جوش در آنها بسیار نرم تر و صاف تر نمایش داده می شوند. این پنل کیفیت تصاویر را حفظ می کند تا پیکسل ها دچار لرزش نشوند و نویزها به بافت تصاویر آسیبی نرسانند.

از سویی دیگر ال جی ادعا می کند برترین تراشه خود را در این تلویزیون C2 بکار برده است که مدل Alpha 9 نسل 5 می باشد و سطوح کیفیت تصاویر را ارتقاء می دهد که علاوه بر ارتقاء کیفیت تصاویر، صدا را نیز رسا تر می سازد، تا شما کوچک‌ترین جزئیات در صدا را بشنوید. همچنین LG OLED C2 با فناوری های HDR ،HDR10 و HLG سازگار است در حالی که با HDR10+ سازگار نمی باشد و این نیز می تواند ضعف کوچکی برای تلویزیون C2 به حساب آید.

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی C2

بهترین تلویزیون، تلویزیونی است که کیفیت صوتی و تصویری بالایی داشته باشد که به نحو احسن نیاز کاربر را برآورده کند. تلویزیون‌ c1 ال جی جزء برترین‌ها و پیشرفته ترین‌ها در بین محصولات صوتی و تصویری است. میزان ویژگی‌های خاص این تلویزیون با قابلیت 4k صفحه نمایشی بسیار بزرگ با جزییات بسیار ریز و غیرقابل باور را به نمایش می‌کشد و باعث می‌شود شما بیننده بهترین و شفاف ترین تصاویر باشید.

با قابلیت Nano color می‌توانید به تماشای رنگ‌های طبیعی و شفاف بپردازید. پردازنده Alpha 9 Gen 4 می‌تواند با از بین بردن نویز و افزایش وضوح به ارتقا کیفیت بپردازد و بهترین تصاویر 4k را ارائه دهد. زاویه دید تلویزیون ال جی c1 به لطف فناوری IPS پیشرفت کرده است و از هر زاویه‌ای که بخواهید بیننده تصاویر روشن و شفاف خواهید بود.

این قابلیت با پشتیبانی پردازنده Alpha 9 رنگ های مختلف مشکی عمیق و خیره کننده را ارائه می‌دهد. این روز‌ها تولید کنندگان شرکت ال جی برای وضوح و کیفیت تصاویر به پردازنده a9 Gen4 روی آورده‌اند. با استفاده از نسل جدید پردازنده a9 Gen4 برای کاهش نویز و کیفیت بالای تصویر، کیفیت تصویر 4k به واقعیت تبدیل شده است. با پردازنده a9 Gen4 شما می‌توانید صداهای اضافه را حذف کنید تا در شنیدن صدای رسا و واضح اختلالی ایجاد نشود، و همچنین می‌توانید از وضوح کنتراست و کوچکترین جزییات تلویزیون اولد ال جی c1 لذت ببرید.

این قابلیت به کمک پردازش a9 Gen4 اتفاق می‌افتد و شما می‌توانید به تماشای تصاویر واقعی بپردازید. قابلیت Dolby vision یک نسخه هوشمند و بروز شده از HDR است و مستقیماً بر روی کیفیت تصویر تاثیر می‌گذارد. هوش مصنوعی به طور خودکار محتوا را شناسایی می‌کند و بهترین تصویر را به نمایش می‌گذارد. تصاویر در هنگام بازی به گونه‌ای واضح و شفاف بدون هیچ گونه تاری است که انگار شما وسط بازی هستید. در تلویزیون ال جی c1 قابلیتی است که این سری ویژگی HDR فقط برای دیدن فیلم نیست بلکه در این مدل برای بازی هم به کار می‌آید پس شما با بازی از طریق فرمت HDR وارد دنیای واقعی بازی‌ها خواهید شد.

فناوری Dolby Vision IQ مهمان ویژه تلویزیون اولد C

دالبی ویژن که از فناوری های نوید دهنده HDR است، همچنان حضور پر افتخارش را در مدل های مختلف تلویزیون های ال جی احساس می کنیم، این فناوری، مستقیماَ تاثیر خود را بر روی سطح روشنایی تصویر می گذارد و با استفاده از هوش مصنوعی، به طور خودکار نور و روشنایی محیط را تشخیص می دهد و بر اساس میزان نور دهی اتاق تنظیمات مربوط به روشنایی تلویزیون را تغییر می دهد، پس با وجود این فناوری نوظهور، هنگام تماشای فیلم و بازی با این اولد شگفت انگیز، تصاویر شفاف و بسیار واضح دیده خواهند شد.

تجربه صوتی رسا و فراگیر از OLED C2

صدا و خروجی صوتی LG OLED C2، امتیاز مثبتی برای این تلویزیون به شمار می رود، به طوری که شنیدن دیالوگ ها را بدون آسیب رساندن به گوش شما پخش می کند؛ ال جی تمامی بلندگوهای C2 را در جعبه ای محبوب و در پشت تلویزیون جای داده است که با در اختیار گرفتن کمترین فضا بیشتر صدا را تولید می کنند.

بلندگوهای C2 به صورت 2.2 کاناله هستند که توان خروجی آن ها به 40 وات می رسد و حتی در اندازه های بزرگ‌تر نیز قدرت خروجی 40 وات دارد؛ بر اساس تجربیات ما، این میزان صدا در یک تلویزیون می تواند حتی برای سالن های بزرگ نیز پاسخگو باشد.

تجربه ناب از بازی با تلویزیون C2 ال جی

تلویزیون ال جی C2 از آخرین فناوری ها برای پشتیبانی از کنسول های بازی بهره می برد؛ به طوری که با اتصال آن و توسط ورودی HDMI2.1، می توانید تجربه ای همانند رایانه شخصی با این تلویزیون داشته باشید؛ تاخیر ورودی کم با نرخ نوسازی 120 هرتز، می تواند نقطه شروعی عالی برای اجرای بازی های پر هیجان باشد و بدون تاخیری و بریدگی تصاویر، شما را برنده رقابت های سخت اعلام کند.

ال جی سالهاست با شعار Lifes GOOD بازار رقابتی را تصاحب نموده و به گفته وی تلویزیون اولد C2 از راه های جدیدی وارد دنیای تکنولوژی شده است و یک ایده برای تقویت و پردازش محتوا دارد که به کمک پردازنده a9 و الگوریتم‌های یادگیری عمیق، توانسته این پیشرفت را به نام خود ثبت کند.

WebOs، یار و یاور OLED C

تمامی تلویزیون های اولد مانند G2 ،C2 ،B2 ،A2 ال جی در 2022 هم اکنون بر پایه پلتفرم هوشمند WebOs اجرا می شوند؛ مدل OLED C2 نیز به لطف نامگذاری جدیدش بر اساس سال انتشار، WebOs 6.0 را اجرا می کند که تنها با یک بار راه‌اندازی تلویزیون متوجه کاربری راحت و آسانش می شوید. در هنگام کار با این محیط جذاب در تلویزیون ال جی C2 جابه جایی منوها و لگ های تاخیر ورودی، در سریع ترین زمان لغزش پیدا می کنند و انتخاب می شوند؛ البته باید گفت عملکردی شبیه به گوشی های اندرویدی دارد و تا این حد انتخاب برنامه ها با آن آسان می باشد.

تعدادی از اَپ های کاربردی که شامل برنامه وضعیت آب و هوا و بروزرسانی ها است، به صورت منویی چرخنده کار گذاشته شده و به دنبال آن فهرستی از اَپ ها و استریم هایی مانند Netflix ،Disney Plus ،Apple tv ،Prime Video و HBO Max را قرار داده است تا از این طریق به تماشای جدیدترین برنامه ها و ویدئوهای آنلاین بپردازید. سپس در پایین صفحه اصلی، یک نمای کلی برای برخی از پلتفرم های کاربردی قرار داده شده که به شما راهی سریع برای یافتن محتوا را نشان می دهد.

در حالت کلی تلویزیون هوشمند C2 در مقایسه با C1 تغییر اساسی نکرده، اما برخی از ویژگی های جدید را دارا می باشد که نشستن به پای این تلویزیون را لذت بخش تر می کند؛ به عنوان مثال می توانید برای هر یک از اعضای خانواده خود پروفایل شخصی ایجاد کنید و هر نوع محتوایی را بر اساس علایق خود جستجو و تنظیم نمایید.

از آنجایی که به شروع جام جهانی فوتبال نزدیک تر می شویم، تلویزیون C2 ال جی گونه ای دیگر از قابلیت های هوشمند مانند Sport Alert را دارد که با تنظیم دقیق آن، زمان پخش بازی های مهم را به شما اطلاع می دهد. با این وجود می توان گفت تلویزیون ال جی OLEDC2 با بهره‌گیری از این پلتفرم هوشمند وب او اس، توانسته محیطی جذاب و سرگرم‌کننده را برای طرفدارانش مهیا سازد.

مقایسه تلویزیون ال جی C1 با تلویزیون C2

امکانات تلویزیونتلویزیون ال جی C1تلویزیون ال جی C2
پردازندهآلفا 9 نسل 4آلفا 9 نسل 5
سیستم عامل WebOS 5.0WebOS 6.0
رفرش ریت تصویر120 هرتز120 هرتز
پنل و کیفیت تصویرOLED OLED

در آخر

در نهایت با بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C2، می توان فهمید با امکانات هوشمند و پردازنده اش، موفق تر از سال قبل بوده و بهترین تلویزیونی به حساب می آید که از طراحی متمایز و مدرن بهره می برد. OLED C2 با پنل درخشان Evo، و پلتفرم هوشمند WebOS 6.0 امتیازات بالایی کسب نمود و توانست با ساخت اندازه 42 اینچ، رقبای خود را شسکت دهد. تنها چیزی که آن را به بهترین اولد 2022 تبدیل کرد کیفیت تصویر فوق‌العاده با رابط کاربری آسانش می باشد و این دقیقا همان چیزی است که از محبوب ترین تلویزیون ها انتظار می رود.

خرید تلویزیون اولد ال جی C2 برای کسانی که بودجه کافی برای تهیه آن در اختیار دارند و می خواهند یک تلویزیون گیمینگ خریداری نمایند؛ گزینه انتخابی مناسبی می باشد. در نهایت ال جی هر ساله مدل جدیدی از سری تلویزیون های C خودش را روانه بازار می کند؛ پس برای انتخاب این دو مدل تلویزیون، شما تصمیم بگیرید و آن را بر اساس علایق و بودجه خود، خریداری نمایید.

مشاهده منبع: Techrader.com

سوالات متداول

تلویزیون C2 بهتر است یا G2؟

در بحث تصویر، G2 دقت بهتری دارد اما در مجموع می توان گفت هر دو تلویزیون و دیگر اولدهای ال جی در این سال شبیه به هم هستند و اگر انتخاب شما C1 نیست، این دو تلویزیون به خوبی می توانند روی دیوار نصب شوند و از پس انتظارات شما بربیایند.

ایا اولد C2 بر اولد C1 ارجحیت دارد؟

برخی از کاربران می گویند، تصویر تلویزیون C1 در مقایسه با این مدل کمی روشن تر است اما در کل، عملکردی مشابه در نمایش تصویر و محتوای HDR دارند که به ویژه حین نمایش نقاط برجسته، کاملا تصویری روشن را ارائه می دهند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *