مقایسه تلویزیون, راهنمای خرید, راهنمای خرید تلویزیون, مقایسه, نقد و بررسی, نقد و بررسی تلویزیون, وبلاگ

مقایسه تلویزیون های ال جی اولد C3 و G3

مقایسه تلویزیون های ال جی اولد C1 و G1

مقایسه تلویزیون ال جی C3 و G3 در واقع کار چندان آسانی نیست زیرا هر دو از محصولات کمپانی ال جی در سال 2021 بوده و از ویژگی‌ها و امکانات مشترک فراوانی برخوردارند. کمپانی ال جی که نامی شناخته شده برای عموم مردم بوده و در زمینه تولید لوازم خانگی برقی دارای سال‌ها تجربه می‌باشد، در تولید تلویزیون‌های OLED خود نیز بیشترین تلاش را به کار گرفته و به پیشرفت هرچه بیشتر آن‌ها پرداخته است. تلویزیون‌های کمپانی ال جی از کیفیت بالا و طراحی بسیار زیبا و کارآمد برخوردار بوده‌اند و طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارند. تلویزیون OLED LG C3 و تلویزیون OLED LG G3 هر دو از فناوری OLED برخوردار بوده و برای دانستن و پی بردن به تفاوت‌های آن‌ها و اینکه کدام یک از نظر کیفیت و کارایی بهتر هستند، باید به بررسی دقيق‌تر آن‌ها پرداخته و دامنه اطلاعات خود را در این باره گسترش دهیم.

در ابتدا باید به شناخت اولویت‌ها در انتخاب و خرید تلویزیون بپردازیم. از اولویت‌ها در انتخاب تلویزیون در نگاه اول شکل ظاهری و طراحی محصول می‌باشد، که ما در ادامه به بررسی و مقایسه طراحی تلویزیون ال جی C3 و G3 خواهیم پرداخت همچنین به مقایسه و بررسی دیگر اولویت‌ها مانند کیفیت تصویر، کیفیت صدا، پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی، قیمت مناسب، امکانات هوشمند و قابلیت‌های گیمینگ تلویزیون‌های ال جی C3 و G3 خواهیم پرداخت. یکی از مهمترین عوامل در انتخاب تلویزیون برند معتبر و خدمات پس از فروش آن محصول می‌باشد که البته در این مورد هردو محصول ما از یک برند بوده و نیازی به مقایسه و انتخاب نیست و بیشتر باید به جزئیات محصول بپردازیم، در ادامه ما را همراهی کنید تا به مقایسه جزئیات تلویزیون‌های اولد ال جی C3 و G3 بیشتر بپردازیم.

سایز های موجود تلویزیون ال جی C3

تلویزیون ال جی 42C3

تلویزیون ال جی 48C3

تلویزیون ال جی 55C3

تلویزیون ال جی 65C3

تلویزیون ال جی 77C3

تلویزیون ال جی 83C3

سایز های موجود تلویزیون ال جی G3

تلویزیون ال جی 55G3

تلویزیون ال جی 65G3

تلویزیون ال جی 77G3

تلویزیون ال جی 83G3

مقایسه طراحی تلویزیون ال جی C3 و G3

طراحی تلویزیون‌های اولد به خاطر عدم وجود نور پس زمینه به شکل فوق‌العاده‌ای باریک و ظریف بوده و بسیار نازک و خوش فرم هستند، اما این موضوع در تمامی اولدها یکسان نبوده و تفاوت‌هایی با هم دارند. طراحی C3 شباهت بسیار زیادی به CX و C9 دارد، می‌توان گفت C3 نسخه به روز شده CX و C9 است. در طراحی C3 از پایه‌ نگهدارنده بسیار شیکی استفاده شده است، به گونه‌ای است که مانع لرزش تلویزیون می‌شود و از صدمه دیدن تلویزیون جلوگیری می‌کند. البته شایان ذکر است که ارتفاع پایه و تلویزیون خیلی زیاد نیست و مناسب برای قرار دادن ساندبار در جلوی آن نمی‌باشد. پایه‌ این تلویزیون دارای عرض زیادی است و اگر مایل نیستید آن را بر روی دیوار نصب کنید باید میز بزرگی را به این تلویزیون اختصاص دهید.

ابعاد این پایه‌ زیبا 36.1 در 9.4 اینچ است؛ همچنین قسمت پشتی بدنه تلویزیون خیلی شبیه به اولد CX است و دو نیمه بالا و پایین از دو جنس متفاوت است، نیمه بالایی از جنس فلزی و نیمه پایینی جنس پلاستیکی است. و فضایی مخصوص مدیریت کابل‌ها در قسمت پشتی وجود دارد. ابعاد VESA در تلویزیون C3 برای نصب بر روی دیوار برابر 300 در 200 میلی‌متر است.حاشیه‌های اطراف تلویزیون C3 نازک است و ضخامت آن فقط 0.9 سانتی‌متر است. ضخامت کلی این تلویزیون 4.7 سانتی‌متر است. این اندازه ضخامت آن برای قسمت پایینی است و قسمت بالایی آن ضخامتی در حد یک گوشی موبایل لمسی دارد. کیفیت ساخت این تلویزیون دقیقاً مشابه تلویزیون اولد CX بالا است و استفاده از فلز در ظاهر آن زیبایی خاصی به آن داده.حال نوبت بحث بر سر طراحی فوق العاده G3 است.

نمایشگرهای این تلویزیون طوری طراحی شده است که شبیه به یک تابلوی هنری است. این تلویزیون بر خلاف دیگر تلویزیون‌های OLED و تلویزیون C3 از ضخامت یکسانی در کل بدنه برخوردار است. و همچنین دارای یک قاب پشتی صاف و یکنواخت است. شایان ذکر است که ضخامت تلویزیون G3 که تلویزیونی فوق‌العاده زیباست 2 سانتی‌متر است. در اصل اگر می‌خواهید زیبایی این تلویزیون چشم‌هایتان را نوازش کند باید آن را بر روی دیوار نصب کنید، ولی اگر مایل به نصب آن بر روی دیوار نیستید کمپانی ال جی پایه‌هایی برای این تلویزیون تولید کرده که به صورت مثلثی در دو طرف تلویزیون به طرف جلو کشیده شده است، و زیبایی فوق العاده‌ای دارد. البته این را در نظر داشته باشید که این پایه‌ها همراه تلویزیون در کارتون نیستند و باید آن را جداگانه خریداری کرد

 همانگونه که از تصویر نیز تا حدودی پیداست قسمت پشتی این تلویزیون با سایر اولدها متفاوت است و دلیل آن نیز پوشش مسیر کابل‌ها در صورت نصب بر روی دیوار است و می‌توان با این طراحی سیم‌ها را تا حدود زیادی پنهان کرد. با قرار دادن یک ساندبار در جلوی آن می‌توانید تمامی سیم‌ها را پنهان کنید.کمپانی ال جی مخصوصاً یک ساندبار را برای این تلویزیون طراحی کرده است. جنس بدنه این محصول از پلاستیک فشرده بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است. تلویزیون ال جی C3 و G3 هر دو دارای ریموت کنترل جادویی با طراحی بسیار شیک و زیبا هستند، که از نظر کارایی نیز با هم برابر هستند. تفاوت دیگر در بین این دو سری از تلویزیون‌های اولد ال جی C3 و G3 در وجود حالت گالری در تلویزیون‌های اولد ال جی G3 می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام خاموشی تلویزیون نیز از تصاویر زیبا بر روی صفحه نمایش آن استفاده کرده و همچون یک اثر هنری زیبا در خانه خود از وجود آن لذت ببرید.

مقایسه کیفیت تصویر

مقایسه تلویزیون ال جی C3 و G3 در کیفیت تصویر نیز تفاوت‌هایی با هم دارند که در این بخش به آن‌ها خواهیم پرداخت. در ابتدا تلویزیون ال جی C3 و تلویزیون ال جی G3 هر دو به واسطه تکنولوژی اولد به کار گرفته شده در آن‌ها فاقد نور پس زمینه و دارای تکنولوژی نوردهی پیکسلی یا Dimming می‌باشند. همچنین دارای کیفیت تصویر 4K بسیار بالایی بوده و کنتراست تصاویر در آن‌ها در حد بی نهایت است. هر دو این تلویزیون‌ها از پردازنده نسل چهار a9 برخوردار بوده و از فرمت‌های HDR 10 Pro، HLG، Dalby Vision پشتیبانی می‌کنند؛ همچنین دارای طیف رنگی گسترده‌ای بوده و تصاویر بسیار زیبایی را برای شما به نمایش می‌گذارند. تلویزیون‌های اولد ال جی C3 و G3 دارای زاویه دید گسترده، نرخ تازه سازی و رفرش ریت 120 هرتز بوده و با تاخیر ورودی بسیار پایین نمایش تصاویر با سرعت بالا را نیز به خوبی نمایش می‌دهند اما تلویزیون‌های اولد ال جی C3 با کیفیت تصویر 4K و پنل WRGB دارای روشنایی تصویر بسیار بالایی بوده و مناسب اتاق‌ها و فضای تاریک می‌باشند، و در فضای روشن و در مقابل نور مستقیم از کیفیت تصویر آن‌ها کاسته می‌شود.

در مقایسه تلویزیون ال جی C3 و G3، تلویزیون‌های OLED evo ال جی G3 با کیفیت تصویر 4K و پنل WOLED  یک سر و گردن بالاتر بوده و به عنوان نسل جدید تلویزیون‌های اولد شناخته می‌شوند. و اما تفاوتی که این پنل و OLED evo ایجاد می‌کند شامل روشنایی دو و یا حتی سه برابر LED های معمول می‌باشد. با توجه به بررسی‌های به عمل آمده این پنل جدید می‌تواند تا 400 نیت روشنایی برای محتوای HDR و 800 نیت روشنایی برای محتوای معمولی ایجاد کند هرچند این مقدار روشنایی در دیگر تلویزیون‌های اولد نیز دیده می‌شود، اما پنل جدید قادر به حفظ روشنایی بالا در حین پخش محتوا نیز می‌باشد.

ال جی در وصف پنل جدید خود می‌گوید که از ساختار جدیدی استفاده می‌کند که می‌تواند رنگ‌های خالص‌تری را تولید کند و به فیلترینگ کمتری نیاز دارد. به همین خاطر نور کمتری در طول فرآیند از دست می‌رود و در نتیجه نور صفحه افزایش می‌یابد، که این در مقایسه با تلویزیون‌های اولد ال جی C3 یک برتری به شمار می‌آید زیرا تلویزیون‌های اولد ال جی C3 بدون طی مرحله کالیبراسیون کیفیت تصویر پایینی داشته و بعد از کالیبره نمایش تصاویر در آن‌ها شاداب و زیبا خواهد شد. در تلویزیون‌های اولد ال جی G3 حالت‌های مختلف تصویر وجود دارد که حالت ISF Dark Room برای استفاده از تلویزیون در اتاق‌های تاریک و حالت ISF Bright Room برای استفاده از تلویزیون در اتاق‌های روشن طراحی شده است، که این حالت‌های تصویر در تلویزیون‌های اولد ال جی C3 وجود ندارد.

مقایسه کیفیت صدا

در این بخش به مقایسه کیفیت صدا در تلویزیون ال جی C3 و G3 خواهیم پرداخت. تلویزیون‌های اولد ال جی C3 مجهز به صدای فراگیر 5.1.2 با استفاده از بلندگوهای داخلی و پردازنده نسل 6 آلفا 9 می‌باشد. قدرت خروجی صدا در این تلویزیون‌ها 40 وات است و کارشناسان وجود یک ساندبار در کنار آن را توصیه می‌کنند. این تلویزیون‌ها مجهز به تنظیم خودکار میزان صدا و Dolby Atmos، eARC از طریق eARC ,TrueHD و Dolby Digital 5.1 از طریق ARC و در نهایت پوشش 5.1 Dolby Digital از طریق درگاه اپتیکال است. هرچند نمی‌تواند مانند نمونه قبلی خود CX بیس قدرتمندی را ایجاد کند اما در کل عملکرد صوتی خوبی داشته و صدای دیالوگ‌ها در فیلم‌ها به خوبی شنیده می‌شود. تلویزیون‌ اولد ال جی G3 نیز از صدای بسیار واضح و شفافی برخوردار بوده‌اند و مجهز به Dolby Atmos و حالت Al Sound Pro است، حالت Al Sound Pro سیگنال‌های صوتی تلویزیون را به یک سیگنال اتموس 5.1.2 تبدیل می‌کند.

بلندگوهای نامرئی و اسپیکرهای پنهان این تلویزیون‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و صدای دیالوگ فیلم‌ها کاملاً واضح و نرم شنیده می‌شود؛ همچنین ساب ووفرهای این تلویزیون‌ها بسیار بهتر نسبت به مدل CX عمل کرده و صدای بیس مناسبی را تولید می‌کند. هرچند که قدرت خروجی صدای این تلویزیون 60 وات بوده و از قدرت زیادی نسبت به مدل C3 و دیگر تلویزیون‌های اولد ال جی برخوردار است، کمپانی ال جی یک ساندبار را نیز متناسب با این تلویزیون طراحی کرده و روانه بازار کرده است تا در صورت تمایل به داشتن قدرت صدای بیشتر از آن استفاده کنید.

مقایسه پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی

در مقایسه تلویزیون ال جی C3 و G3 در بخش پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی تفاوت چندانی به نظر نمی‌رسد و فقط تفاوت در جایگاه قرارگیری پورت‌ها وجود دارد. پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی تلویزیون ال جی C3 در دو قسمت کناری و پشتی قرار گرفته و تقسیم شده است. این پورت‌ها شامل 4 پورت HDMI و سه پورت ورودی USB، درگاه صوتی اپتیکال، خروجی ⅗ میلی متری صوتی، خروجی آنتن و پورت اترنت است. پورت‌های HDMI از استاندارد HDMI 2.0 و HDMI 2.1 و HDCP 2.2 پشتیبانی می‌کنند. اما در تلویزیون‌های اولد ال جی G3 پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی در قاب پشتی در گوشه سمت راست قرار گرفته‌اند. این پورت‌ها شامل 4 پورت HDMI و 3 پورت ورودی USB، یک پورت آنتن RF، پورت اترنت، پورت مینی جک RS-232C ، پورت خروجی TOSLINK، خروجی هدفون، خروجی HDMI eARC می‌باشند. پورت‌های HDMI همگی از استاندارد HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند. تنها تفاوت بین پورت‌های این تلویزیون‌ها وجود پورت خروجی HDMI eARC در تلویزیون‌های اولد ال جی G3 می‌باشد که البته بر کارایی‌های آن‌ها نیز می‌افزاید.

مقایسه امکانات هوشمند

در بررسی مقایسه امکانات هوشمند تلویزیون ال جی C3 و G3 به هیچ تفاوتی در این زمینه دست نیافته و از امکانات هوشمند مشترک آن‌ها برای شما خواهیم گفت. تلویزیون‌های اولد ال جی C3 و تلویزیون‌های اولد ال جی G3 هر دو از محصولات کمپانی ال جی در سال 2021 بوده و از سیستم عامل WebOS نسخه 6 برخوردارند. این تلویزیون‌ها به واسطه این سیستم عامل دارای رابط کاربری آسان و راحت بوده و کار با آن‌ها بسیار ساده است. این تلویزیون‌ها دارای فناوری استفاده از دستیارهای صوتی Alexa و Amazon و Googel Assistant بوده و با فرمان صوتی قابل کنترل و مدیریت هستند. سیستم عامل WebOS در گذشته برای راحتی کاربران و دسترسی آسان‌تر آن‌ها به برنامه‌های مختلف تلویزیون از یک نوار باریک که در پایین تلویزیون ظاهر می‌شد، استفاده می‌کرده است اما در نسخه جدید سال 2021 به یک صفحه کامل جهت دسترسی بیشتر و راحت‌تر کاربران به برنامه‌های مختلف، تبدیل شده است.

مقایسه تلویزیون ال جی C3 و G3 در رابطه با ریموت کنترل جادویی یا Magic Remote نیز مشابه بوده و طراحی و ساختار آن‌ها برابر است. با کمک این ریموت کنترل جادویی شما می‌توانید به آسانی به شبکه‌های اجتماعی مجازی You Tube، NetFlix و غیره دسترسی داشته و به راحتی به دستیارهای صوتی نیز دسترسی داشته باشید. این ریموت کنترل جادویی دارای قابلیت استفاده به عنوان ماوس بی سیم بوده و با استفاده از یک نشانگر و فقط حرکت دادن آن در هوا به برنامه‌های مختلف تلویزیون دست پیدا کنید و به اجرای اپلیکیشن‌های مختلف و اعمال تنظیمات روی تلویزیون بپردازید. این ریموت کنترل جدید با تغییراتی در شکل و اندازه آن کمی باریک‌تر شده و از لحاظ ارگونومیک بهتر در دست جای می‌گیرد؛ همچنین دکمه‌های آن و فاصله بین آن‌ها تغییر کرده و کار با آن راحت‌تر شده است. از دیگر امکانات هوشمند این تلویزیون‌ها اتصال راحت‌تر گوشی همراه هوشمند به آن‌ها بوده و استفاده از محتوای داخل گوشی در صفحه نمایش تلویزیون راحت‌تر است.

مقایسه قابلیت‌های گیمینگ

در مقایسه قابلیت‌های گیمینگ تلویزیون‌های ال جی C3 و تلویزیون‌های ال جی G3 نیز تفاوت‌های چندانی وجود نداشته و تفاوت‌های اندک موجود را برای شما بازگو خواهیم کرد. در حال حاضر کمپانی ال جی تنها سازنده تلویزیون‌هایی با چهار پورت HDMI می‌باشد و همچنین از G-Sync و Free Sync پشتیبانی کرده و با استفاده از Game Optimizer تمام تنظیمات مربوط به گیم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همان گونه که قبلاً اشاره شد تأخیر ورودی بسیار کم و سرعت رفرش ریت 120 هرتز، نرخ تازه سازی VRR، حالت تأخیر خودکار پایین ALLM و غیره از تنظیمات مورد استفاده در بازی بوده و در صورت فعال کردن حالت Input lag Boost تأخیر ورودی کمتر نیز می‌شود. که همگی این ویژگی‌ها برای انجام بازی با هیجان بالا و کیفیت عالی فوق‌العاده‌ می‌باشند. پس اگر دارای کنسول بازی PS5 و Xbox Series X هستید خرید تلویزیون‌های اولد ال جی C3 و G3 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته در بین این دو سری تلویزیون تفاوت چندانی در قابلیت گیمینگ وجود نداشته و تنها تفاوت در وجود پورت HDMI eARC بوده که بر کارایی تلویزیون‌های اولد ال جی G3 می‌افزاید.

مقایسه قیمت‌ها

در مقایسه تلویزیون ال جی C3 و G3 به بخش پر طرفدار و بسیار مهم قیمت‌ها رسیدیم. در این بخش ما به نقد و بررسی قیمت انواع مختلف تلویزیون‌های اولد ال جی C3 و تلویزیون‌های اولد ال جی G3 خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید. تلویزیون‌های اولد ال جی C3 از محصولات سال 2023 کمپانی ال جی می‌باشد که در پنج سایز 48, 55, 65, 77, 83 موجود می‌باشد. رونمایی از سایز 83 اینچ این تلویزیون در نمایشگاه بین المللی CES 2021 باعث تعجب همگان گشته و این تلویزیون را به بزرگ‌ترین اولد ال جی تبدیل کرده است. پس با توجه به این میزان بالای تنوع در سایز و ارتقا در کیفیت تصویر و صدا و وجود امکانات بیشماری که بررسی شد افزایش قیمت آن‌ها نیز امری عادی می‌باشد. البته تلویزیون‌های اولد ال جی نسبت به تلویزیون‌های معمولی ال جی با توجه به طراحی و ساخت برتر و امکانات پیشرفته‌تر از قیمت بیشتری برخوردار هستند. تلویزیون‌های OLED EVO ال جی G3 نیز از محصولات سال 2023 کمپانی ال جی می‌باشند، که در سه سایز 55،65،77 اینچ در بازار موجود می‌باشند. این تلویزیون‌ها نیز به خاطر وجود OLED EVO و ایجاد 20٪ روشنایی بیشتر نسبت به دیگر اولدها و وجود ویژگی‌ها و امکانات پیشرفته‌تر از قیمت بیشتری نسبت به دیگر تلویزیون‌های اولد ال جی برخوردار بوده و خرید آن را به افرادی که به دنبال تلویزیونی با فناوری‌های پیشرفته‌ و کارایی بالا، کیفیت تصویر و صدای عالی ، طراحی زیبا و یک تلویزیون مناسب جهت بازی و گیمینگ هستند پیشنهاد می‌کنیم. البته ناگفته نماند که تلویزیون‌های اولد ال جی C3 نیز با قیمت کمی پایین‌تر از کیفیت تصویر و صدای خوبی برخوردار بوده و قابلیت‌های گیمینگ فوق‌العاده‌ای نیز دارند.

جمع بندی

ما در این مقاله به بررسی و مقایسه تلویزیون ال جی C3 و G3 پرداخته‌ایم و تا حدودی شما را با ویژگی‌ها و امکانات برتر آن‌ها آشنا کردیم. شما عزیزان جهت دیدن تصاویر و اطلاع کامل از جزئیات و ویژگی‌های این تلویزیون‌ها می‌توانید به سایت اینترنتی قرار داده شده در متن مراجعه کرده و از آن دیدن فرمایید. با توجه به بیان ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف این دو سری از تلویزیون‌های اولد ال جی C3 و G3 شما می‌توانید با دیدی بازتر و با توجه به نیاز خود محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

منبع:rtings

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *