وبلاگ, آموزش

ضد عفونی کردن لباس با ماشین لباسشویی

ضد عفونی کردن لباس با ماشین لباسشویی

در این مقاله قصد داریم نکاتی برای ضد عفونی کردن لباس با ماشین لباسشویی به منظور از بین بردن باکتری ها و میکروب ها را بیان کنیم. اگر می خواهید تمام عوامل خارجی را از بین ببرید و یک سبک زندگی سالم داشته باشید، ضد عفونی کردن لباس با ماشین لباسشویی یکی از کارهای مهمی است که باید انجام دهید. لباس ها؛ حوله ها، رپوش ها و سایر لباس های مرطوب محیطی مناسب برای تکثیر میکروارگانیسم ها هستند که می توانند باعث مشکلات تنفسی؛ آلرژی و التهابی شوند.

برای جلوگیری از این اتفاق؛ شستن و ضد عفونی کردن لباس ها و خشک کردن فوری آنها بعد از چرخه شستشو یک فرآیند مهم است که باید بدان توجه داشته باشید. اگر لباسشویی شما دارای خشک کن است وظیفه مهم خشک کردن لباس ها به دستگاه شما سپرده شده است؛ این دستگاه ها به شما اطمینان می دهند که همیشه لباس های کاملا خشک؛ معطر و ضد عفونی شده را دارید.

صحبت از لباس های تمیز و ضد عفونی شده شد؛ آیا روش های خاصی برای ضد عفونی کردن لباس با ماشین لباسشویی وجود دارد؟ چرخه شستشوی بهداشتی ماشین لباسشویی چگونه کار می کند؟ در ادامه مقاله فروشگاه برگ و باد  چند نکته مفید و کاربردی آورده شده است.

نکاتی برای ضد عفونی کردن لباس با ماشین لباسشویی

تجمع لباس در سبد لباسشویی به دلیل محدودیت زمانی و عجله یک عمل کاملا رایج است اما برای داشتن لباس های تمیز و ضد عفونی شده کاربردی ندارد. جمع شدن لباس های کثیف می تواند منجر به افزایش تعداد میکروارگانیسم ها در لباس شود, که حتی بعد از شستشو هم می توانند مقاومت کنند. بنابراین برای داشتن یک سبک زندگی سالم، به خاطر داشته باشید که تا حد امکان سبد لباس ها را خالی کنید.

همچنین لباس های ظریف را از بقیه لباس هایی که باید بشویید جدا کنید به عنوان مثال باید لباس کودک خود را به طور جداگانه بشویید و مرتبا ضدعفونی کنید.

برای داشتن لباس های تمیز و ضدعفونی شده, نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که به محض اتمام چرخه شستشو؛ لباس ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید. لباس های مرطوبی که برای مدت طولانی در مخزن باقی می مانند می توانند به محیطی مناسب برای تکثیر عوامل خارجی تبدیل شوند.

اما این همه ماجرا نیست؛ در روزهای بارانی که خشک کردن لباس ها در بیرون خانه دشوار است؛ دستگاه خشک کن می تواند به شما کمک کند. چه در حال حاضر دارای خشک کن باشید و چه در حال خرید آن باشید؛ با استفاده از این دستگاه می توانید لباس های خود را سریعتر خشک کنید و همچنین ضد عفونی کنید.

برای داشتن لباس های تمیز و ضد عفونی شده؛ اطمینان از سلامت مطلوب و عملکرد صحیح ماشین لباسشویی ضروری است. می توانید با استفاده از محصولات طبیعی مانند سرکه به از بین بردن رسوبات؛ ضد عفونی و تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی خود کمک کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که بعد از اتمام هر چرخه شستشو؛ درب ماشین لباسشویی را باز نگه دارید تا آب باقیمانده خشک شود و از تشکیل کپک و قارچ در داخل دستگاه جلوگیری شود.

از چه چرخه هایی برای ضد عفونی کردن لباس با ماشین لباسشویی استفاده می کنید؟

انتخاب چرخه شستشوی مناسب برای اطمینان از ضد عفونی کردن لباس ها با ماشین لباسشویی از اهمیت بالایی برخوردار است. در حالی که می توان لباس های رنگی را در دمای 60 درجه شستشو داد، لباس های ظریف به یک چرخه شستشو احتیاج دارند که از 30 یا 40 درجه سانتیگراد بیشتر نباشد.

یک شستشوی 40 درجه هنگام استفاده از مواد سفید کننده یا مواد شوینده بر پایه مواد سفید کننده و یا هنگامی که مواد شوینده را با مواد سفید کننده اکسیژنه استفاده می کنید، لباس ها را ضدعفونی می کند. برای ضد عفونی کردن لباسشویی خود می توانید از محصولات طبیعی مانند جوش شیرین یا سرکه استفاده کنید.

نحوه ضد عفونی کردن لباس ها در لباسشویی

اگر وقت زیادی ندارید اما هنوز می خواهید لباس های خود را در ماشین لباسشویی ضد عفونی کنید؛ راه حل ایده آل استفاده از ماشین های لباس شویی یا خشک کن هایی است که از موتور درایور استفاده می کنند.فناوری Speed Driver Motor در مقایسه با موتورهای سنتی 50 درصد پاک کنندگی بهتری را ارائه می دهند و لباس های شسشته شده را کاملا تمیز و ضد عفونی می کنند. علاوه بر این، این دستگاه ها دارای برنامه های شستشوی متنوعی هستند (از جمله شستشوی سریع؛ چرخه ضدعفونی کننده 60 دقیقه ای با دمای آب 60 درجه) که نه تنها لباس های شما را تمیز می کنند بلکه آنها را ضد عفونی هم می کنند.

سایر نکات مهم

مواد شوینده با پاک کردن کثیفی ها، لکه های لباس به ما کمک می کنند تا از تمیز بودن لباس های خود اطمینان حاصل کنید. مواد شوینده با کیفیت بالا به تمیز کردن عمیق لباس ها کمک می کنند. بهتر است هنگام استفاده از این مواد؛ طبق دستورالعمل های نوشته شده روی بسته بندی عمل کنیم و از استفاده بیش از حد آن خودداری کنیم.

مرجع: candy-domestic و ariel

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *