نقد و بررسی, آموزش, وبلاگ

نکاتی اساسی برای افزایش عمر ماشین ظرفشویی

نکاتی اساسی برای افزایش عمر ماشین ظرفشویی

خالی کردن مواد از بشقاب ها

بشقاب ها را خالی کنید اما برق نندازید. حتما قبل از بارگذاری ظرف ها؛ استخوان ها، خلال دندان ها و سایر مواد جامد را از بین ببرید. این مواد باقی مانده می توانند به سادگی شلنگ تخلیه را مسدود کنند، فیلتر را پاره کنند و یا به پمپ آسیب برسانند.

باقیمانده غذاها باید به جایی برود، اگر ماشین ظرفشویی شما قدیمی است باید فیلتر را به صورت دستی تمیز کنید. آدام هافمن؛ مدیر مهندسی ماشین ظرفشویی در شرکت لوازم خانگی بیان می کند که شما باید هر ماه یکبار یا بیشتر فیلتر ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید. وی بیان می کند که یکی از علائمی که به شما نشان می دهد وقت تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی فرا رسیده است کاهش عملکرد شستشو یا باقی ماندن لکه های غذا روی ظرف ها است.

خالی کردن بشقاب ها از مواد جهت افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی

قفسه پایینی را بردارید، حالا باید یک استوانه پلاستیکی پیدا کنید که می توانید آن را باز کنید (برای این کار از دفترچه راهنمای دستگاه خود کمک بگیرید). فیلتر را زیر آب جاری بشویید تا کثیفی ها از آن خارج شود. با استفاده از اسفنج نرم و آب گرم و مایع ظرفشویی یا صابون مایع؛ ذرات سرسختی که باقیمانده اند را تمیز کنید؛ توجه کنید که استفاده از برس های ساینده یا فلزی می تواند به فیلتر صدمه بزند.

اگر در فیلتر خود سوراخ هایی را پیدا کردید فورا آن را عوض کنید تا از ورود ذرات غذا به داخل پمپ جلوگیری کنید. در غیر این صورت به پروانه پمپ و موتور آسیب می رسانند که می تواند تعمیرات پر هزینه ای را برای شما به همراه داشته باشد.

تمیز کردن درزگیر درب ماشین ظرفشویی

در صورت لزوم از یک پارچه آغشته به سرکه سفید برای تمز کردن درزگیر بین درب ماشین ظرفشویی و وان استفاده کنید؛ این جا جایی است که ذرات غذا جمع می شود. تجمع ذرات غذا می تواند باعث بد بو  شدن دستگاه و رشد کپک شود و به طور بالقوه باعث می شود که درب به خوبی بسته نشود. از استفاده از دستمال آغشته به مایع سفید کننده و مواد شیمایی خشن و هر گونه مواد ساینده برای درب و وان ضد زنگ خودداری کنید.

به دنبال آثار باقیمانده از آب سخت باشید

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که دارای آب سخت است؛ در داخل ماشین ظرفشویی شما احتمال ایجاد رسوب و تغییر رنگ وجود دارد. این رسوبات مانند ابری روی ظروف و فضای داخلی دستگاه شما ظاهر می شوند و ممکن است مانع از حرکت روان ریل ها و چرخ های رک شود.

راهکار مناسب برای سالم نگه داشتن ماشین ظرفشویی

برای از بین بردن رسوبات به صورت ماهانه؛ از یک پاک کننده ماشین ظرفشویی بر پایه اسید ستریک استفاده کنید. دستورالعمل های روی پاک کننده را برای از بین بردن رسوبات ماشین ظرفشویی خود دنبال کنید. علاوه بر این؛ اگر دی بک منطقه با آب سخت زندگی می کنید از نمک ماشین ظرفشویی در سیستم نرم کننده آب دستگاه استفاده کنید. این کار باعث بهبود تمیز کردن؛ کمک به جلوگیری از ایجاد لک و کدر شدن ظرف ها می شود. نمک همچنین از تجمع رسوبات در ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند.

افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی با بررسی بازوهای اسپری

هر چند ماه یک بار، سوراخ های بازهای شستشو؛ نازل های اسپری را بررسی کنید تا از تمیز بدون و عدم مسدود بودن آنها اطمینان حاصل کنید. اگر می بینید که مواد غذایی نازل های اسپری را مسدود کرده است سعی کنید با استفاده از خلال دندان یا تمیز کننده لوله آنها را تمیز کنید. شما باید در حین انجام این کار بسیار دقت کنید و از تغییر شکل سوراخ ا جلوگیری کنید چونکه می تواند روی الگوی اسپری و نحوه کار ماشین ظرفشویی شما تاثیر بگذارد.

چرخه خود تمیزکنندگی (self-cleaning) را اجرا کنید

 برخی از ماشین های ظرفشویی دارای چرخه self-cleaning هستند که از دماهای بالا برای از بین بردن باکتری ها و تمیز کردن عمیق وان استفاده می کنند. این چرخه های شستشو را باید هر دو ماه یکبار اجرا کنید؛ اما قبل از این کار از خالی بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید.

تمیز کردن خودکار ماشین ظرفشویی

برای افزایش عمر ماشین ظرفشویی خود قفسه ها را ضد زنگ کنید

قرار دادن بیش از حد ظروف در دستگاه؛ الگوی اسپری اب را محدود می کند و از تمیز کردن مناسب جلوگیری می کند. شما باید ظرف های خود را دوباره بشویید؛ استفاده زیاد از دستگاه هم باعث کاهش عمر آن می شود. قطعات مکانیکی هر چه بیشتر استفاده شوند؛ فرسوده می شوند. به همین دلیل شما نباید ظرف های کمی را هم در دستگاه بگذارید.

برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی خود فقط ظرف ها را در آن قرار دهید

ممکن است فیلم هایی را پیدا کنید که به شما پیشنهاد می کنند از ماشین ظرفشویی خود برای تمیز کردن قطعات خودرو استفاده کنید؛ این ایده بسیار بدی است. قطعات خودرو چرب هستند و ماشین ظرفشویی و مواد شوینده برای کنترل این نوع چربی ساخته نشده اند. با این کار فیلتر ماشین ظرفشویی شما مسدود می شود و حتی پمپ دستگاه خراب می شود.

اطمینان حاصل کنید که آب ماشین ظرفشویی داغ است

آب ماشین ظرفشویی شما باید داغ باشد (120 درجه فارنهایت). اگر آب وارد شده به اشین ظرفشویی سرد باشد؛ دستگاه برای رسیدن و حفظ دمای مطلوب به صورت طولانی تری کار خواهد کرد و این مسئله روی عمر ماشین ظرفشویی تاثیر منفی می گذارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *