وبلاگ, آموزش

ضد عفونی کردن ظروف با ماشین ظرفشویی

ضد عفونی کردن ظروف با ماشین ظرفشویی

چرا به ضد عفونی کردن ظروف با ماشین ظرفشویی نیاز داریم؟ این جمله می تواند کمی ترسناک باشد؛ اما آیا می‌دانید که آشپزخانه شما بیش از هر اتاقی که در خانه دارید و حتی حمام؛ باکتری دارد. اسفنج و دستمال ها می توانند محلی برای رشد میکروب ها باشند.

میکروب های باقوه مضر می توانند روی دستمال های آشپزخانه شما بمانند، اسفنجی که با آن ظرف های خود را تمیز می کنید منبع شماره یک میکروب ها در خانه هاستند. میکروب در محیط های مرطوب و گرم رشد می کند و این بدان معناست که اسفنح آشپزخانه شما یک محل مناسب برای رشد میکروب ها می باشد.

دستمال ها و پارچه هایی که برای خشک کردن ظرف ها استفاده می کنید به همان اندازه خطر ایجاد میکروب ها را به همراه دارند. بنابراین اگر در حال شستن و خشک کردن ظرف های خود با روش سنتی هستید به طور باقوه می تواند محل زندگی باکتری ها و میکروب ها را فراهم آورده باشید.

نحوه ضد عفونی کردن ظروف با ماشین ظرفشویی

اگر فرزند شیرخوار دارید باید بطری شیر او را به طور مرتب ضد عفونی کنید و یک دستگاه ضد عفونی کننده بطری می تواند فضای زیادی را در آشپزخانه شما اشغال کند. خوشبختانه؛ هنگامی که آب ماشین ظرفشویی شما به دمای 60 درجه سانیتگراد می رسد؛ بطری های فرزند شما را تمیز و بعد از چرخه اختصاصی؛ آماده استفاده می کند. با این حال، همیشه توصیه می شود که برای کودکان بالای 8 ماه فقط بطری های کودک خود را استریل کنید.

حتی در یک چرخه کوتاه ماشین ظرفشویی شما قادر به رسیدن به دمای بالاتر از این هستید و این در حالی است که دستان شما تحمل این حرارت را ندارد. بنابراین روش های سنتی می توانند در از بین بردن میکروب های ظروف خانواده و فرزندان شما موفق ظاهر نشوند.

به طور خلاصه؛ آب داغ و شوینده های قوی به ضد عفونی کردن و تمیز کردن با حرارت کمک می کنند. هنگام شستن ظرف ها با دست؛ تمرکز شما بین دستانتان و موارد دیگر تقسیم می شود. به عنوان مثال شما باید از آب گرم استفاده کنید؛ اما باید دستان شما هم تحمل این گرما را داشته باشد و مایع ظرفشویی شما باید برای ظرف ها موثر باشد و در عین حال برای دستان شما ملایم باشد تا آسیب های پوستی را ایجاد نکند.

ضد عفونی کردن ظروف در ماشین ظرفشویی

وقتی ماشین ظرفشویی دارید، دما نگران کننده نیست؛ بلکه مهمترین عامل در از بین بردن آلودگی ها و باکتری های ظروف شما هستند. روغن جامد بهتر از روغن های مایع تمایل به پخت دارند و به سطح می چسبد؛ بنابراین درجه خرارت بالا که چربی های جامد را به مایع تبدیل می کند؛ برای تمیزکردن کثیف ترین و چرب ترین ظروف شما ضروری هستند.

محصولات پاک کننده ماشین ظرفشویی حاوی طیف متنوعی از مواد شیمیایی هستند که هر کدام نقش خاصی را در تمیز کردن ظروف شما به عهده دارند؛ اما مشکل این است که همه اینها با هم کار می کنند تا شرایط مطلوبی را فراهم آورند.

صلاح های ماشین ظرفشویی برای ضد عفونی کردن ظروف

آسیب پذیرترین قسمت یک ویروس لایه خارجی چربی آن است. لیپید واژه دیگری است که به جای چربی می توان در اینجا استفاده کرد. دو چیزی که باعث تجزیه سریع این چربی ها می شود مواد شوینده و حرارت است.

مواد شوینده

مواد شوینده حاوی مواد چربی معروف به آمفیفیل هستند که شبیه به آن چیزی است که لایه لیپیدی یک ویروس را تشکیل می دهد. مواد شوینده به طور کلی می تواند پوشش بیروینی یک ویروس را تجزیه و حل کند و همین امر باعث از بین رفتن ویروس می شود و از آنجا که تمام قسمت های آن از هم جدا می شوند؛ ویروس دیگر قادر به تولید سلول های جدید نیست.

حرارت

ویرویس ها در طیف نسبتا مخصی از دما رشد می کنند؛ اما اگر این درجه حرارت از یک نقطه خاص بالاتر بروید می تواند ویروس را غیرفعال کند. حتی شواهدی وجود دارد که بیان می کند که گرمای زیاد می تواند ویروس کرونا را غیرفعال کنید.

نتایج شستشو بهداشتی با ماشین ظرفشویی

برای ضد عفونی کردن ظروف شما نیاز به آب 165 درجه فارنهایت برای یک قفسه ثابت و 180 درجه فارنهایت برای قفسه های دیگر دارد. حرارت 180 درجه فارنهایت برای از بین بردن 99.99 درصد از میکروارگانیسم ها و باکتری ها مناسب می باشد. با قرار گیری سطح ظروف شما به مدت 10 ثانیه در دمای 160 درجه فارنهایت و دمای نهایی حداقل 180 درجه فارنهایت ظرف های شما به طور کامل ضدعفونی خواهد شد.

خب هنگامی که مواد شوینده با آب داغ همراه می شود دستگاه شما آماده شستشو است. این دو عامل در کنار هم منجر به تجزیه لایه چربی خرجی ویروس ها می شود و آب داغی که سطوح صاف ظروف شما را آبکشی می کند به طور موثری ویروس ها را غیرفعال می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *