آموزش, وبلاگ

ترفندهای تمیز کردن سریع و آسان ماشین ظرفشویی

ترفندهای تمیز کردن سریع و آسان ماشین ظرفشویی

آیا با ترفندهای تمیز کردن سریع و آسان ماشین ظرفشویی آشنایی دارید؟ ماشین ظرفشویی دستگاهی است که ظرف های شما را شستشو می دهد، اما هر از گاهی خود به تمیز کردن نیاز دارد. با دستورالعمل های گام به گامی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید.

شاید نگرانی در مورد نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی عجیب به نظر برسد. به هر حال؛ این دستگاهی است که وظیفه شستن ظرف های شما را به عهده دارد. در واقع ماشین های ظرفشویی دقیقا مانند سایر لوازم آشپزخانه شما به تمیزکاری نیاز دارند. دلیل این امر این است که هر بار که ظرف های کثیف خود را بارگذاری می کنید؛ اثر انگشت شما روی دستگاه باقی می ماند و فضای داخلی و به ویژه گوشه ها و شیارها محلی برای جمع شدن ذرات غذا؛ چربی و کف صابون خواهند شد.

 این رسوبات نه تنها ظاهر بدی ایجاد می کنند بلکه به دلیل تشکیل باکتری هایی که در مکان های گرم؛ مرطوب و تاریک رشد می کنند؛ باعث بوی بد ماشین ظرفشویی می شوند. تمیز کردن ماشین ظرفشویی بدبو کار زیادی نمی برد و در واقع تمیزکاری های ماهانه می تواند به نگهداری صحیح ماشین ظرفشویی شما کمک کند.

ترفندهای تمیز کردن ماشین ظرفشویی

درب ماشین ظرفشویی را باز کنید تا بتوانید به قسمت بالایی و کناری آن دسترسی پیدا کنید. یک مسواک یا برس کوچک را به آب گرم و صابون مایغ آغشته کنید و دور درب را تمیز کنید. مطمئن شوید که شیار های لاستیک و هر شکاف دیگر از جمله لولاها را به خوبی تمیز کرده اید. در صورت تجمع زیاد آلودگی ها؛ در این مرحله ممکن است که نیاز به استفاده از پاک کننده ملایم داشته باشید. آلودگی ها را با استفاده از اسفنج آغشته به آب گرم و صابون مایع تمیز کنید؛ هر گونه محلول تمیز کننده ای که استفاده کرده اید را با اسفنج تمیز و مرطوب پاک کنید.

قبل از شروع به تمیز کردن مخزن یا وان ماشین ظرفشویی؛ از یک دستمال حوله ای استفاده کنید و هر گونه باقی مانده غذا را از قسمت پایین ظرفشویی تمیز کنید. اکثر بقایای غذا را در اطراف یا قسمت تخلیه پیدا خواهید کرد. بعد از خارج کردن بقایای مواد غذایی؛ یک چرخه ماشین ظرفشویی را اجرا کنید، این در حالی است که هیچ ظرفی در آن قرار نداده اید.

خیلی ساده یک فنجان سرکه سفید ساده را در ماشین ظرفشویی روی قفسه بالایی قرار دهید. بعد یک چرخه شستشوی کامل را انتخاب کنید و از داغ ترین آب ممکن برای ضد عفونی کردن واحد خود استفاده کنید. وقتی که چرخه تمام شد؛ داخل ماشین ظرفشویی را با یک پارچه نرم؛ تمیز و خشک کنید.

به جای سرکه می توانید آب لیمو را در فنجان صابون مایع بریزید و در دستگاه خود قرار دهید. شما می توانید جوش شیرین را در یک فنجان بریزید و آن را در کف وان قرار دهید. اگر از هر کدام از روش ها استفاده می کنید باید یک چرخه کامل را با استفاده از داغ ترین آب ممکن اجرا کنید. هر کدام که به تمیزی و تازه ماندن ماشین ظرفشویی شما کمک می کند را استفاده کنید.

در مرحله بعد لوازم و قطعات ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. قفسه ها و نگهدارنده های ظروف را بیرون بیاورید. ذرات غذا یا باقی مانده غذا را تمیز کنید. بازوی اسپری را با یک برس نرم یا مسواک تمیز کنید تا گرفتگی های آن برطرف شود.

توجه داشته باشید که فیلترها در وسایل مختلف بسیار متفاوت است. برای راهنمایی های خاص در مورد نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید؛ اگر دفترچه راهنما ندارید می توانید به وب سایت سازنده مراجعه کنید.

بسته به منبع آب و وضعیت لوله ها؛ ممکن است در ماشین ظرفشویی لکه ها و زنگ زدگی ها را مشاهده کنید. محصولات موجود را بررسی کنید تا محصولی که به از بین بردن زنگ زدگی ها کمک می کند را پیدا کنید.

از آنجا که رسوبات سیستمیک هستند (به عنوان مثال به خاطر لوله ها)؛ به احتمال زیاد باید این فرآیند را به طور منظم تکرار کنید؛ مگر اینکه از دستگاه خود در مقابل مشکلات منبع آب جلوگیری کنید. همچنین ممکن است که از لوله کش بخواهید که فیلتری را نصب کند که به کنترل این مشکل کمک کند.

بسته به نوع آبی که دارید؛ ماشین ظرفشویی شما ممکن است در معرض رسوبات آب سخت یا تجمع مواد معدنی قرار بگیرد. تمیز کردن با لیمو می تواند معجزه کند. یک فنجان آب لیمو را در قسمت بالایی یا سبد ماشین ظرفشویی خود قرار دهید و یک چرخه طبیعی را اجرا کنید. آب لیمو اسیدی است و به از بین بردن لکه های  آب سخت کمک خواهد کرد.

بهترین روش برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی این است که هر ماه یک بار دستگاه خود را به طور کامل تمیز کنید و در صورت بروز لکه های داخلی و خارجی آنها را سریعا از بین ببرید؟

تمیز کردن سریع و آسان ماشین ظرفشویی با سرکه سفید

از سرکه سفید برای تمیز کردن وان یا مخزن ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید. یک فنجان سرکه سفید را در وسط قفسه بالایی قرار دهید و آن را با سرکه پر کنید. چرخه ماشین ظرفشویی را اجرا کنید و بعد از اتمام؛ دستگاه خود را خشک کنید. برای از بین بردن لکه های آب هم می توانید این کار را با آبلیمو امتحان کنید.

تمیز کردن سریع و آسان ماشین ظرفشویی با الکل

از پارچه آغشته به الکل برای تمیز کردن فضای خارجی ماشین لباسشویی استفاده کنید. با اضافه کردن الکل به یک پارچه میکروفیبر تمیز ؛ لکه های ناشی از اثر انگشت را پاک کنید و درب ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید. اگر ماشین ظرفشویی شما دکمه های پلاستیکی دارد؛ از مالیدن پاک کننده های طبیعی اسیدی مانند سرکه خودداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *