آموزش, وبلاگ

ترفندهای تمیز کردن سریع و ساده یخچال فریزر

چرا به ترفندهای تمیز کردن سریع و ساده یخچال فریزر نیاز داریم؟ هر از گاهی یخچال و فریزر باید از داخل و بیرون تمیز شوند. شیر ریخته شده در قفسه های یخچال باید پاک شوند و برای اینکه بوی یخچال به غذاهای شما انتقال داده نشود باید آن را تمیز کنید. اگر به دنبال ماندگاری بیشتر مواد غذایی خود هستید ترفندهای تمیز کردن سریع و ساده یخچال فریزر که در ادامه توضیح خواهیم داد را دنبال کنید. با دانستن این ترفندها شما می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید و تلاش کمتری داشته باشید.

گرچه اکثر غذاها برای مدت کوتاهی کنار گذاشته می شوند اما اطمینان حاصل کنید که بیش از یک ساعت مواد غذایی را بیرون از یخچال نمی گذارید. چون این مواد غذایی در مدت کوتاهی فاسد می شوند.

داشتن کولر می تواند در ماه های گرم تابستان از خراب شدن غذاهایی که بیرون گذاشته اید جلوگیری کنید و یا روند فاسد شدن غذا را کند کند. اگر در هوای سرد در حال تمیز کردن یخچال هستید؛ ممکن است بتوانید در اوقات فراغت خود آیتم ها را بیرون بیاورید و در صورت امکان در هوای سرد بیرون قرار دهید.

برای تمیز کردن سریع؛ لازم نیست که تمام قفسه ها را بیرون بیاورید. اما انجام این کار تمیزی عمیق تری را نوید می دهد.

هرگز قفسه های شیشه ای سرد را با آب داغ نشویید. شوک دمایی می تواند شیشه را خرد کند. در عوض اجازه دهید که قفسه ها به دمای اتاق برسند و بعد آنها را با آب ولرم بشویید. برای لکه های سخت و سفت از آمونیاک استفاده کنید. کمی آمونیاک را در آب رقیق کنید (نسبت یک به پنج) و اجازه دهید این مواد خیس بخورند و بعد برای شستن آنها اقدام کنید. قبل از قرار دادن مجدد قفسه ها، اجازه دهید آنها کاملا خشک شوند.

داخل یخچال را با محلول تمیزکننده دلخواه خود تمیز کنید. هر لکه بزرگ و سفت و سخت را با استفاده از پارچه یا اسفنج تمیز کنید. احتمالا شما نمی خواهید از صابون مایع یا پاک کننده های معطر برای تمیز کردن داخل یخچال استفاده کنید؛ چون ممکن است بوی آن ها به غذا انتقال داده شود. در عوض از یکی از روش های پاک کننده زیر استفاده کنید:

  • 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 قاشق غذاخوری اب گرم را با هم ترکیب کنید.
  • 1 بخش سرکه سیب را با 3 بخش آب گرم ترکیب کنید.
  • برای لکه های سفت و سخت سعی کنید از خمیر دندان استفاده کنید. خمیر دندان به عنوان یک پاک کننده عمل می کند و قدرت پاک کنندگی بسیار خوبی دارد.

قفسه ها را قبل از قرار دادن در یخچال و فریزر خشک کنید. با یک پارچه تمیز؛ آب اضافی را بگیرید و قفسه های خشک شده را دوباره در یخچال قرار دهید.

سیم پیچ ها را پیدا کنید. برای اطلاع در مورد محل سیم پیچ یخچال خود؛ به کتابچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید. بسته به مدل یخچال؛ سیم پیچ های کندانسور را می توان در چنین مکان پیدا کرد:

  • در امتداد پشت واحد یا
  • در زیر واحد نصب شده و از طریق پنل عقب قابل دسترسی است یا
  • در جلوی واحد است.

بعد از تمیز کردن سیم پیچ با استفاده از برس، با استفاده از فشار هوا؛ گرد و غبار و خاک اضافی راطراف و روی سیم پیچ ها را تمیز کنید. از محلول تمیز کننده روی سیم پیچ ها استفاده نکنید.

با استفاده از برس و یک پارچه مرطوب؛ گرد و غبار و آلودگی تیغه های فند کندانسور را از بین ببرید. اگر تیغه فن مسدود شده باشد؛ سیم پیچ برای آزاد کردن گرما با مشکل مواجه می شود.

یخچال و فریزر را دوباره به برق وصل کنید و واحد را به جای اولیه خود برگردانید.

از یک خوشبو کننده خانگی برای جذب بوهای نامطبوع یخچال فریزر خود استفاده کنید. قبل از فاسد شدن غذا و پخش بوی نامطبوع در داخل یخچال؛ بهتر است که آنها را بیرون بیاورید. در ادامه روش هایی که می توانید برای از بین بردن بوی یخچال استفاده کنید آورده شده است:

  • در یک پارچه تمیز چند تکه زغال قرار دهید و در یخچال بگذارید.
  • جوش شیرین یکی از موادی است که به خوبی بو را به خود جذب می کند. جوش شیرینی که در یخچال استفاده می کنید را هر 30 روز یکبار باید عوض کنید.
  • قهوه تازه آسیاب شده را در ظرفی کوچک بریزید و در یخچال قرار دهید تا بوی بد یخچال را به خود جذب کند.

برای معطر نگه داشتن فضای داخل یخچال می توانید از وانیل استفاده کنید؛ همه افراد ممکن است از بوی وانیل خوششان نیاید اما شاید شما جزو این دسته از افراد نباشید. روغن درخت چای؛ اسانس اسطوخودوس؛ لیمو یا نارج را می توانید روی پنبه بریزید و در یک ظرف کوچک در یخچال قرار دهید و هر دو هفته یکبار آن را عوض کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *