آموزش, وبلاگ

از بین بردن بوی بد یخچال

از بین بردن بوی بد یخچال

چه اینکه فراموش کرده باشید غذاهای مانده را بیرون بگذارید و چه اجازه داده باشید که شیر فاسد و ترشیده در یخچال بماند؛ بوی بد یخچال قطعا مشکلی خواهد بود که با آن مواجه خواهید شد. اما در برابر وسوسه محکم بستن درب یخچال مقاومت کنید؛ چون این کار باعث بدتر شدن وضعیت خواهد شد.

بدترین قسمت در مورد بوها این است که در بیشتر موارد؛ این بو ناشی از کپک یا باکتری است. این میکروب ها در جاهایی که رطوبت قابل توجهی وجود دارد رشد می کنند و یخچال شما را به مکانی ایده آل برای سکونت آنها تبدیل می کند. مواد غذایی ریخته شده؛ فاسد شده یا تاریخ گذشته به همراه رطوبت بیشترین عواملی هستند که باعث ایجاد بوی بد یخچال می شود. بنابراین چگونه می توانم به از بین بردن بوی بد یخچال کمک کنیم و چگونه می توانیم از ایجاد بوی بد یخچال جلوگیری کنیم؟

مراحل از بین بردن بوی بد یخچال

اول از همه؛ همه چیز را از یخچال خود خارج کنید و مواردی که ممکن است خراب یا فاسد شده باشند را دور بریزید. شیشه ها یا ظروف مواد غذایی را پاک کنید. بعد قفسه های قابل تنظیم را برداشته و سطح داخلی یخچال را با آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید.

برای تمیز کردن یخچال؛ پیشنهاد می کنیم که از استفاده از اسپری های پاک کننده چند منظوره صرف نظر کنید و محصولات ساده و طبیعی مانند جوش شیرین و سرکه که جذب کننده بوی طبیعی هستند را انتخاب کنید. این نه تنها روش تمیز کردن یخچال طبیعی است بلکه بوها را از بین می برد و به پاکسازی لکه ها کمک می کند.

برای شروع فرایند پاکسازی از یک پارچه میکروفیبر یا اسفنج استفاده کنید. همچنین می توانید از یک پارچه یا برس برای تمیز کردن فضاهای کوچکتر که ممکن است ذرات مواد غذایی در آن گیر افتاده باشند استفاده کنید و شکاف ها و درزها را تمیز کنید. ابزارهای با کیفیت بالا بهتر تمیزکاری را انجام می دهند و به جلوگیری از انتشار باکتری ها که عامل اصلی ایجاد بو در یخچال هستند کمک می کنند. مقدار کمی سرکه و جوش شیرین را مستقیما به پارچه یا برس خود بمالید.

در حالی که یخچال خالی است از بالا به پایین شروع به تمیز کردن کنید. حتما زیر کشوها؛ سقف؛ کناره ها و درب را تمیز کنید. قسمت های بیرونی یخچال را فراموش نکنید.

پارچه یا اسفنج را با آب گرم بشویید و با استفاده از جوش شیرین و سرکه باقیمانده به تمیز کاری ادامه دهید تا وقتی که اثری از هر گونه لک و کثیفی باقی نمانده باشد.

جلوگیری از ایجاد بوی بد در یخچال

وقتی که یخچال شما تمیز شد؛ باید از ایجاد مجدد بوی بد جلوگیری کنید. یکی از راه های انجام این کار این است لایه های نازکی از جوش شیرین را در ظرفی ریخته و یک شب در یخچال قرار دهید. اگر جوش شیرین در دسترستان نیست می توانید از قهوه استفاده کنید.

می توانید از گلوله های پنبه آغشته به وانیل استفاده کنید تا رایحه مطبوعی در یخچال ایجاد شود. اگر در یخچال شما لکه های قوی وجود دارد می توانید جوش شیرین را با مقداری آب گرم مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید. خمیر را روی لکه ها پخش کنید و اجازه دهید یک ساعت به همان شکل بماند و بعد آن را پاک کنید. شما می توانید به جای جوش شیرین از لیمو هم استفاده کنید. گلوله های پنبه را به آبلیمو آغشته کنید و در یخچال بگذارید و یا اینکه لیموهای تازه را برش بزنید و در یخچال برای چند ساعت قرار دهید.

چگونه می توان هوای یخچال را تازه نگه داشت

  • دمای بخچال خود را تنظیم کنید تا از رشد باکتری ها جلوگیری کنید (37 تا 41 درجه فارنهایت)
  • مواد غذایی باقیمانده خود را در ظروف درب بسته بریزید و نگهداری کنید.
  • مواد غذایی را برچسب گذاری کنید و تاریخ انقضاء را روی آنها یادداشت کنید.
  • با سازماندهی مواد غذایی؛ به گردش هوا در داخل یخچال کمک کنید.
  • یخچال خود را به صورت هفتگی بررسی کنید و مواد غذایی فاسد را دور بریزید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *